Täysi-ikäisyys.
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Täysi-ikäisyys.
Mietin vaan tota "Olen täysi-ikäinen ja tiedostan, että kannabiksen hallussapito, käyttö sekä viljely ovat nykyisen lainsäädännön alla rikoksia, joista voidaan rangaista sakoilla tai vankeusrangaistuksella."
Että mitä helvettiä se täysi-ikäisyys vaikuttaa positiivisesti laittomaan huumausaineen käyttöön yms.
Jos tota asiaa tarkastelee vähän tarkemmin, ni ainakin silloin ku minä olin alle 15 vuotias, sen ikäinen oli VAIN korvausvelvollinen, eli jos kasvatat/ja käytät hamppua alle 15 vuotiaana sinua ei voi tuomita rikosoikeudellisesti mitenkään, koska et tee aineellista vahinkoa.
Eli jostain muutamasta kasvista tulis sanktiona jonkin asteen puhuttelu.
Koska laki on niin järkevä mielestäni, niin kehoitankin kaikkia käyttämään hyväkseen sen porsaanreikiä, niinhän oikeuslaitoskin tekee, kun tuomitsee totaaleja vankilaan perustuslain vastaisesti.
Think!
Ja jos tämä topikki on jotenkin epäsäädyllinen ni selitän sen vai ja ainoastaan sananvapauslailla(joka sekin on suomessa retuperällä)
Että mitä helvettiä se täysi-ikäisyys vaikuttaa positiivisesti laittomaan huumausaineen käyttöön yms.
Jos tota asiaa tarkastelee vähän tarkemmin, ni ainakin silloin ku minä olin alle 15 vuotias, sen ikäinen oli VAIN korvausvelvollinen, eli jos kasvatat/ja käytät hamppua alle 15 vuotiaana sinua ei voi tuomita rikosoikeudellisesti mitenkään, koska et tee aineellista vahinkoa.
Koska laki on niin järkevä mielestäni, niin kehoitankin kaikkia käyttämään hyväkseen sen porsaanreikiä, niinhän oikeuslaitoskin tekee, kun tuomitsee totaaleja vankilaan perustuslain vastaisesti.
Think!
Ja jos tämä topikki on jotenkin epäsäädyllinen ni selitän sen vai ja ainoastaan sananvapauslailla(joka sekin on suomessa retuperällä)
Reino and the Rhinos : Nuoret siivet EP
Vain kotikasvattamalla varmistat ettei lääkettäsi ole testattu eläimillä.
Sirkkalehti varmistaa kotimaisuuden.
Re: Täysi-ikäisyys.
Tjaah.. no alaikäisenä jos nyt ei käräjille joudu niin sossun tantat voi tulla turhankin tutuksi. Seuraamuksia tulee vaikkei ikää olisikaan, onhan kyse hUUmerikoksesta.
Pitääkö sitä pirun disclaimeria hakata aina kahteen kertaan ennenkuin pääsee sisään!
Seuraamuksia tulee, mutta ensimmäisestä kerrasta tosi mitättömiä ja merkintöjäkin jos jonnekkin tulee, niin ne pyyhkiintyy pois aikas nopeesti.
Vai kumman rangaistuksen sinä valitset mielummin; Puhuttelun, vai sakot ja merkinnän.
Tämän postauksen ideana oli osoittaa lain toimimattomuus, tosin se on niin hankala ettei sitä koskaan saadakkaan "toimivaksi", myös kyseenalaistaa toi alkutekstin argumentti täysi-ikäisyydestä, koska jos olet täysi-ikäinen ni siitä on vaan haittaa laittomissa asioissa.
Vai kumman rangaistuksen sinä valitset mielummin; Puhuttelun, vai sakot ja merkinnän.
Tämän postauksen ideana oli osoittaa lain toimimattomuus, tosin se on niin hankala ettei sitä koskaan saadakkaan "toimivaksi", myös kyseenalaistaa toi alkutekstin argumentti täysi-ikäisyydestä, koska jos olet täysi-ikäinen ni siitä on vaan haittaa laittomissa asioissa.
Käsitykseni mukaan alaikäisille kannabiksesta kärähtäminen vasta seuraamuksia tuokin.
Varsinkin jos on vanhemmat edelleen siinä käsityksessä että kannabis tappaa...
