Kannabiksen lääkekäyttöön selkeämmät säännöt
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Pienet uutiset 3
Tämän päivän Hesarissa tällainen "pikku-uutinen":
Kannabiksen lääkekäytöstä tulossa täysin laillista
Kannabiksen lääkekäytöstä on tulevaisuudessa tulossa yksiselitteisesti laillista, kun sosiaali- ja terveysministeriö saa alan lainsäädännön selkiytettyä, kertoo Aamulehti.
Nykyisen lain mukaan lääkäri voi tarvittaessa määrätä potilaalle erityisluvalla lääkkeitä, joille ei Suomessa ole haettu myyntilupaa.
Kannabis on kuintenkin huumeeksi luokiteltuna ongelmatapaus.
Ministeriö ryhtyi selvittämään asiaa, kun turkulaismies, jolle oli myönnetty Suomen ensimmäinen lääkekannabislupa, oli joutunut taistelemaan aineen maahantuonlupien kanssa.
Turun Linnan Apteekin apteekkari Markku Knuutila kertoo, että kannabiksen lääkekäyttö on helpottanut turkulaismiehen selän hermovaurioista johtuvia kipuja.
Knuutilan mukaan mies ei pystynyt vuosi sitten edes nukkumaan, mutta nyt hän on palautunut työkykyiseksi.
Kannabiksen lääkekäytöstä tulossa täysin laillista
Kannabiksen lääkekäytöstä on tulevaisuudessa tulossa yksiselitteisesti laillista, kun sosiaali- ja terveysministeriö saa alan lainsäädännön selkiytettyä, kertoo Aamulehti.
Nykyisen lain mukaan lääkäri voi tarvittaessa määrätä potilaalle erityisluvalla lääkkeitä, joille ei Suomessa ole haettu myyntilupaa.
Kannabis on kuintenkin huumeeksi luokiteltuna ongelmatapaus.
Ministeriö ryhtyi selvittämään asiaa, kun turkulaismies, jolle oli myönnetty Suomen ensimmäinen lääkekannabislupa, oli joutunut taistelemaan aineen maahantuonlupien kanssa.
Turun Linnan Apteekin apteekkari Markku Knuutila kertoo, että kannabiksen lääkekäyttö on helpottanut turkulaismiehen selän hermovaurioista johtuvia kipuja.
Knuutilan mukaan mies ei pystynyt vuosi sitten edes nukkumaan, mutta nyt hän on palautunut työkykyiseksi.
Re: Kannabiksen lääkekäyttöön selkeämmät säännöt
Onkos kukaan miettinyt, että mitenköhän tota uutta lakia saisi sovellettua kasvatuksessa(siis lääkekäyttöön)?
Tietenkin pitäisi saada ensiksi lääkäriltä resepti, mutta kyllähän lääkkeet aina maksavat. Siihen pitäisi tietenkin saada ensiksi joku oikeuden päätös, mutta mielestäni voisi kuulostaa hyvinkin mahdolliselta että joku joka tarvitsee tätä tarvitsemaansa lääkettä voisi sitä itse kasvatella. Ja jos joku tollasen päätöksen onnistuisi samaan, niin tapauksen pohjalta voisi saada ehkä kumottua(tai ainakin lievennettyä tuomiota huomattavasti) luvattomistakin kasvatuksista annettuja syytteitä, sillä perustein että sitä kasvatetaan lääkkeeksi.![Ajattelee :think:](./images/smilies/thinking.gif)
Tietenkin pitäisi saada ensiksi lääkäriltä resepti, mutta kyllähän lääkkeet aina maksavat. Siihen pitäisi tietenkin saada ensiksi joku oikeuden päätös, mutta mielestäni voisi kuulostaa hyvinkin mahdolliselta että joku joka tarvitsee tätä tarvitsemaansa lääkettä voisi sitä itse kasvatella. Ja jos joku tollasen päätöksen onnistuisi samaan, niin tapauksen pohjalta voisi saada ehkä kumottua(tai ainakin lievennettyä tuomiota huomattavasti) luvattomistakin kasvatuksista annettuja syytteitä, sillä perustein että sitä kasvatetaan lääkkeeksi.
