Kuva

Larmela

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Dub kostaja
2 tähteä
2 tähteä

Re: Larmela

ViestiKirjoittaja Dub kostaja » 13.5.2008 22:33

Nyt mennään jo pahasti asian vierestä ja inhavan henkilökohtaisesti yhden nimimerkin tyyliin, mutta kun asiaa oli alunperinkin kovin vähän ja aiheena oli yhden nimimerkin "Larmela" siviiliedesottamuksien kautta hänen persoonansa, niin jatkampas samaa rataa.

Mun mielestä Hobgobi on pirtein uusi ilmiö Hamppufoorumilla aikoihin. Hän tuottaa ajatuksenvirtaisia, pirullisia ja ehkä vähän hyökkääviä tekstejä, ei mitään puolueen linjan hyväksymää jaada-jaadaa samoissa vanhoissa hamppupiiri pyörii raameissa.

Vieraana vieressä kirjoitti:No eipä hobgob:kaan oikein onnistu antamaan itsestään kovinkaan fiksua kuvaa postauksillaan... Enemmänki läpi paistaa katkeroitunut parikymppinen isänmaantoivo salibandyjunnu, joka on jostain syystä kokenut hamppuherätyksen, mutta mikään muu ei siellä päässä ole vielä ehtinyt liikahtamaan.

Jaaaaaa-has, tämä on sitten avarakatseista ja ennakkoluulotonta? Itse luulen, että Hobgob on enemmän HC kuin ite Andersseen, mutta saattaapi olla, että hän on sitten tämmöinen kuvailtu tavis isänmaantoivo. Mistä sitä tietää ja ketä sen pitäisi koskettaa?

Nimittely isänmaantoivoksi tai tuulipuvuksi ja henkilön leimaaminen joukkueurheilijaksi on hyvin fakkiutunutta* vastakulttuurimentaliteettiä, jossa toiset harvat kuuluu "meihin", herätyksen saaneisiin valaistuneisiin, ja loput harmaaseen massaan, jota työntyy ulos ihmisen muotoisesta muotista ja leikataan valmistusvaiheessa ihmisen paksuuteen. Tässä Teille Uutispommi! Hipit on myös tehty muotilla, muotti on vaan toinen.

* Mulla ei ole mitään käsitystä mitä "fakkiintunut" tarkoittaa, en tiedä edes miten se kirjoitetaan.

Nykyään yhä useammin tapaa hampun parissa ihan tavallisen suomalais nuoren, jonka ajatusmaailma on tätä yhtä poikkeusta lukuun ottamatta hyvin samanlainen kuin keskiverto suomalaisen (ns. tuulipukukansa) ja tämän huomaa tälläkin foorumilla ikävän usein. Itse kun olen ehkä kuitenki avarakatseinen boheemi, vaikka töissä käynkin, niin kaikenkarvainen rasismi ja muut ennakkoluulot tuppaa häiritsemään siinä määrin että tämänkin palstan lukeminen on viimeaikoina jäänyt aika vähäiseksi.

Kyllä se varmaan ottaa pannuun, että oma pieni alakulttuurijuttu leviää ja muuttuu matkalla. Mutta onko se lopulta ihme, kun käännytystyötä ja propagointia on tehty aktiivisesti. Mitä tekevätkään kiittämättömät käännynnäiset? Jättävät alakulttuurin sivuun ja omaksuvat vain sen päihteen eivätkä laisinkaan syrjäytymistä tahi matalamielistä "avarakatseisuutta", joka tarkoittaa sitä että pitää olla pitkät hiukset, resuinen olemus ja tarkan raja-alueen sisälle osuva epäsäädynnäinen ajattelutapa (oikea notaatio VV:llä - "avarakatseisuus", ei avarakatseisuus).

_ _ _ _ _

Larmelalle ja kaikille vanhan koulukunnan sotureille aiheelliset kunnianosoitukset, eli akot. Katsoin sen maikkarin tekstariviihdeohjelman ja täytyypä sanoa, että Larmelaa parempaa edustajaa olisi vaikea löytää.

DK
palaa se laitonkin kukka, sano joku viksu.

http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=15370

vieraana vieressä

ViestiKirjoittaja vieraana vieressä » 14.5.2008 8:28

Nyt taitaa olla mennyt dub kostajalta hieman pointti ohi... sellasta sattuu, luetun ymmärtäminen on hankalalaji.

Kärkevän kirjoitukseni oli tarkoitus tuoda esille muutama seikka jotka tähän avaan nyt ranskalaisin viivoin...