Yhden tapauksen seurasin läheltä:
Tyttö oli polttanut kannabista muutaman kerran ja militaari isä laittoi tytön käymään sairaalan testeissä viikon välein.
Ja kun tilaa tuli hoitolaitokseen niin sinnehän se tytön passitti.
Tyttö oli polttanut kannabista muutaman kerran ja militaari isä laittoi tytön käymään sairaalan testeissä viikon välein.
taitaa tän voorumin k18 johtua vaa siitä ettei tääl jokane oo vaa 'ice cool ja schouccaa hööbii' vaa kirjottaa iha ymmärrettävästi
ja sillee
selkeesti lähti tää keskustelu tosta disclaimerin tekstistä
ei sen kummempia
ja sillee
selkeesti lähti tää keskustelu tosta disclaimerin tekstistä
ei sen kummempia
snu kirjoitti:Mietin vaan tota "Olen täysi-ikäinen ja tiedostan, että kannabiksen hallussapito, käyttö sekä viljely ovat nykyisen lainsäädännön alla rikoksia, joista voidaan rangaista sakoilla tai vankeusrangaistuksella."
Että mitä helvettiä oikein yrität visertää?
snu kirjoitti:Jos tota asiaa tarkastelee vähän tarkemmin, ni ainakin silloin ku minä olin alle 15 vuotias, sen ikäinen oli VAIN korvausvelvollinen, eli jos kasvatat/ja käytät hamppua alle 15 vuotiaana sinua ei voi tuomita rikosoikeudellisesti mitenkään, koska et tee aineellista vahinkoa.
Ymmärsinkö nyt oikein että laitetaan suomen teinit kasvattamaan meille Lowryyderiä pahvilaatikoissa ja siten vältytään itse sakoilta? Vienpä ideaa (mikä v*tun idea) pidemmälle: Pistetään kukkapalkalla 10-14 vuotiaat ryöstämään mummoja ja kioskeja. Näillä rahoilla voidaan sitten yhdessä viedä tätä meidän hamppuasiaa eteenpäin.
snu kirjoitti:Think!
Sitä samaa!
anonyymix kirjoitti:Tjaah.. no alaikäisenä jos nyt ei käräjille joudu niin sossun tantat voi tulla turhankin tutuksi. Seuraamuksia tulee vaikkei ikää olisikaan, onhan kyse hUUmerikoksesta.
Samaa mieltä. Kaveri joutu puoleksi vuodeksi lastenkotiin kun kärähti kusitesteissä 15-vuotiaana. Eli ei alaikäset pääse helpommalla vaikka joku niin väitti..
Missään tapauksessa alaikäisenä ei pääse helpommalla, monelta murheelta olisin säästyny(ja vanhempani), jos en olisi kiinni jäänyt. Kävin puolisen vuotta kusitesteissä kahden viikon välein, ja psykiatrilla kerran kuussa.Ja olin kuitenkin jo lähes täysikäinen,17v.Rikosrekisterissä mokoma näkyy 5vuotta,ensivuonna siis pitäisi kadota.Laitokseenkin yritettiin laittaa, mutta onneksi äitini ei siihen suostunu.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
- BiuBau tilhi
Oma nöyrä mielipiteeni on, että pössyttelyyn ei ole pienintäkään syytä perustaa junnuliigaa.
Tosin itse tempaisin ekat kännini 13 vuotiaana. Voi olla, että olen hiukan jäävi arvostelemaan mutta mielestäni lapsen paikka ei ole pilvessä.
Tosin itse tempaisin ekat kännini 13 vuotiaana. Voi olla, että olen hiukan jäävi arvostelemaan mutta mielestäni lapsen paikka ei ole pilvessä.
- Jos tunnet taistelevasi tuulimyllyjä vastaan muista, että kun viimeinen tuulimylly on maassa voit palata kotiin voittajana -
Oma mielipiteeni on se että en olisi mistään jäänyt paitsi, vaikka olisin aloittanut päihteilyn 18v. Ei disclaimeri mitään estä, mutta mielestäni on ihan hyvä politiikka olla tukematta alaikäisten päihteilyä. Myös laittomien huumeiden kohdalla. Tavallaan vapaus mikä meillä on täällä kirjoittaa, tuo myös ehkä hieman moraalista vastuuta. On ihan hyvä että on joitain periaatteita, vaikka se joistakin saattaa vaikuttaa tekopyhältä.
