Kuva

Hyvät neuvot tervetulleita(rappukäytävässä tuoksuu hamppu)

Kysy hampuusilta. Alue, jonne voi kirjoittaa rekisteröitymättä.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:

Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vieras

Hyvät neuvot tervetulleita(rappukäytävässä tuoksuu hamppu)

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.12.2007 21:07

Hei, olen ollut jo pitkään rekisteröityneenä foorumille, mutta haluan nyt kirjoittaa tämän anonyyminä kuumotusten takia!

Asun kerrostalossa ja itsellä ei tällä hetkellä ole puskia kasvamassa ja silloin kun on, niin huolehdin siitä, että kasvatus tapahtuu mahdollisimman turvallisesti! Hajunpoistosta huolehdin jne...

Nyt kuitenkin tänään, heti kun avasin ulko-oven, niin nenään tuli selkeä hampun haju (ei siis poltetun vaan kasvien). Nuuhkin hetken rappukäytävässä ja totesin, että hajuhan tulee naapurilta! :foil: ...Ja kyllä haju on täysin selkeä hampun tuoksu.

Siis tilannehan on nyt se, että minun ulko-ovellani sekä naapurin ovella haisee Jamaika naapureiden huonon hajunpoiston takia. :eiei:

Helv**ti että vi**ttaa!

Tilanne on vaikea. En uskalla lähteä asiasta suoraan sanomaan, koska ihmettelisivät miksi minä olen hajuista niin huolestunut. Olen miettinyt jo lapun laittamista naapurin postiluukkuun, mutta mitä siihen kirjoittaisin? En siis tosiaan halua paljastaa kuka olen.

Nyt sitten päätin kirjoittaa tänne, jos jollakulla olisi hyviä ideoita tähän tilanteeseen. Kaikki apu on tervetullutta!

Tätä menoa ei kauan kestä, kun poliisit ovat joko minun tai naapurin ovella. :eiei: Sitähän meistä ei kukaan halua.

punkki68
2 tähteä
2 tähteä

Re: Hyvät neuvot tervetulleita(rappukäytävässä tuoksuu hampp

ViestiKirjoittaja punkki68 » 25.12.2007 21:31

Vieras kirjoitti:Olen miettinyt jo lapun laittamista naapurin postiluukkuun, mutta mitä siihen kirjoittaisin? En siis tosiaan halua paljastaa kuka olen.

printtaisin tekstin (esim.): "kukkasienne tuoksut saattavat kiinnostaa virkavaltaa."
allekirjoittaneena "anonyymi lähimmäinen".

jos ei auta, hoida oma kämppäsi hetkeksi lailliseen kuntoon kunnes vaara on ohi.

Nikko

ViestiKirjoittaja Nikko » 25.12.2007 21:36

Jos olet asiasta aivan varma ja tiedät varmasti keneltä naapureistasi haju tulee, niin mikset sanoisi asiasta suoraan? Sinua tuskin haittaa jos naapurisi tietää, että kasvatat, jos kerta hän itsekin kasvattaa. Jos olet naauriasi aikaisemmin tavannut ja moikkaillut niin mikset pistäytyisi käymään, vaikka puhumaan mahtavasta harrastuksesta? Voisitte yhdessä pohtia miten hajut pidetään kurissa. (esittele vaikka oma ratkaisusi :D ) Ties vaikka teistä tulisi hyviä ystäviä ja voisitte savutellakkin yhteisissä merkeissä tulevaisuudessa.

Mielestäni ei tarvitse kuumottaa yhtään, kun kerran saman harrastuksen parissa viihdytte. Ovelle vaan ja esittelemään myöjhemmin omia puskiasi! :wink:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.12.2007 21:56

Nikko kirjoitti:Jos olet asiasta aivan varma ja tiedät varmasti keneltä naapureistasi haju tulee, niin mikset sanoisi asiasta suoraan? Sinua tuskin haittaa jos naapurisi tietää, että kasvatat, jos kerta hän itsekin kasvattaa. Jos olet naauriasi aikaisemmin tavannut ja moikkaillut niin mikset pistäytyisi käymään, vaikka puhumaan mahtavasta harrastuksesta? Voisitte yhdessä pohtia miten hajut pidetään kurissa. (esittele vaikka oma ratkaisusi :D ) Ties vaikka teistä tulisi hyviä ystäviä ja voisitte savutellakkin yhteisissä merkeissä tulevaisuudessa.

Mielestäni ei tarvitse kuumottaa yhtään, kun kerran saman harrastuksen parissa viihdytte. Ovelle vaan ja esittelemään myöjhemmin omia puskiasi! :wink:

:laugh: Tämä ei kuulosta ollenkaan hyvältä ajatukselta.

a: En pidä naapuristani ollenkaan ja tuskin edes moikkaillaan kun rapussa nähdään. Ei vain ole ollut suurempaa halua tutustua. Äänekkäitä bileitä aamuyöstä, tauluja hakataan seiniin yöllä, kännissä örveltävät tässä joka viikko... Tappelevat kovaäänisesti kännissä jne...

