Ongelmia.
Alueen säännöt
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Vapaavyöhyke
Tälle alueelle voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Mikäli sinulla on käyttäjätunnus, älä aloita uusia ketjuja tällä alueella. Vapaavyöhyke-nimi ei tarkoita, että tällä alueella keskusteltaisiin vapaasti kaikesta - tämä on edelleen Hamppuforum!
Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
- Aloittelijan FAQ
- haku-toiminnolla tai
- Hullu Puutarhuri 2:sta.
- Ei myynti-ilmoituksia. Kaupankäynti vain tunnuksilla Basaarissa.
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
Ongelmia.
Tervehdys kaikille foorumilaisille. Olen rekistöröitynyt käyttäjä mutta tämän viestin takia en halunnut kirjautua sisään. Mua on jo pitkän aikaa masentanut ja ollut muutenkin kaikenmaailman huolia. Kaikkia asiat on kääntynyt perseeleen jo pitkän ajan. Masennus ja huolet vahvistuvat kokoajan. Ahdistus alkaa olemaan sietämätön. Savuista se ei ehkä johdu, sillä taukojen aikana on sama tunnelma. Moni ihminen nykyään välttelee minua ja puhuu paskaa seläntakana. Ne ihmiset eivät ole sitä itse myöntäneet mutta näen sen heistä. Siitä viellä kun en kirjautunut sisääm, yritän vain välttää turhaa huomiota. Olen yrittänyt kuunnella positiivista musiikkia ja tehdä positiivisia asioita. Selvinpäin oleminen tuntuu nykyään myös vastenmieliseltä(alkoholi maistuu useammin kuin ennen). Nyt oli vain pakko purkaa sydäntä. Tämä kyllä helpottikin jonkun verran. Kiitos kun jaksoit lukea.
Re: Ongelmia.
Kannattaa jättää päihteet ja selvittää pää..
Päihteet turruttaa aistit väärinkäytettynä ja paha olo saattaa pahentua, tulla masennus yms.
Aina voi varata lääkäriltä ajan ja kertoa tuntemuksistaan, hän (lääkäri) voi tarvittaessa opastaa 'päälääkärin' puheille..pitää muistaa, ettei siinä ei ole mitään hävettävää että hakee apua..
Hyvää vointia ja jaksamista!
Päihteet turruttaa aistit väärinkäytettynä ja paha olo saattaa pahentua, tulla masennus yms.
Aina voi varata lääkäriltä ajan ja kertoa tuntemuksistaan, hän (lääkäri) voi tarvittaessa opastaa 'päälääkärin' puheille..pitää muistaa, ettei siinä ei ole mitään hävettävää että hakee apua..
- Siresmokalot
Kannattaa jättää päihteet ja selvittää pää..
Hyviä neuvoja tulee!
Tiedät varmaan kuinka voi käydä jos huoliinsa käyttää päihteitä. Siitä voi tulla pohjaton kuilu, itse säälin kera. Voi myös mennä yhä enemmän sekasi ja sit luulla et kaikki puhuu susta paskaa...
Jep Jep! Hyvää vointia ja voimia sulle!
(may the force be with you)
-
Toi sun tilanteesi vaikuttaa aika vakavalta depressiolta. Joskus ihminen sairastuu ilman mitään syitäkään. Depressio on häiriötila aivojen kemiallisessa tasapainossa jonka ilmenemismuodot voivat olla vähän kaikkea lihasäryistä unettomuuteen tai ahdistus ja masennus. Depressio ei ole "mielisairaus" jossa olet "heikko" tai "hullu" vaan mielialan häiriöt johtuvat nimenomaan tästä kemiallisesta häiriöstä hermosolujen viestinnässä.
En ole lääkäri, mutta olen kokenut saman ja se oli aika vittumaista aikaa. Suosittelisin että pyrit välittömästi jonkun lääkärin puheille. Jos on varaa, niin mene jollekin yksityiselle lääkäriasemalle jo tänään. Kela-kortti mukaan niin ei maksa kuin muutama kymppi ja saat apua samantien. Lääkkeitä ei pidä pelätä, mutta niihin ei kannata suhtautua kevytmielisestikään. Varaudu sivuvaikutuksiin ja koita kestää niitä äläkä lopeta vaikka hiki valuu ja paska lentää eikä seiso. Yleensä lievenevät parissa viikossa. Jos on todella pahoja sivuoireita pitää ottaa heti yhteyttä lääkäriin. Itsetuhoisten ajatusten kohdalla HETI on HETI eikä iltapäivällä tai huomenna!
