Kuva

Marssi!

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
carcara

ViestiKirjoittaja carcara » 31.3.2004 13:24

Juuh, olen nyt lyönyt lukkoon tulemispäätöksen :)
Ja nämäkin alaikäiset eivät oleta, että hampun kotikasvatus tulisi lailliseksi ennen kuin he ovat 18, joten periaatteessaan senkin nojalla voi tuota (ainakin itselleen) puolustella. Ja tuskin ketkään erityisesti tulevat marssia pelkästään katsomaan. Jos jengiä olisi pari sataa, tai jopa pari tuhatta(!) niin eipä sieltä pahemmin kukaan paistaisi ulospäin. Saataisiinpahan lehteen ja telkkariin juttuja siitä, kuinka moni ihminen on jo julkisesti valmis sanomaan mielipiteensä. Ja jos määrä olisi vaikka tuhat, niin marssi saisi varmasti todella paljon huomiota. Mutta ehkä utopiaa..
En ole ennen hamppumarsseille osallistunut, niin kuinkas paljon siellä on immeisiä ollut viime vuosina ja kuinka on sujunu marssimiset? Vielä siitä, että kauanko kestää ja onko joku tietty reitti?
Maksa pomon liksat pomo maksaa verot/
Halpa viinanhinta kuittaa tuloerot/
...

-skunkpoison

ViestiKirjoittaja -skunkpoison » 31.3.2004 13:28

tuffgong kirjoitti:EDIT: Ja mietippä nyt jos semmoseen mielkuvitukselliseeen alkoholimielenosotukseen tulis joitain 13-15 v poikia ja tyttöjä? Muut ihmiset ei kato ymmärrä ganjaa sellasena kun se on. Ne pitää tätä vahvana huumeena. Muutenhan tää olis laillista. Niille pitää näyttää että polttelijat on tavallisia ihmisiä. Mut jos ne näkee vähänkin liikaa fubuja ne leimaa loppuelämäkseen ganjan vahvaksi rappioittavaksi huumeeksi ilman suhteuttamista vaikka alkoholiin mitä käyttää joka kuudes väärin ja lähes jokainen liian nuorena.

EDIT2: Mieti jos sun lapset olis siellä, etkä tietäis eroa LSD:stä ja Ganjasta?

Mietippä sä nyt vähän sitä, että hiisaamiseen ei Suomessa EDELLEENKÄÄN ole MITÄÄN ikärajaa, se on kaikilta, 0-99vuotiailta ihan yhtälailla kielletty. Muut ihmiset ymmärtää sen tasan niin kuin se on, niille.
Muut ihmiset tuskin näkee fubuja samallatavalla kuin sinä, ei ne tiedä stileteistä tms. jos nyt siis puhutaan tuulipukusukupolvesta. En ole kyllä itse paljon FUBUja nähnyt noilla marsseilla. Mun puolesta vois tulla vaikka koko aseman lauma jos siltä tuntuu, mä en häpeile marssia niiden kanssa saman asian puolesta. Ei se hamppuhuume ole pelkästään sua varten, eikä myöskään marssi. Eikö se ole mielenosoitus ja mielenosoituksen periaatteena voidaan pitää sitä, että joukko ihmisiä yhdistyy aatteiden perusteella, jonkin asian puolesta ulkonäöstä tai iästä välittämättä?

Jojo

ViestiKirjoittaja Jojo » 31.3.2004 13:56

vähintäänkin ne useammalla vuodella alaikäiset saisivat kyllä minun puolestani jäädä kotiin.

carcara, helsingin marssiin osallistuneiden määrä on pyörinyt viime vuosina varmaankin 500-1000 ihmisen välillä.
"We don't see things as they are; we see them as we are."

greeni

ViestiKirjoittaja greeni » 1.4.2004 13:56

Mä vaikka kävelen sinne hesaan jossen muuten pääse.

Ei kukaan sattuis meneen autolla Kotkan suunnalta marssiin..?

En itse autoa omista. Kimppakyyti olis kätevä..
P L M - Peace, Love and marijuana..

