Jo joutui armas aika - ja SuViKo tuli
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
- Pellon Pekko
- 3 tähteä
Re: Jo joutui armas aika - ja SuViKo tuli
Kuvauksen voi hoitaa kuntoon rahalla/porukalla.
Blogin jatkumisen voi turvata rahalla/porukalla (joko pitämällä toimiston pystyssä vankilatuomion ajan [tai maksamalla sakot]).
Mulla ei ole rahaa eikä porukkaa.
Kuvasta on tullut paljon palautetta. Harkitsen sen vaihtamista, mutta kattellaan.
T. Mikko
Blogin jatkumisen voi turvata rahalla/porukalla (joko pitämällä toimiston pystyssä vankilatuomion ajan [tai maksamalla sakot]).
Mulla ei ole rahaa eikä porukkaa.
Kuvasta on tullut paljon palautetta. Harkitsen sen vaihtamista, mutta kattellaan.
T. Mikko
humaNISTI
www.suviko.blogspot.com
www.suviko.blogspot.com
GrowIT kirjoitti:Sossu maksaa 3kk sun vuokras kun olet hotellissa
Tätä en tiennykkää. Oon tieny kyl et yks vanki maksaa sen n. 200e/vuorokaus valtiolle, mut onko tähän summaan jo otettu huomioon vangin vuokranmaksu? Jos ei niin voi hyvä helvetti sitä rahanmenoo.
If freedom is outlawed, only outlaws will have freedom. The world is yours.
SirLaama kirjoitti:...
Tätä en tiennykkää. Oon tieny kyl et yks vanki maksaa sen n. 200e/vuorokaus valtiolle, mut onko tähän summaan jo otettu huomioon vangin vuokranmaksu? Jos ei niin voi hyvä helvetti sitä rahanmenoo.
No jos vangin ylläpito maksaa 6 000e/kk niin se vuokra on aika vähän siihen verrattuna.
SirLaama kirjoitti:...
Taisi olla jopa 6kk minkä ajan valtio maksaa vuokrat kun tarkemmin muistelen asiaa.
170€/vrk on ainoastaan vankeihoidosta koituvat kulut.
Avovankilassa kulut ovat yli 250€/vrk.
Olisko jollain turhanpanttina digikameraa missä ok-laatuinen videokuvaus? Sille voisi olla käyttöä tässä hommassa.
Itellä löytyy yksi digikamera, mutta en muista kyllä minkä laatusta kuvaa ottaa, semi vanhakapistus mutta toimiva. Voisin seuraavalla viikolla tutkia asiaa(kun himaan pääsen) ja katsoa, jos se joutaisi Mikko sulle, tai siis, että siitä on mitään hyötyä.![Ajattelee :think:](./images/smilies/thinking.gif)
Itellä löytyy yksi digikamera, mutta en muista kyllä minkä laatusta kuvaa ottaa, semi vanhakapistus mutta toimiva. Voisin seuraavalla viikolla tutkia asiaa(kun himaan pääsen) ja katsoa, jos se joutaisi Mikko sulle, tai siis, että siitä on mitään hyötyä.
![Ajattelee :think:](./images/smilies/thinking.gif)
hydra kirjoitti:...
No jos vangin ylläpito maksaa 6 000e/kk niin se vuokra on aika vähän siihen verrattuna.
No totta kai se on vähemmän siihen verrattuna, mut ei näitä summia nyt voi edes verrata keskenään, koska ne kumpikin kuuluu yhteen. On se vaan kallista touhua.
If freedom is outlawed, only outlaws will have freedom. The world is yours.
- Pellon Pekko
- 3 tähteä
Siemennestettä!
Työskentelyä helpottavia lahjoituksia otetaan vastaan - on kyse sitten teknisistä apuvälineistä, vuokran-/sakonmaksajista tahi reseptivapaista lääkkeistä.
T. Mikko
Työskentelyä helpottavia lahjoituksia otetaan vastaan - on kyse sitten teknisistä apuvälineistä, vuokran-/sakonmaksajista tahi reseptivapaista lääkkeistä.
