Kuva

Kannabis ja alkoholi

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Kannabis ja alkoholi

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.5.2009 18:48

Monilla kannabis ja alkoholi aiheuttaa ahdistavan tilan ja huonon olon. Toisilla taas ei, ja mm. minä kuulun niihin.

Käytän kannabista satunnaisesti viikolla, mutta myös joka viikonloppu. Harrastan viikonloppukännäämistä, mikä on epäterveellinen tapa, tiedetään.
Tavaksi olen ottanut jointin polttamisen kovan alkoholin käytön jälkeen, rauhottamaan illan, jotta tekee jo mieli kotiin nukkumaan. Sekava tilahan kyseisestä sekoituksesta tulee, varsinkin kun polttelen hyvälaatuista kotikasvatettua kukkaa tai hollannista tuotua. Ei kuitenkaan övereitä, hauskaa on.

Efektinä olen huomannut sen, että nukuttua tulee paremmin. Aamulla on todella pirteä olo kovankin ryyppäämisen jälkeen.

Kysymys kuuluu, onkohan kyseinen tapa kuinka kova rasite elimistölle?

Shakey Shaker

Re: Kannabis ja alkoholi

ViestiKirjoittaja Shakey Shaker » 28.5.2009 19:04

Kova ryyppääminen on AINA elimistölle rasite. Tuskinpa se jointti sitä rasitusta lisää, jos kerran olet havainnut seuraavan aamun lähtevän paremmin käyntiin. Itse en suosittele alkoholin ja kannabiksen yhteiskäyttöä, häviää yrtin hieno vaikutus kännin / sekavuuden alle. Mutta kukin tehköön lkuten parhaakeen näkee.

Kannattaa muuten selailla vanhoja topicceja, siellä on keskusteltu aiemminkin aiheesta, mikäli kiinnostaa.

SS
Life made of fire; we breathe the air of goddesses desires

PalloPuklis

ViestiKirjoittaja PalloPuklis » 28.5.2009 21:12

Itse käytän suhteellisen harvoin alkoholia, mutta olen huomannut että siinä vaiheessa kun olen kännissä ei mun missään tapauksessa kannattaisi polttaa sitä jointtia, melkein aina tulee huono, sekava, kerrassaan inhottava olo. Helposti tulee oksennuskin ja vähintään pitää päästä vaakatasoon lataamaan.
Ja kännissähän ei oikein osaa arvioida omaa tilannetta, joten jos joku hatsia tarjoaa, niin vaikeahkoa on kieltäytyä. Kun se kännitila ei oo kovin kiva ja tietty olis kivempaa olla pilvessä... Mutta joo, ei toimi mulle ainakaan.
P-A-L-L-O !

Kura

ViestiKirjoittaja Kura » 28.5.2009 21:35

Mun mielestä kannabis + alkoholi on parempi kun pelkkä alkoholi, tosin jos on ottanu liikaa alkoholia niin menee hiukan liian kujalle. Pitäis osata arvioida sellai ettei polttais jos on niin kännissä ettei pysty muutamaa viellä juomaan, mutta siinä vaiheessa kun on juonu niin paljon ettei enään montaa uppoa ilman että tulee ylös, niin ei välttämättä tajua kieltäytyä.. Paras on jos ottaa muutaman, eli sen 2-4 bisseä ja paukut jos kaverit on ryyppäämässä. Kyllä monasti mielummin kyllä polttaa vaan ne paukut, mutta jos meinaa ryypätä, niin kannabista myös jos mahdollista. Kannabishan suojaa aivoja myrkyiltä kuten esim alkoholilta, ja niinkuin raimo(?) sanoo city kahun metsästäjissä: muistakaa aina kun dokaatte, niin polttakaa myös pilvee, niin kontrolli pysyy :D
"Words are weightless here on earth, because theyr free"
-Josh Homme

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.5.2009 21:40

Mulle toi yhdistelmä on niin huonosti sopiva että ei tarvitse kuin muutaman kaljan alle ja sen jälkeen poltot niin palvon loppuillan posliinijumalaa ja luultavasti vietän yönkin vessan lattialla.
Toisinpäin toimii paljon paremmin, mutta en silti mielellään harrasta.
Poltto yksinään ei ole aiheuttanut övereitä vuosikausiin ja alkokin kovin harvoin, mutta molemmat samaan aikaan ei käy.

