Elvistellyt täällä, poliisi tekee laittoman kotietsinnän
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Elvistellyt täällä, poliisi tekee laittoman kotietsinnän
Nyt on kyllä pakko kertoa pirun ihme juttu.
Minun on myönnettävä että olen täällä elvistellyt Vapaavyöhykkeellä ja eräällä rekisteröidyllä nimimerkillä muualla hampunkasvatuksen harrastajana. Minulla ei siis ole oikeasti koskaan ollut hamppua kasvamassa, mutta tiedän Huput ja nämä foorumit lukeneena kasvatuksesta aikas tavalla, ja olen tätä tietoutta kasvattajan ominaisuudessa täällä mainostanut ja kertonut seteistä joita ei siis ole ollut.
No sitten itse asiaan. Tässä lähiaikoina alkoi ihmetyttää kun mustamaijat useita kertoja päivässä, varsinkin pimeän aikaan illalla käväisivät kerrostalon pihalla aina hieman pidempiä aikoja seisahtuen talon eteen.
No sitten se yllätys vasta tulikin kun ovea soitettiin ja en edes ehtinyt ovisilmään kun yleisavaimella tulivat sisään. Kuulemma epäilivät huumausainerikosta ja selittivät epämääräisesti, että hampun tuoksu oli muka syy sisääntuloon.
Eivät tietenkään mitään löytäneet, koska en edes polta kannabista, ainoastaan olen kiinnostusmielessä harrastanut hamppukeskustelua. Tietenkin on käynyt mielessä että sillä saisi ehkä vähän täppiä, mutta en ole koskaan saanut aikaiseksi oikeasti aloittaa kasvatusta ilmeisen onneksi.
No minua kohdeltiin kuin rikollista ja paikat pengottiin läpikotaisin, ja poliisisetien silmistä näki että olivat aivan varmoja jotta löytyy ja paljon sanktioitavaa.
PC ja digikamera lähti vielä tarkempaan syyniin ja löytyihän sieltä koneelta hamppufoorumin käyntejä sivuhistoriatiedoista.
Sai selitellä sitten aika tavalla miten olen sivuilla käynyt, mutta mitään kasvatusprojekteja ei ole takana. Kyllähän sähkölaskuista tämän näkee.
Eniten asiassa minua ihmetyttää se että olen ainoastaan tällä foorumilla keskustellut hampunkasvatuksesta, itse asiassa aika tavalla elvistellytkin. Kenellekään en hampun kasvatuksesta tai hampusta muutenkaan keskustellut, en edes tuttaville, koska ystävä/tuttavapiiri on niitä puhtoisia joille kaikki huumeisiin viittaava on kauhistus. Ja kuten sanoin, en edes ole poltellut hamppua kuin kerran joskus kymmenen vuoden takaa.
Olen muutenkin aivan tavallinen pulliainen, eli en mikään huumehemmon näköinen tai epäilyttävä ulkoisesti.
Talossa taas asuu tavallista perheellistä sakkia, joiden asunnoissa ei takuulla kasvatella hamppua niin että haju olisi tullut toisen oven takaa.
Hyökkäys sisään oli sellainen, että poliisilla oli takuulla vahvat epäilyt siitä että kannabista löytyy ja paljon.
Olen aika varma että kotietsinnän syy oli elvistely täällä sillä miksi pirussa muuten tälläinen aiheeton kotietsintä oltaisiin toteutettu useiden poliisien ja poliisikoirien voimin.
Olen ollut siinä uskossa että hamppufoorumiin voi kirjoitella ilman kuumotuksia mutta mieli muuttui.
Anteeksi siis kusetukseni 600 watin olemattomista viljelmistä ja muusta kasvatustiedosta joita olen jaellut.
Kai minä nyt olen jonkinlaisessa sähköisessä seurannassa täältä iäisyyteen ja nämäkin viestit kulkevat suoraan palveluntarjoajalta poliisille.