- Ihmisen julkisen minän arviointi ja siitä pidemmälle menevien johtopäätösten tekeminen on pelkästään typerää, Heitin perään oman luonnehdintani hobgobista, koska hän oli tälle tielle lähtenyt... josko ois vaikka herättänyt jotain ajatuksia... hedelmäthän kerätään vasta myöhemmin nyt on menossa ns. vastustus vaihe jonka jokainen voikin huomata hänen vastauksestaan...
- Leimaaminen on typerää, kaveripiirinikin kuuluu useampiakin lätkän pelaajia toki ikääkin alkaa olemaan kuten itsellänikin. Kuitenki tilastotieteen kautta on haettavissa keskiverto suomalainen ja useampi heistä menee tuulipukukansa kategoriaan kuin hippi... älkää minua tästä syyttäkö.
- Avarakatseisuus ja ennakkoluulottomuus ei tarkoita sitä että kaikkea tarvitsisi hyväksyä, mutta kuten todettu tyyli oli tahallisen kärjistettyä, olisko mukana pitänyt olla muuta x ja q niin se olisi ollut selvempää.
- En ole missään vaiheessa sanonut että minua haittaisi se että "tuulipukukansa" polttelee enemmänkin lause pitää sisällään toteamuksen että on kumma jos yhdestä luutuneesta ajatusrakenteesta päässyt ihminen ei miettisi muitakin rakennelmiaan päässään, mutta unohdinki että hamppu on päihde ja sellaisenaan sen hyväksymiskynnys (vrt. esim homot ja vammaset ystäväpiirissä) on helpompaa
- Hipit, punkkarit kaikki määriteltyjä alakulttuureja edutavat ihmiset toteuttavat jonkilaista koodistoa, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että "tuulipukukansaa" on enenmmistö ja enemistön tahto on laki demokratiassa (jep tiedän ei se nyt ihan näinkään ole (eikö muuten ole hieman typerää kirjoittaa jokaisen lauseen jälkeen sulje lause, jossa sanoudutaan irti edellisestä lauseesta, arvatkaa miksi näin tehdään))

ja se tosiasia vielä että hobgoblinin kirjoituksista paistaa läpi nuoruus, mikäs se ikäraja täällä olikaan pitäisikö siitä yrittää pitää kiinni vai olisiko tilanne sama jos meillä olisi coffee shoppeja, niissäkin myytäisiin cannaa alaikäsille ainaki niille hyville tyypeille... tässä muuten pikkasen mallia lehdistön ja sitä kautta tuulipukukansan ajatuksen juoksusta.

t: vieraana vieressä

tattoo

ViestiKirjoittaja tattoo » 14.5.2008 9:39

Pakko minunkin on sen verran vielä päästäsanomaan että jos vaan löytyy asiallista sanoman, keskustelutaitosta
henkilöä joka haluaa julkisuudessa keskustella kannabiksesta niin eiköhän se onnistu.
Tosin nurkassa jupisemalla ja muita haukkumalla tulee ilmi ainoastaa oma kateus ja katkeruus,
oman itsen esilletuonti ja sillä nyt ei sitten rakenna mitään.
Kaikki osaavat haukkua muita, en harrasta henkilöpalvontaa joten näkisin mielelläni uusia kasvoja
televisiossa keskustelemassa, mutta egoisti ei sellaiseen kykene. Hyvä keskustelu tämäkin on.
Siitä vaan skyhin yhteyttä. Tai perusta uusi yhdistys.

Johannes Vihàn

ViestiKirjoittaja Johannes Vihàn » 14.5.2008 9:42

vieraana vieressä kirjoitti:ja se tosiasia vielä että hobgoblinin kirjoituksista paistaa läpi nuoruus, mikäs se ikäraja täällä olikaan pitäisikö siitä yrittää pitää kiinni vai olisiko tilanne sama jos meillä olisi coffee shoppeja, niissäkin myytäisiin cannaa alaikäsille ainaki niille hyville tyypeille... tässä muuten pikkasen mallia lehdistön ja sitä kautta tuulipukukansan ajatuksen juoksusta.

t: vieraana vieressä

Ihan vaan sivusta huomauttaisin, että jos tämä Hobgob on se sama mies, johon joskus irkissä törmäsin, hän on varmaan tuplaten perusfoorumilaisen ikäinen.

huono

ViestiKirjoittaja huono » 14.5.2008 20:42

Tätä foorumia vaivaa liika kiltteys ja tasapäisyys. "Oi! miksi pitää olla niin ilkeä!? SNIF =(". Mitä vittua, kai täällä saa vielä mielipteensä sanoa? Ei kai tämä yhteisökään ole tarkoitus olla mikään diktatuuri, jossa palvotaan ylipäälikköpuheenjohtajaa niin ettei mitään negatiivista saa hänestä sanoa.

Mitä Larmelaan tulee, vaikuttaa minusta pätevältä hemmolta. En vain ymmärrä miksei eriäviä mielipiteitä suvaita.

Menkää itseenne.

edStone
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja edStone » 21.2.2009 12:39

Dub kostaja kirjoitti:

Mun mielestä Hobgobi on pirtein uusi ilmiö Hamppufoorumilla aikoihin. Hän tuottaa ajatuksenvirtaisia, pirullisia ja ehkä vähän hyökkääviä tekstejä, ei mitään puolueen linjan hyväksymää jaada-jaadaa samoissa vanhoissa hamppupiiri pyörii raameissa.
--
Hobgob on enemmän HC kuin ite Andersseen

Aivan samaa mieltä. :yes:
Itse tykkään lukea Hobgobin juttuja.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”