Pärjäile! Sydän on niin hurja elin että se pumppaa huomennakin ihan omaa tahtiaan. Kyllä se siitä vaikkei nyt ehkä siltä tunnu. Ota päivä kerralla ja äläkä hätänny jos on hyvien päivien jälkeen taas yksi huono päivä. Tärkeintä on nyt että haet apua.
EDIT: Koita välttää alkomahoolia. Se helpottaa oloa hetkellisesti, mutta pahentaa vaan oloa kun kännin jälkeen sekin vähä serotoniini mikä sulla oli meni edellisenä päivänä jakoon. (Siksi terve ihminenkin on alakuloinen kankkuspäivänä.)
-H
En ole lääkäri, mutta olen kokenut saman ja se oli aika vittumaista aikaa. Suosittelisin että pyrit välittömästi jonkun lääkärin puheille. Jos on varaa, niin mene jollekin yksityiselle lääkäriasemalle jo tänään. Kela-kortti mukaan niin ei maksa kuin muutama kymppi ja saat apua samantien. Lääkkeitä ei pidä pelätä, mutta niihin ei kannata suhtautua kevytmielisestikään. Varaudu sivuvaikutuksiin ja koita kestää niitä äläkä lopeta vaikka hiki valuu ja paska lentää eikä seiso. Yleensä lievenevät parissa viikossa. Jos on todella pahoja sivuoireita pitää ottaa heti yhteyttä lääkäriin. Itsetuhoisten ajatusten kohdalla HETI on HETI eikä iltapäivällä tai huomenna!
Pärjäile! Sydän on niin hurja elin että se pumppaa huomennakin ihan omaa tahtiaan. Kyllä se siitä vaikkei nyt ehkä siltä tunnu. Ota päivä kerralla ja äläkä hätänny jos on hyvien päivien jälkeen taas yksi huono päivä. Tärkeintä on nyt että haet apua.
EDIT: Koita välttää alkomahoolia. Se helpottaa oloa hetkellisesti, mutta pahentaa vaan oloa kun kännin jälkeen sekin vähä serotoniini mikä sulla oli meni edellisenä päivänä jakoon. (Siksi terve ihminenkin on alakuloinen kankkuspäivänä.)
-H
Suosittelen reikihoitoa lämpimästi....
Koeta etsiä paikallinen reikihoitopaikka ja varaa aika, et tuu pettymään!!!
Ja ei haittaa vaikka et uskoisi että se toimii, nimittäin se toimii silti.
Rauhoittaa, selvittää ajatuksia, Rentouttaa, parantaa ym+
http://www.harmoniahuone.com/
voimia!
Koeta etsiä paikallinen reikihoitopaikka ja varaa aika, et tuu pettymään!!!
Ja ei haittaa vaikka et uskoisi että se toimii, nimittäin se toimii silti.
Rauhoittaa, selvittää ajatuksia, Rentouttaa, parantaa ym+
http://www.harmoniahuone.com/
voimia!
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista. Tänään on ollut paljon paremmat fiilarit kuin eilen mutta pelottaa vaan se että millon hyvät fiilikset loppuu.
Olin tänään töihin menemättä ja huomasin että se auttoi siihen että tulisi parempi olo. Mutta en voi töitä/kouluja keskenkään lopettaa. Kiitos kerran viellä kaikille hyvistä neuvoista mutta taidan jättää lääkärin väliin.
Olin tänään töihin menemättä ja huomasin että se auttoi siihen että tulisi parempi olo. Mutta en voi töitä/kouluja keskenkään lopettaa. Kiitos kerran viellä kaikille hyvistä neuvoista mutta taidan jättää lääkärin väliin.
- Ahkera Simpanssi
Ihan kokemuksesta voimme sanoa että jos maailma kääntyy sinua vastaan ja rupeaa ahdistamaan/masentamaan niin kannattaa ottaaa siihen jonkun sortin psykiatriin yhteyttä, ei sillä että sen kanssa paskanjauhaminen auttais mutta ne lääkkeet oikeasti auttaa pitemmän päälle... Jos tuo idea ei kolahda niin hommaa joku rento (Ei päihdeaineiseen liittyvä henkilö) jonnekkin lomalla (levi/ylläs vai mitä onkaan) ja vietä 1ALKOHOLITON&HUUMEETON viikonloppu jossain URHEILEMALLA (Laskettelu varmaan paras idea?). Mahtaa kuulostaa vitun tylsältä ja tyhmältä mutta tuo painaa murheet pois ja pistää verta muuhunkin kuin sydämmen alueelle.