Minun on myönnettävä että olen täällä elvistellyt Vapaavyöhykkeellä ja eräällä rekisteröidyllä nimimerkillä muualla hampunkasvatuksen harrastajana. Minulla ei siis ole oikeasti koskaan ollut hamppua kasvamassa, mutta tiedän Huput ja nämä foorumit lukeneena kasvatuksesta aikas tavalla, ja olen tätä tietoutta kasvattajan ominaisuudessa täällä mainostanut ja kertonut seteistä joita ei siis ole ollut.
No sitten itse asiaan. Tässä lähiaikoina alkoi ihmetyttää kun mustamaijat useita kertoja päivässä, varsinkin pimeän aikaan illalla käväisivät kerrostalon pihalla aina hieman pidempiä aikoja seisahtuen talon eteen.
No sitten se yllätys vasta tulikin kun ovea soitettiin ja en edes ehtinyt ovisilmään kun yleisavaimella tulivat sisään. Kuulemma epäilivät huumausainerikosta ja selittivät epämääräisesti, että hampun tuoksu oli muka syy sisääntuloon.
Eivät tietenkään mitään löytäneet, koska en edes polta kannabista, ainoastaan olen kiinnostusmielessä harrastanut hamppukeskustelua. Tietenkin on käynyt mielessä että sillä saisi ehkä vähän täppiä, mutta en ole koskaan saanut aikaiseksi oikeasti aloittaa kasvatusta ilmeisen onneksi.
No minua kohdeltiin kuin rikollista ja paikat pengottiin läpikotaisin, ja poliisisetien silmistä näki että olivat aivan varmoja jotta löytyy ja paljon sanktioitavaa.
PC ja digikamera lähti vielä tarkempaan syyniin ja löytyihän sieltä koneelta hamppufoorumin käyntejä sivuhistoriatiedoista.
Sai selitellä sitten aika tavalla miten olen sivuilla käynyt, mutta mitään kasvatusprojekteja ei ole takana. Kyllähän sähkölaskuista tämän näkee.
Eniten asiassa minua ihmetyttää se että olen ainoastaan tällä foorumilla keskustellut hampunkasvatuksesta, itse asiassa aika tavalla elvistellytkin. Kenellekään en hampun kasvatuksesta tai hampusta muutenkaan keskustellut, en edes tuttaville, koska ystävä/tuttavapiiri on niitä puhtoisia joille kaikki huumeisiin viittaava on kauhistus. Ja kuten sanoin, en edes ole poltellut hamppua kuin kerran joskus kymmenen vuoden takaa.
Olen muutenkin aivan tavallinen pulliainen, eli en mikään huumehemmon näköinen tai epäilyttävä ulkoisesti.
Talossa taas asuu tavallista perheellistä sakkia, joiden asunnoissa ei takuulla kasvatella hamppua niin että haju olisi tullut toisen oven takaa.
Hyökkäys sisään oli sellainen, että poliisilla oli takuulla vahvat epäilyt siitä että kannabista löytyy ja paljon.
Olen aika varma että kotietsinnän syy oli elvistely täällä sillä miksi pirussa muuten tälläinen aiheeton kotietsintä oltaisiin toteutettu useiden poliisien ja poliisikoirien voimin.
Olen ollut siinä uskossa että hamppufoorumiin voi kirjoitella ilman kuumotuksia mutta mieli muuttui.
Anteeksi siis kusetukseni 600 watin olemattomista viljelmistä ja muusta kasvatustiedosta joita olen jaellut.
Kai minä nyt olen jonkinlaisessa sähköisessä seurannassa täältä iäisyyteen ja nämäkin viestit kulkevat suoraan palveluntarjoajalta poliisille.
Re: Elvistellyt täällä, poliisi tekee laittoman kotietsinnän
Onko poliisia vastaan mahdollista tehdä jonkinlaista kantelua ja vaatia vahingonkorvauksia aiheettomasta kotietsinnästä? Naapureiden silmissä olen varmasti tästä eteenpäin rikollinen kun poliiseja lappaa sisään kuin suurrikollisen luo.