Joo niitä seuraamuksia alaikäiselle tulee tosiaan paljon vanhempien asenteen mukaan ja tietenkin sossutanttojen. Kaveri joutui käymään vuoden seuloissa ja kusi ainoastaan kerran positiiviset(eka kerta). Ja myös jossain psykiatrilla ja sossutapaamisissa. Myös koulukodilla uhkailtiin aina välillä jos kärähtää. Tosin hänen kusestaan löytyi myös opiaatteja En tiedä mistä nuo opiaatit tulivat kun olimme poltelleet vain tavallista lätkää. Kyllähän sitä usein kuuluu puhuttavan "opalätkästä" mutta tuntuu aika harvinaiselta, että hasiksen sekaan sotkettaisiin oopiumia.
stay high - stay free
peace
peace
Lähetetty 12.12.2005 19:37:
-Laitetaampa asia sitten vielä yhdellä tavalla. Hampunkasvattelun ja käytön kieltäminen ALAIKÄISYYTEEN vedoten on mielestäni sama asia kuin kieltäisi auton varastamisen alaikäiseltä.
-Okei myönnetään että jos oot alaikäinen ja vanhempasi ovat militaripaskoja kannattaa miettiä mitä teet.
-Se että sanktiona olisi suuresti elämää haittaava on lähestulkoon utipiaa, sellaista käy mutta usein vaan elokuvissa.
-En tarkoittanut sitä että ruvettaisi värväämään alaikäisiä hampunkasvatteluun.
-Muistan henk.koht kokemuksista että esim. myymälä näpistykset yleisesti lopetettiin ku täytettiin se 15 vuotta, koska sanktiot olisivat kasvaneet suuresti siitä kassaneidin puhuttelusta, tiedän useita tapauksia joissa kiinnijääneiden kotiin ei edes ilmoitettu.
-Sanktioiden "kovuus" määräytyy usein myös siitä millaisesta ihmisestä on kyse.
Vihastukaa vaan ihmiset minulle, että otin asian puheeksi se on ihan ymmärrettävää.
Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että niin surullista miltä se kuulostaakin se on kuitenkin se totuus!
sen AJATTELE tekstin laitoin juuri sen takia että ihmiset ajattelisivat, eikä vaan suoriltaan ymmärtäisi, että olen täällä VAIN kannustamassa nuoria "väärille teille"
Loppuun sitten se varoitus.
En halua että kaikki nuoret rupeaisivat kasvattelemaan/käyttämään mitään päihteitä, tämä kirjoitus oli vaan niille jotka sen päätöksen olivat jo tehneet.
Niin ja robijn sä olitkin jo täyttänyt sen 15vuotta.
----------
Lisätty 5 minuutin jälkeen:
Ja tässäkin on "liikaa" ikää
+ Lastenkotiin VAIN "vaikeimmat tapaukset" määrätään, muutoin tarvitaan vanhempien "halu"
----------
Lisätty 3 minuutin jälkeen:
ja tässä oli juuri se elokuva versio, joka usein tapahtuu vain, niissä kannabiksen "valistuksissa" tälläiseen on mahdollisuus joku 1:10000
-Laitetaampa asia sitten vielä yhdellä tavalla. Hampunkasvattelun ja käytön kieltäminen ALAIKÄISYYTEEN vedoten on mielestäni sama asia kuin kieltäisi auton varastamisen alaikäiseltä.
-Okei myönnetään että jos oot alaikäinen ja vanhempasi ovat militaripaskoja kannattaa miettiä mitä teet.
-Se että sanktiona olisi suuresti elämää haittaava on lähestulkoon utipiaa, sellaista käy mutta usein vaan elokuvissa.
-En tarkoittanut sitä että ruvettaisi värväämään alaikäisiä hampunkasvatteluun.
-Muistan henk.koht kokemuksista että esim. myymälä näpistykset yleisesti lopetettiin ku täytettiin se 15 vuotta, koska sanktiot olisivat kasvaneet suuresti siitä kassaneidin puhuttelusta, tiedän useita tapauksia joissa kiinnijääneiden kotiin ei edes ilmoitettu.
-Sanktioiden "kovuus" määräytyy usein myös siitä millaisesta ihmisestä on kyse.
Vihastukaa vaan ihmiset minulle, että otin asian puheeksi se on ihan ymmärrettävää.
Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että niin surullista miltä se kuulostaakin se on kuitenkin se totuus!
sen AJATTELE tekstin laitoin juuri sen takia että ihmiset ajattelisivat, eikä vaan suoriltaan ymmärtäisi, että olen täällä VAIN kannustamassa nuoria "väärille teille"
Loppuun sitten se varoitus.
En halua että kaikki nuoret rupeaisivat kasvattelemaan/käyttämään mitään päihteitä, tämä kirjoitus oli vaan niille jotka sen päätöksen olivat jo tehneet.
Niin ja robijn sä olitkin jo täyttänyt sen 15vuotta.
----------
Lisätty 5 minuutin jälkeen:
uupunut-taimi kirjoitti:anonyymix kirjoitti:Tjaah.. no alaikäisenä jos nyt ei käräjille joudu niin sossun tantat voi tulla turhankin tutuksi. Seuraamuksia tulee vaikkei ikää olisikaan, onhan kyse hUUmerikoksesta.
Samaa mieltä. Kaveri joutu puoleksi vuodeksi lastenkotiin kun kärähti kusitesteissä 15-vuotiaana. Eli ei alaikäset pääse helpommalla vaikka joku niin väitti..
Ja tässäkin on "liikaa" ikää
+ Lastenkotiin VAIN "vaikeimmat tapaukset" määrätään, muutoin tarvitaan vanhempien "halu"
----------
Lisätty 3 minuutin jälkeen:
Pia-Maria kirjoitti:Käsitykseni mukaan alaikäisille kannabiksesta kärähtäminen vasta seuraamuksia tuokin.
ja tässä oli juuri se elokuva versio, joka usein tapahtuu vain, niissä kannabiksen "valistuksissa" tälläiseen on mahdollisuus joku 1:10000
Sanottaisiinko, suhteellisen turha aihe. Olen itsekkin huomannut tämän "porsaanreijän", mielestäni on kuitenkin hyvä että alle 15 vuotiailla ei ole rikosvastuuta.
Ja niin tämä sivuaa tätä aihetta vähän, mutta kun kuitenkin nuorista puhutaan, niin jossain törmäsin että noin alle 17 vuotiaille kannabis tekee aivoihin pysyviä muutoksia. Tietenkin siis jos polttelee vähän enemmän, mutta eipä sitä voi luottaa kaikkeen mitä kuulee. Kuitenkin mielestäni ehdottomasti yläasteelaisten(tietenkin myös alle) ei kannattaisi kannabikseen koskea. Olen myös kuullut että kannabis pysäyttäisi murrosiän ja ainakin hidastaisi henkistä kasvua, nämä jatkuivat vasta pitkän tauon jälkeen. Tällekkään väitteelle ei ole mitään vakuita, kaveriltani muistelen kuulleeni.
Niin mutta no tulipa turha postaus, no ehkä joku saa tästä jotain iloa.
Ja niin tämä sivuaa tätä aihetta vähän, mutta kun kuitenkin nuorista puhutaan, niin jossain törmäsin että noin alle 17 vuotiaille kannabis tekee aivoihin pysyviä muutoksia. Tietenkin siis jos polttelee vähän enemmän, mutta eipä sitä voi luottaa kaikkeen mitä kuulee. Kuitenkin mielestäni ehdottomasti yläasteelaisten(tietenkin myös alle) ei kannattaisi kannabikseen koskea. Olen myös kuullut että kannabis pysäyttäisi murrosiän ja ainakin hidastaisi henkistä kasvua, nämä jatkuivat vasta pitkän tauon jälkeen. Tällekkään väitteelle ei ole mitään vakuita, kaveriltani muistelen kuulleeni.
Niin mutta no tulipa turha postaus, no ehkä joku saa tästä jotain iloa.
- kuollut kala
Kannabis ei ole lapsia varten.
miten se kannabiksen laittomuus taas liittyy siihen halutaanko alaikäisten päihteilevän,, tai halutaanko alaikäisten päihteilevän kannabiksella jonka laillisuus-statukseen varmasti suurin osa kannabista harrastavista haluaisi muutosta.
muutos ei synny sillä että lapset päihteilevät ja huolestuneet vanhemmat kauhistelevat.
