VERTA seuloissa?
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
VERTA seuloissa?
Jäin kiinni kasvatuksesta, seurauksena seulaseuranta ajokortin pitämiseksi. Nyt aikaa varatessa ne uhkaili että joutuu vertakin antamaan. Voinko kieltäytyä verikokeesta?
Entä onko tietoa siitä kuinka laajat paperit kyseinen lääkäri tai hoitaja saa minusta? Aikaisemmin on tullut valkotakkisille kerrottua kuulusteluolosuhteissa että oon ottanut hamppua ja vähän lujaakin meni, poliisikin oli toiminnassa mukana jossain vaiheessa. Saako tämä hoitsu tai lääkäri nyt nämä tiedot käsiinsä minun "lääkärinpapereiden" välityksellä, vai voiskohan olla mahdollista m1-ongelmien välttämiseksi jättää kertomatta näistä aikaisemmista jutuista? Eli lukeeko jossain että 'on ollut mestoilla ja on myöntänyt käyttämisen'? Paikkakuntakin vaihtunut ja kaikkea.
Mielellään kieltäytyisin verikokeista ja kertoisin että eipä ole tullut otettua (vähään aikaan...) yhtään mitään. Onko kokemusta asiasta?
Entä onko tietoa siitä kuinka laajat paperit kyseinen lääkäri tai hoitaja saa minusta? Aikaisemmin on tullut valkotakkisille kerrottua kuulusteluolosuhteissa että oon ottanut hamppua ja vähän lujaakin meni, poliisikin oli toiminnassa mukana jossain vaiheessa. Saako tämä hoitsu tai lääkäri nyt nämä tiedot käsiinsä minun "lääkärinpapereiden" välityksellä, vai voiskohan olla mahdollista m1-ongelmien välttämiseksi jättää kertomatta näistä aikaisemmista jutuista? Eli lukeeko jossain että 'on ollut mestoilla ja on myöntänyt käyttämisen'? Paikkakuntakin vaihtunut ja kaikkea.
Mielellään kieltäytyisin verikokeista ja kertoisin että eipä ole tullut otettua (vähään aikaan...) yhtään mitään. Onko kokemusta asiasta?
-
Re: VERTA seuloissa?
Enpä usko, et ne verikokeisii voi pakottaa. En tiiä sit et voiko koskemattomuutta soveltaa tähän
Kyllä se vaan sillätavalla on että seuloihin kun mennään kortin takia puoleks vuotta kuseksii nii siinä on vähintää pari käyntiä myös antaa maksa ym arvot ja verikokeet jotka vielä kaupanpäälle joudut itse maksamaan, eli sellanen 80-90e per kerta. Tulipa juuri siinä paskaseula infos käytyä ja itellä alkaa toi kyttäys helvetti heti ku siihen oon valmis...
ambient kirjoitti:Kyllä se vaan sillätavalla on että seuloihin kun mennään kortin takia puoleks vuotta kuseksii nii siinä on vähintää pari käyntiä myös antaa maksa ym arvot ja verikokeet jotka vielä kaupanpäälle joudut itse maksamaan, eli sellanen 80-90e per kerta.
Been there done that, mutta en kyllä mitään itse joutunut makselemaan. Sain A-klinikalta lähetteen ja se kourassa marssin kokeisiin ja annoin pari putkiloa verta siinäpä tuo...
Anna kaikkien kukkien kukkia!
Mulleppa sanottiin että verikokeet ym setit menee omasta pussista, tosin vittuako se mua kiinnostaa ku sossu ne maksaa...
ambient kirjoitti:Mulleppa sanottiin että verikokeet ym setit menee omasta pussista, tosin vittuako se mua kiinnostaa ku sossu ne maksaa...
Siis mä ja muut työssäkäyvät maksaa. Onneksi olkoon vitun pummi.
Suksi suohon, vituttaa tuommoset työssäkäyvät, MEIDÄN VERORAHOJA - PASKAA. Minnekkä ne rahat lopulta päätyy vaikka sossu sen maksaakin?
"Siis mä ja muut työssäkäyvät maksaa. Onneksi olkoon vitun pummi."
Mee nyt kotios itkeen täältä, jos et osaa jumalauta käyttäytyä.
Mee nyt kotios itkeen täältä, jos et osaa jumalauta käyttäytyä.
Kiitos.
E. Voisin toki olla käymättäkin ne seulat koska enpä tässä TYÖTTÖMÄNÄ sitä korttia niinkään mihinkään tarvi. Mutta työssä käymiseen se kyllä vaikuttaa. Luulis että tollanenki vatipää olis tyytyväinen että äijä pääsee duunii mahdollisimman pian ettei vaan sun rahas loppuis kesken... Aina vajari pitäs nimenä olla mitä enemmänki herran spennailua katellu...
Kuka siel duunis pakottaa käymään makselemassa pummien elämää?