![Ajattelee :think:](./images/smilies/thinking.gif)
"Words are weightless here on earth, because theyr free"
-Josh Homme
-Josh Homme
Itsekekin olen kiinnostunut samanlaisista "porsaanreijistä". Mahdollisesti myös voitaisiin käyttää syyttämisjättämispäätöstä tilanteissa jossa henkilöllä on joku vakava sairaus johon kannabis auttaa esim. MS-tauti, vaikka ei olisi reseptia. Nämä kannabislääkkeet ovat myös käsittääkseni erittäin kalliita ja Kela ei korvaa niitä, joten vähävaraisuuskin voisi olla lieventävä asianhaara tälläisessä tilanteessa. Oikeudessa joku täten voisi kysyä; "Miksi ei saa käyttää itsekasvattamaansa lääkettä, jos sen varmasti tiedetään auttavan sairauteeni? Minulle ei myöskään ole varaa ostaa vastaavaa lääkettä apteekista, koska se ei kuulu Kelan korvauksen piiriin."
- MiniGrippi
Kura kirjoitti:Onkos kukaan miettinyt, että mitenköhän tota uutta lakia saisi sovellettua kasvatuksessa(siis lääkekäyttöön)?
Tietenkin pitäisi saada ensiksi lääkäriltä resepti, mutta kyllähän lääkkeet aina maksavat. Siihen pitäisi tietenkin saada ensiksi joku oikeuden päätös, mutta mielestäni voisi kuulostaa hyvinkin mahdolliselta että joku joka tarvitsee tätä tarvitsemaansa lääkettä voisi sitä itse kasvatella. Ja jos joku tollasen päätöksen onnistuisi samaan, niin tapauksen pohjalta voisi saada ehkä kumottua(tai ainakin lievennettyä tuomiota huomattavasti) luvattomistakin kasvatuksista annettuja syytteitä, sillä perustein että sitä kasvatetaan lääkkeeksi.
Luulen et ei tuu onnistumaan, koska siitä sun kasvatuksesta ei luultavasti saa veroja?
![Nauru :laugh:](./images/smilies/laugh.gif)
"I need her, she makes my life complete
And I know she loves me too 'cause she makes me eat"
And I know she loves me too 'cause she makes me eat"
-Skolioosi
-Spondyloosi rintarangan alueella
-Manttelisyndrooma
-Nivelrikkoja läpi selkärangan ja myös kaularangan kaikissa nikamaväleissä. Samoin madaltumia.
- Diskus degeneratiota koko selkärangassa, myös atlantoaksiaalisesti.
-välilevyjen pullistumia lannerangassa
-Oiennut lordoosi lannerankan ja kaularangan alueella.
-Jatkuvat lihaskireydet/-kipeydet em. syistä.
-Kaularangassa juuriaukkojen ahtautta, helvetin moisia säkäreitä/huimauksia/pyörtymisiä/kohtauksia päivittäin.
-Koko kroppa tuntuu jäykältä
- En pysty selkäni kanssa juuri mihinkään tai se tulee entistä kipeämmäksi ja tulehtuu etc. Vartin kävelyn jälkeen on pakko pysähtyä lepuuttamaan selkää
- Yöunista ei tietookaan ilman avusteita. Kipuja.
-paljon muuta..editoidaan lisää kun keretään.
Paitsi kun poltan hyvää hamppua. Silloin ei ole pipi.
Näitä kun on yli kymmenen vuotta kärsiny kipuja ja yrittänyt lääkäreiltä apua saada niin enpä ole saanut.
Jollei hamppu olisi astellut minun elämään niin en olis kestänyt.
Tämmösessä tilanteessa on mulle yks lysti mitä laki sanoo kannabiksen polttamisesta. Jos en polta niin olen käytännössä liikuntakyvytön kudosmöykky kompuutterin ruudun edessä. Kun poltan, niin kivut rangasta häviää, ja voin mennä metsään juoksemaan tai harrastaa muita liikuntamuotoja. Kun poltan bongillisen yrttiä, niin ranka vertyy, ja ikäänkuin vapautuu lukoistaan, kuuluu riks raks, ja nikamat ikäänkuin asettuvat omille paikoilleen. Hengitys pääsee kulkemaan taas vapaasti keuhkoihin, eikä rintahäkki ahdista. Mantteli, tuo satakiloinen lyijyvyö niskan päällä, ottaa ja häviää bongillisen jälkeen. Kivuttomana oloni on melkein syntisen hyvä. Bongillisen jälkeen, voisin periaatteessa mennä vaikka töihin, mutta eihän töihin haluta narkkareita söhläämään.