Think.............
miten se kannabiksen laittomuus taas liittyy siihen halutaanko alaikäisten päihteilevän,, tai halutaanko alaikäisten päihteilevän kannabiksella jonka laillisuus-statukseen varmasti suurin osa kannabista harrastavista haluaisi muutosta.
muutos ei synny sillä että lapset päihteilevät ja huolestuneet vanhemmat kauhistelevat.
Think.............
"if the truth would come out, there would be no doubt"
snu kirjoitti:Mietin vaan tota "Olen täysi-ikäinen ja tiedostan, että kannabiksen hallussapito, käyttö sekä viljely ovat nykyisen lainsäädännön alla rikoksia, joista voidaan rangaista sakoilla tai vankeusrangaistuksella."
En nyt oikein suoraan sanottuna ymmärtänyt pointtia mutta:
Kannabiksen käyttö on rikos. Kannabiksen käytön edistäminen on rikos. Henkilön yllyttäminen kannabiksen käyttöön on rikos. Alaikäisen yllyttäminen on tuomittavampaa, kuin täysi-ikäiisen, jonka katsotaan kykenevän pääsääntöisesti tekemään itsenäisesti itseensä liittyviä päätöksiä. Näin siitäkin huolimatta että ikä on rajana veteen piirretty viiva. Se on kuitenkin ainoa mahdollinen raja.
En minä, eikä uskoakseni kukaan tällä forumilla pidempään majailleista pidä oikeasti suotavana että alaikäiset kulkevat ympäriinsä ympäripäissään tai muuten vaan "sekaisin marista".
En minä, eikä varmaan moni muukaan haluaisi että täällä heiluu alaikäisiä. Jos siihen kykenisin, ilman muuta karsisin täältä pois kaikki jotka eivät ole täysi-ikäisiä. Ken pystyy kirjoituksillaan antamaan mielikuvan itseään vanhemmasta, jo täysi-ikäisyyden saavuttaneesta henkilöstä, nauttivat luomastaan statuksesta toisille todellista ikää ilmoittamatta. Siihen ei minulla, ylläpidolla eikä kissankaimankummilla ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa. Ei vaikka haluaisi.
Vaikka kannatankin kannabiksen käytön ja pienimuotoisen kasvatuksen dekriminalisointia, olen edelleen sitä mieltä, että alaikäiset pysyköön smurffilimsassa ja keskikaljassa. En väitä että se keskikaljakaan olisi hyvä, mutta kiinnijäännistä ei ole vastaavia juridisia seuraamuksia.
ik
ps. fisunraato tuossa yllä puhuu ihan asiaa.
Wolland kirjoitti: Olen myös kuullut että kannabis pysäyttäisi murrosiän ja ainakin hidastaisi henkistä kasvua, nämä jatkuivat vasta pitkän tauon jälkeen.
Joo muistelen kuulleeni saman. Eli kannabiksen käyttö ennen murrosikää tai sen aikana häiritsisi henkistä/fyysistä kehitystä ja mitä enemmän sen pahemmin. Tosin en sitten tiedä kumpi on epäterveellisempää, perjantaipullo vai panokset....
kuollut kala kirjoitti: muutos ei synny sillä että lapset päihteilevät ja huolestuneet vanhemmat kauhistelevat.
Joo näinhän se menee...
Ghost kirjoitti:Wolland kirjoitti: Olen myös kuullut että kannabis pysäyttäisi murrosiän ja ainakin hidastaisi henkistä kasvua, nämä jatkuivat vasta pitkän tauon jälkeen.
Joo muistelen kuulleeni saman. Eli kannabiksen käyttö ennen murrosikää tai sen aikana häiritsisi henkistä/fyysistä kehitystä ja mitä enemmän sen pahemmin. Tosin en sitten tiedä kumpi on epäterveellisempää, perjantaipullo vai panokset....
Mutta eikö tupakalla ole samoja vaikutuksia ainaki fyysiseen kehitykseen. entä sitten henkiseen? Mutta ite ymmärsin ku mulle tätä joskus selitettii nii asian nii että jos vaikka alottaa siis iha kunnolla pajauttelemaan vaikka 15vuotiaana.. nii fyysinen ja henkinen kehitys lakkaa lopulta melkein kokonaan. Kuitenkin jos tämä henkilö lopettaa vaikka 35 vuotiaana niin fyysinen ja henkinen kehitys taas jatkuu siitä mihin jäi. Voisiko tuo olla totta?
Palaa sivulle “Politiikka ja media”