Zizzuz

ViestiKirjoittaja Zizzuz » 28.5.2009 22:14

Itse tykkään kyllä ryyppyjen ohessa pari sätkää polttaa, kunhan ei ole änkyrä kännis... Ei tarvi juoda niin paljon + sativat antaa sen oman baari innon. Mutta huonoina vaikutuksina on jonkinmuotoiset överit niiden kanssa, mutta oppii sitä kattomaan oikeat annos koot kun tarpeeks polttelee <3.

WIKING88

ViestiKirjoittaja WIKING88 » 28.5.2009 22:19

Jos nuo kaksi pitää yhdistää niin eka otan mielelläni savut ja sitten alan napsimaan hiljalleen kaljaa. Mulla katoaa kännissä kontrolli aika pahasti ja saatan hyvinkin imaista savut jos joku tarjoaa. Tämä on johtanut suuressa osassa tapauksia totaaliseen katastrofiin :)

Savuttelemalla ja juopottelemalla samaan aikaan tulee vain ikävän turta olo...

Eridanous

ViestiKirjoittaja Eridanous » 28.5.2009 22:22

Minä taas en polta ja käytä alkoholia samanaikaisesti. Alkoholia lauantaisin ja kannabista perjantaisin siinä viikonlopun rohdot. :yes:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.5.2009 0:01

Minä (ketjun alottaja) pidän itse ryyppäämisestä. Kannabis saa minut isossa porukassa ja varsinkin baarissa epäsosiaaliseksi ja tylsäksi.

Monilla kavereilla on sama juttu, eli tulee todella huono olo kun polttaa. Minulla taas, esim. viime lauantai iltana tuli juotua liikaa ja laattakin lensi, jonka jälkeen pajautin kohtuudella ja parani olo ja ok olo oli aamullakin.

Hamppu sopii minulle paremmin poltettavaksi yksin, tai vain muutaman hyvän kaverin kanssa.

Taustatuki

ViestiKirjoittaja Taustatuki » 29.5.2009 0:09

Kännin päälle ku hittiä ottaa niin usein tuloksena hyvinkin sekava olotila jossa laatotus lentää kiitettävästi. Tosin seuraava päivä on sitten mukava kun ei ole krapulaa vaan hillittömän chilli olo :D Mieluiten eka sauhua ja sitten olutta jos pakko on sekoittaa.

Ite kans diggaan poltella yksin, kun aistit aina herkistyy liianksi eikä jaksa kuunnella välttämäti muita.Jotku lajikkeet toki sosialisoi enemmän... :)
"Frendi senseis on frendien frendi, läpäsee tullin ja tentin ku tentin"

gotuffa

ViestiKirjoittaja gotuffa » 29.5.2009 4:36

Mulla, jos oon juonu vaikka 6 pulloo olutta ja poltan savut, efekti on alkoholin kulutuksen huomattava väheneminen.

Mikä on mielestäni hyvä asia.

Tulee vaan semmonen fiilis, et,mitä ittuu tuota kaljaa juomaan, kun näin on paljo kivempaa... :pimp:

karstainen

ViestiKirjoittaja karstainen » 29.5.2009 7:04

Tänää saa tääs ilmeisesti nähdä mitä tulee kännipajareista.. yleensä menee liian kuistille ja laatta lentää.
lälläl

Keijo-Annikki

ViestiKirjoittaja Keijo-Annikki » 29.5.2009 8:04

Minä mixaan pilven ja alkoholin oikeestaan aina sosiaalisissa tilanteissa. Yksin en sitten ota viinaa. Kumpikin päihde oikeestaan parantaa sosiaalisuutta ja toimii ihan hyvin yhdessä. Mutta mullahan ei oikein mikään tunnu missään, niin ei ole laatoitusvaaraa tai sellaista ongelmaa että menis liian sekasin. Aina on ihan jees kondis. Sammun vaan loppuillasta, mutta se on pientä. Sitten lähdetään tarjoilijan viittilöimään suuntaan.

Kura

ViestiKirjoittaja Kura » 29.5.2009 12:40

Taustatuki kirjoitti:Kännin päälle ku hittiä ottaa niin usein tuloksena hyvinkin sekava olotila jossa laatotus lentää kiitettävästi. Tosin seuraava päivä on sitten mukava kun ei ole krapulaa vaan hillittömän chilli olo :D Mieluiten eka sauhua ja sitten olutta jos pakko on sekoittaa.