Bongisti

ViestiKirjoittaja Bongisti » 2.4.2004 12:14

Kyllä sinne pitää mennä... helevetti kun siellä on vähänkin epäilyttävän näköisiä tyyppejä niin kukkahattutädit kattovat että jaahas, jotain vtun piripäitä ja vaarallisia rikollisia... Jos järkkää mielenosoituksen niin kukkahatut kattoo että noihan on täysiä terroristejä ja vaarallisia piripäärikollisia jotka hakkaa mummoja... Ärsyttää kun valtio + poliisi syöttää sellasta paskaa niille. Pitää olla asiallisesti. :wink:

TropiJazz

ViestiKirjoittaja TropiJazz » 2.4.2004 13:05

Mä melkein kyllä marssisin selvin päin, sitten vasta jopo. Muuten ei
oo väliä ketä sinne tulee.

Ajattele alkoholistien mielenosoitus, juopot alentaa viinan hintaa!
"I got some friends who like to stay high
think of the tax potential if it were legal to buy
but instead of the heat is forced
to bust on victimless crimes
it's a low-class bust worth nickels and dimes"

carcara

ViestiKirjoittaja carcara » 2.4.2004 15:15

Bongisti, ei me ihan turhaan niitä "Näytämmekö vaarallisilta?" kylttejä kanneta :wink:
Itsekin suosittelisin kaikille, että marssitaan selvin päin (edes jossain määrin), ihan siinäkin varjossa, että jos tv-kanavat eksyvät ihmisiä haastattelemaan, niin umpipössyissä oleva ihminen ei välttämättä ole edustavinta kastia. Ja ikävä kyllä, sellaisia ne tv-toimittajat taitavat sieltä juuri etsiäkin.
Jopoja kerkeää siinä illan mittaan poltella niin paljon, kuin keuhkot vetää, mutta jos jätettäisiin ne kuitenkin pistelemään taskunpohjalle marssin ajaksi?

...

-.-

ViestiKirjoittaja -.- » 2.4.2004 20:51

Tuleekohan jyväskylässä olemaan marssia (onko ikinä ollut?)?

Jos ei, niin kai se pitää suunnata helsinkiin tai tampereelle sitten.

Etree

Oulu?

ViestiKirjoittaja Etree » 2.4.2004 22:16

Heh, sattupa hassusti.. Harmittelin aikasemmin itsekseni että harmi kun ei pääse marssille kun olisi saman henkistä porukkaa lähdössä.. Mutta hoksinpa että tuli anottua viikon loma juurikin kyseiselle viikolle ja vielä etukäteen päätetty että olen Oulussa kyseiseen aikaan. :)

Mikähän lie Oulun tilanne marssille lähtijöiden suhteen?
Onko niitä kukaan järjestämässä jne. kun en mistään löytäny infoa kyseisestä asiasta ainakaan tähän hätään.

Addic
3 tähteä
3 tähteä

Re: Oulu?

ViestiKirjoittaja Addic » 2.4.2004 23:27

Etree kirjoitti:Mikähän lie Oulun tilanne marssille lähtijöiden suhteen?
Onko niitä kukaan järjestämässä jne. kun en mistään löytäny infoa kyseisestä asiasta ainakaan tähän hätään.

Tuolta löytyy lisätietoja kunhan niitä on tiedossa... http://hamppu.net/index.php?option=cont ... &Itemid=25
Lähtöaika jo löytyy :)

Etree

ViestiKirjoittaja Etree » 3.4.2004 4:36

Mjoo, sieltäkin minä kattelin mutta kun vain lähtöaika eikä missään näy ketään ilmottautunutta. :?

Noh, toivottavasti lähempänä ajan kohtaa löytyy joka hoitaa homman kotia. Täällä ainakin yksi/(kaksi) ilmottautuu marssille matkaan(low rydereiden kiilto silmissä :wink: ).

Edit: (Urf, kiilto toki hiipu kun tajusin että nämä jakotilaisuudet toki koskevat pääkaupungissa tapahtuvaa marssia eikä mitään oulun marssia :(. Mutta eiköhän ne low ryderit jossain välissä leviä laajemmastikkin :))

uikutin

ViestiKirjoittaja uikutin » 3.4.2004 10:27

-.- kirjoitti:Tuleekohan jyväskylässä olemaan marssia (onko ikinä ollut?)?