Muuten kyllä jos olisivat vähän erilaisia, niin voisihan tuota tutustuakin. :yes:

hisweirdness

ViestiKirjoittaja hisweirdness » 25.12.2007 21:58

Miksi pitäs ylipäätään kertoa että itse kasvattaa ? Kyllähän sen jo perus myssypää tietää miltä hamppu hai.. tuoksuu. En minä ainakaan sun tilanteessa myöntäis kasvatuksiani tietenkään (lose lips sink ships ;) ) , polttamisen "myöntämisessä" nyt ei yleensä kauheeta kuumotuskerrointa ole.
btw. Ei tull mieleen että naapuris mahollisesti on myös foorumille kirjautunu ja lukee nyt tätä :D

edit. Ja jos tosiaan olet 100 varma ovesta ja hajusta niin mikset naamatusten mee kertomaan ? Siinähän sulla on naapurissa kaveri, jota voit jeesata kun hänellä on tukalaa, ja homma varmaan toimii myös toisinkin päin.
Vittu on sullakin kusta päässä paha hajune idiootti lappupää hippi (c) tintZaa :lol:

DMX
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja DMX » 25.12.2007 22:06

Ite kyl kirjottaisin varmaan jonkun lapun vaikka siittä mölystä ja sit loppuun kirjottais fiksusti vaikka "Ps. suosittelen parempaa hajunpoistoa kasveille, itsekkin pidän jamaican tuoksusta mutta en tykkää et kaikki siittä saisivat tietää ja varsinkaan smurffit"

Saako udella missä päin tälläsiä ikäviä riiteleviä naapureita on?

edit: Jopas tuli sekava vastaus, syytetään norttia siittä.
Miksi kaiken kivan pitää olla kiellettyä ?

Get Stoned

ViestiKirjoittaja Get Stoned » 26.12.2007 0:45

Huvittava lukea tuota tekstiä kun juuri tuohon aikaan oli pari tuttavaa käymässä ja kuivatimme ja poltimme pari lehtibudi-pesällistä.
Wait..! Olinko se minä?! :lol:
Kyllä se lappu olisi varmasti hyvä tapa kertoa tästä hänelle. Jos laitat siihen allekirjoitukseksesi "Naapuri", niin tietääkö hän välttämättä kuka olet?

E: Niin meillähän ei tosin ole ollut tapana örveltää kovaäänisesti kännissä ja aamutkin ollaan yleensä nukuttu. Se en taida sittenkään olla minä.
Kyl ihmiset alkaa pikku hiljaa pakosti tajuu et ekaan kannabispiikkiin ei välttämättä edes kuole.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.12.2007 1:13

Get Stoned kirjoitti:Huvittava lukea tuota tekstiä kun juuri tuohon aikaan oli pari tuttavaa käymässä ja kuivatimme ja poltimme pari lehtibudi-pesällistä.
Wait..! Olinko se minä?! :lol:
Kyllä se lappu olisi varmasti hyvä tapa kertoa tästä hänelle. Jos laitat siihen allekirjoitukseksesi "Naapuri", niin tietääkö hän välttämättä kuka olet?

E: Niin meillähän ei tosin ole ollut tapana örveltää kovaäänisesti kännissä ja aamutkin ollaan yleensä nukuttu. Se en taida sittenkään olla minä.

:laugh: Joo en minäkään vielä eilen tiennyt, että savupäitä asuu naapurissa. Kait tässä pitää jonkinlainen kirje kirjotella, jos hajut vaan jatkuvat.

Jos kirjoitan vaan "naapuri", niin kyllä minua varmasti ensiksi epäillään, koska muut naapurit on kyllä sellaisia tuulipukukansalaisia, että tuskin viitsivät kirjettä kirjoittaa, vaan soittavat suoraan vihjeen poliisille vaarallisesta kannabiskasvattamosta ja punasilmäisestä puutarhurista. :doh:

Seuraan tilannetta ja tätä topikkia.

Past

ViestiKirjoittaja Past » 26.12.2007 1:51

Jos et todellakaan pidä naapurista ja haluat olla ilkeä, niin voit tietenkin käräyttää hänet.
Tosin olisi erittäin itsekästä... :guru:

Nikko

ViestiKirjoittaja Nikko » 26.12.2007 2:01

Past kirjoitti:Jos et todellakaan pidä naapurista ja haluat olla ilkeä, niin voit tietenkin käräyttää hänet.
Tosin olisi erittäin itsekästä... :guru:

Varmasti tahtoisit, että itsellesi tehtäisiin samoin? :eiei:

Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 26.12.2007 2:04

Past kirjoitti:Jos et todellakaan pidä naapurista ja haluat olla ilkeä, niin voit tietenkin käräyttää hänet.

EIH! Ketään ei vasikoida, eihän...