Pelottavaa
Vaan en kyllä käsitä minkä takia oot "elvistelly" olemattomilla asioilla.. ![Ajattelee :think:](./images/smilies/thinking.gif)
![Conspiracy :foil:](./images/smilies/icon_foil.gif)
![Ajattelee :think:](./images/smilies/thinking.gif)
When the stress burns my brain just like acid raindrops, Mary Jane is the only thing that makes the pain stop.
Skannaa ihmeessä jotakin kautta pöytäkirjoja tänne foorumille (yliviivaa nimesi) ja joka paikkaan.
"Then it came to me, what things in life are truly vital. Living to the fullest without being suicidal. I'd rather be a nobody than a foolish idol. It came to me what things in life are truly vital"
No onhan tuo elvistely aivan normaalia. Jos olet toimivia neuvoja jakanut vaikka et ole mitään kasvattanut niin sou wat. Jaat apua tietämättömille ja se on oikein. Mutta tämä poliisien asenne ja kohtelu oli kyllä aika perseestä. Skannaa pöytäkirjat tänne niin keskustellaan asiasta enemmän. Koko foorumi siis.
smile
Kun laittaa sepitteellisen kasvatuspäiväkirjan Kasvatuspäiväkirjat -osioon netistä kerätyillä kuvilla, jotka linkittää http://www.overgrow.com/edge/gallery.php -sivustoon ja kertoo min. 600 W:nviljelmistä vaatekomerossa tai saunassa kymmenillä kasveilla, niin eipä ole ihme jos maijat kiertelee pihapiirissä.
Epäilen suurta palvelinratsiaa sivustolle vuoden sisään. Scandinavian Seedsin kuumotin vanhalla palstalla muutamaa kuukautta ennen h-hetkeä, ja juuri niin kävi.
Epäilen suurta palvelinratsiaa sivustolle vuoden sisään. Scandinavian Seedsin kuumotin vanhalla palstalla muutamaa kuukautta ennen h-hetkeä, ja juuri niin kävi.
deeq kirjoitti:PelottavaaVaan en kyllä käsitä minkä takia oot "elvistelly" olemattomilla asioilla..
Guruilu on aivan normaalia kun tälläiseen yhteisöön on tiensä löytänyt ja oppinut sanaston sekä perusjipot. Harva kieltää kai sen, etteikö muiden opettaminen tuota tiettyjä mielihyvän tuntemuksia.
ehdotan siispä että kaikki olemattomat pulliaiset voisivat alkaa hehkuttaa samaan malliin ni muut "surkeat" kasvattajat pääsevät vähällä pienillä sadoillaan, kun kytät kollailevat humpuuki asuntoja...en ainakaan pistä pahakseen. ![Conspiracy :foil:](./images/smilies/icon_foil.gif)
- Piimätuoppi
Mitenkä ne pollarit muka osoitteesi saivat?
Eikös tänne foorumille kirjoittelemisen pitänyt olla suhteellisen turvallista![Conspiracy :foil:](./images/smilies/icon_foil.gif)
Eikös tänne foorumille kirjoittelemisen pitänyt olla suhteellisen turvallista
Elämä hymyilee kuin silakka piimätuopissa.
Todennäköisin vaihtoehto on, että sen toisen foorumin pyörittäjä / moderaattori / kuka vaan on vittuillessaan laittanut poliisille linkin juttuihisi ja perään jotain joka auttaa identifioimisessasi: muista viesteistäsi, sähköpostiosoitteesta, ip-osoitteestasi yms. jutuista pääteltäviä asioita. Tai sitten poliisi on pyytänyt tietoja, kun kerran olet puhunut paskaa olemattomista pro-seteistäsi. Ihme verorahojen tuhlausta. Saisivat lähettää laskun perään. ![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
- hempgardener
eipä mikään ihme ole että etsintää tulee jos elvistelee jollain hamppumäärällä. myyntiin jos ois menossa niin roskista voisi kolahtaa enemmänkin, eli varmasti mielenkiinto herää myös poliisien silmissä.
ei järin suuri sherlock tarvitse olla että logatun ip:n / sähköpostin perusteella saadaan yhteystiedot. hanppua ei vissiin saa olla kuin koristekäyttöön, jos siihenkään. 600w spna:lla voisi tehtailla pikkasen keskivertojampan oman käytön yli kuitenkin...