Melko todennäköistä. että tänä vuonna tulee olemaan. Aiemmin ei ole tainnut olla.

huopa

tonne muutos

ViestiKirjoittaja huopa » 3.4.2004 16:26

Jos joku voisi vähän päivittää tuota marssi-infoa Tampereen osalta:
Tampereen marssi on päätetty pitää myös 8.5 klo 14 alkaen. Lähdetään tällä kertaa Sorsapuistosta ja päädytään Hämeenpuistoon. Marssilla vähän rummuttelua ja hassuja asuja, Hämeenpuistossa puheita ja toivottavasti muutakin ohjelmaa, jatkot luvassa.

Eskimogrower
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Eskimogrower » 4.4.2004 0:21

Pari asiaa:

1. Jos meinaat osoittaa mieltä, tee niin- mutta pidä karnevaalit erikseen.
Ulkonäöstä tarkoitin vain lähinnä sitä, että ottaisitko tosissasi valistajaa, jolla on metrin locksit, on pukeutunut Etiopian väreihin ja päässä on foliohattu? Mutta tottakai jokainen saa näyttää ihan miltä haluaa, tyyli- ja tilannetaju on toinen juttu.

2. Alaikäiset ovat ihan typerää mainosta koko hommalle, varma tapaa vetää jutulta pohja. Siellä Irti Huumeista- yhdistyksen puhelin vain kilisee kun huolestuneet vanhemmat soittelevat kun "huumeporukka on houkutellut lapsia huumekokeiluihin ja huumemyönteiseen ajatteluun". Tästä on puhuttu niin paljon, että ei luulisi että kukaan edes miettii alaikäisenä edes osallistuvansa- seuraamasta ei tietty vapaassa maassa voi ketään julkisilla paikoilla estää.
Jos poltat hyymeitä, soitan paikalle pöliisin.

reeferass

ViestiKirjoittaja reeferass » 4.4.2004 1:13

Täysin samaa mieltä.
Mielestäni foorumillekkin pitäisi saada jonkunlainen täysi-ikäisyyden tunnistamis systeemi. Vituttaa kun just kaikissa tärkeissä asioissa tulee nuo alaikäset osottamaan mieltään ja kusee koko homman.
Ainakin noille pahasti teiniangstia puskeville voisi jollakin tavalla yrittää viestittää vaikka foorumin kautta että pitävät kielensä kurissa. Vaikka kyseessä on yhteinen ja ikäluokkaan katsomaton harrastus niin laillistamis asiat ovat poliittista peliä jossa ei angstivihalla ole kuin huono merkitys. (jokainen piston sydämmessään tunteva voi nyt laittaa tähän perään vittuiluja mulle). :D
REEFERASS

carcara

ViestiKirjoittaja carcara » 4.4.2004 13:17

Ymmärrän kyllä asenteenne alaikäisiä kohtaan tässä asiassa, mutta kyllä tuonne 500-1000 ihmisen joukkoon varmasti pari 17 vuotiastakin mukaan sulautuu. Joten edelleen olen pari kaveria tuomassa, mutta teiniangstia ei kyllä tule näkymään :wink:

...

repemon

ViestiKirjoittaja repemon » 4.4.2004 13:27

Ymmärrän itse "teinipelon" , mutta omien kokemuksieni kautta voin sanoa että kyseessä on kokolailla vahvistunut stereotypia. En ole itse teini. Olen nähnyt / näen joka päivä kanjabista polttelevia alle 18 vuotiaita. He eivät örise, ja joidenkin kanssa on ihan mukava keskustella mm. politiikasta. Mieluummin näen oman 15v lapseni (jota minulla siis vielä ei todellakaan ole ;) polttavan ganjabista kuin dokaavan, vaikka ganjabis suomessa vielä silloinkin olisi laitonta. Joten rauhoittukaa perkele.
"When time stops, evil ones will be pointed out for all to see"

kalel

ViestiKirjoittaja kalel » 5.4.2004 0:16

Kyse lienee pikemminkin siitä, että melko huolestuttavalta asiat näyttävät, mikäli alaikäiset henkilöt ryhtyvät mielenosoituksiin, joilla osoitetaan mieltä Suomen huumepoliittista linjausta kohtaan. Tämä aihepiiri vaatii vakavaa ja objektiivista asennoitumista, eikä mitään 'jee jee hamppu rules me halutaan polttaa pilvee vitun kapitalistisiat'-asennetta.

