Kuva

Huumetestejä tekevät työpaikat/oppilaitokset Suomessa?

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Taustatuki

Re: Huumetestejä tekevät työpaikat Suomessa?

ViestiKirjoittaja Taustatuki » 3.4.2008 13:14

Hönkäisijä kirjoitti:...

Vai oliko kyse PEF-mittauksesta? (Peak Exhale Flow tai jotain) Kertoo astman/keuhkoahtauman vakavuudesta. Keuhkojen tilavuutta ei kyllä rutiinisti mitata. Lääkäri tietää mittaamattakin että se on naisilla 3-5 litraa ja miehillä 5-8 litraa...

Kerran testasin kaverin pef-mittarilla omat arvoni, olin yllättynyt kun pääsin yli 700,vaikka silloin vielä tupakoin. Miehillä se normaali on jossain 600-660. Naisilla vähemmän.
"Frendi senseis on frendien frendi, läpäsee tullin ja tentin ku tentin"

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.4.2008 23:57

Kellään kokemuksia satama työskentelystä, lähinnä kuorman purku (autokuorma; autolla ajo epäilyttää) ja varastotoiminnasta ? Mikäli kokemuksia löytyy, heittäkää vaikka anonyymisti firman nimeä / kokemuksia.
Mitenkäs toi kusitestin tekeminen, onko se firmasta kiinni saako kusta ilman vieressä seisovaa valvojaa vaik mahdollisesta huumehistoriasta ?

atzoup

ViestiKirjoittaja atzoup » 15.4.2008 17:33

Koskisen Oy:n työsopimuksessa kysytään suostutko huumetesteihin. olin siellä 4kk eikä testejä kuitenkaa näkyny.

Ei muutenkaa missää missä oon ollu hommissa oo kukaa pyytäny kusee purkkii. Paitsi tieysti armeijassa, jossa itse palvelin lääkintämiehenä ja olin useikin kyttäämässä testin antajia. Voin myös sanoa ettei kovin tarkkaa tullu kytättyä, jos joku ois vaikka kaverin kuset purkkiin kaatanu.

Itse menossa huomena versowoodille ja hiukkasen kuumottelee, mut tokko ne mitää epäilee.

:think: Käykäähän toverit parturissa ja laittakaa uudet farkut jalkaanne ennenku meette työhaastatteluu. Sillä niistä testeistä selviää.

Toivottavasti.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 5.5.2008 17:28

pupu kirjoitti:sain töitä enkä oo käyttäny oikein ikinä huumeita..nyt pitäs mennä kai testeihin ehkä parin viikon päästä kun saan varattua ajan
polttelin paukut parisen viikkoa sitten
näkyyköhän se vielä?

tommost... kirjotin toinne uutee topikkii mut kert tämmöne o jo nii pasteis sen tänne.

flower power

ViestiKirjoittaja flower power » 5.5.2008 17:57

Yritä venyttää sinne menoa niin pitkään ku voit.Jos vaan yhen kerran poltit ni kuukaudes on varmasti hävinny.Ja juo paljon vettä.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.5.2008 21:51

Kannattaako kuumotella testejä, jos olen kesäduuniin menossa varastohommiin erääseen suht. isoon firmaan Espoossa (ei Inex) ?

SeRaL

ViestiKirjoittaja SeRaL » 13.5.2008 4:39

Ei nyt ole kyllä kertoa yhtään firmaa, jossa testejä tehtäisiin, mutta testiin liittyen omaa kokemusta ihan omasta uteliaisuudesta johtuen..

Tilasin siis Kotitesti.fi sivuilta kannabistestin (http://www.kotitesti.fi/huumetesti__kannabis_pr_00081.html)
Polttelin viikon verran "normaalisti" eli iltamyssyttelyt (n. 0,2-0,3 g/ilta) unilääkkeeksi. Tämän jälkeen viikon tauko ja testi näytti negatiivista.

En tiedä, miten toimii henkilöillä, jotka polttaa todella paljon tai paljon suurempia annoksia, kuin minä, omalla kohdalla tulos kyllä rauhoitti mukavasti :yes:
~SeRaL~

♥.·:*¨`*:·.♥.·:*¨`*:·.♥ ♥.·...

Jos et pysty voittamaan niitä, liity niihin. Jos sekään ei onnistu, tyydy vain nöyryyttämään niitä julkisesti

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 27.5.2008 14:50

Uudenkaupungin Valmet Automotive.

Gage

ViestiKirjoittaja Gage » 28.5.2008 22:32

Oluen ja siman etc. luulisi poistavan tehokkaasti nesteitä kehosta, ainakin kusihätä tulee? :o

Niin, ja ajokoulussa jouduin testeihin. En ollu poltellu vähään aikaan, enkä yleensä talvella polttelekkaan eli ei ollut ongelmia :)

rohtomestari

ViestiKirjoittaja rohtomestari » 29.5.2008 12:57

no ainakin lassila&tikanoja tekee mut ei ainakaan mulle sanottu mitää vaik seulan tulos oli 3,61, 0,01 sais olla..
vois steikkaa sneikat jos ois mitä snegaastegaa

plöp

ViestiKirjoittaja plöp » 30.5.2008 1:27

Lueskelin ketjun läpi ja panin merkille, että täällä ei ole juuri viestejä tyyliin:
"Nokialla ei pääjohtajia testata, terveisin nimim. "varma tieto""

Pankinjohtajat ja teknologiasijoittajat aktivoitukaa!

