Kuva

kannabiksen lopettaminen

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Re: kannabiksen lopettaminen

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.8.2009 0:23

sori moka, -------------->

Siis pirun addiktoivaa tavaraa se paukku on... :doh:

Downswing

ViestiKirjoittaja Downswing » 8.8.2009 2:20

Jätkät saarnaa ringissä miten pitää elää. :lol:

Jos kaivetaan puhtain totuus, totta hemmettissä mä ennemmin hiisailisin pilveä / tekisin jotain muuta ja eläisin sossumasseilla, kun että kävisin töissä. :D Opas onnellisuuteen, ohje yksi: arvosta vapaa-aikaasi.

Ei se työnteko tässä maailmassa ole mikään automaattinen siunaus. :D Ymmärrän että ilman veron maksua ei ole sossumasseja mutta siinä vaiheessa jengi oilsi niin relax että homma toimisi vanhaan kunnon vaihtokauppaan perustuen. Sä kasvatat pilvet ja naapurin jouni onkii kalat, loppupäivä pelataan futista ja poltellaan nuotion äärellä, nukutaan niin pitkään kuin halutaan. Maailma voisi olla juuri sitä mitä me haluaisimme, sen sijaan olemme näin vitun ulapalla.
Society, my dear, is like salt water, good to swim in but hard to swallow.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 8.8.2009 4:23

Sä taidat kuule ite olla aika ulapalla.. :lol:

zanpaatto

ViestiKirjoittaja zanpaatto » 8.8.2009 12:27

Downswing kirjoitti:Jätkät saarnaa ringissä miten pitää elää. :lol:

Jos kaivetaan puhtain totuus, totta hemmettissä mä ennemmin hiisailisin pilveä / tekisin jotain muuta ja eläisin sossumasseilla, kun että kävisin töissä. :D Opas onnellisuuteen, ohje yksi: arvosta vapaa-aikaasi.

Ei se työnteko tässä maailmassa ole mikään automaattinen siunaus. :D Ymmärrän että ilman veron maksua ei ole sossumasseja mutta siinä vaiheessa jengi oilsi niin relax että homma toimisi vanhaan kunnon vaihtokauppaan perustuen. Sä kasvatat pilvet ja naapurin jouni onkii kalat, loppupäivä pelataan futista ja poltellaan nuotion äärellä, nukutaan niin pitkään kuin halutaan. Maailma voisi olla juuri sitä mitä me haluaisimme, sen sijaan olemme näin vitun ulapalla.

TÄMÄ! Juuri näin maailman pitäisi olla, sillä nyky-yhteiskunta on aivan helvetin luonnoton ihmiselle. Voin suoriltaan sanoa, että lähes jokainen maailman ihminen olisi tyytyväisempi, jos ihminen olisi edelleenkin metsästäjä-keräilijä ja ehkä hieman maanviljelyäkin siinä mukana. Vaihtokauppaa ja vapaa-aikaa!

mushi86

ViestiKirjoittaja mushi86 » 9.8.2009 18:55

On se kumma kun kaikki jotka on tähänkin lankaan negatiivista asiaa kirjoittanu on ollu "vierailijoita" eli ei yhtäkään foorumilaista mukana. :lol:
Aina kun joku on joutunu "vitunmoisee psykoosii" tai jotai muuta yhtä epäilyttävää nii asialla on ollu herra vieras.
Aika ihme?
Oiskohan taas vaihteeks jotku alkonarkit siellä selittämässä paskaa :lol:

Ja kyllä, olen myös sitä mieltä että ei sitä joka päivä kannata hitsailla aamusta iltaan.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.8.2009 23:53

mushi86 kirjoitti:On se kumma kun kaikki jotka on tähänkin lankaan negatiivista asiaa kirjoittanu on ollu "vierailijoita" eli ei yhtäkään foorumilaista mukana. :lol:
Aina kun joku on joutunu "vitunmoisee psykoosii" tai jotai muuta yhtä epäilyttävää nii asialla on ollu herra vieras.
Aika ihme?
Oiskohan taas vaihteeks jotku alkonarkit siellä selittämässä paskaa :lol:

Ja kyllä, olen myös sitä mieltä että ei sitä joka päivä kannata hitsailla aamusta iltaan.