T. Mikko
GrowIT kirjoitti:...
Taisi olla jopa 6kk minkä ajan valtio maksaa vuokrat kun tarkemmin muistelen asiaa.
170€/vrk on ainoastaan vankeihoidosta koituvat kulut.
Avovankilassa kulut ovat yli 250€/vrk.
Mistä te nyt noita lukuja revitte? Pistäkää lähteitä noihin juttuihinne tai se on aivan sama mitä täällä foorumilla jauhatte. Eikä tämä ole mitään spekulointia suomen vankilajärjestelmästä tai sen aiheuttamista kuluista, joten pidetään keskustelu siinä missä kuuluukin.
Mielestäni nyt kannattaisi yrittää saada yhä lisää median huomiota aiheelle, kuten Zmoky the mouse ylempänä totesi. Olisi hienoa, jos löytyisi muitakin, jotka uskaltautuisivat rohkeasti esiin kuten Pekkola. Itsestäni tähän ei ole, mutta taustalla lupaan tukea antaa mikäli sitä tarvitaan. Pitäisiköhän mediaan ottaa yhteyttä asian tiimoilta? Esim. iltapäivälehtiin, niitähän enemmistö lukee. Saataisiin ehkä näkyvyyttä ja vähän ns. hämmennystä aiheutettua.
- Tapionpoika
- 2 tähteä
Phoenixs kirjoitti:...
Mistä te nyt noita lukuja revitte? Pistäkää lähteitä noihin juttuihinne tai se on aivan sama mitä täällä foorumilla jauhatte. Eikä tämä ole mitään spekulointia suomen vankilajärjestelmästä tai sen aiheuttamista kuluista, joten pidetään keskustelu siinä missä kuuluukin.
Löytyi tällainen: http://www.verkkouutiset.fi/index.php?o ... a&Itemid=4
Tuolla luvulla vuorokausihinta olisi n. 145 euroa. Mutta tosiaan, vähän aiheen sivusta.
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't
- Pellon Pekko
- 3 tähteä
Siitä, että mikään ei ole ilmaista
Eri puolilla nettiä - myös blogin kommenteissa - on alkanut viritä keskustelua siitä, että kuinka blogiani/projektia voisi tukea. Ensinnäkin: olen erittäin iloinen, että halua löytyy!
Olen myös saanut useampia viestejä valheellisen valistusjärjestelmän sortamilta kansalaisilta. Nämä viestit ovat pääsääntöisesti tavalla tai monella surullista luettavaa. Joillekin on käynyt huonosti, joillekin ollut lähellä käydä ja jotkut ovat ymmärtäneet pitää kaksoiselämänsä niin skarppina, että kiinnijäämisen mahdollisuus on erittäin minimoitu. Onko yksi jälkimmäisten edustajista kenties naapurisi? Vai poliitikko, jota äänestit viime eduskuntavaaleissa - ja joka kenties juuri nyt edustaa sinun mielipidettäsi Arkadianmäellä?
No, kuinka minua voidaan auttaa? Kuten aiemmista videoista on nähtävissä, tekninen kalustoni on heikko. Olen saanut alustavia lupauksia laitteiston kohentamisesta, mutta olen saanut niin paljon erilaisia lupauksia, että uskon vasta kun apu on kirjaimellisesti käsissäni. Ilmeisesti moni kuvittelee, että "kyllähän sitä moni tukee, ei mun tartte". Paljastanpa nyt: ei tue, ei kukaan. Ei ole tukiporukkaa, ei ole rahaa. Yksi mies yksin.
Rahasta päästään siihen, että minulle on määrätty jo ja tätä menoa tullaan määräämään lisää sakkoja, joita minulla ei ole mahdollisuutta tulotilanteessani maksaa. Kun en maksa, ne muunnetaan vankeudeksi. Silloin voi lähteä koti=toimisto=työtila alta, ja vaakalaudalla on paitsi oma elämäni, myös esim. suhteeni lapseeni. Ja se, mikä ehkä joitakuita jopa kiinnostaa - blogin jatkuminen.
