Kuva

Hamppumarssi 2014

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
kicsilany

Re: Hamppumarssi 2014

ViestiKirjoittaja kicsilany » 5.5.2014 11:24

jazzass, kiitos itsellesi! mietinki et mihin katosit. sun lahja meni heti käyttöön, raporttia seuraa myöhemmin.

toivottavasti markus selvis himaan asti, juoksi alasti pitkin kallion katuja vähän myöhemmin illalla :shock:

sepi666

ViestiKirjoittaja sepi666 » 5.5.2014 19:43

Kylläpäs oli kerännyt kommentteja tuo mikko saarisen kirjoitus us;ssa. :think:
ja taas yksi uusi harrastus ;D

Memristori
1 tähti
1 tähti

Re: HUUMEMARSSI 2014

ViestiKirjoittaja Memristori » 5.5.2014 22:05

Kippari kirjoitti:http://mikkosaarinen1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/167159-huumemarssi

En tiedä pitäskö tälle kaikelle itkeä vai nauraa.

EDIT: Tätä voisi joku asiaan vihkiytynyt levittää LGBT foorumeille ja vihjata samalla että ehkä kannattaisi käydä ruksimassa aloite 703.
Saataisiin ne parituhatta latenttia kannatusta kuleksimasta siltä porukalta joka viime vuonna äänesti "Tahdon".

Tosi hyvä idea.

eskimoerkki

ViestiKirjoittaja eskimoerkki » 5.5.2014 23:33

Memristori kirjoitti:...

Nuo poliitikonalkujen blogit pistää kyllä aina niin vituttamaan. Herra tekee omien sanojensa mukaan empiiristä tutkimusta huumeista päälähteenä media..

Nauraisin kyllä, jos kyseessä olisi vitsi mutta tällaisia ihmisiä kun ihan oikeasti löytyy niin ei paljon naurata.

Kasvipena

ViestiKirjoittaja Kasvipena » 5.5.2014 23:38

Sori offarista, mutta hienosti sai jauhot suuhun toi pelle parilta fiksulta kommentoijalta.
Ihme kioskipelle. :D

Tässä toinen kirjoitus vielä ja sekin täyttä paskaa.

http://mikkosaarinen1.puheenvuoro.uusis ... nkauppiaat

Tuollaisella psykoosipaskalla saa vaan itselleen aivovaurioita tai jotain muuta shittiä. Siihen asti meuhkataan ja huudellaan ja fanatisoidaan omia aivopieruja kunnes joku paikka laukee. Ei kestä kukaan normaali humanoidi tollasta sekoilua. Tsemppiä hänelle. Tuli mieleen timo t.a mikkonen.. minusta se oli ihan selvä homma että sille käy huonosti kun sillä oli vähän samantapaista läppää tavallaan.

Alitajunnassa kolkuttelee omatunto nääs, siitä se varmaan johtuu.
Viimeksi muokannut Kasvipena, 6.5.2014 0:30. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Ju$ba

ViestiKirjoittaja Ju$ba » 6.5.2014 0:05

Memristori kirjoitti:...

...

Tosi hyvä idea.

Itse en ainakaan pystynyt olemaan nauramatta :lol: . Toi teksti osuu vaan niihin, jotka ei kykene muuttamaan mieltään asiasta. Ne jotka käyttää aivojaan tajuaa ton tekstin olevan täyttä paskaa. Joku vähän neutraalimmalla kannalla oleva voi tosta korkeintaan oivaltaa, että kannabis kielteistä propagandaa on oikeasti olemassa :D.

tissitimo

ViestiKirjoittaja tissitimo » 6.5.2014 12:20

Tuleeko Helsingin tapahtumasta kuvia johonkin?

Tekstiä lisäää
:)

ViestiKirjoittaja ****** » 6.5.2014 12:50

tissitimo kirjoitti:Tuleeko Helsingin tapahtumasta kuvia johonkin?

Tekstiä lisäää

Voiko sitä nyt tapahtumaksi sanoa jos muutama ihminen kävelee kylttikädessä?
Samasta syystä, onko mitään syytä kuvata tai katsoa kuvia.
Tässä pari toimittajan ottamaa kuvaa.
http://www.metro.fi/uutiset/a1387803362 ... tf-desktop
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/625474 ... innostusta
Itse osallistun sitten kun marssimassa on tuhat ihmistä.

kicsilany

ViestiKirjoittaja kicsilany » 6.5.2014 13:45

****** kirjoitti:Itse osallistun sitten kun marssimassa on tuhat ihmistä.

Jep, kotiin jäämisellähän me just saadaan marssijoiden määrä kasvuun...