:lohtu: <-- Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Monesti jo muissakin topiceissa sanonut samaa et ihmetyttää miten ihmiset ei voi tajuta et se on päihde.. Mienaatko että kymmeniä vuosia pelkkää sauhua aamusta iltaan ei tee kenellekkään mitään? Joku jo tossa sanoi et se tulee sieltä pikku hiljaa ja joillekki ei koskaan... mut sittenku aikaa kuluu ja huomaat et vuodet menee istuessa sohvalla kiroillen ku ei paukku pärise, muttet kuitenkaan muista miten sitä on taas kokopäivä mennyt ihan jumissa. Ei sitä ite huomaa jos alkaa hommat kuseen viel pahempi jos ei ole joku vierellä kertomassa et vituttaa kattoa vuodesta toiseen pelkkää zombia.

Ei se kaikille sitä tee, jotku voi ottaa iisisti ja jumitella vähän ja joillakin seki voi ahistaa. Ite ainaki huomannu jotkut tutut jotka vuosia hiisasivat paljon, kieltäytvät paukusta koska sev vaan saattaa alkaa ahistaan.

Ei se ketään tapa eikä vammauta, mut kyl se joillaki saattaa sekoittaa päätä, ei sitä voi kieltää.

Enkä loggiudu sisälle koska taas unohin, liian jumissa.

mushi86

ViestiKirjoittaja mushi86 » 10.8.2009 1:53

Vieras kirjoitti:...

.... Mienaatko että kymmeniä vuosia pelkkää sauhua aamusta iltaan ei tee kenellekkään mitään? ....

Jos olisit lukenut tekstini niin tietäisit että sanoin aivan selvästi että jatkuva hiisaaminen ei kenellekään ole hyväksi.

Sellaisilla ihmisillä jotka istuvat siellä sohvillansa vuodesta toiseen tekemättä mitään ja bongia pärisyttäen on joka tapauksessa motivaatio-ongelmia (ja yleensä aika paljon muitakin onglemia), polttelivat he tai eivät.
Ei se kukka sitä tee. Hetkellisesti ehkä auttaa olotilaan.
Älykkäät ihmiset tajuavat jättää sen yrtin imemisen vähemmälle ja ymmärtävät että elämässä on muutakin.
Ja ei mikään ihme että ahistaa jos oot viimeset 3kk istunu himassa blaadaamassa. Ketä tahansa ahistaisi siinä tilanteessa, ja varmasti tuplasti enemmän paukuissa.
Se sekoittaa päätä vain silloin jos et ymmärrä sitä faktaa että sitä ei tarvitse imuroida jatkuvasti ja päivittäin. Kerran pari viikossa about elämää maustamaan.

Ja jos ei päässä muuta liiku kuin se että milloinkohan pääsee bongin luoksi lussuttamaan niin voin vain sanoa että hae apua. Ei oo ihme kun tulee porukalle "mielenterveysongelmia", hitto vie.

P.S. Joo ja downswing oon muuten samaa mieltä sun kanssas :)

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.8.2009 23:46

Käytän kannabista lähes päivittäin, käyn töissä sekä opiskelen.
Kuten tutkimuksissa on todistettu, kannabis vaikuttaa nuoren ihmisen kehitykseen.
Kuten on huomattu järjen käyttö kannabis/alkoholi/arki asioissa on sallittua ja suotavaa.
Sen ymmärrän että on työttömänä ja joutuu sossusta kaivelemaan rahojaan, mutta en sitä että ei huvita tehdä asioita ja pistää sen kannabiksen piikkiin?
Onko syytä ajatella fiksusti pitää esim. välipäivä ja hoitaa asioita? ehkäpä?

Joillekkin se ei ole "huume" joka pistää pääkopan sekaisin, vaan "lääke" minkä avulla pääkoppa toimii ja kestää paremmin.
Mutta mitä sitä jaarittelemaan.. Kaikilla vaan ei ole samat aivokemiat

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.8.2009 2:57

Kannabiksesta on vaikea pitää päivääkään taukoa, varsinkin jos sitä on kaapissa. Pirin suhteen ongelmia ei ikinä ollutkaan vaikka sitäkin käytin 2-4 päivää viikosta parin vuoden ajan kunnes lopetin käytön kerrasta vuosia sitten. Ei mitään nitkuja mitä lie.. mutta vittu eihän tosta pilvestä voi olla erossa.. saatana mikä hikouilu ja kiukkusuus... t. 5v päivittäispolttoa :pimp:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.8.2009 10:00

Kannabiksen päivittäistä polttoa ei tarvitse vierastaa, jos elämässä riittää muutakin aktiviteettia esim työt ja harrastukset, "päiväohjelman" muodossa ajateltavaa aivoille ja sosiaaliset suhteet ovat kunnossa.