Teen paljon asioita tämän politiikanhaaran edistämiseksi, milloin missäkin. Omat resurssini eivät riitä laillisen rahankeräyksen järjestämiseen - ja jos vain lisään sivulle "donate"-napin ja tilinumeroni, veikkaan, että virkakoneisto olisi alta aikayksikön rikkomassa kiveksiäni. Se olisi harvojen etu.
Jotain positiivista: saatan jopa saada tilaisuuden tehdä töitä. Pyrin liittymään erääseen Lahtelaiseen osuuskuntaan, mutta osuuskunnan hallitus katsoi harjoittamani poliittisen toiminnan sopimattomaksi heidän julkisuuskuvaansa. Joo-o, kannabis voi syrjäyttää... Vai se kieltolaki? Eräs toinen kuitenkin vastasi myöntävästi. To be continued, again and again and again...
Päivän uutisen euroa poimin Verkkomediasta:
Vanki maksaa valtiolle 53 000 vuodessa
Eri puolilla nettiä - myös blogin kommenteissa - on alkanut viritä keskustelua siitä, että kuinka blogiani/projektia voisi tukea. Ensinnäkin: olen erittäin iloinen, että halua löytyy!
Olen myös saanut useampia viestejä valheellisen valistusjärjestelmän sortamilta kansalaisilta. Nämä viestit ovat pääsääntöisesti tavalla tai monella surullista luettavaa. Joillekin on käynyt huonosti, joillekin ollut lähellä käydä ja jotkut ovat ymmärtäneet pitää kaksoiselämänsä niin skarppina, että kiinnijäämisen mahdollisuus on erittäin minimoitu. Onko yksi jälkimmäisten edustajista kenties naapurisi? Vai poliitikko, jota äänestit viime eduskuntavaaleissa - ja joka kenties juuri nyt edustaa sinun mielipidettäsi Arkadianmäellä?
No, kuinka minua voidaan auttaa? Kuten aiemmista videoista on nähtävissä, tekninen kalustoni on heikko. Olen saanut alustavia lupauksia laitteiston kohentamisesta, mutta olen saanut niin paljon erilaisia lupauksia, että uskon vasta kun apu on kirjaimellisesti käsissäni. Ilmeisesti moni kuvittelee, että "kyllähän sitä moni tukee, ei mun tartte". Paljastanpa nyt: ei tue, ei kukaan. Ei ole tukiporukkaa, ei ole rahaa. Yksi mies yksin.
Rahasta päästään siihen, että minulle on määrätty jo ja tätä menoa tullaan määräämään lisää sakkoja, joita minulla ei ole mahdollisuutta tulotilanteessani maksaa. Kun en maksa, ne muunnetaan vankeudeksi. Silloin voi lähteä koti=toimisto=työtila alta, ja vaakalaudalla on paitsi oma elämäni, myös esim. suhteeni lapseeni. Ja se, mikä ehkä joitakuita jopa kiinnostaa - blogin jatkuminen.
Teen paljon asioita tämän politiikanhaaran edistämiseksi, milloin missäkin. Omat resurssini eivät riitä laillisen rahankeräyksen järjestämiseen - ja jos vain lisään sivulle "donate"-napin ja tilinumeroni, veikkaan, että virkakoneisto olisi alta aikayksikön rikkomassa kiveksiäni. Se olisi harvojen etu.
Jotain positiivista: saatan jopa saada tilaisuuden tehdä töitä. Pyrin liittymään erääseen Lahtelaiseen osuuskuntaan, mutta osuuskunnan hallitus katsoi harjoittamani poliittisen toiminnan sopimattomaksi heidän julkisuuskuvaansa. Joo-o, kannabis voi syrjäyttää... Vai se kieltolaki? Eräs toinen kuitenkin vastasi myöntävästi. To be continued, again and again and again...
