En tunne Anneli Jäätteenmäkeä, Jyrki Kataista, Paavia, Teuvo Hakkaraista tai Päivi Räsästäkään, väitän silti heitä valehtelijoiksi. On olemassa myöskin valehtelijoita, joita tunnen. Valehtelulla ei taida olla paljoa tekemistä sen kanssa, kuka kenetkin tuntee...?
No nämä tunnetut poliitikot ketkä luettelit, ovat osa ainakin jäänyt kiinni valheesta, eli voit hyvällä syyllä kutsua heitä sellaisiksi. Sen sijaan sinä et tunne (tai näin käsitin ainakin) KK:ta, et tunne hänen historiaa, etkä ole edes lukenut hänen kirjaansa ja silti suoralta kädeltä kuittaat hänet valehtelijaksi. Kaikki keskusteluhan loppuisi periaatteessa siihen, kun voit tuosta vaan kuitata peruusteetta jonkun valehtelijaksi, eikö ole kätevää? Perustat siis näkemyksesi yhteen sivulliseen roskaa, jota netti toki on pullollaan. Minä en tekisi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tuollaisen perusteella, mutta meitä on monia..
Okei, okei.
Jos kuitenkin toi uskovaissivusto on silkkaa roskaa, niin miksei kirjakin siis voi olla? Kirjanhan voi kirjoittaa kuka tahansa mistä tahansa. Olkoonkin, että osa siitä perustunee tositapahtumiin.
Minä olen sinulle pelkkä virtuaalihenkilö, joten sanallani ei liene painoa, mutta tunnen yhden hepun joka oli noissa bileissä mukana ja näin sain varmennusta tarinoille. KK on tässä kaupungissa tietynlainen "legenda", tietyissä piireissä toki, mutta en näe mitään syytä miksi mies menisi valehtelemaan, kun siinä samalla periaatteen mies jäisi kiinni valheistaan? Toisekseen KK kirjassaan myöntää aika rankkojakin rikoksia, joten tätäkin ihmettelen että ottaako riski turhan takia.. I doubt.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Juokse_poika_juokse Pidätkö muuten Nicky Cruzia valehtelijana?
Täälläpäin on samanhenkistä sakkia kylät väärällään ja niiden elämä ei ole jännää, se on säälittävää. Niidenkin kavereita kaatuu kuin heinää ja ne useimmat nillittää lähikuppiloissa, kuinka yybergangstoja me nyt hei ollaan ku ollaan nistejä ja hei mun elämästä vois vittu vaik skrivaa kirjan ja lässyti lässyn lää.
Joo. Ei tässä kukaan ole muuta väittänytkään. Mutta suosittelen lukemaan kirjan ennen kuin teet tuollaisia vertauskuvia, alat nimittäin jo harhailla aiheesta ulos noilla vertauksillasi.
Ei pahalla, mut mulle ei uppoa. Huumeiden käyttö kun nyt ei ole mitään erikoista, eikä käytön lopettaminen mikään sankariteko.
Edelleen, jos olisit lukenut kirjan tai edes tehnyt hieman taustatöitä, niin tietäisit että sankarimatsku tuleekin siitä kun autetaan muita nousemaan takaisin jaloilleen. KK on tehnyt kenttätyötä hoitokodeissa, ykköskodeissa, lähiöissä, vankiloissa jnejne, ja on auttanut monia. Annatko tälläiselle painoarvoa? Vaikka se tapahtuukin hyi niin inhottavan ristinuskon kautta. Itse en ole erikoisen uskovainen ihminen, mutta että jos uskoon tuleminen auttaa tälläisissä asioissa, niin hyvä.
Ja se nistielämän jälkeinen jeesustelu (oli sitten kirjan tai internetin sivuilla) on IMO huomionkipeää oman egon paisuttelua. Lisäksi kun se tapahtuu uskovaisen propagandasivuston kautta niin avot. Eikö sun mielestä toi kaikki jeesuspropaganda syö kirjankin uskottavuutta?
Joo, itsekin karsastan kirjan loppuosaa, se menee jeesus-hommiksi aika pitkälti. Toisaalta oli kiva lukea miten KK opetteli taas elämään, mm. laskun maksut ym. olivat uusia juttuja. Se että mies pamahti uskoon, ei pyyhi hänen menneisyyttään. Meidän kaikkien tulee elää meidän historiamme kanssa, oli siellä sitten mitä tahansa.
Väärin. Liiallisen huumeidenkäytön lopettaminen pelasti tän miehen. Huvittavaa tässä on se, että sä et ymmärrä sitä.
Ja miksi mies lopetti liiallisen huumeiden käytön? Taikatempuilla? Joku lupas töitä? Mikä se motivaattori oli? Kerro nyt sinä, kun tiedät. Ei ihminen ole kone, joka päättää "nyt lopetan", ilman mitään kannustinta/motiivia. Kyllä se uskoon hurahtaminen tämän miehen pelasti, koska se sai hänet ajattelemaan asioita uudestaan ja loepttamaan kaman vetämisen. Huvittavaa tässä on se, että sä intät vastaan aiheesta josta et tiedä muuta kuin propaganda-sivusen verran.
Kyse ei nyt ole siitä, onko ton takatukan parempi olla nisti vaiko uskovainen
Ei niin, kyse on siitä onko kaverin parempi olla taas terve ihminen (joka vaikka onkin siinä niin kauhen pelottavassa uskossa) vai kuollut ja kuopattu.