Jos taas on jotain vialla, masennusta, työttömyyttä, yksinäisyytttä, tekemisen ja harrastusten puutetta ja/tai minkä tahansa muun aineen käyttöä taustalla - silloin en voi suositella aktiivista käyttöä, koska kannabis saattaa lyödä elämänarvot nurinniskoin ja se päivän hittien hommaaaminen saattaa muodostua tärkeämmäksi asiaksi kuin esim duunin hakeminen.

Tuntekaa itsenne, rehellisesti. Itselleen ei kannata valehdella, vaikka se helppoa onkin.

pharmer

ViestiKirjoittaja pharmer » 11.8.2009 14:50

Tottakai sitä alkaa lanttu rakoilla jossei muuta tee ku kuosaa. Päihde ku päihde. Mut rakoja voi myös paikata, ei flippaaminenkaan oo aina lopullista. Itte oon naputellu kuupan kasaan jo aika helvetin monta kertaa, välillä on ollu isoakin heittoa maailmanpyörässä..
Lopettaminen/taukoilu on helppoa ku heinänteko ku pitää ittensä kiireisenä tai harrastaa jotain mielenkiintosta.
Jos vaa kitkuttaa sohvalla ja kelaa mist sais savua/viinaa/piriä/jeesusta ni aika ankeetahan se on.
Katamari Damashii
Tsugitsugi semekomi
Netemo, sametemo, mawari, tarinai wa!

pajaripeikko

ViestiKirjoittaja pajaripeikko » 11.8.2009 15:23

aika jännää, että täällä ihmiset tosissaan yrittää lopettaa kannabiksen käyttämistä, kun taas mulla itellä ei ole ikinä ollut mitään riippuvuutta hamppuun (henkinen ehkä, onhan se mukavaa).

oon alottanut 12-vuotiaana polttelemaan. 11v alotin polttamaan tupakkaa ja 12v juomaan säännöllisesti. polttelu on ainoo mikä mulla on pysyny aina hallussa ja josta ei oo koskaan tullu mulle mitään ongelmia. rahallisestikaan päivittäinen polttelu ei oo painanu kukkarossa ku ilmaseksi lähinnä poltellu jne.

alkoholi veti pään ihan sekasin. kuulin ääniä, kuvittelin harhoja yms. sain kohtauksia, flippailin. mulla on ilmeisesti jonkinasteinen viinapsykoosi. nämä oireet tulivat siis krapulassa / kun pidin päivän taukoa alkoholista tms. sen lisäksi alkoholiviekkareina mulla oli kramppeja ym. lääkäri ehdotti diapamia mutta pilven polttelu autto, en huolinu tota diapamia.

nykyään en juo alkoholia. nyt siis oon 18, eli 6v poltellu enemmän/vähemmän säännöllisesti. nyt taas poltellu 6vk ilman päivänkään taukoa ja eilen loppu budit, mutta eipä tässä mitää. vois oikeestaa olla selvinpäinki, ei ees sillee ihmeemmi tee mieli polttaa, onha täs jo poltettu iha tarpeeks. tosin, mulla tää oli vaan "kuosikesä" eli rajottaminen oli suunnitelmis joka tapaukses ku koulut alkaa.

hyvä esimerkki polttelun lopettamisen helppoudesta oli kun lähdin vaihtariksi. vaihtarit ei saa juoda alkoholia eikä polttaa tupakkaakaan. noh, mähän harrastelin näitä kaikkia kolmea ennen lähtöäni; alkoholi, tupakka, kannabis. 3 päiväksi lopetin röökin, viikoksi alkoholin ja vuodeksi kannabiksen...

mut siis oon kyl huomannu et jotkut ihmiset ei osaa lopettaa, eikä välttämättä ees halua/yritä. en usko että mikään päihdyttävä aine on hyväksi mielenterveydelle jos joka päivä käyttää (varsinkin pidemmällä ajalla, esim. vuoden päivittäin tms). pitäs sitä välillä olla selvänäki. kannabis on ihan hyvä päihde viihdekäytössä, mutta sellanen joka päivänen pilvessäolo ei oo niin hienoa. menee kaikki loisto. ei ne päivittäiset polttelijat alkoholisteista paljoa eroa... tai no, eroaa tietysti, ongelmat on ehkä erilaisia.

hyvin passiiviseksihan tuo vetää kun aamusta iltaan kuosittaa.
Sateen luonto on yksi ja sama, mutta suolla se kasvattaa orjantappuraa ja puutarhassa kukkia.