Päivän uutisen euroa poimin Verkkomediasta:
Ketju Mikon tukemiskokoontumisesta luotu: http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=53359
Koska viestiin tarvitsee ilmoituksen mukaan kirjoittaa enemmän, niin kehotanpa sitten tähän vaikka ihmisä käymään lukaisemaan ketjua ja aktivoitumaan![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Guru :guru:](./images/smilies/old.gif)
Koska viestiin tarvitsee ilmoituksen mukaan kirjoittaa enemmän, niin kehotanpa sitten tähän vaikka ihmisä käymään lukaisemaan ketjua ja aktivoitumaan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Tapionpoika
- 2 tähteä
Pellon Pekko kirjoitti:Päivän uutisen euroa poimin Verkkomediasta:
Verkkomedia on eri kuin Verkkouutiset. Toinen on salaliittoteorioiden kirpputori, toinen Kokoomuksen verkkolehti.
- multakurkku
Dear Mikko.
Kun tuossa tuskailit sakkojen maksamisesta.. .
Itelläni on nyt sellainen tilanne. On kaksi sakkoa yhtä aikaa päällä. Toisesta on jo oikeudessakin käyty.
Joten tee näin niin tuskin joudut linnaan: Maksa 20€/sakkolappu.
Ja jossain vaiheessa ulosotosta otetaan yhteyttä. Käy paikalla ja ilmoita, että maksat 20€/kk. Tietenki parempi jos itse menet sinne oma-aloitteisesti paikanpäälle.
Jos on mulkku ulosottomies niin tulee kutsu oikeuteen. Ja siellä taas kerrot, että maksat 20€/kk -per sakkolappu.
Ja tadadadaaa.. Oikeuslaitos katsoo, että teet parhaasi sakkojen eteen. Ja ei laita sinua linnaan. Koska se tulisi liian kalliiksi valtiolle.
Toki syyttäjä vittuilee tapansa mukaan.
Näin voin kertoa omasta kokemuksesta. Elän tälläistä elämää...![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Itelläni on nyt sellainen tilanne. On kaksi sakkoa yhtä aikaa päällä. Toisesta on jo oikeudessakin käyty.
Ja jossain vaiheessa ulosotosta otetaan yhteyttä. Käy paikalla ja ilmoita, että maksat 20€/kk. Tietenki parempi jos itse menet sinne oma-aloitteisesti paikanpäälle.
Jos on mulkku ulosottomies niin tulee kutsu oikeuteen. Ja siellä taas kerrot, että maksat 20€/kk -per sakkolappu.
Ja tadadadaaa.. Oikeuslaitos katsoo, että teet parhaasi sakkojen eteen. Ja ei laita sinua linnaan. Koska se tulisi liian kalliiksi valtiolle.
Toki syyttäjä vittuilee tapansa mukaan.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Näin voin kertoa omasta kokemuksesta. Elän tälläistä elämää...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Laman ja säästämisen vuoksi valo tunnelin päässä sammutetaan ![Guru :guru:](./images/smilies/old.gif)
![Guru :guru:](./images/smilies/old.gif)
multakurkku kirjoitti:Dear Mikko.
Ja jossain vaiheessa ulosotosta otetaan yhteyttä...
Ehkä parempi ottaa suoraan itse yhteyttä oikeusrekisterikeskukseen vai mikä nyt olikaan virasto joka noista vastaa. Ilmoitat vaan heille suoraan että maksat vaikka 2e/kk ja homma on hoidossa, ei tarvitse maksuhäiriöitä ottaa tai olla ulosoton kanssa missään tekemisissä.
Viimeksi muokannut muggg, 11.7.2012 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kerätäänkö mikolle kolehti ja hommataan joku digikamera millä voi blogin sisältöä täydentää videon ja kuvien avulla?
Kuten sanonta kuuluu "kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa" ja videokuva on varmaan miljoona sanaa. Voidaan hommata niin hyvä kamera kuin vaan saadaan rahaa kasaan, jopa 60-70 eurolla saa toimivan kameran. Eli jos 7 tyyppiä heittää kympin niin se propleema on jo ratkaistu. Itse olen kolehdissa mukana.
