seittiä kasveissa?fuckTheBugs
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
seittiä kasveissa?fuckTheBugs
kasvit ollu kuukauden kukitukses ja parissa niistä on esiintynyt seittiä.. manuaalisesti repinyt nyt irti. vielä reilu kk kukitust niin mitä kannattais tehdä?
kannaattaako alkaa sumutteleen millään ku alkaa olee tiiviit terttui ettei vaan homehdu? ja jos on vihannespunkkia kuten varmaan onki niin
minkalaist tuhoo ne voi saada aikaan ajatellen kasveja ja kukintoja? ja lehtii vähän joku napsinu. penteleeeet..
kertokaas omii kokemuksii ku eka kerta ku esiintyy tälläst.. pakko mennä sumplii
fuckThebuBuGS
kannaattaako alkaa sumutteleen millään ku alkaa olee tiiviit terttui ettei vaan homehdu? ja jos on vihannespunkkia kuten varmaan onki niin
minkalaist tuhoo ne voi saada aikaan ajatellen kasveja ja kukintoja? ja lehtii vähän joku napsinu. penteleeeet..
kertokaas omii kokemuksii ku eka kerta ku esiintyy tälläst.. pakko mennä sumplii
fuckThebuBuGS
- Tapionpoika
- 2 tähteä
Re: seittiä kasveissa?fuckTheBugs
Pahalta vaikuttaa jos seittiä on jo alkanut näkyvissä määrin ilmaantua. Jos et ole vielä Hupun neuvoja konsultoinut niin tee se nyt - suihkuttelu voi tosin olla riskiä, kuten tiesitkin, mutta orgaanisella karkotteella noita voisi koittaa kylmätä (mäntysuopaliuos tms.)
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't
Mikä suhde mäntysuopa lioukses? Alko kuumottaa.. Mä tapan ne kaikki! Alhaal lähinnä sitä seittiä on.. Johtuu varmasti siitä kun on niin hartsin peitos latvabudit
ja turvonneimmat keskinuput..
ja turvonneimmat keskinuput..
- Tapionpoika
- 2 tähteä
Hupu neuvoo 20-50 milliä litraan lämmintä vettä. Ei tosin mainintaa mäntysuovan käytöstä vihannespunkkien tapauksessa, mutta ei se kasvi siitä kärsi. Ja luulisi että jos tappaa kirvat niin tappaa myös punkit.
sativa to change the things I can
Sanokaas joku jotain vihreästä raidista... Kannatteeko suosia ja muuta... Mä aina käytän sitä,
multaan ja seiniin suihkutan, en kasviin. Ei ole ollut ongelmia. Mut en sitten tiedä onko terveellistä
tai rittävän/liian tehokasta...
multaan ja seiniin suihkutan, en kasviin. Ei ole ollut ongelmia. Mut en sitten tiedä onko terveellistä
- Nightcrawler
No tästä löytyy topikkeja. Hakusanaksi Vihannespunkki ja etsi topiceiden otsikoista.
Yleisenä ohjeena, että huonot on mahdollisuudet imo jos seittejä on jo. Mulla oli vihannespunkkeja yhdessä vuosia vanhassa puussa ja niistä ei meinannut päästä millään eroon. Vein koko puun suihkuun asumaan (ikkuna wc:ssä) ja olen suihkutellut sitä joka kolmas päivä suihkun alla.
Mäntysuopaliuos voisi auttaa, muttei se niihin tehonnut. Tsekkaa lehtien alapinnat, siellä ne majailee. todella pieniä pisteitä, mutta erottaa kyllä silmällä, jos keksityt.
Multiin on voinut pudota munia, kannattaa vaihtaa mullat samalla.
Kukkakaupasta tuli ohjeeksi, että hän dippaa kasvit ylösalaisin ämpäriin. Dippaat siihen liuokseen jos mahdollista, se voisi tepsiä. Kuivatuksessa ne lähtee kyllä litomaan itsekseen kasvista samalla, kun se kuivuu.