Downswing

ViestiKirjoittaja Downswing » 11.8.2009 17:44

Yhtä helposti babylon orjuuttaa kuin sauhu lamauttaa.

Ihmisestä se on kiinni.
Society, my dear, is like salt water, good to swim in but hard to swallow.

enjaksaregatakuneinoikaan

ViestiKirjoittaja enjaksaregatakuneinoikaan » 12.8.2009 13:26

Vieras kirjoitti:Kannabiksesta on vaikea pitää päivääkään taukoa, varsinkin jos sitä on kaapissa.

Pirin suhteen ongelmia ei ikinä ollutkaan vaikka sitäkin käytin 2-4 päivää viikosta parin vuoden ajan

Niinpä niin :yes: Eli pelkkää satuilua. Kuten tuossa aiemmin joku jo totesikin, jostain kumman syystä aina se on vaan se Vieras joka näitä tarinoita sepittelee.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.8.2009 14:52

enjaksaregatakuneinoikaan kirjoitti:...

...

Niinpä niin :yes: Eli pelkkää satuilua. Kuten tuossa aiemmin joku jo totesikin, jostain kumman syystä aina se on vaan se Vieras joka näitä tarinoita sepittelee.

Ei tänne haluu kirjautuu sisään ja kirjottaa kannabiksen vastaista koska ei haluu jättää itsestään sellasta kuvaa että olis kannabiksen vastainen. Itekkään en o vaikka tiedostan vaarat ja pystyn myöntämään ne 7v päivittäiskäytön jälkeen. Monien mielestä täällä kannabiksella ei ole olennaisia haittavaikutuksia, ja se on pelkkä kasvi joka ei tee mtn pahaa jne jne En mä mikään kukkahattutäti o mut silti voin kirjottaa jotain vastaista

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.8.2009 22:30

Mielestäni masennus johtuu siitä että aivot tuottavat vähemmän mielihyvää antavia aineita. Joka muodostuu jossain vaiheessa ongelmaksi paljosta päivittäisestä käytöstä plus toleranssista. Yritäppä lopettaa; masennus, yritä vähentää masennus. Se on todellisuudeksi kutsuttu asia myös. Mielestäni jokainen ihminen elää omassa psykoosissa, oli se sitten mikä hyvänsä. Niin kannabispsykoosi on mielestäni hyvin positiivinen verraten vastaavia.. Hain ongelmallani takaa, kannabinoideihin tottuneisiin aivoihin, vaikka kyseessä ei olekkaan, mikään ruumiin itsensä mielihyväksi tarkoitettu reseptori, kyllä se toimimatta jättämällä jättää loven jokaiseen. Ja oli päihde mikä vaan, sen pitkäaikainen käyttö ja lopetus kumpikin yksinään ja ilman voivat aiheuttaa aivovamman, mutta eiköhän me kaikki eletä omassa aivovammassamme, tärkeätä on yrittää ymmärtää ne ja pystyä elämään niiden kanssa..

Ja mikä tulee väitteeseen "viisas tajuaa jättää päivittäis käytön" on mielestäni aika rankka vetoomus. Mielestäni vaatii viisautta tajuta nykyisen yhteiskunnan ongelmat, ja se voi tuoda ongelmia osallistua yhteiskuntaan , jos kokee moraalisia ajatuksia. Mutta tämähän onkin vain kannabispsykoosissa olevan ihmisen jorinoita. Ja päihteiden liika käyttö yleensä ottaen ei tule ihmisestä sisältä vaan ihmisen menneisyydestä, tätä minä olen mieltä, ja menneisyys yhdistää aika monta muuta ihmistä mukaan, kuin vain itsensä, ainakin edes jotenkin terveesti elävälle ihmiselle..

Tuli mieleen myös jonkun joskus sanoma väite: osa ihmisistä saa nautinnon nautinnosta, kun osa taas saa nautinnon kärsimyksestä. näin huonosti lainaten..

Ja ainoa fakta mitä tiedän tästä elämästä on kuitenkin että jokainen tulee kuolemaan, ja kuolema on aina yhtä "ruma" tapahtuma, kävi se sitten miten vain. Ja ainakaan meidän todellisuuteen vaikuttavia vaikutuksia en ole nähnyt siinä oletko kuollut 30vuotiaana vai 90 vuotiaana. vaitsi tottakai jotku voivat jäädä historian kirjoihin. Tärkeintä elämässä olisi kuitenkin, ottaa se olennainen irti ja yrittää nauttia siitä, jos ei toimi etsiä eri olennainen, jos mikään ei toimi, mennä itseensä ja palata takaisin enemmän tietoisena itsestänsä.