Oma vanha digikamera oli mikolle menossa, mutta siitä on objekti/linssi mennyt paskaksi ajan saatossa. Joten käytännön hyötyä siitä ei ole.
Tarvittaisiin nyt yhteistoimintaa ja sen luulisi olevan helppoa, kun meitä hamputtelijoita on paljon. Jos edes jotkut auttaa tässä vähän niin homma edistyy. Vai ollaanko me hipit oikeesti niin laiskoja ja aikaansaamattomia?
Kuten sanonta kuuluu "kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa" ja videokuva on varmaan miljoona sanaa. Voidaan hommata niin hyvä kamera kuin vaan saadaan rahaa kasaan, jopa 60-70 eurolla saa toimivan kameran. Eli jos 7 tyyppiä heittää kympin niin se propleema on jo ratkaistu. Itse olen kolehdissa mukana.
Oma vanha digikamera oli mikolle menossa, mutta siitä on objekti/linssi mennyt paskaksi ajan saatossa. Joten käytännön hyötyä siitä ei ole.
Tarvittaisiin nyt yhteistoimintaa ja sen luulisi olevan helppoa, kun meitä hamputtelijoita on paljon. Jos edes jotkut auttaa tässä vähän niin homma edistyy. Vai ollaanko me hipit oikeesti niin laiskoja ja aikaansaamattomia?
Right. Heitän kympin jos Mikko kertoo osoitteen mihin voi lähettää.
- Pellon Pekko
- 3 tähteä
Sakot muuntumassa vankeudeksi.
"Ensi syyskuussa Helsingissä järjestetään useiden tahojen välinen seminaari, johon osallistuu esim. poliisin edustajia, järjestöjä ja tutkijoita. Kannabisakatemiaksi nimetyn seminaarin aiheena on rangaistavuuden poistaminen. Minut on kutsuttu puhumaan ja lupasinkin osallistua ilomielin – vaan eikö ole ironista, jos istun tällöin vankilassa?!
http://suviko.blogspot.fi/2012/07/ironista.html
"Ensi syyskuussa Helsingissä järjestetään useiden tahojen välinen seminaari, johon osallistuu esim. poliisin edustajia, järjestöjä ja tutkijoita. Kannabisakatemiaksi nimetyn seminaarin aiheena on rangaistavuuden poistaminen. Minut on kutsuttu puhumaan ja lupasinkin osallistua ilomielin – vaan eikö ole ironista, jos istun tällöin vankilassa?!
http://suviko.blogspot.fi/2012/07/ironista.html
Huhhuh!!
Johan sakot rapsahti.
Aivan käsittämätöntä.
Sanohan tulevaisuudessa blogissas kasvattavas pelkästään lowryder-lajiketta, josta saatava sato on pienempi kuin isommista kasveista.
Toiveajattelua, ettäkö ne pässinpäät tätä tajuisivat, mut ehkä... ehkä sieltä oikeuslaitokselta tai jostain löytyisi yksi viisas ihminen joka ymmärtäisi tuon,
ja täten tulevaisuudessa jos ja kun saat sakkoa, he katsoisivat, että tuleva sato olisi pienempi kuin se 25g per kasvi, niin sakotkin olisivat pienemmät.
Mikäli katsovat edelleen sen vanhan kaavan mukaan, eli 25g per kasvi, ja sakottavat sen mukaan... sehän olisi silloin kirjaimellisesti aivan väärin ja täten oikeus ei ole tapahtunut.
Perhana jos eivät usko sitä lowryderiksi, niin kasvattakoot itse puskan loppuun ja opiskelkoot.
Puhuhan hienosti siellä kannabisakatemiassa, mikäli sua sinne nyt päästetään.
Perskule ku muakin ärsyttää ja pistää vihaksi tämä suomen asennoituminen tätä kauheata HUUUUMETTA kohtaan.
