ViestiKirjoittaja Vieras » 12.8.2009 22:30
Mielestäni masennus johtuu siitä että aivot tuottavat vähemmän mielihyvää antavia aineita. Joka muodostuu jossain vaiheessa ongelmaksi paljosta päivittäisestä käytöstä plus toleranssista. Yritäppä lopettaa; masennus, yritä vähentää masennus. Se on todellisuudeksi kutsuttu asia myös. Mielestäni jokainen ihminen elää omassa psykoosissa, oli se sitten mikä hyvänsä. Niin kannabispsykoosi on mielestäni hyvin positiivinen verraten vastaavia.. Hain ongelmallani takaa, kannabinoideihin tottuneisiin aivoihin, vaikka kyseessä ei olekkaan, mikään ruumiin itsensä mielihyväksi tarkoitettu reseptori, kyllä se toimimatta jättämällä jättää loven jokaiseen. Ja oli päihde mikä vaan, sen pitkäaikainen käyttö ja lopetus kumpikin yksinään ja ilman voivat aiheuttaa aivovamman, mutta eiköhän me kaikki eletä omassa aivovammassamme, tärkeätä on yrittää ymmärtää ne ja pystyä elämään niiden kanssa..
Ja mikä tulee väitteeseen "viisas tajuaa jättää päivittäis käytön" on mielestäni aika rankka vetoomus. Mielestäni vaatii viisautta tajuta nykyisen yhteiskunnan ongelmat, ja se voi tuoda ongelmia osallistua yhteiskuntaan , jos kokee moraalisia ajatuksia. Mutta tämähän onkin vain kannabispsykoosissa olevan ihmisen jorinoita. Ja päihteiden liika käyttö yleensä ottaen ei tule ihmisestä sisältä vaan ihmisen menneisyydestä, tätä minä olen mieltä, ja menneisyys yhdistää aika monta muuta ihmistä mukaan, kuin vain itsensä, ainakin edes jotenkin terveesti elävälle ihmiselle..
Tuli mieleen myös jonkun joskus sanoma väite: osa ihmisistä saa nautinnon nautinnosta, kun osa taas saa nautinnon kärsimyksestä. näin huonosti lainaten..
Ja ainoa fakta mitä tiedän tästä elämästä on kuitenkin että jokainen tulee kuolemaan, ja kuolema on aina yhtä "ruma" tapahtuma, kävi se sitten miten vain. Ja ainakaan meidän todellisuuteen vaikuttavia vaikutuksia en ole nähnyt siinä oletko kuollut 30vuotiaana vai 90 vuotiaana. vaitsi tottakai jotku voivat jäädä historian kirjoihin. Tärkeintä elämässä olisi kuitenkin, ottaa se olennainen irti ja yrittää nauttia siitä, jos ei toimi etsiä eri olennainen, jos mikään ei toimi, mennä itseensä ja palata takaisin enemmän tietoisena itsestänsä.
Se minkä oon huomannut, jokainen ihminen on joltain osin surullinen liitty siihen päihteiden käyttöä tai ei, yleensä päihteiden käyttäjät vaan ymmärtävät itseänsä enemmän, mutta samalla osallistuvat yhteiskuntaan vähemmän(näin korostaen). Elämän pointittomuuden tunne on se perimmäinen ongelma ei itse päihde, mutta kannabis on erittäin vaarallinen juurikin tämän ns. vastapropagandan eli haittojen väheksymisen takia, jos nyt ei puhuta perus sontaa, lainsäädännöstä jne..
Tärkeätä onkin löytää juuri se itsensä maailmasta, koska kannabis kuitenkaan, niin kun ei muukaan päihde luultavasti ole kenekään kutsumus, vaitsi harvojen tutkijoiden jotka ovat elämänsä asialle itseänsä koekaniinina käyttäen omistaneet ja ehkä jonkun jäljen jättänyt todellisuuteen. Mutta heilläkin on luultavasti monta muuta yhtä tärkeätä jos ei tärkeämpää asiaa elämässä..
Mutta ikinä en voisi kokea, enkä ymmärrä miten joku voi kokea että olisipa jättänyt ensimmäiset hitit polttamatta. Koska kuitenkin se mitä oot ennen elänyt ja tehnyt on muokannut sut tähän, ei tosin täysin lukinnut sinua tähän, mutta tekee sinut tämän hetken ajatteliaksi. Ja toivoisiko kukaan että ei olisi tutustunut asioihin mihin on tutustunut, itse en toivo. Mutta ehkä se onkin vain tietynlainen maailmankatsomus.. Tai liian hyvää elämää eläneen mielikuva tai jotain. Mutta itseensä ei ikinä tule olla pettynyt, vaan kehittää siitä mitä on, tosin kannabis kyllä hyvin unohduttaa tämän kehityksen. Mutta kerta ei vielä keski-iän kriisi paina koen olevani mahdollisuuksia täynnä oleva nuori, joka elää hieman maanista elämänvaihetta..
Tai jos muun elämän idean haluaisi keksiä olisi se "nauti joka päivästä, niinkun päivä on sinulle annettu. Älä koe pelkoa vaan onnea, kaikesta siitä mitä eteesi on langetettu".. Voisi luulla että olen deterministinen ihminen, mutta sitä loppupeleissä en ole.. Otan vain asiat niinkun ne on ja käännän toista poskea, ja nautin siitä, vaikka aina ei sitä tajuakkaan. Mutta silloin kun olet suossa, sieltä täytyy yrittää ja pystyä nousta, koska jokainen kuitenkin itse nostaa itsensä sieltä ylös.. Mutta jaksamisia kaikille, lopettajille päivittäis käytätjille viihdekäyttäjille, ja muuten vaan yhteiskunnalle huoraaville..