Ja alkoholi on pahasta, siihen myrkkyyn en ketään suosittele.
(Siis tuossa on vain meidän ajatuksia jotka on auttanut henkilökohtaisesti.)
Ja alkoholi on pahasta, siihen myrkkyyn en ketään suosittele.
(Siis tuossa on vain meidän ajatuksia jotka on auttanut henkilökohtaisesti.)
- reijo hiller
- 3 tähteä
Ahkera Simpanssi kirjoitti:kannattaa ottaaa siihen jonkun sortin psykiatriin yhteyttä, ei sillä että sen kanssa paskanjauhaminen auttais mutta ne lääkkeet oikeasti auttaa pitemmän päälle...
Pfffft. Khhhhht. Pfffft. Väärin.
a) Psykiatrin kanssa ei juurikaan "jauheta paskaa", psykiatri yleensä lähinnä kyselee tilanteesta osatakseen määrätä oikeaa lääkehoitoa. Psykiatri todellakin on lääkäri, eikä lääkäreiden kanssa mitenkään hirveästi jauheta paskaa.
b) Psykologi on se, jota tässä tarkoitettaneen enemmän tuolla "paskanjauhannalla". Psykoterapialla on kuitenkin vissi tarkoitus tuossa depression ja mielialahäiriöiden hoidossa, koska siellä nimenomaan on tarkoitus oppia itse käymään läpi omia negatiivisia tunteitaan, purkamaan aiempia negatiivisia kokemuksiaan ja niin edelleen. Useissa paikoissa myös lääkärien päätökset pohjautuvat osittain näihin psykologilla käynneistä tehtyihin raportteihin (joista saa tilanteesta laajemman kuvan kuin lääkäri saa hetken kyselemällä ja puhumalla), joten siitäkin syystä ne ovat mukava asia.
Jos psykologilla käynti tuntuu täysin turhanpäiväiseltä ja mitään antamattomalta myös muutaman käyntikerran jälkeen, kannattaa miettiä, olisiko aihetta vaihtaa psykologia sen sijaan, että leimaa psykoterapeutit paskanjauhajiksi. Ei siihen hommaan ihan turhaan pitkään kouluttauduta.
Voimia ja jaksamista threadin aloittajalle, mutta meitä monia varmaan kiinnostaisi tietää, mikset halua mennä lääkärille?
En halua mennä lääkärin koska haluan yksinkertaisesti hoitaa itse omat asiat. Mutta kaikki on kääntynyt nyt toisin. Asioihin on tullut tarkoitusta näiden päivien aikana ja olen alkanut muuttamaan elämän tyyliä. Kiitos kaikille foorumilaisille taas kerran tuesta elämän vaikeissa asioissa. Saatte hymyn mun naamalle kun tämä tuntuu välillä jopa perheeltä. Mutta yksi ihminen on onnistunut auttamaan mua saamaan asioita parempaan suuntaan. Päihde tauko on menossa. Tuntuu vaan mukavalta ja hyvältä kun kohtasin henkilön joka oikeastikkin saa mun elämän positiiviseen suuntaan.
Ahkera Simpanssi kirjoitti: ei sillä että sen kanssa paskanjauhaminen auttais mutta ne lääkkeet oikeasti auttaa pitemmän päälle...
Kannattaa aina kokeilla terapiaa ennenkuin lääkärin määräämiin huumeisiin turvautuu
Suosittelen pitkää pitkää taukoa kannabiksesta. Ei se ainakaan sua "paranna" jos tauonkin jälkeen tuo jaatkuu suosittelen psykiatrille menoa. ![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Light up your life.......(ci)
Hei, eli olen myös foorumin käyttäjä, mutta en myöskään halua että tutut ihmiset foorumilla tunnistavat minut.
Itselläni ollut hyvin vaihtelevasti neljän vuoden ajan masennusta ja pelkotiloja välillä. Kuitenkin nyt tätä depressiota on kestänyt noin viisi kuukautta tähän päivään tullessa. Ja huomaan selvästi kuinka olen yhä enemmän sulkeutuneempi niin sosiaalisissa tilanteissa ja lähes kaikki asiat tuntuvat välillä lähes mahdottomilta ilman suuria ponnisteluja..
