Olen tunnettu foorumin käyttäjä, mutta en halua julkaista tätä omalla nimimerkilläni.
Keslog Oy / Kesko. Kesätyöpaikka logistiikkatehtävissä, eli kerääjänä varastolla. Tapahtui n. vuosi sitten. Keslog ottaa paljon kesätyöntekijöitä, joten tästä tiedosta on luultavasti hyötyä kanssahampuuseille.
Kusitestejä ei tehdä vielä työhaastattelussa, ne tehdään ensimmäisenä työpäivänä, kun talossa pidetään tilaisuus uusille työntekijöille. Huumetesteistä ei kerrota mitenkään ennakkoon. Huumetestit tehdään satunnaisotannalla, n. 20-30% porukasta testataan. Jos tilaisuus pidetään KV2:sen varastoilla, KV1:selle / pakkasvarastolle lähtevät testataan ensin. Satunnaisotanta tehdään siten, että mennään jonossa yksi kerrallaan tietokoneelle, johon kirjoitat nimesi ja tietokone "arpoo", että osallistutko testiin vai et. Sen pitäisi olla arvonta, mutta en itse ainakaan usko... Jostain syystä kaikkein hämärimmän näköiset kaverit joutuivat testiin, sattumaa? En usko
Sillä ei ole väliä oletko tulossa vakituisena, TT:nä vai kesäduunari taloon. Vakituiset käyvät läpi lääkärintarkastuksen, jossa ei tietääkseni testata huumeilta. Pistotarkastuksia ei tehdä, tämä tieto on talossa 8v olleelta työntekijältä. Kannattaa tosin pitää mielessä, että jos esim. tämä postauksen näkevät vaikka Keskon esimiehet niin käytäntö voi hyvin nopeasti muuttua.
ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ ole rehellinen, kun saat lapun jossa kysytään "Oletko käyttänyt huumeita?". Kesko mainostaa työpaikkaansa päihteettömänä ja kun huumetestin tulokset tulevat, se on yksisivuinen lappu, jossa on kolme rasti ruutuun kohtaa "Työntekijällä on lääke/huumeongelma", "Työntekijällä ei ole huumeongelmaa" ja "Näytettä ei voitu testata". Huumeidenkäyttäjät niputetaan kaikki yhteen nippuun, vaikka sieltä löytyisikin pelkkää pilveä. Esimiehet taas ovat hyvin poliisimaisia, joten epäilen ettei heiltä paljoa myötätuntoa heru.
Testitilanteesta. Testi on todella virallinen A ja B näytteineen. Voit halutessasi riitauttaa A-näytteen, jolloin B-näyte menee kaasukromatografiaan (lukee siinä suostumuslapussa). A-näytteen testitavasta ei ollut tietoa, mutta itse kuulin huumetesteistä vasta taloon tullessani (olin poltellut n. 4 päivää aiemmin) ja join runsaasti vettä/kahvia aamun aikana. En ollut valmistautunut mitenkään. Kusesta testataan lämpötila ja PH-arvo. Käyt kusella yksin, hoitaja ei tule mukaan vessaan. Hän on viereisessä huoneessa luukun takana.
Tein viime kesänä paljon rahaa Keslogilla, että suosittelen kyllä työpaikkaa...
Mutta kovin kannabismyönteistä porukkaa sielä ei ole töissä, tai ei ainakaan kannate alkaa asiasta puhumaan siellä... Kuulin myös että Inexillä on samanlaiset huumetestit. Suosittelen olemaan polttamatta pitkän aikaa jos olet menossa Keslogille. Pilvessä tuola ei voi olla töissä, jos joku huomaa että olet esim. ajanut trukkia savuissa, tulevat poliisit paikalle ja saat samanlaisen tuomion kuin olisit ajanut autoa savuissa.
Toivottavasti tästä on kanssahampuuseille hyötyä.