Siemenet aloittelijalle
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Siemenet aloittelijalle
Olen aloittamassa koristehampun kasvatusta. Tarkoitus olisi tilata kauniin Afghan hampun siemeniä, mutta kuumottelen tullin kanssa. Kuinka suuri vaara lähetyksellä on jumittua tulliin? Mikä yritys lähettää huomaamattomimmin? Kuinka rangaistavaa on tilata THC-pitoisten hamppujen siemeniä? Auttakaahan aloittelijaa...
- dhadgièkdi
- 1 tähti
Re: Siemenet aloittelijalle
Turha kuumotus hus pois. Käsittääkseni melko harvoin siemenet tulliin jää. Ja tuosta kuka lähettää huomaamattomimmin, niin kyllä aika useesti kaikilla sellanene perus stealthius lähetyksissään on. Ja siementen tilaushan ei ole missään määrin rangaistava teko.
Muut voivat täydentää/korjata minua ja haun käyttö kannattaa aina!
Muut voivat täydentää/korjata minua ja haun käyttö kannattaa aina!
Hienoa saada vastaus näinkin pian ja kiitos siitä! Miten luotettavia nämä siemenpankit ovat? Uskallanko lähettää rahat ihan kirjeessä? Nirvanalta ajattelin tilata.
- dhadgièkdi
- 1 tähti
Nirvana on ihan tunnettu ja luotettava siemenpankki. Toki joskus täälläkin on ollu keskustelua Nirvanalta tilattujen siementen laadusta (itävyysprosentti), mutta pääsääntöisesti ihan hyvälaatuisia, uskoisin (minulla kun ei ole omakohtaisia kokemuksia Nirvanasta).
Hyvin luotettava ja nopea siemenpankki on myös esim. Dr. Chronic (vai onko tuo nyt sitten enemmänkin välittäjä tms.).
Hyvin luotettava ja nopea siemenpankki on myös esim. Dr. Chronic (vai onko tuo nyt sitten enemmänkin välittäjä tms.).
Joo elikkä tuota, siementen tilaaminen ei ole laitonta suomessa, eli se stealth hommaki on vähä niin ja näin. Ite olen tilannut Serious Seedsiltä ja Sensi Seedsiltä, molemmat pakannee kahteen kirjekuoleen. Isompi -> Pienempi jossa semmone pehmustemuovi sisällä -> siidupaketti. Ja ei ole ongelmia ollut.
Tullut postilaatikkoon / on noudettu postistakin. Maksaminen rahan lähettämiselläkin onnistuu lähes kaikkialle, tosin täs tietty sit menee kauemmin ja rahat VOI kadota matkan varrella, valitettavasti. JJos on mahis niin maksa ihmees verkkopankin kautta, näin olen ite tehny. Ja Nirvana on tosi hyvä mesta hintalaatusuhteessa ja lähes kaikki lajit sopii sieltä aloittelijoille. Dr. Chronic myös tosi hyvä. Ja jos nyt lähetät kuoressa ni laita massit kortin väliin, vähä niinku saat jouluna mummulta rahaa.
Ite suosittelisin sulle Apolloa, se on pirun hyvää polttoa, vahvaa aloittelijalle mutta ei liian. Ja siis todella helppo kasvatettava.
Nii ja turhat kuumotukset pois, hus!
Tullut postilaatikkoon / on noudettu postistakin. Maksaminen rahan lähettämiselläkin onnistuu lähes kaikkialle, tosin täs tietty sit menee kauemmin ja rahat VOI kadota matkan varrella, valitettavasti. JJos on mahis niin maksa ihmees verkkopankin kautta, näin olen ite tehny. Ja Nirvana on tosi hyvä mesta hintalaatusuhteessa ja lähes kaikki lajit sopii sieltä aloittelijoille. Dr. Chronic myös tosi hyvä. Ja jos nyt lähetät kuoressa ni laita massit kortin väliin, vähä niinku saat jouluna mummulta rahaa.
Ite suosittelisin sulle Apolloa, se on pirun hyvää polttoa, vahvaa aloittelijalle mutta ei liian. Ja siis todella helppo kasvatettava.