(kenties joku olisikin mielummin omia aivojaan käyttävä sekakäyttäjä kuin hurahtaisi uskoon...?), vaan siitä, että nyt sitä taas ihan oikein poliisivoimienkin avulla markkinoidaan kansalle kaikkea päihteisiin liittyvää sairautena, ja parannuskeinona tarjotaan jumalaa, jota ei ole olemassa. Näetkö ristiriidan?
En näe ristiriitaa. Koska tuollaisia sivustoja on aina ollut ja tulee aina olemaan. Kohua herättävin oli se miten jumala parantaa homouden ja olipa siellä joku pellekin vielä antanut haastattelun aiheesta, miten god seivas mut homoudelta. Hah!
Kerran vielä: kristinusko ei pelastanut Karia. Kari nyt vaan päätti lopettaa käyttämisen. Se vaihtoi samalla yhden typerän harrastuksen toiseen vielä typerämpään.
Siis anteeksi, mutta haluaisin tarkentaa: Väitätkö sinä tosissasi että ihmisen on parempi olla 45kg nisti, joka tekee todella pahaa itselleen ja ympäristölleen, kuin takaisin tervehtynyt ihminen joka siis teki tämän uskon avulla, ainakin uskoo näin olevan.? Olet kyllä veikeän pihalla koko aiheesta!
![Lohdutus :lohtu:](./images/smilies/console.gif)
Jos oikeasti kritisoit noin voimakkaasti uskovaisia, niin kehottaisin harkitsemaan mitä kirjoitat uskonvastaisissa tärinöissäsi..
Jumala tai uskonto ei paranna narkomaania, vaikka narkomaani kuinka rukoilisi. Syy-yhteyttä elämänvalintojen ja olemattomien jumalten välillä ei ole olemassa, koska kyseisiä jumalia ei ole olemassa. Jos Kari käykin nykyään mielummin kirkossa kuin kapakassa, ei se tarkoita, että uskonnolla olisi mitään tekemistä minkään kanssa. Kari saattaa toki luulla niin, mutta niin luulee moni muukin hupsu. Myöhäispronssikautiset valheet eivät kuitenkaan ihmistä pelasta, vaan lopettamisen syy on muualla. Kenties Kari alkoi hiffata, että liiallinen määrä kovaa kamaa voi viedä hengen? Wuhuu, pisteet kirkolle.
Sinä et liene ole se suuri tietäjä joka kertoo onko jumalia olemassa vai ei. Itse koen evoluutioteorian tämän hetkisenä totuutena, mutta sekään ei ole aukoton. Ehkä 20-50 vuoden päästä ollaan taas viisaampia. Mutta että kaikki alkoi jostain isosta fucking pamahduksesta? Höpö, höpö!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Njoo, sori off-topic.
Tuossa sanoitkin sen oleellisen: Jos Kari kokee itse jumalan niin vahvana itsessään ja päätti jättää aineet pois elämästään, niin eikö se nyt ole aika sama että onko se jumala tuolla vai ei, kun lopputulos on näinkin hieno? Minä olen nähnyt vierestä kun nuoret kundit tulevat uskoon huumemaailmasta ja voidaan puhua "hurahtamisesta", eli todellisuudentaju häviää. Yksikin sai sanottua vaan "herran siunausta". Nyt kaveri on taas voimissaan, mutta ilman aineita. Jälleen päästiin maaliin, eikö totta? Kyllä sä ymmärrät pointin. Mitä niin pahaa kristinuskossa on, jos jotkut hurahtaessaan samalla pelastuvat huumeilta? En tiedä onko aihetta tutkittu, mutta tuo jumalan tulo ihmiseen kuulema on jotain mitä ei voi selittää, se tunkee läpi kehon. Nämähän ovat vain kertojien empiirisia tuntemuksia, mutta en usko että olisivat minulle valehdelleet, hyvät ystävät joilla ei ole mitään käännytysaikeitakaan.
Eikö olekin jännää, miten kuolemanpelko voi saada ihmisen maanittelemaan korkeampia voimia? Halleluja, tää on mun viimeinen krapula.
On. Se on erikoinen ilmiö ja toisaalta se on hätähuuto kun kaikki muut konstit ovat käytetty. Onko siinä jotain pahaa siis jos ihminen pyytää apua yläkerrasta? Olen saanut sellaisen käsityksen kirjoituksistasi.
Nistit on nistejä, ex-nistit on ex-nistejä. Kari nyt on yksi huomionkipeä ex-nisti, joka levittää tai jonka nimissä levitetään valheita. Multa löytyy minimaalisen vähän sympatiaa nisteille ja vielä vähemmän valehtelijoille. Tällä en nyt Ghostyass tarkoita sua. Niskakarvat vaan nousee pystyyn aina kun joku väittää, että uskonto se taas pelasti tämän ja tämän. Se kun ei ole mahdollista.
Ja ihmiset ova ihmisiä. Minusta on typerää ja yleistävää käytöstä mieltää yksi helvetinmoisen taistelun käynyt kaveri valehtelijaksi vain ja ainoastaan yhdellä paskasivulla esintyyneen sivun perusteella. Se vaan ei toimi niin. Sinä tarvitset jotain muutakin väitteillesi kuin oletukset, sillä niitä sinulla riittää uskonnosta ainakin. Miksi näet uskonnot niin pahana asiana?
Vielä kerran kysyn ydinkysymyksen: JOS ihminen hurahtaa uskoon, tai luulee hurahtaneensa, eihän me tiedetä onko se jumala tuolla vai ei, ja siinä samalla lopettaa tämän herätyksen ansiosta huumeiden tai alkoholin käytön ja palaa tuottavaksi kansalaiseksi, niin mikä siinä on väärin? Mikä siinä pistää vihaksi? Miksi vihaat niin kovasti uskontoja?
Peace. Sauna-->