ViestiKirjoittaja ****** » 6.5.2014 15:14

kicsilany kirjoitti:...

Jep, kotiin jäämisellähän me just saadaan marssijoiden määrä kasvuun...

Onko sulla parempia ehdotuksia saada enemmän porukkaa marssiin?
En vain näe siinä mitään eroa onko siellä 50 vai 50 ja minä.
Ja suurin syy marssittomuuteeni on ettei tommosesta ole ollu/tule olemaan mitään merkitystä.
Turhaa sä mua syytät mistään. Se että kannattaa jotain ajatusta ei tarkoita sitä että pitää tehdä kaikkensa asian eteen.
Varsinkin jos kokee asian turhaksi tai epämiellyttäväksi. Marssikoon ken tahtoo.

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 6.5.2014 16:10

****** kirjoitti:...

Free hat? :wink:

Ja miten niin parempia ehdotuksia? Onko marssijamäärän kasvattaminen itse poisjäämällä ehdotus ylipäätään.
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

Gugu

ViestiKirjoittaja Gugu » 6.5.2014 16:16

****** kirjoitti:Itse osallistun sitten kun marssimassa on tuhat ihmistä.

Juuri tällaisten henkilöiden takia kansalaisaloitteestakin jää ainakin satoja ellei tuhansia nimiä uupumaan! "Kirjoitan sitten kun 24999 nimeä on saatu kasaan" :doh:
Anna kaikkien kukkien kukkia!

ViestiKirjoittaja ****** » 6.5.2014 16:48

Gugu kirjoitti:...

Juuri tällaisten henkilöiden takia kansalaisaloitteestakin jää ainakin satoja ellei tuhansia nimiä uupumaan! "Kirjoitan sitten kun 24999 nimeä on saatu kasaan" :doh:

Kyllä, joukossa on voimaa.
Tuskin hamppuforumillekaan olisin rekisteröitynyt jos käyttäjiä olisi tusinan verran.
Olen kyllä allekirjoittanut aloitteen 703, mutta sama asia pätee siihenkin.
Eli turhaa sen tein koska ei siitä ole mitään hyötyä.
Lopettakaa se kiukuttelu, tehkää jotain viisasta ja antakaa ihmisten itse päättää mitä tekee.
On eria asia tiedottaa asioista mihin on mahdollista ottaa osaa kuin halveksua ja kiihkouskovaisesti tuputtaa.

Kippari
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Kippari » 7.5.2014 9:35

Ja suurin syy marssittomuuteeni on ettei tommosesta ole ollu/tule olemaan mitään merkitystä.
Turhaa sä mua syytät mistään. Se että kannattaa jotain ajatusta ei tarkoita sitä että pitää tehdä kaikkensa asian eteen.
Varsinkin jos kokee asian turhaksi tai epämiellyttäväksi. Marssikoon ken tahtoo.

Ei sinne ketään pakoteta, pysy vaan jatkossakin kotona jos marssiminen tuntuu epämiellyttävältä.
Mutta tuo ettei marssimisella tai kansalaisaloitteen allekirjoittamisella olisi mitään merkitystä on täyttä paskaa.
Nykyajan nuoriso on niin malttamatonta että tulosten pitäisi näkyä heti tai muuten ei millään ole mitään merkitystä.

Lopettakaa se kiukuttelu, tehkää jotain viisasta ja antakaa ihmisten itse päättää mitä tekee.
On eria asia tiedottaa asioista mihin on mahdollista ottaa osaa kuin halveksua ja kiihkouskovaisesti tuputtaa.

Sinähän tässä halveksivasti suhtauduit kun vähättelit hamppumarssin merkitystä.
Ei siinä mitään että ei osallistu marssille. En minäkään osallistunut mutta en sentään tule tänne haukkumaan niitä jotka osallistui.

****** kirjoitti:Kyllä, joukossa on voimaa.

Aika huvittava lause tässä yhteydessä.
"If you look at the drug war from a purely economic point of view, the role of the government is to protect the drug cartel."

- Milton Friedman

Tulintakas

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 7.5.2014 10:11

:pimp:

Jos osallistujamäärät käy todella pieneks ni sen vois kääntää eduks teettämällä kaikille osallistujille numeroidut pelipaidat tms.

Shannabiskamaani

ViestiKirjoittaja Shannabiskamaani » 7.5.2014 13:37

tissitimo kirjoitti:Tuleeko Helsingin tapahtumasta kuvia johonkin?