T: Pummi
"Then it came to me, what things in life are truly vital. Living to the fullest without being suicidal. I'd rather be a nobody than a foolish idol. It came to me what things in life are truly vital"
- rastareeper
Derelict MF kirjoitti:Jäin kiinni kasvatuksesta, seurauksena seulaseuranta ajokortin pitämiseksi. Nyt aikaa varatessa ne uhkaili että joutuu vertakin antamaan. Voinko kieltäytyä verikokeesta?
Vähän vaikea ottaa viestistäsi selvää mitä kirjoitat, mutta koitetaan.
Voihan siitä verikokeesta kieltäytyä, mutta veressähän aineet näkyy vähemmän aikaa kuin virtsassa, niin miksi kieltäytyä? Tosin jos kieltäydyt, niin se voidaan katsoa positiiviseksi tulokseksi samoin kuin seuloista kieltäytyminen. Yleensä verestä katsotaan vain maksan toimintaa yms.
Jos olet saman sairaanhoitopiirin alueella, niin silloin hoitaja/lääkäri näkee kaikki aiemmat julkisella puolella käyntisi, yksityisiä ei näy. Jos olet muuttanut eri sairaanhoitopiirin alueelle, niin potilastietosi pitää tilata entisestä piiristä ja voit itse määrittää mitä sieltä tilataan. (Voit siis täysin kieltäytyä potilastietojen tilaamisesta ja kertoa itse tietosi, tähän sinulle on täysi oikeus!)
M1-ongelmat? Tarkoittaako tämä nyt matkailuauton korttia vai pakkohoitoa?
ambient kirjoitti:Mulleppa sanottiin että verikokeet ym setit menee omasta pussista, tosin vittuako se mua kiinnostaa ku sossu ne maksaa...
Ei maksa, joissain kunnissa tämä on ilmaista ja suoritettavissa terveyskeskuksissa. esim Vantaalla joudut menemään yksityiselle ja maksamaan sen ite, kelakorvauksia kyllä saa hieman mutta sossu ei mitään maksa. Helsingissä ilmaista, kun aikanaan ensimmäisen kerran jouduin näissä käymään asuin noin 50m Helsingin rajasta. 50m heitto siinä et maksaako ite useita satoja euroja käytännössä pakollisesta toimenpiteestä vai maksaako kaupunki.. vituttiko?
Ratsaavia poliiseja tervehtivät myös "ystävällisesti käyttäytynyt sika sekä lepäilevä pesukarhu".
Sellanen kysymys vaa et, sain lähetteen verikokeisii inttilääkärilt ku kusinäyttees näky vähän liikaa proteiinii, nii se nyt pitää vaa varmistaa verikokeis, nii näkeeks ne niis testeis ganjabist vaikka ne nyt ei täs tapaukses tutki sit?
Yaska kirjoitti:Sellanen kysymys vaa et, sain lähetteen verikokeisii inttilääkärilt ku kusinäyttees näky vähän liikaa proteiinii, nii se nyt pitää vaa varmistaa verikokeis, nii näkeeks ne niis testeis ganjabist vaikka ne nyt ei täs tapaukses tutki sit?
Kyllä ne ottaa monta putkiloa verta ja tutkii jokasen erilailla erikseen. Kun multa otettiin viimeksi veriputkiloita, ja kysyin että "voisitteko testata vielä X" niin olivat että "hehee, myöhästä jo! pitäs ottaa uutta" ja olin että "no ei jaksa sitten".
Eli rest easy.
"Tykkään käydä baarissa tanssimassa, baarissa juomassa, baarissa kavereiden kanssa, baarissa laulamassa ja baarissa."
Pastori kirjoitti:...
Ei maksa, joissain kunnissa tämä on ilmaista ja suoritettavissa terveyskeskuksissa. esim Vantaalla joudut menemään yksityiselle ja maksamaan sen ite, kelakorvauksia kyllä saa hieman mutta sossu ei mitään maksa. Helsingissä ilmaista, kun aikanaan ensimmäisen kerran jouduin näissä käymään asuin noin 50m Helsingin rajasta. 50m heitto siinä et maksaako ite useita satoja euroja käytännössä pakollisesta toimenpiteestä vai maksaako kaupunki.. vituttiko?
Khyyllä mä luulen että sossu huomio noi menoina niinku kaikki muutkin lääkäri yms maksut. Jollei niin sittenpähän ollaan työttömänä pidempään, ei mulla ainakaan näillä tuilla oo varaa tollasia maksaa ja siinä kohtaa sossu tekee itelleen karhunpalveluksen koska ei edesauta ns meikäläisen työllistymistä jollen korttia saa sen takia ettei mulla oo varaa maksaa jotai kämäsiä lääkärikäyntejä. Tiedä sitten kuinka niitä se kiinnostaa, mutta eipä toisaalta kiinnosta itseänikään, jos sille linjalle mennään. Pitääpi ottaa asiasta enempi selvää..
Voi vitun pummi ei me siellä töissä käydä, että teitä voitaisiin elättää. Kyllä me teille kiva kotikuoppa kaivetaan ja sinne teidät heitetään kunhan saadaan eduskunnassa asiat kuntoon.
Olettepahan sitten piilossa meiltä " kunnon kansalaisilta " eikä tarvitse potea vitutusta kuinka " ZEITGEIST JA ILLUMINATI ".