Warewolf
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Warewolf » 2.6.2008 16:28

Gage kirjoitti:Oluen ja siman etc. luulisi poistavan tehokkaasti nesteitä kehosta, ainakin kusihätä tulee? :o

Niin, ja ajokoulussa jouduin testeihin. En ollu poltellu vähään aikaan, enkä yleensä talvella polttelekkaan eli ei ollut ongelmia :)

imo, luulen että alkoholi poistaa jäämiä. rasvaliukoinen kun thc on, kai veren alkoholipitoisuus vaikuttaa myös?

Selitä siinä sitten että huumetestien takia musta tuli alkoholisti...
Natsimoderoinnin puolesta.

*has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?*

Tuppu
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuppu » 21.6.2008 15:24

En nyt ymmärtänyt tuota pointtia thc häviämisestä alkoholilla rasvaliukoisuuden takia. Alkoholi on kuitenkin vesiliukoista ja hajoaa elimistössä.

CimBom

ViestiKirjoittaja CimBom » 26.6.2008 23:15

qmmajainen kirjoitti:...
frendi o postil duunis kuskina ja joutu kusee kuppiin.. mut kyl vasta jokusen vuoden työhönoton jälkeen kun firmaan tuli huumetestit ilmeisesti pakolliseks.. en tiiä enempää taustoja.

Kaikki postilaiset eivät joudu testiin ainuastaan kuskit ja myymälässä työskentelevät testataan.

HULLUJUSSI

ViestiKirjoittaja HULLUJUSSI » 30.6.2008 14:21

Itekki jouduin kusasee eikä mitää näkyny vaikka edellisenä iltana poltin, join kyllä paljo vettä ja söin noita vitamiineja...ja muijalla oli sama homma ku oli päiväkotii menos duunii(reseptilääkkeet sillä kyllä näky, mut nehä saa näkyäkki). Mut ei veden juonti ym. kikat silti mikää varma keino ole!
ROIPE RAISKAA KEUHKONI!

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.8.2008 11:46

joku kysyi noista varastohommista... pk seudulla varmaankin näin on kesko jne mutta maaseudulla olin muutaman vuoden kahdella eri työnantajalla, eikä mitn.

ja eihän se mitään vaikka olisikin jos vaikka jaksaisi pitää pienen tauon, kumminkin siinä kestää jonkun aikaa kun huomaa jonkun avoimen paikan ja menee haastatteluun, kerkeää haihtua :wink:

jep jep

ViestiKirjoittaja jep jep » 15.8.2008 22:33

Joo eli alkoholissa se on tuo GI-arvo, joka kertoo, paljonko maksaa on rääkätty elämässä siihen mennessä alkoholin toimesta. Alat ja Asat -arvot kohoaa ryyppyputken aikana, mutta palautuvat pian. Myös rasvainen ruoka ym voi nostaa noita kahta arvoa, joten niistä ei mitään alkoholismia mitata.

Omistan maksasairauden (ei alkon takia) ja maksan toimintaan on tullut perehdyttyä.

muru

ViestiKirjoittaja muru » 16.8.2008 13:57

Vieras kirjoitti:joku kysyi noista varastohommista... pk seudulla varmaankin näin on kesko jne mutta maaseudulla olin muutaman vuoden kahdella eri työnantajalla, eikä mitn.

ja eihän se mitään vaikka olisikin jos vaikka jaksaisi pitää pienen tauon, kumminkin siinä kestää jonkun aikaa kun huomaa jonkun avoimen paikan ja menee haastatteluun, kerkeää haihtua :wink:

En nyt kyl ihan ymmärtänyt tota viestii..

Olen ollut keskolla töissä kylläkin jo vuosia sitten. Silloin ei ollut mitään puhetta huumetesteistä ja Ineksillä oli testit jo silloin. Tämän hetkistä tilannetta en tiedä. Yleisesti ottaen varastohommissa ei testejä tehdä, mut tiettyjä poikkeuksia on riippuen käsiteltävästä materiaalista. Voisin kuvitella että esim. lääketukut testais.

spol07

ViestiKirjoittaja spol07 » 31.8.2008 18:10

jaa.. tässä topikissa kaiken näköstä huhua ja mutua.. vaikka työpaikallasi testattaisiin ihmisiä se ei tarkoita että juuri sinut testattaisiin.
jos olet vaihtamassa työpaikkaa on hvä olla polttamatta pariin viikkoon ette thc:n tähteet näy siinä pissassa mikäli haluavat sinut testata..
itselläni kokemusta tästä totuuden kertomisesta "työpaikalla". eli siis intissä ollesani halusin sotilaspoliisiksi (älkää kysykö miksi halusin tai kävin armeijan (ei spekulointia tästä postauksesta myöskään)). haastattelujen yhteydessä myönsin kolmelle sotilaspoliisi skapparille poltelleeni kannabista ja olivat silti mielissään kun halusin kyseisiin hommiin.. eikä koko loppu 9kk aikana ollut ainuttakaan testiä. mutta kaveri joka toimi 6kk B-miehenä testattiin 3 kertaa intin aikana.

"Mikki-setä...etkö tietänyt, ettei kengänpohjien sauhua saa vetää keuhkoihin?"
- Mortti

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.10.2008 10:41

ganja-kalle kirjoitti:Sunnuntain KeskiSuomalaisesta poimittuja asioita:

Tekeekö yrityksenne Suomessa huumetestejä työnhakijoille tai työntekijöille?

[u]Kyllä, lähes kaikki uudet työntekijät testataan-ryhmä:

Uponor

Ei ainakaan minun ollessani siellä edes puhuttu mistään testeistä.
En edes kuullut mitään aiheesta.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”