Olen myös kokeillut noitatohtorit, naprapaatit, kiropraktikot, vinksauttajat, vänksäyttäjät, OMT-terapeutit, osteopaatit, hierojat, ruokavaliot, ihmelääkkeet, fengshuit, liikunnat, fysiatrit, fysikaaliset hoitolaitokset, vaihtoehtoiset tingeltangelit, ja rukoilut. On sanottava että hieronta ja osteopaatti saivat oloni paremnmaksi päivän ajaksi, mutta jo seuraavana päivänä tukaluus jatkui...
Sopivimmat lääkekasvit olen löytänyt kasvattamalla läpi perus indikaisia lajikkeita, paketti paketilta, jyvänen sieltä , toinen täältä.
Olen yrittänyt rajata siemenhankintani juuri niihin lajikkeisiin, joista olen lukenut internetin lääkekannabis-aihetta koskevilla sivuistoilla, ja jotka ovat erikseen mainittu hyviksi lääkelajikkeiksi. Yleensä joka kasvatuskerralla on tullut kelpo lääkettä, jotkut yksilöt ovat nousseet esiin, ja joidenkin sukua olen pyrkinyt jatkamaan siemenmuodossa. Kasvatuksesta kieltämättä on kehittynyt minulle kiehtova harrastus. Kun löydän sen täydellisen äidin....olisi kiva koittaa breedata siitä omassa pellossa kasvava lääkehamppu-versio. Lui x Lr, onkin ollut täällä projektin alla, ja testikasvatettu kesällä. Ja kyllähän siitä luista saapi siirrettyä eteenpäin, ne aromaattiset terpeenit, ynnä hartsin mallin ja rakenteen. Ei tosin kelpaa sillänsä, koska jää todella pieneksi, pitäisi risteyttää sopiva äiti, johonkin sativahkoon, kun tässä on tää homeaspektikin huomioonotettavana.
Niin että päättäjät hoi, ei ole kivaa raijata kipeellä selällä multasäkkejä korpeen että saa lääkettä, haluan kasvattaa pihallani.
-Spondyloosi rintarangan alueella
-Manttelisyndrooma
-Nivelrikkoja läpi selkärangan ja myös kaularangan kaikissa nikamaväleissä. Samoin madaltumia.
- Diskus degeneratiota koko selkärangassa, myös atlantoaksiaalisesti.
-välilevyjen pullistumia lannerangassa
-Oiennut lordoosi lannerankan ja kaularangan alueella.
-Jatkuvat lihaskireydet/-kipeydet em. syistä.
-Kaularangassa juuriaukkojen ahtautta, helvetin moisia säkäreitä/huimauksia/pyörtymisiä/kohtauksia päivittäin.
-Koko kroppa tuntuu jäykältä
- En pysty selkäni kanssa juuri mihinkään tai se tulee entistä kipeämmäksi ja tulehtuu etc. Vartin kävelyn jälkeen on pakko pysähtyä lepuuttamaan selkää
- Yöunista ei tietookaan ilman avusteita. Kipuja.
-paljon muuta..editoidaan lisää kun keretään.
Paitsi kun poltan hyvää hamppua. Silloin ei ole pipi.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Näitä kun on yli kymmenen vuotta kärsiny kipuja ja yrittänyt lääkäreiltä apua saada niin enpä ole saanut.
Jollei hamppu olisi astellut minun elämään niin en olis kestänyt.
Tämmösessä tilanteessa on mulle yks lysti mitä laki sanoo kannabiksen polttamisesta. Jos en polta niin olen käytännössä liikuntakyvytön kudosmöykky kompuutterin ruudun edessä. Kun poltan, niin kivut rangasta häviää, ja voin mennä metsään juoksemaan tai harrastaa muita liikuntamuotoja. Kun poltan bongillisen yrttiä, niin ranka vertyy, ja ikäänkuin vapautuu lukoistaan, kuuluu riks raks, ja nikamat ikäänkuin asettuvat omille paikoilleen. Hengitys pääsee kulkemaan taas vapaasti keuhkoihin, eikä rintahäkki ahdista. Mantteli, tuo satakiloinen lyijyvyö niskan päällä, ottaa ja häviää bongillisen jälkeen. Kivuttomana oloni on melkein syntisen hyvä. Bongillisen jälkeen, voisin periaatteessa mennä vaikka töihin, mutta eihän töihin haluta narkkareita söhläämään.