Se minkä oon huomannut, jokainen ihminen on joltain osin surullinen liitty siihen päihteiden käyttöä tai ei, yleensä päihteiden käyttäjät vaan ymmärtävät itseänsä enemmän, mutta samalla osallistuvat yhteiskuntaan vähemmän(näin korostaen). Elämän pointittomuuden tunne on se perimmäinen ongelma ei itse päihde, mutta kannabis on erittäin vaarallinen juurikin tämän ns. vastapropagandan eli haittojen väheksymisen takia, jos nyt ei puhuta perus sontaa, lainsäädännöstä jne..

Tärkeätä onkin löytää juuri se itsensä maailmasta, koska kannabis kuitenkaan, niin kun ei muukaan päihde luultavasti ole kenekään kutsumus, vaitsi harvojen tutkijoiden jotka ovat elämänsä asialle itseänsä koekaniinina käyttäen omistaneet ja ehkä jonkun jäljen jättänyt todellisuuteen. Mutta heilläkin on luultavasti monta muuta yhtä tärkeätä jos ei tärkeämpää asiaa elämässä..

Mutta ikinä en voisi kokea, enkä ymmärrä miten joku voi kokea että olisipa jättänyt ensimmäiset hitit polttamatta. Koska kuitenkin se mitä oot ennen elänyt ja tehnyt on muokannut sut tähän, ei tosin täysin lukinnut sinua tähän, mutta tekee sinut tämän hetken ajatteliaksi. Ja toivoisiko kukaan että ei olisi tutustunut asioihin mihin on tutustunut, itse en toivo. Mutta ehkä se onkin vain tietynlainen maailmankatsomus.. Tai liian hyvää elämää eläneen mielikuva tai jotain. Mutta itseensä ei ikinä tule olla pettynyt, vaan kehittää siitä mitä on, tosin kannabis kyllä hyvin unohduttaa tämän kehityksen. Mutta kerta ei vielä keski-iän kriisi paina koen olevani mahdollisuuksia täynnä oleva nuori, joka elää hieman maanista elämänvaihetta..

Tai jos muun elämän idean haluaisi keksiä olisi se "nauti joka päivästä, niinkun päivä on sinulle annettu. Älä koe pelkoa vaan onnea, kaikesta siitä mitä eteesi on langetettu".. Voisi luulla että olen deterministinen ihminen, mutta sitä loppupeleissä en ole.. Otan vain asiat niinkun ne on ja käännän toista poskea, ja nautin siitä, vaikka aina ei sitä tajuakkaan. Mutta silloin kun olet suossa, sieltä täytyy yrittää ja pystyä nousta, koska jokainen kuitenkin itse nostaa itsensä sieltä ylös.. Mutta jaksamisia kaikille, lopettajille päivittäis käytätjille viihdekäyttäjille, ja muuten vaan yhteiskunnalle huoraaville..

uuuu

ViestiKirjoittaja uuuu » 14.8.2009 10:18

Mie oon polttanu 13vuotta ja ihan sama saako sitä kukkaa silläsekunnila vai ei.

Mjuff

ViestiKirjoittaja Mjuff » 14.8.2009 20:47

Vieras kirjoitti:...
Vaikka kannabis ei olisi yhtä fyysisesti koukuttavaa ku amfetamiini tai heroiini, se saattaa silti psyykkisesti olla erittäin koukuttava ja eroon pääseminen kokonaan voi olla tosi vaikeeta. Tämä on joillekkin vaikea ymmärtää...

Totta, mutta mä en ole koukussa kannabikseen, mä olen koukussa energiajuomiin. Jo siinä määrin että pitäis varmaan mennä jonnekin hypnoosiin tai jotain.

Mut se on ihan yksilöllistä se aste millä tavalla ihminen koukuttuu ja kohdehan voi silloin olla mikä tahansa.
avaruuskaveri.

MasterNab

ViestiKirjoittaja MasterNab » 16.8.2009 22:21

Paha trolli sanon minä, minusta tuntuu että sama kirjottaja kirjoitti 2 ekaa viestiä.

ViestiKirjoittaja #21 » 18.8.2009 22:28

noin 10 vuotta hiisattu ja en vaihtais päivääkään. ilmeisesti olen löytänyt mielen rauhan jo silloin nuorena, kun ei ole tarvinut "kitkuilla" vaikka ei joka päivä olisikaan mahdollisuutta polttaa :mrgreen:

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”