Kuva

Hitto meitä on paljon

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Sampyla

Hitto meitä on paljon

ViestiKirjoittaja Sampyla » 28.4.2006 17:41

Tossa satuin katselemaan kerrankin tota KÄYTTÄJÄLISTA linkkiä tosta ylhäältä, nimimerkkejä ja niiden kirjottamien viestien määrät jatkuu loputtomiin. Tota katsellassa tuli mieleen ajatella että miten moni ihminen nykyään suhtautuukaan Suomessa suopeasti/neutraalisti kannabikseen. Taitaa niitä olla satojatuhansia kuitenkin.
Mun mielestä homma on kuitenkin menny nyt parempaan suuntaan, jos lähtee spekuloimaan ihmisten yleiskäsitystä kannabiksesta. Uskoisin että nykyään ainakin täällä pääkaupunkiseudulla n.18-30v nuorista tähän (suhtautuu suopeasti/neutraalisti) ryhmään kuuluu suurin osa. Tällaisen käsityksen olen saanut mm. kouluista ja työpaikoista joissa olen ollut.
Mutta miksi lainsäädäntö on näin isoa ihmismäärää vastaan?
Eikö lain pitäis palvella ihmisiä? Eikä ihmisten lakia/valtiota?
Mitä muuta näin isoa tällaista "ryhmää" Suomessa on jota ei kukaan puolusta eduskunnassa? Ei tule mieleen.
Kaikki on maan alla, jonka yhteiskunta on järjestänyt omilla toimillaan.
Kyllä mä uskon et kaikki on menossa parempaan suuntaan ja jonain päivänä kannabis on täällä meilläkin laillista tai "puoli"laillista, niinkuin tällä hetkellä monessa Keski-Euroopan maassa on.
Eu:ssa on ainakin yksi hyväpuoli.
No joo, mut tällasia ajatuksia tuli nyt mieleen, kerrankin vähän positiivisemmassa valossa ajateltua asiaa.
Vaikkakin Ilta-sanomat vielä eilen hehkutti lööpissään: koululaiset idättivät koulussa HUUMEITA.
Varmaan jo aika monta tuhatta ihmistä on nauranu(mielessään) ton nähden, tolle lehdelle ja tavoille myydä lehtiä.

Taustatuki

Re: Hitto meitä on paljon

ViestiKirjoittaja Taustatuki » 28.4.2006 19:31

Meitä on enemmän mitä luulisi. Tuntemistani ihmistä 2/3 suhtautuu hamppuun,jos ei positiivisesti,niin ainakin realistisesti...ja todella moni nuori on hamppumyönteinen ja yllättävän moni 'vanhuskin',eräs perhetuttu 50v. äijäkin taannoin budjas mulle sauhut,enkä ees tiennu et se käyttäis hamppua :D
"Frendi senseis on frendien frendi, läpäsee tullin ja tentin ku tentin"

Sampyla

ViestiKirjoittaja Sampyla » 28.4.2006 21:19

En ollu lukenu tätä topiikkia ennen ku kirjotin: https://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=21015
Huhuh!!

BiuBau tilhi

ViestiKirjoittaja BiuBau tilhi » 29.4.2006 1:25

Lähetetty 29.4.2006 2:24:
Valhe ei kanna pitkälle. Poliisi ja ns. "viralliset tahot" tekivät aattelleen karhun palveluksen valehdellessaan ikäpolvelleni ns. huume valituksen muodossa.

Monet minua vanhemmat (olen 25 vuotias) pelkäävät huumeita enemmän, kuin terrorismia tai mitään mikä voisi kansakuntaa uhmata. Koin sen itse vast ikään, kun puolustin poliittista kantaani sukulaisteni parissa. Kannatan humaania lähestymistapaa. Ei lyötyä saa lyödä.

On mielestäni muidenkin, kuin kaltaisteni kylähullujen, aika herätä ja nousta osoittamaan oma mielipiteensä. Vastaus ei ole kaaoksessa eikä anarkiassa. Meillä on valta niin on laissa säädetty. Meitä tarvitaan vain riitävän monta.

Olen itse löytänyt yhden poliittisen nousevan puolueen, joka voisi olla ikäpolveni äänen kannattaja. Itse en voi sitoutua mihinkään "vanhaan ideologiaan". Minun mielestäni on yhtä turha puhua punaisista ja valkoisista, kuin Neuvostoliitosta ja Natsisaksasta.

Hiljaa kotona saa olla elämänsä loppuun asti mutta jos muutosta tahtoo pitää se sanoa kuuluvaan ääneen. Kuinka monen mielestä Ranskan nuorisotyölaki (orjalaki) on oikeutettu? Kuinka moni olisi valmis auttamaan saman kansainvälisen yhteisön ikätovereita? Ei nuorisoa turhaan sanota EVVK sukupolveksi. Ei osaa, Vittu, Vitustako mä, Kiinnostaako mua? :eiei:

Kaapeista ulos ja henkien taistelu kadulle. Suomen vankilat ovat jo täynnä. Esiinmarssin aika on tullut koska kaikkia ei voida rankaista, se olisi jo ongelma kansantaloudelle. Hiljaa kaapissa = Siviili uhreja.