Olen myös kokeillut noitatohtorit, naprapaatit, kiropraktikot, vinksauttajat, vänksäyttäjät, OMT-terapeutit, osteopaatit, hierojat, ruokavaliot, ihmelääkkeet, fengshuit, liikunnat, fysiatrit, fysikaaliset hoitolaitokset, vaihtoehtoiset tingeltangelit, ja rukoilut. On sanottava että hieronta ja osteopaatti saivat oloni paremnmaksi päivän ajaksi, mutta jo seuraavana päivänä tukaluus jatkui...
Sopivimmat lääkekasvit olen löytänyt kasvattamalla läpi perus indikaisia lajikkeita, paketti paketilta, jyvänen sieltä , toinen täältä.
Olen yrittänyt rajata siemenhankintani juuri niihin lajikkeisiin, joista olen lukenut internetin lääkekannabis-aihetta koskevilla sivuistoilla, ja jotka ovat erikseen mainittu hyviksi lääkelajikkeiksi. Yleensä joka kasvatuskerralla on tullut kelpo lääkettä, jotkut yksilöt ovat nousseet esiin, ja joidenkin sukua olen pyrkinyt jatkamaan siemenmuodossa. Kasvatuksesta kieltämättä on kehittynyt minulle kiehtova harrastus. Kun löydän sen täydellisen äidin....olisi kiva koittaa breedata siitä omassa pellossa kasvava lääkehamppu-versio. Lui x Lr, onkin ollut täällä projektin alla, ja testikasvatettu kesällä. Ja kyllähän siitä luista saapi siirrettyä eteenpäin, ne aromaattiset terpeenit, ynnä hartsin mallin ja rakenteen. Ei tosin kelpaa sillänsä, koska jää todella pieneksi, pitäisi risteyttää sopiva äiti, johonkin sativahkoon, kun tässä on tää homeaspektikin huomioonotettavana.
Niin että päättäjät hoi, ei ole kivaa raijata kipeellä selällä multasäkkejä korpeen että saa lääkettä, haluan kasvattaa pihallani.
Viimeksi muokannut Cannabaali, 30.12.2007 17:12. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
- Bumbklaatt
Cannabaali, hae tuota lääkekäyttölupaa heti kun mahdollista. Kyllä se noilla vaivoilla irtoaa jos joilakin. Kalliiksihan se tulee jos laillisesti hankit kaiken mutta sinuna tekisin niin, että hakisin apteekin laillista ganjaa sen verran kuin rahatilanne sallii ja loput kasvattaisin itse.
THC
Bumbklaatt kirjoitti:Cannabaali, hae tuota lääkekäyttölupaa heti kun mahdollista. Kyllä se noilla vaivoilla irtoaa jos joilakin. Kalliiksihan se tulee jos laillisesti hankit kaiken mutta sinuna tekisin niin, että hakisin apteekin laillista ganjaa sen verran kuin rahatilanne sallii ja loput kasvattaisin itse.
Jep, olen kyllä itse samaa mieltä siitä, että kannattaa tuota lupaa hakea heti kun mahdollista. Veikkaan, että jos se lääkekäyttölupakin olisi, niin kasvattamisestakaan tuskin hirveää rangaistusta saisi..
When the power of love overcomes the love of power the world will know peace. Jimi Hendrix.
MiniGrippi kirjoitti:Luulen et ei tuu onnistumaan, koska siitä sun kasvatuksesta ei luultavasti saa veroja?
Jos lääkekannabis tulee kelakorvattavaksi niin voipi tilanne vähän muuttua..
"Hyvä matemaatikko heti, jos on synnin tuoksuakaan ilmassa, tarkistaa." -Armo Pohjanvirta
-
Kenguru kirjoitti:...
Jos vaikka "kannabis apteekkeihin!" tai "kannabis reseptilääkkeeksi!"
Eikös se nyt,tai siis kohta, ole juurikin reseptilääke. Eikös sitä apteekeista sitten reseptillä saa? Korjatkaa jos olen väärässä.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
"Siinä sä staijaat, vedät yrteistäsi tuoksut;
sielulle piirrät aamuruskot" -Hector
- Guineatrippin
- 1 tähti
Kukkailija kirjoitti:...