Käytän lähes päivittäin kannabista, taukojakin on tullut pidettyä, eikä ne ole tilannetta mihinkään muuttanut, joten kannabiksen syytä tämän ei pitäisi olla.
Lähinnä tarkoitukseni oli siis tässä vaiheessa kysyä, että mistä tuota apua kannattaa alkaa lähtee hakemaan? Ja voiko lääkärille/psykoterapeutille/psykologille sitten oikeasti kertoa päihdetottumuksistaan, en juo alkoholia ollenkaan, mutta voiko tuon kannabiksen käytön myöntäminen aiheuttaa itselleni jopa ongelmia?
Itselläni ollut hyvin vaihtelevasti neljän vuoden ajan masennusta ja pelkotiloja välillä. Kuitenkin nyt tätä depressiota on kestänyt noin viisi kuukautta tähän päivään tullessa. Ja huomaan selvästi kuinka olen yhä enemmän sulkeutuneempi niin sosiaalisissa tilanteissa ja lähes kaikki asiat tuntuvat välillä lähes mahdottomilta ilman suuria ponnisteluja..
Käytän lähes päivittäin kannabista, taukojakin on tullut pidettyä, eikä ne ole tilannetta mihinkään muuttanut, joten kannabiksen syytä tämän ei pitäisi olla.
Lähinnä tarkoitukseni oli siis tässä vaiheessa kysyä, että mistä tuota apua kannattaa alkaa lähtee hakemaan? Ja voiko lääkärille/psykoterapeutille/psykologille sitten oikeasti kertoa päihdetottumuksistaan, en juo alkoholia ollenkaan, mutta voiko tuon kannabiksen käytön myöntäminen aiheuttaa itselleni jopa ongelmia?
Myös Jäsen kirjoitti:Lähinnä tarkoitukseni oli siis tässä vaiheessa kysyä, että mistä tuota apua kannattaa alkaa lähtee hakemaan? Ja voiko lääkärille/psykoterapeutille/psykologille sitten oikeasti kertoa päihdetottumuksistaan, en juo alkoholia ollenkaan, mutta voiko tuon kannabiksen käytön myöntäminen aiheuttaa itselleni jopa ongelmia?
Varaa aika kuntasi terveyskeskuksesta normilääkäriltä. Hän ohjaa sut siitä eteenpäin. Ei välttämättä kannata kertoa päihdetottumuksistaan, voivat nimittäin siirtää sut hoitoon johon et halua.
hamppu saattaa toisilla kuten poikaystävälläni aiheuttaa masennusta ja sen vuoksi käyttö on jäännyt pitemmän päälle dopamiini ei enään osaa kai erittyä itsestään ja siitä tulee turtunut ja masentunut olo.
Itellä ainaki auttoi sairaslomanhakeminen/työttömyys, mitään lääkkeitä en syönyt, koska en tykkää lääkkeitten sivuvaikutuksista. Nyt on paljo parempi fiilis ollut kauan aikaa, kyllä se siitä!
En vähentänyt pilvenpolttoa juurikaan yhtään, vaikka aika paljon on tullut poltettua(?), korkeintaan kolmen viikon taukoja ollu vuoden sisälllä.
En vähentänyt pilvenpolttoa juurikaan yhtään, vaikka aika paljon on tullut poltettua(?), korkeintaan kolmen viikon taukoja ollu vuoden sisälllä.
syy on usein tämän piemeän vuodenajan, voimia sulle oottaa kesää ja jätät ne ikävät asiat pois mielestä! Lue vaikka "hauskimmat jutut paukuissa" ketju läpi niin varmasti hymyilyttää! Kesää odotellessa!
Ja yksi vaihtoehto olisi tosiaan miettiä myös että olisiko sille masennukselle jokin oikea merkityskin olemassa. Ikäänkuin kuunnella sitä ja että mitä sillä on annettavaa. On paljon asioita joista emme ymmärrä päällepäin että ne saattavatkin olla siunauksia meille kurjuuden sijasta. Kenties et elä tätä ainutkertaista elämääsi tavalla joka tuntuu mielekkäältä. Masennus on seuraus, ei syy! Sulle näytetään miten täällä kuuluu elää, mutta ehkä se ei vaan tunnu sun jutulta. Mut kannattaa muistaa et planeetta on iso ja täällä on tilaa kaikenlaiselle elämälle. Esimerkiksi onnelliselle ja sosiaaliselle paratiisisaaren elämälle.
http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=31094
http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=31094