No mutta mä olenkin aktivisti ja toisin ajattelija (ainakin virallisen mielipiteen ja sukuni mukaan)
----------
Lisätty 1 minuutin jälkeen:

Niin ja meitä tarvitaan lisää.

Ei niitä, jotka hinuttavat kaapissa vaan niitä, joilla on munaa olla jotain mieltä jostakin.
- Jos tunnet taistelevasi tuulimyllyjä vastaan muista, että kun viimeinen tuulimylly on maassa voit palata kotiin voittajana -

Uranus

ViestiKirjoittaja Uranus » 1.5.2006 11:06

Tiedättekö mitä... Tässä kirjoittelin päihdepoliittista kannanottoa paikkaan X ja tajusin juuri, että kaikki tiet vievät Roomaan... -Kannabiksen täyskieltoon.

Perustellakseni itseäni: Nykyisen Suomen huumaisainepolitiikan tarkoituksenahan on estää päihdehaittoja kieltämällä kaikki tajuntaa laajentava ja tarjoamalla vain yksi laillinen vaihtoehto sekoittaa pää, viina. Kieltolaki ei toimi sanomme me, mutta kyllä se toimii. Se toimii juuri niin kuin se oli tarkoitettukin toimimaan: Kannabista kokeilee tätä nykyää 30-40% nuorisosta, silti aniharva alkaa sitä käyttää ja harva jatkaa pidempään kuin pari vuotta. Yksinkertaisesti siksi, että se on laitonta. Toisaalta siksi, että asetutaan aloilleen. Monella on se tyttöystävä tai työyhteisö, joka ei katso polttamista hyvällä. Joku perustaa perheen ja lopettaa sosiaalitanttojen pelossa.

Lauseessa, "mutta ajatelkaa, kuinka yleistä se olisi, jos se olisi sallittua", on vinha perä. Sen tietävät myös kaikki Torstit ja Ritvat. Tämän todisti myös Åke pakanan kysely-tutkimus. Näin kertoi myös Juha Joutsenlahti: "Valistus ei saa herättää mielenkiintoa ainetta kohtaan, vaan vastenmielisyyttä." Vasta nyt todella tajuan, miten rattaisto jauhaa, ymmärrän sen logiikan. Yksinkertaisen ja pelkistetyn logiikan kaiken kaikkiaan: "...Mitä enemmän kokeilijoita, sitä suurempaa määrää odottaa huumehelvetti." Vaikka sitä on vaikea tunnustaa, niin saattaa olla se on jopa totuus.

Vihreät silmälasit pois neneltä. -Tervetuloa todellisuuteen. :eiei:
1 Kings 21:14 Then they sent word to Jezebel: "Naboth has been stoned and is dead."

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 1.5.2006 18:22

Uranus kirjoitti:ajatelkaa

Uranus kirjoitti:saattaa olla

Uranus kirjoitti:totuus

Kuulostaa siltä Uranus, että sinulle on tapahtunut jotain todella pelottavaa.

Mieleesi lienee hiipinyt salakavalasti ajatus: entä jos emme olekaan oikeassa? Entä jos Ritu puhuikin totta? Entä jos ME olemmekin voiman pimeä puoli?
Vuosien paatoksellisen ideologiataistelun jälkeen tuollainen ajatus saattaa todella järkyttää henkistä tasapainoa. Väärässä olemisen mahdollisuus on kauhistava, eikö? (minusta on)

Mutta asiat (mitkään asiat) eivät valitettavasti ole niin yksinkertaisia (lue yksipuolisia). Kyllä ne kukkahattutädit ja uskonjaurheilun webmasterit ovat oikeassa. Kuten sanottu, "Mitä enemmän kokeilijoita, sitä suurempaa määrää odottaa huumehelvetti". Se on totta, valitettavasti. Kukaan ei käytä kannabista - kukaan ei käytä kovempia. Näin se nykymaailmassamme menee.
Mutta kaikki on suhteellista. Realiteetti on, että kannabista käytetään joka tapauksessa. Se on fakta. Se ei ole oljenkorsi, johon hampuusi hädissään tarttuu, vaan fakta. Siksi on ajateltava olemassaolevia käyttäjiä ennen sitä alle prosenttia heistä, jotka lankeavat huumehelvettiin. Ainakin niin kauan kuin heitä (käyttäjiä) on huomattava määrä (kuten nykyään). Ainakin minusta.

Lopultahan tilanne on tavallaan sama kuin eräässä vanhassa moriliteettikysymyksessä: Tappaisitko yhden lapsen, jos voisit sillä parantaa kaikki maailman sairaudet?

-Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

DubPassion

ViestiKirjoittaja DubPassion » 2.5.2006 17:05

Taustatuki kirjoitti:Meitä on enemmän mitä luulisi. Tuntemistani ihmistä 2/3 suhtautuu hamppuun,jos ei positiivisesti,niin ainakin realistisesti...ja todella moni nuori on hamppumyönteinen ja yllättävän moni 'vanhuskin',eräs perhetuttu 50v. äijäkin taannoin budjas mulle sauhut,enkä ees tiennu et se käyttäis hamppua :D
? Budjas? Asui sulle paukut? Budjata = asua. Tuli vaan mieleen.

jazzass

ViestiKirjoittaja jazzass » 3.5.2006 12:01

joo totta...toi oon itsekkin mietiskellyt että oiskohan se nyt hyvä jos sitä sitte r-kiparilta vois askin vihreetä camelia ostaa...en tiedä pelottaa...mutta maailma on tullut siihen pisteeseen että, muutos tapahtuu enemmänkin ihmisten sisällä kuin ulkoisesti (luonto on jo tuhottu)...tällä tarkoitan sitä...että sisäiset arvot on pistettävä uuteen järjestykseen, uskonnot kehittyvät, tekniikka kehittyy on vety autot, ledivalot ja nettiseksi kamerat...2000-luku on cannabiksen vuosituhat...kukaan ei tiedä mitä huomenna tapahtuu, muutos on nyt...ja nyt ja nyt antakaa cannalle mahdollisuus, ehkä se ottaa vallan ja valloittaa maapallon...heh... :wink:

TaKKuMeNNiS*

ViestiKirjoittaja TaKKuMeNNiS* » 3.5.2006 17:47

Onneksi luontoa ei ole sentään ihan kokonaan vielä saatu tuhottua,jotain hyvää ja kaunista on kuitenkin vielä jäljellä.

Ja tuosta porttiteoriasta,onhan se suhteellisen selvää että kun ihan kuka vaan ensimmäisen kerran ne blossit polttaa niin tykkää siitä (ei välttämättä kaikki mutta kuitenkin),onhan se paljon kivempaa hihitellä kuin oksentaa kännissä. Varsinkin jos kyseessä on nuori,on vaan "tosi siistii" polttaa pilvee,koska se on kiellettyä,senhän takia luulisin että suurin osa nuorista polttaa tupakkaa tai dokaa. Sitten kun ollaan jo tutustuttu tähän kamalan vaaralliseen laittomaan päänsekoituskeinoon on helppoakin helpompaa tutustua kaikkiin niihin vielä ihanempiin pirisubuessomömmöihin ja sitähän meille syntyy varsinainen hyvinvointivaltio. Enpä usko että kovin moni nuori edes miettisi muiden aineiden kokeilua jos cannaa saisi polttaa laillisesti. Aika yksinkertaista.
<3 Aurinko <3

devilgirl84

ViestiKirjoittaja devilgirl84 » 6.5.2006 9:35

olen lueskellut noista uutisjutuista ja monessa paikassa ulkomailla jossa kannabis on laillistettu niin on eka järjestetty äänestys ja kun kyllä ääniä tullu eniten, kannabis laillistettu.miksiköhän suomessa ei voida toimia samoin tai no en tiedä onko täällä vielä äänestetty laillistamisen puolesta, mut siinähän sen näkisi jos kaikki ihmiset suomessa äänestäisivät siitä, kuinka moni sen haluisi laillistaa ja uskon et niitä ihmisii varmasti löytyy enemmän kuin näitä jotka pitävät kannabista hirveänä huumeena.
sori en mä nyt oikein osannut kirjottaa tota kovin järkevästi.Kuinkas moni lähdössä tänään marssimaan hampun puolesta?

Denim

ViestiKirjoittaja Denim » 6.5.2006 10:50

Mä luulen että siinä äänestyksessä vois käydä aika huonosti, sillä muistaakseni jonkun kyselyn mukaan 2/3 suomalaisista olisi valmis tiukentamaan rangaistuksia liittyen kannabiksen käyttöön/kasvattamiseen/diilaamiseen..

Eli ensiksi pitää tosiaan jakaa ihmisille tietoa, jotta he voivat sitten muodostaa mielipiteensä tieteellisten faktojen pohjalta..Eli hamppumarssit on hyvä keino siihen, nippu flaijeri-tietoiskuja kouraan ja ne jakoon ohikulkijoille..

Ihan vaan vertailun vuoksi..Vähän aikaa sitten oli porinaa tuon Eu:n perustuslain ratifioimisesta ja siihen liittyvästä kansanäänestyksestä..Poliitikoilla oli kauhea huoli siitä, että jos järjestettäisiin kansanäänestys, niin ihmiset eivät tietäisi mistä he ovat äänestämässä, eli ihmisillä ei olisi ollut tietoa koko EU:n perustuslaista ja sen sisällöstä vaan ihmiset olisivat todennäköisesti siinä äänestyksessä äänestäneet joko EU:ta vastaan tai sen puolesta (eikä Eu:n perustuslaista).

Eli kannabiksen dekriminalisoinnista tuskin tullaan pitämään kansanäänestystä ainakaan lähiaikoina ja vaikka tultaisiinkin, niin dunkkuun siinä tulis..

Palaa sivulle “Politiikka ja media”