Joku muu toimintatapa on löydyttävä. Se "Kannabiksen tuoksu on ollut voimakasta rappukäytävässä jo viikkokausia. Ellei asiaan tule muutosta, otamme yhteyttä viranomaisiin!!!" -lappu (josta on ollut linkki tälläkin foorumilla, mutta en sitä nyt löytänyt) voisi olla toimiva. Ehkä tekstin poliisiuhittelun voisi korvata: "Suojaa harrastuksesi ja osta aktiivihiili + ufo http://www.viherpeukku.com/ilmanvaihto_cat_30.html ")

Tai tulosta tämä ja laita postiluukusta sisään :)

Kuvalinkki

budious

ViestiKirjoittaja budious » 26.12.2007 3:48

Aika rajua jos tulee jonku foorumilaisen postiluukusta alas lappu jossa lukee semmonen asia jonka ite on foorumilla neuvonu kirjottaan siihen lappuu. :lol: :lol: Tajuatteko
Aatteleppa ite!

Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 26.12.2007 4:48

Tosiaankin voisi olla varsin hämmentynyt olo kun noin pääsisi käymään. Onneksi kuitenkaan muut tunnistusmerkit, kuin mahdolliset ajoittaiset pössäyttelystä aiheutuvat hajuhaitat, eivät natsaa kohdallani...

kermis92
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja kermis92 » 26.12.2007 13:29

lappua suosittelen,mitä turhaan mitään itsestään kirjoittaa vaan ilmaisee asian miten on.

kasvisi tuoksuvat rappukäytävässä. Muutama linkki alankauppoihin. annat pienen kirjallisen oppitunnin huoneiston alipaineesta.
Toisin sanoen kaikki ikkunat kiinni, ainoa paikka mistä ilma pääsee asuntoon ja asunnon ilmastointi hormeihin on postiluukku ja kenties turvalukonreikä. Ilmastointihormi on koko ajan päällä, muttei täysillä koko ajan (2krtx3h/3krtx2h...). älä asenna hormeihin mitään ylimääräistä tuuletinta vaan anna "talosi hoitaa hommat". näin ei niitä hajuja pääse karkaamaan millään ilveellä rappuun taikka, muihin asuntoihin kovinkaan herkästi. asuntoon saa lisää ilmavirtaa esim avaamalla rapun ulko-oven, mutta menee vähän hankalaksi silloin... riippuu rapuistakin...

näistä turvatoimenpiteistä huolimatta suosittelen pakettiin myös aktiivihiilisuodatin + puhallin systeemiä.

ikinä ei voi olla liian varma :guru:
Rutiini

kameleontti

ViestiKirjoittaja kameleontti » 28.12.2007 19:52

Sanoisin ihan suoraa kyl, jos kerta naapuri on ni välil vois sitte vaikka :pimp: . Sitähän alkaa kuumottaa ihan helvetist jos tulee lappu.
Siis jos naapuri ei ensinnäkää pidä susta ni kun kerrot ni varmana propsit nousee. Haha tai sit teet ite sille aktiivihiilen jossei kerta ite haluu laittaa :D. Reijon niksinurkassa oli se sukkahousu juttu. Mut tää tais olla jo aika kaukaa haettu :doh:

drgreen
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja drgreen » 28.12.2007 19:59

Itsellä sellanen kokemus aikasemmasta kämpästä, että joskus huomasin neloskerroksen kohdalla tosi voimakkaan kasvavan kukinnon hajun. Aluks kelasin, että heh hamppuveli asuu nelosessa. Myöhemmin kun se haju vaan voimistu (kasvatin myös ite) ni aloin kuumottelee ja menin soittamaan naapurin ovikelloa (ovi oli selvä mistä haju tulee) ja kysyin vaan kohteliaasti että tuleeko teiltä tää hyvä budin haju? Naapuri tokas et tuleehan se ja pienen jutteluhetken päästä jo mentiiki peremmälle ja poltettii paukut :) Keskusteltii myös että kannattaa laittaa hajut kurii ku haisee selvästi ku hissillä pyyhkäsee nelosen ohi :) Ukko laitto hajut kyl kondiksee mut toisinaa sain kokeka yllätyksiä oven takana budia pyytelemässä oleva naapuri. Mut ei riesaksi asti.
Try my book and you'll have the chronic in no time!
Dial 1-800-713-GROW

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.12.2007 0:19

Nyt ei hajuja ole ollut rapussa enää pariin päivään. Hyvä niin ja toivottavasti ei ole jatkossakaan!
Olisiko tuo naapuri itsekin tajunnut miten paljon puskat tuoksahtelee ja tehnyt asialle jotain?

Otin kuitenkin tuon Vihreevoiman laittaman lappusen talteen, jos tulee tarvetta jatkossa huomauttaa asiasta.

Kiitos kaikille kommenteista! :)

Palaa sivulle “Vapaavyöhyke”