eikä tuo nyt mikään kovin laiton etsintä ole, onhan tuossa jo syytä epäillä. jos "kuvia" on laittanut johonkin niin myös näyttöä olisi vahvasti. kotietsintä ei siis ole ollenkaan perusteeton.
ei järin suuri sherlock tarvitse olla että logatun ip:n / sähköpostin perusteella saadaan yhteystiedot. hanppua ei vissiin saa olla kuin koristekäyttöön, jos siihenkään. 600w spna:lla voisi tehtailla pikkasen keskivertojampan oman käytön yli kuitenkin...
eikä tuo nyt mikään kovin laiton etsintä ole, onhan tuossa jo syytä epäillä. jos "kuvia" on laittanut johonkin niin myös näyttöä olisi vahvasti. kotietsintä ei siis ole ollenkaan perusteeton.
No mähän oon sanonu sulle tosta guruilusta.
Epätotta on sanoa, että se ei ole, mikä on, tai että se on, mikä ei ole,
ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.
- Aristoteles
ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.
- Aristoteles
Oletettavimmin kuitenkin keksityn tekstin takana on joku moraalinvartija, joka haluaa tänne kirjoitelleet kasvattajat skitsoilemaan ja tuhoamaan huumeviljelmänsä.
O.J. kirjoitti:Kun laittaa sepitteellisen kasvatuspäiväkirjan Kasvatuspäiväkirjat -osioon netistä kerätyillä kuvilla, jotka linkittää http://www.overgrow.com/edge/gallery.php -sivustoon ja kertoo min. 600 W:nviljelmistä vaatekomerossa tai saunassa kymmenillä kasveilla, niin eipä ole ihme jos maijat kiertelee pihapiirissä.
No eipähän oo kukaa meistä yksin jos tänne nyt joku ratsia tehdään. Hyvällä asialla siis. Koristehampun kasvatuksella.
- CyberJesus
Piimätuoppi kirjoitti:Eikös tänne foorumille kirjoittelemisen pitänyt olla suhteellisen turvallista
Joo sama täällä. Kyllähän tänne välillä näitä stooreja ilmestyy kun kiinni jäädään, mutta tää on eka mun lukema tarina kun poliisit on tehnyt kotietsinnän pelkästään näiden hamppufoorumin juttujen perusteella.
(Olettaen tietenkin että tämä Pretenderin juttu on tosi)
"That being so, the orderly thing to do, under our form of governance, is to abolish a law which cannot be enforced, a law which the people of the country do not want enforced." - Fiorello H. LaGuardia
En oikein ymmärrä, miksi kyseinen henkilö ei ilmoittanut viestissään tätä valekasvattajanimimerkkiään. Onko asiassa jotain menetettävää?
Vähintään kirjoittaja voisi lähettää ylläpidolle viestiä, jossa kertoo tämän forum-nimimerkkinsä sekä vapaavyöhykkeelle kirjoittamansa viestit. Tällöin ylläpito voi tutkia, onko turvallisuudessa jotain mahdollisia parannuskohtia, tiedottaa muille käyttäjille asiasta ja esimerkiksi siitä, millaisia tietoja forumille on turvallista postittaa.
Kuitenkaan missään tapauksessa tietoja ei ole saatu forumin palvelimelta. Mikäli kirjoittaja ei halua tarkemmin paljastaa yksityiskohtia, ei niitä taida myöskään olla.
Vähintään kirjoittaja voisi lähettää ylläpidolle viestiä, jossa kertoo tämän forum-nimimerkkinsä sekä vapaavyöhykkeelle kirjoittamansa viestit. Tällöin ylläpito voi tutkia, onko turvallisuudessa jotain mahdollisia parannuskohtia, tiedottaa muille käyttäjille asiasta ja esimerkiksi siitä, millaisia tietoja forumille on turvallista postittaa.
Kuitenkaan missään tapauksessa tietoja ei ole saatu forumin palvelimelta. Mikäli kirjoittaja ei halua tarkemmin paljastaa yksityiskohtia, ei niitä taida myöskään olla.