Kuvalinkki

Tässäpä yksi. Oli ainakin turvallista, kun paikalla oli 3 maijaa, 4 prätkäpoliisia ja 4 poliisihevosta.
Viimeksi muokannut Shannabiskamaani, 7.5.2014 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Gugu

ViestiKirjoittaja Gugu » 7.5.2014 16:35

Kyllä, joukossa on voimaa.
Tuskin hamppuforumillekaan olisin rekisteröitynyt jos käyttäjiä olisi tusinan verran.
Olen kyllä allekirjoittanut aloitteen 703, mutta sama asia pätee siihenkin.
Eli turhaa sen tein koska ei siitä ole mitään hyötyä.

Eli elät ja menet joukon mukana? Ihan sama haluatko, kiinnostaako sinua jne. jokin asia niin lähdet mukaan kunhan porukkaa on messissä. Jos tuhat ihmistä on raiskaamassa vastasyntynyttä lasta niin lähdet mukaan, koska porukkaa on kuitenkin niin paljon mukana niin pakkohan se on. :wall:

Ja kuten Kippari tuossa mainitsikin niin tuon kansalaisaloitteen allekirjoittaminen ei todellakaan ole turhaa vaikka niitä 25000 nimeä ei tulisikaan täyteen niin onhan aihe saanut julkista positiivisuutta aloitteen ansiosta ja tänä vuonna en itsekään oolut marssissa mukana, mutta pointsit niille jotka olivat! Nykynuoriso (oletettavasti myös sinä) odottavat, että kaikki asiat tulisivat valmiina tarjottimella heti... Työtä ei tehdä minkään asian eteen.
Anna kaikkien kukkien kukkia!

ViestiKirjoittaja ****** » 7.5.2014 18:02

Gugu kirjoitti:...

Eli elät ja menet joukon mukana? Ihan sama haluatko, kiinnostaako sinua jne. jokin asia niin lähdet mukaan kunhan porukkaa on messissä. Jos tuhat ihmistä on raiskaamassa vastasyntynyttä lasta niin lähdet mukaan, koska porukkaa on kuitenkin niin paljon mukana niin pakkohan se on. :wall:

Ja kuten Kippari tuossa mainitsikin niin tuon kansalaisaloitteen allekirjoittaminen ei todellakaan ole turhaa vaikka niitä 25000 nimeä ei tulisikaan täyteen niin onhan aihe saanut julkista positiivisuutta aloitteen ansiosta ja tänä vuonna en itsekään oolut marssissa mukana, mutta pointsit niille jotka olivat! Nykynuoriso (oletettavasti myös sinä) odottavat, että kaikki asiat tulisivat valmiina tarjottimella heti... Työtä ei tehdä minkään asian eteen.

En yleisesti ottaen mene joukon mukana. Puhuin vaan tosta marssista. Toi lapsen nussiminen nyt oli aika idiootti vertaus ja yleistys. Jotkut asiat nyt vaan on semmosia ettei ne herätä mielenkiintoa ennen kuin väkeä on enemmän mukana. En menisi tyhjään kapakkaan ryyppäämään. En liittyisi facebookkiin jos siellä olisi 3 rekisteröitynyttä. Cheekin keikalle en mene vaikka sinne menisi stadionillinen ihmisiä.

Kansalaisaloitteen tavoite on kerätä 50 000 kannatusta. Se ettei kannatuksia saada edes 20 000, on mun mielestä huonoa julkisuutta. Päättäjät ajattelevat ettei asiaa tarvitse käsitellä koska kansa ei sitä tahdo. Miksi jos mua ei kiinnosta osallistua marssiin olen ihminen joka vaatii kaiken heti ja nyt? Teen työtä jolla koen olevan merkitystä.

Kippari kirjoitti:Sinähän tässä halveksivasti suhtauduit kun vähättelit hamppumarssin merkitystä.
Ei siinä mitään että ei osallistu marssille. En minäkään osallistunut mutta en sentään tule tänne haukkumaan niitä jotka osallistui.

En ole haukkunut marssijoita. Jatkakaa vaan. Mitään fakta tietoa mulla ei ole. Ihan omaan mielipiteeseeni perustuen väitän ettei 50henk. kapinoinnista ole hyötyä. Se ei ole halveksumista. Annoin vastauksen kysymykseen ja ilmoitin samalla oman kantani osallistumiseen, mistä kauhean moni pahotti mielensä. En ole tullut haukkumaan tänne ketään.