![Kyllä :yes:](./images/smilies/yes.gif)
Nii ja turhat kuumotukset pois, hus!
-
Tuolta Nirvanasta oon joskus tilannut Northern Lights -siiduja käteisellä, meni pari viikkoa niin siemenet tuli normistealthina postissa kivan yllärin kera. Ainakin ensimmäiset kylvetyt siidut itivät kaikki.
Ei kuitenkaan kannata lannistua vaikka menisikin tilaus jollain tavalla vituiksi. Nirvana on kuitenkin ymmärtääkseni luotettava pulju, ja tuskin on sen vika jos esim. rahat ei koskaan tule perille. Jos käteiskauppaa harrastaa niin kannattaa tilailla siiduja vaikka useassa erässä, eipä sitten harmita niin paljoa jos joku lähetys postin luotettavien työntekijöiden käsissä katoaisikin. Ja niinkuin todettiinkin niin kuumottelu tullin ym. kanssa on turhaa, mitään rikostahan ei tapahdu koska hampunsiemenet eivät ole laittomia.
Ei kuitenkaan kannata lannistua vaikka menisikin tilaus jollain tavalla vituiksi. Nirvana on kuitenkin ymmärtääkseni luotettava pulju, ja tuskin on sen vika jos esim. rahat ei koskaan tule perille. Jos käteiskauppaa harrastaa niin kannattaa tilailla siiduja vaikka useassa erässä, eipä sitten harmita niin paljoa jos joku lähetys postin luotettavien työntekijöiden käsissä katoaisikin. Ja niinkuin todettiinkin niin kuumottelu tullin ym. kanssa on turhaa, mitään rikostahan ei tapahdu koska hampunsiemenet eivät ole laittomia.
”Minun on vaikea keksiä maailmankaikkeudesta alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismainen sosiaalidemokraatti.”
- Jussi Halla-aho, Scripta, 23.3.2006
- Jussi Halla-aho, Scripta, 23.3.2006
Itse tilasin Afghan-siemeniä Nirvanasta. Eka kasvatus itsellä(kin) menossa ja siemeniä iso määrä tulossa. Rohkeasti vaan tilaamaan, kyllä ne perille tulee.
Nirvanalta tilannut 3 kertaa ja viikon sisällä tullut joka kerta. Maksoin tosin verkkopankin kautta. Luotettava kauppa ja ihan toimivia siemeniä. Vaikkei kaikki idä aina niin polttoa on tullut todella mukava määrä aina.
Don't hurt the Rastafarian
Jos nirvanan siemeniä halajaa, niin http://www.hipersemillas.com/uk/ tarjoaa siemeniä huomattavasti halvemmalla kuin nirvanan oma kauppa, yhden kokemuksen perusteella myös luotettava ja nopea toimittaja. nirvanan oma putiikki = 25e/paketti, hipersemillas = 18e/paketti.
Jos et liiku niin ne kävelee sun päälle.
Nyt tuli otettua ensimmäinen askel tässä jalossa harrastuksessa ja panin rahat meneen kirjekuoressa Seed Boutiquelle. HuPun mukaan pitäs olla ihan nopea ja luotettava yritys. Tosiaan niitä afghanin siemeniä tilasin ku täällä kehuvat sitä helpoksi, satoisaksi ja vahvaksi. Tolea ei kyllä ole kertynyt minkään vertaa, mutta parempi överit ku vajarit
Mukavan oloista porukkaa tällä foorumilla, joten taidanpa rekisteröityä...ja seuraavaksi alkaakin "kasvatuslaitoksen" suunnittelu ja rakentelu. Kiitos vastanneille!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
3 §
Huumausainerikoksen valmistelu
Joka tehdäkseen 1 §:n 1–3 kohdassa tarkoitetun rikoksen valmistaa, tuo maahan, hankkii tai vastaanottaa tällaisen rikoksen tekemiseen soveltuvan välineen, tarvikkeen tai aineen, on tuomittava huumausainerikoksen valmistelusta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
...ja kuka vielä puhuu että siementen tilaaminen on laillista?