Eikös se nyt,tai siis kohta, ole juurikin reseptilääke. Eikös sitä apteekeista sitten reseptillä saa? Korjatkaa jos olen väärässä.
Ei sitä taida suomen apteekeista vielä ihan hetkeen saada. Reseptin kanssa sitä jotain outoa tietä saa tilattua sit jostain mystisestä paikasta.
-
Guineatrippin kirjoitti:...
Ei sitä taida suomen apteekeista vielä ihan hetkeen saada. Reseptin kanssa sitä jotain outoa tietä saa tilattua sit jostain mystisestä paikasta.
Kyllä se yksi heebokin Turun Linnan Apteekin tiskiltä ganjaa saa ku reseptiään näyttää,kerralla 10 päivän annoksen. Tuodaanhan lääkkeistä suurin osa niihin apteekkeihin jostain mystisestä paikasta, harvoin ne kai apteekissa enää mitää valmistaa.
Se on kyllä totta että ganjaa tuskin joka apteekin hyllyllä on vakiona, että se sitten tilataan kun reseptejä alkaa putkahtelemaan kuin sieniä sateella
mulla oli kerran jalka kipeä.
sain siihen lääkäriltä lääkettä
mutta olo oli jo seuraavana päivänä uudelleen tukala...
no ihan omin avuin keksin
että ei lääkärin antama lääkitys
auta välttämättä heti tai edes ollenkaan
eikä välttämättä vaikuttaessaan poista kaikkia kipuja.
totesin itsekseni
että oloni helpottuu
mutta ei heti
ja
ettei kaikkea voida hoitaa lääkkeillä täysin terveiksi
oloa voidaan helpottaa ja parantumista voidaan edistää
mutta parantuminen ei ole tae
huolimatta lääkkeistä ja muista toimista
olemmehan me aika erikoisia eläimiä
ja kuitenkin samankaltaisuudestamme toisiimme verrattuna
usein hyvinkin erilaisia.
Myös oma usko vaikuttaa lääkinnän, liikunnan yms. voimaan.
Auttaa yllättävän paljon
kun uskoo siihen
että saa helpostusta
annetusta hoidosta ja helpotuksesta
ja että tilanne paranee.
Kun taas epäily
annettavan helpotuksen ja avun voimaan
ei auta.
Päinvastoin
sillä voi olla negatiivinen vaikutus.
Lääkärin lääkkeet
eivät juuri jalkaani auttaneet
kunnes keksin käyttää kannabista.
kannabis turrutti kivun.
eikä kivut enää haitanneet elämääni
kunnes omalääkinnän vaikutus loppui.
Tajusin
että
kipu ei ole se vaiva
vaan kipu on kuin jalan puhetta
jalka kertoi kivullaan
että on sairas.
Se
että sain poistettua kivun
ei vielä poistanut todellista vaivaa
vaikka kannabis auttoikin pitkän ajan
ja antoi minulle hyviä hetkiä
kivuttomana kannabiksen lääkinnällisestä vaikutuksesta
sain jalkani kuitenkin huonompaan kuntoon.
olisi pitänyt olla päättäväisempi ja kuunnella lääkäriä
hivenen enemmän
vaikka minulla onkin heihin hivenen kielteinen asennoituminen...
Ensi kerralla tiedän
että se mikä tuntuu minusta itse vaivalta
ei välttämättä ole muuta kuin ilmoitus vaivasta
ja kun sen poistan
kytee vaiva
ja pysyy piilossa
vääränlaisen hoidon vuoksi.
Minä en ole aina paras sanomaan
mikä lääkitys auttaisi
vaikka olenkin oman kehoni "paras" arvioija
voi arvio mennä toisinaan pieleen
niin myös lääkärillä
eikä se ole silti lääkärin vika
sillä eiväthän hekään selvännäkijöitä ole..
Kannabis on kuitenkin oiva apu kipuihinkin
mutta ovatko ne kivut aina se mikä pitää poistaa
ja jostakin se kipukohta kivullaan kertoo
vaikken itse osaisi oikein tulkita.
Kannabiksella on kuitenkin uskomaton lääkinnällinen vaikutus
jonka tehoa ei pidä aliarvioida
mutta ei myöskään yliarvioida..
..kuten ei aina kannata yliarvostaa omaa tulkintaa
oman kehon reagoimisesta eri tapahtumiin..