"Yksinkertaisia apinoita kaikki perkeleen päättäjät"
Noin mä varmaan sanoisin siellä akatemiassa
Toivotaan, että sieltä löytyy yksi kehittyneempi apina, ja rangaistuksesi poistettaisiin.
Taidan mennä röökille.. se kun on ihan ookoo.. sehän ei ole vaarallista... sehän on laillista.
Johan sakot rapsahti.
Aivan käsittämätöntä.
Sanohan tulevaisuudessa blogissas kasvattavas pelkästään lowryder-lajiketta, josta saatava sato on pienempi kuin isommista kasveista.
Toiveajattelua, ettäkö ne pässinpäät tätä tajuisivat, mut ehkä... ehkä sieltä oikeuslaitokselta tai jostain löytyisi yksi viisas ihminen joka ymmärtäisi tuon,
ja täten tulevaisuudessa jos ja kun saat sakkoa, he katsoisivat, että tuleva sato olisi pienempi kuin se 25g per kasvi, niin sakotkin olisivat pienemmät.
Mikäli katsovat edelleen sen vanhan kaavan mukaan, eli 25g per kasvi, ja sakottavat sen mukaan... sehän olisi silloin kirjaimellisesti aivan väärin ja täten oikeus ei ole tapahtunut.
Perhana jos eivät usko sitä lowryderiksi, niin kasvattakoot itse puskan loppuun ja opiskelkoot.
Puhuhan hienosti siellä kannabisakatemiassa, mikäli sua sinne nyt päästetään.
Perskule ku muakin ärsyttää ja pistää vihaksi tämä suomen asennoituminen tätä kauheata HUUUUMETTA kohtaan.
"Yksinkertaisia apinoita kaikki perkeleen päättäjät"
Noin mä varmaan sanoisin siellä akatemiassa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Toivotaan, että sieltä löytyy yksi kehittyneempi apina, ja rangaistuksesi poistettaisiin.
Taidan mennä röökille.. se kun on ihan ookoo.. sehän ei ole vaarallista... sehän on laillista.
Leaders of the world, when you do something
Feeding ghetto people, you never do nothing
Feeding ghetto people, you never do nothing
- Tapionpoika
- 2 tähteä
... Eli minun matikkani mukaan 26 tai 27 päivää vankeutta, riippuen siitä pyöristävätkö ylös- vai alaspäin.
Eivät kai ne sentään viittä vaille valmiita (lue: selvästi yli 25g antavia) kasveja lue mukaan tuohon 25g/kasvi -logiikkaan? Käsittääkseni tuo on vain keskimääräinen tuottoarvio, jota käytetään kun ei ole vielä valmista lopputuotetta, jota punnita.
Eli jos kaapissa on kaatoa odottava puolitoistametrinen, yhtä pamppua oleva kasvi, niin se sitten punnitaan ja mennään sen mukaan.
Eivät kai ne sentään viittä vaille valmiita (lue: selvästi yli 25g antavia) kasveja lue mukaan tuohon 25g/kasvi -logiikkaan? Käsittääkseni tuo on vain keskimääräinen tuottoarvio, jota käytetään kun ei ole vielä valmista lopputuotetta, jota punnita.
Eli jos kaapissa on kaatoa odottava puolitoistametrinen, yhtä pamppua oleva kasvi, niin se sitten punnitaan ja mennään sen mukaan.
Ei voi olla totta, ei voi olla totta... Mä ihan oikeasti itken verta, jos tuon syyskuun kokouksenkin tulos on vain tätä samaa p*skaa. Noi rangaistukset on ihan älyttömiä. Ei muuta kuin foliohattua taas syvemmälle, ettei lähde rahat, asunto, duuni ja lapset jos sattuu jäämään kiinni parisenttisen kuolleen taimen hallussapidosta. Sehän voi olla vaarallinen yhteiskunnalle!! Puhumattakaan siitä, jos se joskus olisi tuottanut satoa ja sitä olisi istunut kotisohvallaan nauramassa jollekin komedialle, se se vasta hirveää olisi! Oikeesti, huhhuh ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Palaa sivulle “Politiikka ja media”