Huomaa jo siinä että kun ilmoitin etten osallistu marssiin sen kokemani hyödyn takia. Kukaan ei kerro sen hyödyistä vaan alkaa haukkumaan mua ja mun tekemisiä, sekä viemään keskustelua ihan eri asioihin. Miten marssiin liittyy raiskaukset, nykynuorison ongelmat, kansalaisaloite ja muut yleistykset?
Yritätte vääntää musta huonon ihmisen sillä perusteella etten osallistu marssiin.

James Potkukelkka

ViestiKirjoittaja James Potkukelkka » 7.5.2014 20:03

****** kirjoitti:
En vain näe siinä mitään eroa onko siellä 50 vai 50 ja minä.

1 000 marssijaa olisi jo paljon. Minulle riittäisi kyllä 300 marssijaakin. Riittävää määrää osaanottajia ei kuitenkaan saada kasaan, jos ei löydy ihmisiä jotka ovat valmiita olemaan se 51:n marssija jne.

Jos asiaa ajattelee toisesta näkökulmasta: ainoa keino estää esim. 1 000 marssijan kokoon saaminen on, että marssijat väliltä 51-999 eivät osallistu marssille, ellei siellä ole sitä tuhatta marssijaa.

Suomessa kannabista kokeilleita on lähes miljoona. Kansalaisaloite 703:n allekirjoittajia on noin 19 000. Marssijoita Turussa ja Helsingissä yhteensä ~100. Kysymys kuuluukin missä loput ovat? Vastaus lienee tiedottamisessa ja laiskuudessa. Ajatellaan 'ettei siitä mitään tule'. En kuitenkaan näe marssiin osallistuneiden määrän räjäyttämiselle mitään muuta estettä kuin ihmisten laiskuus.

Soitin kahdelle tuttavalleni ja tarjosin kyytiä Helsinkiin marssimaan. Toinen tuttavistani asuikin Helsingissä, mikä oli yllätys. Hän vastasi kieltävästi ja sanoi ettei asia ole hänelle niin tärkeä. Toinen tuttavani lupasi tulla, jos matka ei vaan maksa mitään. Oletti ilmeisesti että olisin halunnut bensarahoja. Sanoin että kyyditys on ilmainen ja toimii sekä marssille että marssilta pois. Lupautumisen sijaan tuttavani sanoi, ettei lähdekään, koska sinne on niin pitkä matka.

Henkilökohtaisesti petyin enemmän jälkimmäiseen tuttavaani, joka laiskuuttaan jäi tilanteesta pois. Jäi vielä mielikuva selittelystä. Ketään en voi kuitenkaan pakottaa marssimaan, mukaanlähtemiskynnystä pyrin kuitenkin resurssieni mukaan madaltamaan. Onneksi muutaman mutkan kautta sain tarjottua kyydin kolmelle muulle marssijalle, joten tarinalla oli kuin olikin hyvä päätös.

Kiitokseni vielä marssin järjestäjille. Marssiminen ensin pelotti, jälkeenpäin oli hieman hömelö olo, mutta olen mukana seuraavana vuonna ja pyrin saamaan muutaman marssijan mukaan silloinkin :)
Ettei tässä nyt kuitenkin olisi taustalla jonkin sortin sukkafetissi? :think: :laugh:
-dagga

vihreä_valo
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja vihreä_valo » 10.5.2014 20:33

Hamppumarssien osallistujamäärät ovat laskeneet. Olen ollut monena vuonna paikalla Turussa ja joitakin vuosia sitten on yli pari sataa hippiä marssinut hyvän asian puolesta. Nyt oli reilut 50 eikä Turun sanomien tarvinnut edes puolittaa jutussaan osallistujamäärää (sitäkin on tapahtunut että 200 onkin ollut lehdessä enää 100) . Selityksenä on toki Turun poliisin läsnäolo viime vuosina, koirien kera luonnollisesti. Nyt kun ajat on muuttuneet ja koiristakin tuli jo sanomista niin toivottavasti porukka löytäis nämä marssit uudestaan. Väittäisin että ollaan aika lähellä jo sitä että niissä puistojatkoissa saa suht kuumotuksitta poltella. Turussa se onnistui jo tänä vuonna.

Ja toi US:n Mikko Saarinen kuulostaa vähän liian hullulta ollakseen tosissaan, epäilen kyl trollaamista vaikka periaattees varmaan huumeita vastaan jätkä onkin.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”