Ite kans diggaan poltella yksin, kun aistit aina herkistyy liianksi eikä jaksa kuunnella välttämäti muita.Jotku lajikkeet toki sosialisoi enemmän... :)

Mulla taas on sellai että jos eka polttaa ja sitten juo, niin poltoista lähtee fiilikset pois ja tulee vaan sellanen polton jälkikooma + känni tosi nopeesti(varsinkin indican kanssa). Eri asia tosin jos on sitten mitä polttaa lisää, niin sillä ei ole kauheesti väliä juoko vai polttaako ensiksi.

Mulla ei kyllä mitenkään huononna sosiaalisuutta jos polttaa pajat, ennemminkin parantaa, ellei sitten ole hirveen väsynyt ja polta jotain erittäin jumittavaa indicaa. Kännissäkin sosiaalisuus paranee, mutta kun aivot ei toimi niin voi olla hiukan ääliö menoa jos liikaa juo. Jos juo ja polttaa niin miettii hiukan enemmän mitä sanoo kun pelkässä kännissä.
"Words are weightless here on earth, because theyr free"
-Josh Homme

mmarya

ViestiKirjoittaja mmarya » 29.5.2009 15:59

Vieras kirjoitti:Minä (ketjun alottaja) pidän itse ryyppäämisestä. Kannabis saa minut isossa porukassa ja varsinkin baarissa epäsosiaaliseksi ja tylsäksi.

Sama täällä! Kerran ennen baariinlähtöä polttanu savut jolloin kaverin kanssa oli hauskaa mutta baarissa tuli tosi epäsosiaalinen olo ja kaikki vanhat ja uuet tutut vaikutti ihan vitun ärsyttäviltä. En erehdy toista kertaa polttamaan ennen baariin menoa, mutta baarista tullessa on kiva polttaa sauhut kotona, tai muualla hyvässä seurassa. Kotona oon pari kertaa menny ihan pihalle baari-illan jälkeen poltettuani, mut se on vaan hauskaaa :laugh:
Heavenly divine...

jännäää

ViestiKirjoittaja jännäää » 29.5.2009 16:38

Jännää että et ole kovin kiinnostunut siitä mitä kova kännääminen tekee elimistöllesi, vaan siitä mitä suhteellisen harmiton kannabis voi aiheuttaa. Alkoholi nyt vaan on helvetin epäterveellistä ja kannabis ei ole. Mutta kysymykseesi; tarkemmin ja pidemmän päälle ajatellen sekakäyttö ei ole mielestäni suositeltavaa. Joko viinaa tai pilveä, ei molempia.

Mitä jos kokeilisit sivistynyttä päihteiden käyttöä? Opettelisit pois junttimaisesta sikailusta ja lotraamisesta. Poltat pikkasen ganjaa ja lasi pari hyvää viiniä max. Mutta sitäkin vain joskus viikonloppuisin. Kyllä se vetää epäsosiaaliseksi kun vedät kumpaakin liikaa :)

Parhaat kuosit saa kun polttaa pohjille ja alkaa sitten hörppimään hillittyyn tahtiin. Ei tule ylläreitä. Mutta jos vedät pullon spriitä ja sit juuri ennen baarin astumista päivän ekat priimakukkaset huiviin, siinä jää piparit saamatta. Ja pakkoko sitä viinaa on juoda niin paljon, ei se ole mikää miehen mitta.

Shakey Shaker

ViestiKirjoittaja Shakey Shaker » 29.5.2009 17:29

PalloPuklis kirjoitti:Helposti tulee oksennuskin ja vähintään pitää päästä vaakatasoon lataamaan.

Oksentaminenkin on vain kehon reaktio saada sopimaton aine pois elimistöstä, joten eikö sekin kerro jo jotain sekakäytön tai ( pelkän liiallisen alkoholin juomisen ) haitallisuudesta?

jännäää kirjoitti:..Alkoholi nyt vaan on helvetin epäterveellistä ja kannabis ei ole. Mutta kysymykseesi; tarkemmin ja pidemmän päälle ajatellen sekakäyttö ei ole mielestäni suositeltavaa. Joko viinaa tai pilveä, ei molempia...

Osittain samaa mieltä kanssasi, mutta "kannabis ei ole epäterveellistä" - lause ei tunnu vakuuttavalta. En nyt suoraan väittäisi kannabista terveelliseksi, vaikka korvaamaton apu ja hyöty siitä löytyy monelle, ja haittavaikutuksia on todettu hyvin vähän. Toki ymmärrän jakosi karkeuden, ja oletankin että se on tarkoitettu lähinnä verrokiksi alkoholin rinnalle. Jos pitää valita, niin kehotan harkitsemaan alkoholin kohdalla useamman kerran, kannattaako se.