En oikein ymmärrä, miksi kyseinen henkilö ei ilmoittanut viestissään tätä valekasvattajanimimerkkiään. Onko asiassa jotain menetettävää?
Täällähän hän ei edes ollut rekisteröityneenä, vaan on "elvistellyt" vapaavyöhykkeellä anonyymisti ja pyytää tätä nyt anteeksi.
Ekassa viestissä hän toteaa kirjoitelleensa jollekn toiselle foorumille rekisteröineenä käyttäjänä näistä asioista ja heti perään, ettei ole missään muualla puhunut näistä asioista kuin täällä.
Sanoisin kyseesä olevan D-luokan trollin, tai alaikäinen / muuten vain heikkolahjainen henkilö. Luultavasti joku lukiolainen.
- Arvo Vihreä
Joo mielenkiintoista olis nyt sitten nähdä tuo päästä repästy kasvatusprojekti.
Addic kirjoitti:En oikein ymmärrä, miksi kyseinen henkilö ei ilmoittanut viestissään tätä valekasvattajanimimerkkiään. Onko asiassa jotain menetettävää?
phpBB foorumisofta sisältää haavoittuvuuksia, joista yksi vakava tässä männäaikana juuri paikattiin. Aika helposti saa ylläpitäjän oikeudet ja pääsee niillä tätä foorumia selaamaan. Kun Vapaavyöhykkeen ip:t on näin saatavilla, ei ole monimutkainen juttu ottaa suurimmat SOG-höpisijät syyniin.
Vieras kirjoitti:Todennäköisin vaihtoehto on, että sen toisen foorumin pyörittäjä / moderaattori / kuka vaan on vittuillessaan laittanut poliisille linkin juttuihisi ja perään jotain joka auttaa identifioimisessasi: muista viesteistäsi, sähköpostiosoitteesta, ip-osoitteestasi yms. jutuista pääteltäviä asioita. Tai sitten poliisi on pyytänyt tietoja, kun kerran olet puhunut paskaa olemattomista pro-seteistäsi. Ihme verorahojen tuhlausta. Saisivat lähettää laskun perään.
Mistä toisesta foorumista te puhutte?
Pretenderhän kirjoitti kirjoitti:Minun on myönnettävä että olen täällä elvistellyt Vapaavyöhykkeellä ja eräällä rekisteröidyllä nimimerkillä muualla hampunkasvatuksen harrastajana. Minulla ei siis ole oikeasti koskaan ollut hamppua kasvamassa, mutta tiedän Huput ja nämä foorumit lukeneena kasvatuksesta aikas tavalla, ja olen tätä tietoutta kasvattajan ominaisuudessa täällä mainostanut ja kertonut seteistä joita ei siis ole ollut.
Ainakin minä ymmärsin että Pretender on nimenomaan tällä foorumilla ainoastaan keskustellut Vapaavyöhykkeella ja rekisteröidyllä nimimerkillä muissa hamppufoorumin osioissa, joihin ei ilman rekisteröityä nimimerkkiä voi kirjoittaa. Hän ei mainitse sanallakaan muita foorumeita, ja "nämä foorumit lukeneena" tarkoittaa kai hamppufoorumin eri alueita; Kasvatuksen ABC, Sisäkasvatus jne.
Haluan ehdottomasti lisää tietoa Pretenderiltä onko hän tosiaan ainoastaan tällä foorumilla hampusta hölissyt.
Onko muilla suunsa supussa pitäneillä ja ainoastaan täälläharrastuksestaan kertoneilla ollut kotietsintöjä?
Jokuhan tässä aiemmassa Vapaavyöhykkeen viestissä heitti jutun, että sivuston disclaimerin erikoinen sisäänpääsyratkaisu olisi tehty siksi että todellisuudessa aluetta ylläpitää poliisi, ja että tämän ratkaisun
takia kukaan ei voi väittää vahingossa tulleensa sivustolle. Mahdolliset syytteet eivät siis kusisi oikeudessa.