Neem-öljy auttaa kuulemma. Se voitelee lehtien pinnat ja seuraavalla haukkauksella ötökkä kuolee. En ole kokeillut. Kukkakaupat eivät tunnu tietävän öljystä mitään. Sitä voit ostaa Viherpeukusta muistaakseni aika kovalla hinnalla (enkä väitä että olisi kauppiaan toimesta ilmaa välissä).
Yleisenä ohjeena, että huonot on mahdollisuudet imo jos seittejä on jo. Mulla oli vihannespunkkeja yhdessä vuosia vanhassa puussa ja niistä ei meinannut päästä millään eroon. Vein koko puun suihkuun asumaan (ikkuna wc:ssä) ja olen suihkutellut sitä joka kolmas päivä suihkun alla.
Mäntysuopaliuos voisi auttaa, muttei se niihin tehonnut. Tsekkaa lehtien alapinnat, siellä ne majailee. todella pieniä pisteitä, mutta erottaa kyllä silmällä, jos keksityt.
Multiin on voinut pudota munia, kannattaa vaihtaa mullat samalla.
Kukkakaupasta tuli ohjeeksi, että hän dippaa kasvit ylösalaisin ämpäriin. Dippaat siihen liuokseen jos mahdollista, se voisi tepsiä. Kuivatuksessa ne lähtee kyllä litomaan itsekseen kasvista samalla, kun se kuivuu.
Neem-öljy auttaa kuulemma. Se voitelee lehtien pinnat ja seuraavalla haukkauksella ötökkä kuolee. En ole kokeillut. Kukkakaupat eivät tunnu tietävän öljystä mitään. Sitä voit ostaa Viherpeukusta muistaakseni aika kovalla hinnalla (enkä väitä että olisi kauppiaan toimesta ilmaa välissä).
In the future everyone will be anonymous for 15 minutes.
Kolja kirjoitti:Sanokaas joku jotain vihreästä raidista... Kannatteeko suosia ja muuta... Mä aina käytän sitä,
Kyllähän sitä pystyy käyttämään ja suihkuttaa kasvejakin, mutta kannattaa muistaa ainakin n.2vk varoaika jolloin et kasviasi käytä..
vaikuttavina aineina taisi olla pyretriini ja joku muu mitä en tähän hätään päähäni saa.
Veikkaan että olet syönyt vihanneksia elämäsi aikana joista on torjuttu tuhlolaisia pyretriinin avulla nykyään tavallisetkin puutarhat suosivat luonnollisempia menetelmiä tuholaisten poistoon, mutta isoissa ongelmissa varmasti tehokkaampiakin myrkkyjä paljon käytetään. Kuluttajana olet onnellisen tietämätön tästä kaikesta
Nightcrawler kirjoitti:Kukkakaupasta tuli ohjeeksi, että hän dippaa kasvit ylösalaisin ämpäriin. Dippaat siihen liuokseen jos mahdollista, se voisi tepsiä. Kuivatuksessa ne lähtee kyllä litomaan itsekseen kasvista samalla, kun se kuivuu.
Nii olikohan tässä menetelmässä ny kyse siitä mäntysuopaluoksesta..
Itte ostin tännään semmotteen substraalin tuholaissuihkeen.. tehoaineena tossa o just sitä pyretriiniä.. 3g/kg. Tuossa sumuttelin äsken ympäri puskaa ja sitte viel vähä mäntysuopaaki kehiin. Semmosta valkosta huttua lehtien pinnalla.. ja jottai mustii pieniä mönniäisiltä vaikuttavia pisteitä. Ei ny ossoo tarkkaan sanoo mitä noi on kun en luuppia omista.. mut se on se kuuuuumotus.. ei kiinnijäämisen, mutta puskien pilaantumisen pelko. No se on sentään vielä suht tervettä kuumottelua
Juu niin sitähä piti kysyä, jotta jos jollain ois ollu tota substraalin tököttiä.. ja onko pelannu..?
- Se on turkasen yleistä, Vilkko sanoo.