Muistakaa, että kaikki on myrkkyä, kyse on vain annoksen suuruudesta.

SS
Life made of fire; we breathe the air of goddesses desires

vihreä_valo
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja vihreä_valo » 29.5.2009 19:22

Alkoholi = hermomyrkky, ja sen on todella käsittänyt. Paha olo tulee jo juomisen aikana ja aamulla on nihkeä fiilis. En koskaan ole ollut kova kaataja, annosmäärät baari-illassa jääneet kyllä melko poikkeuksetta n. 10 annokseen tai vähemmäksikin. Kännissä on hetkittäisesti hyvinkin mukavaa mutta ilo katoaa ja negatiiviset jutut astuvat tilalle.
Vihreälle linjalle lähteminen on ollut monessa mielessä hyvä juttu. Kannabiksen haittavaikutuksia ovat liiallinen mässyily ja pieni saamattomuuden lisääntyminen. Unohtelua ehkä hiukan enemmän kuin muuten olisi. Eli ei yrttikään haitaton ole, se tiedetään, mutta elimistöä se rassaa radikaalisti vähemmän, varsinkin kun vielä harrastaa vaporisointia ja poltettaessa noudatetaan tiukkaa nollatoleranssia tupakan suhteen.
Yhdistän silti usein kannabiksen myös alkoholiin, mutta nyt puhutaan siis juuri 2-4 annoksesta illan mittaan. Oikeastaan nekin olisi hyvä jättää, en ole ihan varma mutta luulen että alkoholi buustaa mahdollista pientä vainottelua. Yrtti on ykkönen, hermomyrkyillä päätä ja ruumista ei tahdo enää rasittaa.

How High?

ViestiKirjoittaja How High? » 29.5.2009 20:08

jännäää kirjoitti:Mitä jos kokeilisit sivistynyttä päihteiden käyttöä? Opettelisit pois junttimaisesta sikailusta ja lotraamisesta. Poltat pikkasen ganjaa
ja lasi pari hyvää viiniä max. Mutta sitäkin vain joskus viikonloppuisin.

Höpöö höpöö, kännissä on kivaa. Joissain tilanteissa on tietenkin hyvä olla skarppina ja sosiaalisena, mutta kyllä se tissuttelu käy pidemmän päälle tylsäksi. Välillä on hyvä irrottautua murheistaan viinan ja bongin avulla. Ite en nykyään pelkkiä kännejä juo, siitä tulee jotenkin liian hektinen olo. Pilvi rauhottaa sopivasti ja tulee vähän mietittyä mitä sanoo tai tekee. Se täydellisen olotilan hakeminen on tietenkin yksilöllistä mutta alkuun pitää muistaa syödä hyvin ettei verensokerit pääse laskemaan (tämä aiheuttaa viinan kanssa läträäjille hermostuneisuutta ja aggressiivisuutta, jostain luin tutkimuksen), niinkuin niillä on savujen poltossa tapana. Ensin muutama annos alkoholia piristykseksi ja sitten hyvin pienet savut, ja tätä jatketaan olotilan sallimissa rajoissa. Kun muistaa vaan rauhallisen alun niin loppuillasta voikin kiskoa hyvinkin suuria määriä molempia ainesosia ilman övereiden pelkoa. Ja tietenkin muistaa juoda vettä välillä. :guru:

:wink:
Kolme grammaa hassista, amfetamiinia muutama viiva, parisenkymmentä tuoppia.

Bajanderos L.

ViestiKirjoittaja Bajanderos L. » 29.5.2009 20:13

Mä taas oon tykänny ennenvanhaan ottaa kunnolla kuppia,ja tykkään vieläki ei auta kieltää.
Semmonen alkoholismin varjonpelko kulkee varmasti mun koko elämän ajan messissä.
Tykkään pajautta jos lähen esim baariin(ennen,välissä ja jälkeen) vipeltään,katkasee hienosti sen kännin terävimmän huipun eikä tarvi hötkyillä :wink: .
Kotiin ku jään,mitä mä nykyään tosi usein teen tulee juotuu sixpäkki,polttettua pari jointtia ja chillailtua.
Ei tietenkään joka päivä. eikä ees joka toinen
On elämä paljon paremmilla poluilla ku viisi vuotta sitte. Vieläkö kaljan juonti keskittyis vaan baariin niin oispa kiva.
ulkona palaa.

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”