Hankkikaa töitä ja kasvakaa aikuisiksi ei se elämä tästä mihinkään ole muuttumassa. Samaa paskaa aina. Eriasia mitkä asiat ovat ihmiselle tärkeitä.
Jollekkin riittää kotona makaaminen ja pahalle haiseminen. Toiset haluaa päästä täältä pois ja käydä ziigaamassa mitä tää meidän kaikkien planeetta sisältää.
Joten nyt te työttömät idiootit voitte vaieta.
-
- 2 tähteä
Vieras kirjoitti:...Toiset haluaa päästä täältä pois
Senkus lähet menee. Ei se oo rahasta kiinni ja jos duuni on sulle niin mielekästä ni mee tekee sitä muualle, mitä odotat?
ja käydä ziigaamassa mitä tää meidän kaikkien planeetta sisältää.
Mitä sä luulet sieltä löytäväs, jos kaikki on sulle "samaa paskaa aina"?
ai mitennii offtopic
Vieras kirjoitti:Voi vitun pummi ei me siellä töissä käydä, että teitä voitaisiin elättää. Kyllä me teille kiva kotikuoppa kaivetaan ja sinne teidät heitetään kunhan saadaan eduskunnassa asiat kuntoon.
Olettepahan sitten piilossa meiltä " kunnon kansalaisilta " eikä tarvitse potea vitutusta kuinka " ZEITGEIST JA ILLUMINATI ".
Hankkikaa töitä ja kasvakaa aikuisiksi ei se elämä tästä mihinkään ole muuttumassa. Samaa paskaa aina. Eriasia mitkä asiat ovat ihmiselle tärkeitä.
Jollekkin riittää kotona makaaminen ja pahalle haiseminen. Toiset haluaa päästä täältä pois ja käydä ziigaamassa mitä tää meidän kaikkien planeetta sisältää.
Joten nyt te työttömät idiootit voitte vaieta.
Vituttaako? :-D
On se mukavaa kun on vapaus tehdä mitä haluaa, eikä tarvi pelko perseessä tehdä ylitöitä, suostua mihin tahansa ja miellyttää pomoa ettei vaan asunto, elämäntyyli ja vaimo lähde alta. Hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä. Toivottavasti jaksat vielä 30 vuotta :)
"Tykkään käydä baarissa tanssimassa, baarissa juomassa, baarissa kavereiden kanssa, baarissa laulamassa ja baarissa."
Istjender kirjoitti:...
Vituttaako?
On se mukavaa kun on vapaus tehdä mitä haluaa, eikä tarvi pelko perseessä tehdä ylitöitä, suostua mihin tahansa ja miellyttää pomoa ettei vaan asunto, elämäntyyli ja vaimo lähde alta. Hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä. Toivottavasti jaksat vielä 30 vuotta
Toivottasti rahas riittää tekemään mitä haluat ja elämään vapaasti vailla huolen häivää. Ite ainakin käyn töissä, ulkomailla, festareilla, ostan kamaa jota en välttämättä tarvii, asun mukavasti jne jne kaikkea kivaa mitä rahalla saa. Mut myy sä niitä vähäisiä savujas että saat ees jotain ylimääräistä rahaa pulielämääs, mun ei tarvii
Aina yskä kirjoitti:...
Toivottasti rahas riittää tekemään mitä haluat ja elämään vapaasti vailla huolen häivää. Ite ainakin käyn töissä, ulkomailla, festareilla, ostan kamaa jota en välttämättä tarvii, asun mukavasti jne jne kaikkea kivaa mitä rahalla saa. Mut myy sä niitä vähäisiä savujas että saat ees jotain ylimääräistä rahaa pulielämääs, mun ei tarvii :lol:
No huh, aikamoista menoa. En olis uskonu että joku vakkari tarttuu tähän provoon :p Mut pakkohan munkin on tarttua sitten.
No, mä en käy töissä mutta omistan omakotitalon ja yhden sijoituskiinteistön. Muutaman sata hehtaaria metsää Keski-Suomesta ja vähän pienemmän palstan Ouluntienoolta. Käyn myös ulkomailla aina välillä, mutta en osta kamaa jota en välttämättä tarvii koska miksipä sitä. En juo enkä polta, että en ole kai ihan tyypillinen puli. Mitä tulee kannabiksen kasvattamiseen - se ei ehkä olisi aivan välttämätöntä, mutta aivan loistava ja mielenkiintoinen harrastus ja miksei sitten vaikka myös "työ".
Ja edelleen vähän kieli poskessa: tee sä niitä töitäs että saat ees jotain ylimäärästä rahaa että jaksaa nollata paskan aina viikonloppuna ;>
(Jottei menis ihan provoomiseks, niin: arvostan työssäkäyviä ja musta teille vois jäädä enemmänkin käteen, mutta lopettakaa toi ihme valitus siitä mitä toiset elämällään tekee)
Edit: Miksihän Aina yskä vielä heitti mulle karmaa tästä :P Johan on outoa meininkiä!