Ovatko huumausaineet alaikäisten asia? Ei tietääkseni. Ovatko alaikäiset hyvää julkisuuskuvaa SKY:lle sekä yleensäkään hampun puolestapuhumiselle? Ei. On sekä alaikäisten itsensä kannalta että hamppumyönteisten aikuisten kannalta tärkeätä pitää alaikäiset erossa tästä aihepiiristä.

Itse en pidä edes aikuisten ihmisten hamputtelua välttämättä mitenkään 100% fiksuna tekona, 10 kertaa kriittisimmin suhtaudun alaikäisiin, jotka ovat sotkeutuneet tähän laittomaan aineeseen. Ja minusta aikuisten ihmisten ei pitäisi missään nimessä yrittää antaa alaikäisille laittomista huumausaineista mitenkään positiivista kuvaa. Moiset täysi-ikäiset heput täällä, jotka ovat puhuneet alaikäisten hampun käytöstä sekä marssiin osallistumisesta positiiviseen sävyyn, saisivat tosiaankin pohtia tekojansa.
"En tee paljon mitään, mutta vähän kaikkea." -kalel

"Less Paul - More John." -kalel

"The less you need, the better you feel." -kalel

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 5.4.2004 11:24

carcara kirjoitti:Juuh, olen nyt lyönyt lukkoon tulemispäätöksen :)
Ja nämäkin alaikäiset eivät oleta, että hampun kotikasvatus tulisi lailliseksi ennen kuin he ovat 18, joten periaatteessaan senkin nojalla voi tuota (ainakin itselleen) puolustella. Ja tuskin ketkään erityisesti tulevat marssia pelkästään katsomaan. Jos jengiä olisi pari sataa, tai jopa pari tuhatta(!) niin eipä sieltä pahemmin kukaan paistaisi ulospäin. Saataisiinpahan lehteen ja telkkariin juttuja siitä, kuinka moni ihminen on jo julkisesti valmis sanomaan mielipiteensä. Ja jos määrä olisi vaikka tuhat, niin marssi saisi varmasti todella paljon huomiota. Mutta ehkä utopiaa..
En ole ennen hamppumarsseille osallistunut, niin kuinkas paljon siellä on immeisiä ollut viime vuosina ja kuinka on sujunu marssimiset? Vielä siitä, että kauanko kestää ja onko joku tietty reitti?

Jesh, onnittelut laatupäätöksestäsi. :)

Väkimäärät ovat pyörineet siellä 500 paremmalla puolella, mutta, näkisin, että 1500 hlö:ä on täysin realistinen tavoite tälle vuodelle, ehkä jopa enemmänkin, kaikki riippuu teistä, jotka todella tahdotte hampun asemaan jotain muutosta.

Niin, tähän päivään mennessä ei ole ollut minkään valtakunnan ongelmia poliisin tai muidenkaan viranomaisten suhteen, päinvastoin, poliisi on ollut hyvällä ja reilulla asenteella mukana omaa osaansa hoitamassa, siis liikenteenohjaus ja turvallisuus yleensä.

Reitti päätetään tulevassa/tulevissa kokouksissa, kestoa tapahtumalla kaikenkaikkiaan noin parituntia marsseineen ja puheineen.

Tuohon ikäkysymykseen... mielenosoitus on kaikille halukkaille avoin, mutta muotoseikat kannattaa huomioida sen uskottavuuden maksimoimiseksi, siis asiallisesti homma kotiin...

Edwin -SKY-

TropiJazz

ViestiKirjoittaja TropiJazz » 5.4.2004 12:31

Tänä vuonna menee mun marssimisneitsyys, hui :P
"I got some friends who like to stay high

think of the tax potential if it were legal to buy

but instead of the heat is forced

to bust on victimless crimes

it's a low-class bust worth nickels and dimes"

Palaa sivulle “Politiikka ja media”