Mun mielestä Hobgobi on pirtein uusi ilmiö Hamppufoorumilla aikoihin. Hän tuottaa ajatuksenvirtaisia, pirullisia ja ehkä vähän hyökkääviä tekstejä, ei mitään puolueen linjan hyväksymää jaada-jaadaa samoissa vanhoissa hamppupiiri pyörii raameissa.
Vieraana vieressä kirjoitti:No eipä hobgob:kaan oikein onnistu antamaan itsestään kovinkaan fiksua kuvaa postauksillaan... Enemmänki läpi paistaa katkeroitunut parikymppinen isänmaantoivo salibandyjunnu, joka on jostain syystä kokenut hamppuherätyksen, mutta mikään muu ei siellä päässä ole vielä ehtinyt liikahtamaan.
Jaaaaaa-has, tämä on sitten avarakatseista ja ennakkoluulotonta? Itse luulen, että Hobgob on enemmän HC kuin ite Andersseen, mutta saattaapi olla, että hän on sitten tämmöinen kuvailtu tavis isänmaantoivo. Mistä sitä tietää ja ketä sen pitäisi koskettaa?
Nimittely isänmaantoivoksi tai tuulipuvuksi ja henkilön leimaaminen joukkueurheilijaksi on hyvin fakkiutunutta* vastakulttuurimentaliteettiä, jossa toiset harvat kuuluu "meihin", herätyksen saaneisiin valaistuneisiin, ja loput harmaaseen massaan, jota työntyy ulos ihmisen muotoisesta muotista ja leikataan valmistusvaiheessa ihmisen paksuuteen. Tässä Teille Uutispommi! Hipit on myös tehty muotilla, muotti on vaan toinen.
* Mulla ei ole mitään käsitystä mitä "fakkiintunut" tarkoittaa, en tiedä edes miten se kirjoitetaan.
Nykyään yhä useammin tapaa hampun parissa ihan tavallisen suomalais nuoren, jonka ajatusmaailma on tätä yhtä poikkeusta lukuun ottamatta hyvin samanlainen kuin keskiverto suomalaisen (ns. tuulipukukansa) ja tämän huomaa tälläkin foorumilla ikävän usein. Itse kun olen ehkä kuitenki avarakatseinen boheemi, vaikka töissä käynkin, niin kaikenkarvainen rasismi ja muut ennakkoluulot tuppaa häiritsemään siinä määrin että tämänkin palstan lukeminen on viimeaikoina jäänyt aika vähäiseksi.
Kyllä se varmaan ottaa pannuun, että oma pieni alakulttuurijuttu leviää ja muuttuu matkalla. Mutta onko se lopulta ihme, kun käännytystyötä ja propagointia on tehty aktiivisesti. Mitä tekevätkään kiittämättömät käännynnäiset? Jättävät alakulttuurin sivuun ja omaksuvat vain sen päihteen eivätkä laisinkaan syrjäytymistä tahi matalamielistä "avarakatseisuutta", joka tarkoittaa sitä että pitää olla pitkät hiukset, resuinen olemus ja tarkan raja-alueen sisälle osuva epäsäädynnäinen ajattelutapa (oikea notaatio VV:llä - "avarakatseisuus", ei avarakatseisuus).
_ _ _ _ _
Larmelalle ja kaikille vanhan koulukunnan sotureille aiheelliset kunnianosoitukset, eli akot. Katsoin sen maikkarin tekstariviihdeohjelman ja täytyypä sanoa, että Larmelaa parempaa edustajaa olisi vaikea löytää.
DK