Joka tehdäkseen 1 §:n 1–3 kohdassa tarkoitetun rikoksen valmistaa, tuo maahan, hankkii tai vastaanottaa tällaisen rikoksen tekemiseen soveltuvan välineen, tarvikkeen tai aineen, on tuomittava huumausainerikoksen valmistelusta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Vaan jospa siemenet tulevatkin ruoaksi?
tjsp.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
tjsp.
...ja siemeniähän on voinut tilata kotiisi kuka hyvänsä.
Muistakaahan hyvät ihmiset että jos teitä joku jostain syyttää, ei tarvitse mitään myöntää...
Jos mustaa valkosella on jo, et sille voi mitään muuta kuin pahentaa avaamalla suusi
Saavat tehdä edelleen mitä vaan, myös kusettaa sinua esim. keksimällä todisteita joista ei olisi hyötyä ellet SINÄ ITSE niitä tyhmänä myönnä todeksi
Syytetyllä on oikeus kusettaa
(toisaalta valehtelijalla on oltava hyvä muisti joten parempi olla hiljaa, eipähän puhu itseään pussiin)
Hampun siemeniä on lintujen siemensekotuksessakin.![Guru :guru:](./images/smilies/old.gif)
Jos mustaa valkosella on jo, et sille voi mitään muuta kuin pahentaa avaamalla suusi
![Ei näin :eiei:](./images/smilies/shakehead.gif)
Saavat tehdä edelleen mitä vaan, myös kusettaa sinua esim. keksimällä todisteita joista ei olisi hyötyä ellet SINÄ ITSE niitä tyhmänä myönnä todeksi
Syytetyllä on oikeus kusettaa
![Kyllä :yes:](./images/smilies/yes.gif)
(toisaalta valehtelijalla on oltava hyvä muisti joten parempi olla hiljaa, eipähän puhu itseään pussiin)
Hampun siemeniä on lintujen siemensekotuksessakin.
![Guru :guru:](./images/smilies/old.gif)
- Pyhäjysäys
Ja jos viel kuumottaa, niin tilaa siemenet kaverisi osoitteeseen. Sitä ei koskaan tiedä jos siemenet menee rajalla valaisuun ja vittumainen screenaaja laittaa nimettömän vihjeen sinivuokoille.
- Jonistic85
Vieras kirjoitti:3 §
eli siementen tilaaminen on rikos vasta sitten, jos/kun tunnustat aikoneesi kasvattaa niista hUUumeita.
Onko kellään tiedossa, että siementen tilaamisesta olisi napsahtanut huumausainerikoksen valmistelu tai vastaava tutkinta päälle (uuden lain mukaanhan tämä ilmeisesti olisi mahdollista)? Vähän kiinnostaisi sattuneesta syystä...
Hape kirjoitti:...ja siemeniähän on voinut tilata kotiisi kuka hyvänsä.
Joku vihamieshän voi tilata siemenet sinun nimissä ja vielä "käräyttää" kaupan päälle.
"Hyvä matemaatikko heti, jos on synnin tuoksuakaan ilmassa, tarkistaa." -Armo Pohjanvirta
Noni jengi lopettakaa noi kuumottelut jo, ihan turhaa. Alottelijat vaan pelästyy. ![Ei näin :eiei:](./images/smilies/shakehead.gif)
![Ei näin :eiei:](./images/smilies/shakehead.gif)
Hahhah. Tilasin just ekaa kertaa siemeniä netistä ja oli tullu postista tollanen saapumisilmotus paketista ja sitten siinä oli vielä joku TULLISELVITETTÄVÄ tarra. Iski tietysti heti hirvee kuumotus!
Mitä toi niinku käytänössä meinaa? Aattelin aluks, että siellä postissa mua varmaan odottelee jotkut tullin virkamiehet valmiina kuulustelemaan kun noudan paketin... no mut sitten huomasin kuitenkin lattialla ton paketin missä oli kaikki mitä pitikin, oli tullu suoraan postiluukusta. Näinkö helppoa tää nyt oikeesti olikin?!? ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)