(:
sain siihen lääkäriltä lääkettä
mutta olo oli jo seuraavana päivänä uudelleen tukala...
no ihan omin avuin keksin
että ei lääkärin antama lääkitys
auta välttämättä heti tai edes ollenkaan
eikä välttämättä vaikuttaessaan poista kaikkia kipuja.
totesin itsekseni
että oloni helpottuu
mutta ei heti
ja
ettei kaikkea voida hoitaa lääkkeillä täysin terveiksi
oloa voidaan helpottaa ja parantumista voidaan edistää
mutta parantuminen ei ole tae
huolimatta lääkkeistä ja muista toimista
olemmehan me aika erikoisia eläimiä
ja kuitenkin samankaltaisuudestamme toisiimme verrattuna
usein hyvinkin erilaisia.
Myös oma usko vaikuttaa lääkinnän, liikunnan yms. voimaan.
Auttaa yllättävän paljon
kun uskoo siihen
että saa helpostusta
annetusta hoidosta ja helpotuksesta
ja että tilanne paranee.
Kun taas epäily
annettavan helpotuksen ja avun voimaan
ei auta.
Päinvastoin
sillä voi olla negatiivinen vaikutus.
Lääkärin lääkkeet
eivät juuri jalkaani auttaneet
kunnes keksin käyttää kannabista.
kannabis turrutti kivun.
eikä kivut enää haitanneet elämääni
kunnes omalääkinnän vaikutus loppui.
Tajusin
että
kipu ei ole se vaiva
vaan kipu on kuin jalan puhetta
jalka kertoi kivullaan
että on sairas.
Se
että sain poistettua kivun
ei vielä poistanut todellista vaivaa
vaikka kannabis auttoikin pitkän ajan
ja antoi minulle hyviä hetkiä
kivuttomana kannabiksen lääkinnällisestä vaikutuksesta
sain jalkani kuitenkin huonompaan kuntoon.
olisi pitänyt olla päättäväisempi ja kuunnella lääkäriä
hivenen enemmän
vaikka minulla onkin heihin hivenen kielteinen asennoituminen...
Ensi kerralla tiedän
että se mikä tuntuu minusta itse vaivalta
ei välttämättä ole muuta kuin ilmoitus vaivasta
ja kun sen poistan
kytee vaiva
ja pysyy piilossa
vääränlaisen hoidon vuoksi.
Minä en ole aina paras sanomaan
mikä lääkitys auttaisi
vaikka olenkin oman kehoni "paras" arvioija
voi arvio mennä toisinaan pieleen
niin myös lääkärillä
eikä se ole silti lääkärin vika
sillä eiväthän hekään selvännäkijöitä ole..
Kannabis on kuitenkin oiva apu kipuihinkin
mutta ovatko ne kivut aina se mikä pitää poistaa
ja jostakin se kipukohta kivullaan kertoo
vaikken itse osaisi oikein tulkita.
Kannabiksella on kuitenkin uskomaton lääkinnällinen vaikutus
jonka tehoa ei pidä aliarvioida
mutta ei myöskään yliarvioida..
..kuten ei aina kannata yliarvostaa omaa tulkintaa
oman kehon reagoimisesta eri tapahtumiin..
(:
Mihin vaivoihin tuon hamppureseptin sitten saisi? Itse olen ainakin sitä mieltä, että ahdistuneisuuden lievitykseen indica on n. 100 kertaa parempi lääke kuin bentsodiatsepiinit. Tämä toki on yksilöllistä, mutta itse koen näin.
-
jackshit kirjoitti:Mihin vaivoihin tuon hamppureseptin sitten saisi? Itse olen ainakin sitä mieltä, että ahdistuneisuuden lievitykseen indica on n. 100 kertaa parempi lääke kuin bentsodiatsepiinit. Tämä toki on yksilöllistä, mutta itse koen näin.
Itse koen asian täysin samalla lailla.Alkoholi mulla saattaa myös poistaa ahistusta, mutta yleensä pahentaa ja varsinkin seuraavana päivänä se ahistus on sitten tuplasti pahempi. Ganjan ahistusta poistava vaikutus voi kestää sen viikonkin meikäläisellä.
Viimeksi muokannut Kukkailija, 31.12.2007 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ahdistuksen lievittämiseen toimii tosiaan älyttömän hyvin. Indika minulla.
