dagga kirjoitti:Voi olla tekopyhää jeesustelua, mutta en hyväksy tätä. Jos pakko on myydä, niin sitten rahalla. Sen maine on jo valmiiksi pilalla ja lööpit "huumeprostituutiosta" tai kiristämisestä tuskin edistää foorumin asiaa mitenkään.
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Ja mitä karvareunuksiin tulee, niin kyllä sellainen luomutuuhea tai niukasti trimmattu puutarhan olla pitää. Makuasioita.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Harvalla varmaan on "
pakko myydä". Ja vaikka sattuisikin olemaan taloudellisesti sellainen tilanne, että lisätulot olisivat tarpeen, "diilerit" tuskin saavat sen enempää sympatiaa osakseen kuin "narkkihuorat".
Itse olisin enemmän huolissani tilanteesta, jossa jollakulla on "
pakko ostaa" kukkaa. Silloin olisi jo vähintäänkin syytä tehdä hieman itsetutkiskelua ja pohtia omaa suhdettaan tähän päihteeseen.
Käsitykseni kuitenkin on, että kukka on ehdottomalle enemmistölle miellyttävä vapaa-ajan päihde ja/tai kivunlievittäjä, joka ei aiheuta sellaista riippuvuutta, että kenenkään olisi "pakko" maksaa siitä sellaista hintaa, mitä eivät halua maksaa.
Mietitäänpä sitten hetki rahaa. Kaikki työssäkäyvät vuokraavat kehoaan, mieltään ja aikaansa työantajalle tai asiakkaalle, mikäli kokevat että työstä saatu korvaus vastaa sitä "hintaa", jonka he kehollaan maksavat. Yksi istuttaa kukkia, toinen näpyttelee koodia, kolmas myy seksipalveluita. Saatan olla liiankin vapaamielinen tämän asian suhteen - eikä tarkoitukseni ole missään nimessä loukata ketään - mutta itse luokittelen kaikki edellä mainitut työt yhtä moraalisiksi; minä en ainakaan kehtaisi mennä sanomaan toiselle, että hyi kun toimit tuolla alalla. Ja kun kerran kehon vuokraaminen edellä mainittuihin töihin on mielestäni ok "työajalla", en ymmärrä, miksi ne eivät voisi olla ok myös "kaupoilla". Ainoa erohan tuossa tilanteessa olisi se, että oikaistaan yhden väliportaan ohi.
Vielä kertauksena; en missään nimessä väitä, että kaikkien pitäisi olla valmiita heruttamaan saadakseen kukkaa. Sanon vain, että itse näen sen samana asiana kuin että siivoaisi kontaktinsa kämpän tai pesisi tämän pyykkiä,
mikäli ostaja on täysin sujut asian kanssa.