- satunnainen sankari
- 2 tähteä
huoh, meitsi painii saman ongelman kans...taas.
vttuettävtuttaa nuo saatanan punkit.
olin pari vkoa lomalla, sillä välillä olivat iskeneet ja eihän noobie kaverilla hälytyskellot soinu.
surullinen näky kun palaa, niin kasvustosta on hävinnyt puolet ja seittiä siellä täällä. vttu vielä kerran.
neem-öljy on pelastanut jotain ennenkin.. se ei ehkä tapa kaikkia, mutta lopettaa niiden vallattoman lisääntymisen ja seitin kudonnan.
Silti varovaisenkin arvion mukaan noin 30% loppusadosta on jo menetetty.
neem-öljyä saa tosiaan peukusta, 15e pullo. kannattaa sekoittaa pieneen määrään lämmintä vettä, sillä tuote on hyvin öljymäinen.
lisään sekaan vielä Bio Novan Missing Linkkiä (munat(punkin) ei diggaa vulvahaposta) ja mäntysuopaa.
kannattaa ihan suosiolla suihkutella kasvi ihan läpimäräksi, lehtien alapinnatkin.. ja tämän jälkee tuuletus niin tappiin ku saat.
toista parin päivän välein, koska punkeillä meni muistaakseni kolme päivää sukukypsäksi, näin saat tuhottua jatkumon. ehkä
sama käsittely tietysti kaikille huonekasveille, tod.näk ne on kerenny jo leviään niihinki, eikä auta et seivaat vaan hamput..ne on kohta taas takas.
onnee sulle ja onnee mulle, tää rupee oleen jo niin vitun rassaavaa.
mut on mulla vielä ässä hihassa, siihen tarvitaan vaan kumihanskat ja hengityssuojain - it could be too rough for my jungle
ps. ellet uskalla rueta suihkuttelemaan homeen pelossa, voit kokeilla toisenlaista lähestymistapaa, tsekkaa http://www.biotus.fi/DowebEasyCMS/?Page=torjuntaeliotharraste
vanhat hipit sanoo et rikkaluteella lähtee, viimestään.
vttuettävtuttaa nuo saatanan punkit.
olin pari vkoa lomalla, sillä välillä olivat iskeneet ja eihän noobie kaverilla hälytyskellot soinu.
surullinen näky kun palaa, niin kasvustosta on hävinnyt puolet ja seittiä siellä täällä. vttu vielä kerran.
neem-öljy on pelastanut jotain ennenkin.. se ei ehkä tapa kaikkia, mutta lopettaa niiden vallattoman lisääntymisen ja seitin kudonnan.
Silti varovaisenkin arvion mukaan noin 30% loppusadosta on jo menetetty.
neem-öljyä saa tosiaan peukusta, 15e pullo. kannattaa sekoittaa pieneen määrään lämmintä vettä, sillä tuote on hyvin öljymäinen.
lisään sekaan vielä Bio Novan Missing Linkkiä (munat(punkin) ei diggaa vulvahaposta) ja mäntysuopaa.
kannattaa ihan suosiolla suihkutella kasvi ihan läpimäräksi, lehtien alapinnatkin.. ja tämän jälkee tuuletus niin tappiin ku saat.
toista parin päivän välein, koska punkeillä meni muistaakseni kolme päivää sukukypsäksi, näin saat tuhottua jatkumon. ehkä
sama käsittely tietysti kaikille huonekasveille, tod.näk ne on kerenny jo leviään niihinki, eikä auta et seivaat vaan hamput..ne on kohta taas takas.
onnee sulle ja onnee mulle, tää rupee oleen jo niin vitun rassaavaa.
mut on mulla vielä ässä hihassa, siihen tarvitaan vaan kumihanskat ja hengityssuojain - it could be too rough for my jungle
ps. ellet uskalla rueta suihkuttelemaan homeen pelossa, voit kokeilla toisenlaista lähestymistapaa, tsekkaa http://www.biotus.fi/DowebEasyCMS/?Page=torjuntaeliotharraste
vanhat hipit sanoo et rikkaluteella lähtee, viimestään.
see Mary Mary quite contrary
how does your garden grow?
Hydrophonic ultra supersonic
or does it grow naturally slow?
how does your garden grow?