Vähintään yhtä hyvin toimii kun alkoholi, minusta paremminkin.
Jos joskus asiat muuttuu niin lääkkeeksi saan hakea kannabista apteekista, niin ottaisin sen vastaan mielelläni niin puhtaassa muodossa kuin mahdollista. Ei siis kukintona.
1. Tinktuurana
2. Öljynä
3. Hashiksena
Ne loput kasviainekset käyvät vain kurkun päälle, ja saattavat käydä ärsyttämäänkin sitä...
Eli, jalosteena kiitos.
Sekin on huonoo tässä kieltolaissa kun joutuu niin pieniä määriä kasvatteleen, että siitä määrästä ei vielä kovin isoja hasismääriä synny. Että edes kannattais paljoa alkaa tekemään. Eri asia olis sitten, jos vois kasvihuoneen suojissa kasvattaa silmiltä piilossa vaikka muutamaa sataa yksilöä, siitä määrästä saattaisi saada jo kipupotilaan vuotuinen hashiksen kulutus. Mutta eihän semmosta uskalla, joten köhitään nyt keuhkotkin pellolle sitten.
Vähintään yhtä hyvin toimii kun alkoholi, minusta paremminkin.
Jos joskus asiat muuttuu niin lääkkeeksi saan hakea kannabista apteekista, niin ottaisin sen vastaan mielelläni niin puhtaassa muodossa kuin mahdollista. Ei siis kukintona.
1. Tinktuurana
2. Öljynä
3. Hashiksena
Ne loput kasviainekset käyvät vain kurkun päälle, ja saattavat käydä ärsyttämäänkin sitä...
Eli, jalosteena kiitos.
Sekin on huonoo tässä kieltolaissa kun joutuu niin pieniä määriä kasvatteleen, että siitä määrästä ei vielä kovin isoja hasismääriä synny. Että edes kannattais paljoa alkaa tekemään. Eri asia olis sitten, jos vois kasvihuoneen suojissa kasvattaa silmiltä piilossa vaikka muutamaa sataa yksilöä, siitä määrästä saattaisi saada jo kipupotilaan vuotuinen hashiksen kulutus. Mutta eihän semmosta uskalla, joten köhitään nyt keuhkotkin pellolle sitten.
Viimeksi muokannut Cannabaali, 1.1.2008 3:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täähän on päivän paras uutinen
vaikka kuulinkin vasta tänään....
mut tarkottaako tää nyt sitä ettei polttelu ole enää käyttörikos?? Eikä siitä tule mitään sanktioita?
sori jos on jo ollu puhetta en jaksanu lukee koko ketjuu..![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
mut tarkottaako tää nyt sitä ettei polttelu ole enää käyttörikos?? Eikä siitä tule mitään sanktioita?
sori jos on jo ollu puhetta en jaksanu lukee koko ketjuu..
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Everything is borrowed and everything will be returned.
Naamaton kirjoitti:mut tarkottaako tää nyt sitä ettei polttelu ole enää käyttörikos?? Eikä siitä tule mitään sanktioita?
Ei tarkoita. "Huumausainekäyttö" on edelleen rikollista, mutta nyt sentään sairailla on edes mahdollisuus hankkia parasta mahdollista lääkettä vaivoihinsa, silloin kun se paras mahdollinen sattuu olemaan hamppu.
- dhadgièkdi
- 1 tähti
Minä kun asun täällä jumalan selän takana, niin eipä ole paljoa tietoa tälläisistä "pienistä" uutisista ja sitten, pitkästä aikaa tupsahdan foorumille ja eteeni tulee tämä.
Kyllä siinä hymy tulee huulille.
Kyllä siinä hymy tulee huulille.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Viimeksi muokannut Medic, 1.9.2021 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lääkekäyttäjä
- Tuomotomppa
Hei, eikös ihmisellä Suomessa ole nykyään täysmittanen oikeus vaihtoehtolääkkeisiin? Niin mitä veikkaatte, voidaanko lääkärin kanssa neuvottelemalla kyetä sitten vaikuttamaan siihen lukeeko reseptissä "0,5 grammaa indicaa 1-3 kertaa päivässä masennukseen" vai ne samat bentsolitaniat?
Tµợ№†ợⁿⁿ●▪●▪□ ₧ ₧ ☺♥☻♥☺♥☻ ¥£əħ!
Palaa sivulle “Politiikka ja media”