Hydrophonic ultra supersonic
or does it grow naturally slow?
tommonen alle kuukaus niin on sadonkorjuu.. revin lehdet mihi ne oli tehny tuhojaan.. kyllä vituttaa tommoset elukat.. kuten jo sanoin niin ei oo onneks kaikkii vielä levinny..
huomenna huolellinen huuhtelu mutta kummiski kohtuudes ettei enää mitää home ongelmaa tulis..
ei nyt oo ainaskaa vielä silmiin nähden niin hirveet tuhoo onneks vielä saanu aikaan lukuunottamat muutamii syötyjä lehtii, seittejä ja niiden värittämii aurinko lehtii..
ja siellä missä on tuhdit hartsi kuorrutteet ei ongelmia ole.. ja pötköt turpoo.. toivotaan että saan nyt eliminoitua ne sitkeät saatanat!!
huomenna huolellinen huuhtelu mutta kummiski kohtuudes ettei enää mitää home ongelmaa tulis..
ei nyt oo ainaskaa vielä silmiin nähden niin hirveet tuhoo onneks vielä saanu aikaan lukuunottamat muutamii syötyjä lehtii, seittejä ja niiden värittämii aurinko lehtii..
ja siellä missä on tuhdit hartsi kuorrutteet ei ongelmia ole.. ja pötköt turpoo.. toivotaan että saan nyt eliminoitua ne sitkeät saatanat!!
Fuck the microscophic animals!
Vihannespunkit eivät ole kyllä mitään helpoimpia tapauksia hävittää.. Itellä oli vihannespunkit valloittaneet kiinanruusun jo siinä määrin että kaikkialta netistä löytyneistä samanlaisessa kunnossa olevat ruusut olivat jo kuolleita... No silti nypin kaikki lehdet ruususta pois ja vein sen runsaaseen suihkuun.
Suihkuttelin aikani melko kovalla paineella. Vein ruukun ikkunalaudalle ja n. viikon kuluttua rupesi jo pukkaamaan uusia terveitä lehtiä.
Kyseinen ruusu on edelleen hengissä nauttien kevät auringosta. Pitäis vain pari pidempää vartta leikata poikki, juurruttaa ja laittaa uusiin ruukkuihin!
Valitettavasti tämä ei oikein hampulla ole suotavaa...
Suihkuttelin aikani melko kovalla paineella. Vein ruukun ikkunalaudalle ja n. viikon kuluttua rupesi jo pukkaamaan uusia terveitä lehtiä.
Kyseinen ruusu on edelleen hengissä nauttien kevät auringosta. Pitäis vain pari pidempää vartta leikata poikki, juurruttaa ja laittaa uusiin ruukkuihin!
Valitettavasti tämä ei oikein hampulla ole suotavaa...
Tuhot saa pidettyä kohtuudessa, jos jaksaa sinnikkäästi taistella (:
Itse en ole halunnut käyttää mitään myrkkyä, vaikka tuskin niistä haittaa on.
Ainoastaan ruiskinut tupakka+chili+neem litkulla ja yrittänyt vaikuttaa kasvuympäristöön.
Vahvempien torjunta-aineiden käyttö olisi varmasti järkevää
hoitaa nuo pois. Itsellä tuntuu olevan jatkuva riesa mutta suurta eroa
ei lopputuloksessa huomaa jos hoitaa huolella.
Oon tehny vaan vrk huuhtelun poltoksi päätyneelle osalle.
Hartsia siinä vähän irtoaa mutta paremmin mielin sitä sitten polttaa (:
Itse en ole halunnut käyttää mitään myrkkyä, vaikka tuskin niistä haittaa on.
Ainoastaan ruiskinut tupakka+chili+neem litkulla ja yrittänyt vaikuttaa kasvuympäristöön.
Vahvempien torjunta-aineiden käyttö olisi varmasti järkevää
hoitaa nuo pois. Itsellä tuntuu olevan jatkuva riesa mutta suurta eroa
ei lopputuloksessa huomaa jos hoitaa huolella.
Oon tehny vaan vrk huuhtelun poltoksi päätyneelle osalle.
Hartsia siinä vähän irtoaa mutta paremmin mielin sitä sitten polttaa (: