usko ja urheilu
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Re: Erikoinen sivusto - mitäs hampuusit ovat mieltä?
Haha, tuo on jo klassikko, tullut törmättyä parisen kertaa aikaisemminkin. Mikä näitä oikein riivaa? Faktat kohillaan, pakko myöntää.
Re: usko ja urheilu
"Entä jos joutuisit tekemisiin poliisin kanssa, jonka tietäisit vapaa-aikoinaan käyttävän kannabista? "
OLISIN AIKA INNOISSANI!![Nauru :laugh:](./images/smilies/laugh.gif)
OLISIN AIKA INNOISSANI!
![Nauru :laugh:](./images/smilies/laugh.gif)
HUH HUH.
- kivennäisvesi hampuusi
En enää pysty pakottamaan itseäni lukemaan tuota. Muistaakseni tuota järjestöä tai mikä onkaan oli kovasti kritisoitu kun vehtasivat kaupungin virkailijoiden kanssa ja saivat tukea sieltä. "Sekularistisessa" maassa vastaavaa ei pitäisi tapahtua. Eikö tuo mielenvikainen poliisi joka tuossa paasasi niin myöntänyt itsekin rikkoneensa lakia tai ainakin ottaneensa isoja vapauksia kun se meni sen kannabisnarkkarin kotiin ilman etsintälupaa ja vasta jälkeen päin sen tehtaili? Tällaista lukiessa jo melkein toivon että alueella olisi oikeaa rikollisuutta niin tuo puumaja poliisilaitos voisi tehdä jotain priorisointia työssään kuin imeä verorahoja vamppyyrin tavoin.
kivennäisvesi hampuusi kirjoitti:Eikö tuo mielenvikainen poliisi joka tuossa paasasi niin myöntänyt itsekin rikkoneensa lakia tai ainakin ottaneensa isoja vapauksia kun se meni sen kannabisnarkkarin kotiin ilman etsintälupaa ja vasta jälkeen päin sen tehtaili?
Suomessahan poliisi ei tarvitse kotietsintälupaa, niinku amerikkalaisissa elokuvissa?
Kolme grammaa hassista, amfetamiinia muutama viiva, parisenkymmentä tuoppia.
-
- 3 tähteä
How High? kirjoitti:...
Suomessahan poliisi ei tarvitse kotietsintälupaa, niinku amerikkalaisissa elokuvissa?
Ei kotietsintälupaa, mutta kotietsintämääräyksen, jonka voi antaa ainoastaan pidättämiseen oikeutettu virkamies, eli komisario ja siitä ylempi. Etsintämääräys (paperi) on esitettävä ennen etsinnän aloittamista, mutta kuten monesti (aina?) on, määräys on annettu suullisesti, jolloin etsinnän peruste on ilmoitettava suullisesti ennen etsinnän aloittamista. Määräyksen olemassaolo pitäisi tietysti jotenkin voida todentaa, mutta äkkiäkös nimi paperiin ilmestyy jälkikäteen.
"Kiireellisissä tapauksissa" etsinnän voi suorittaa myös ilman määräystä, mutta kotikasvattajan raidaaminen ei ole tällainen tapaus.
Toisin kuin Amerikassa kuitenkin, Suomessa laittomasti hankitut todisteet ovat tasan yhtä pitäviä kuin laillisestikin hankitut.
edit: Pakkokeinolaki, 5 luku, 5 § kotietsinnän toimittaminen
Kotietsintää aloitettaessa on kirjallinen etsintämääräys esitettävä paikalla olevalle, 4 §:n 2 momentissa tarkoitetulle henkilölle (sille, jonka luona kotietsintä toimitetaan, kop.past.huom.). Jollei kirjallista määräystä ole, etsinnän tarkoitus on suullisesti esitettävä.
-
http://www.uskojaurheilu.fi/2009/huume/info.html
Aivan mahtavaa tavaraa. Ajattelin herättää henkiin tämän vanhan threadin kun meinasin repeillä niin pahasti. Pakko oli muistuttaa ihmisiä siitä minkälaisia tolloja suomesta löytyy![Nauru :laugh:](./images/smilies/laugh.gif)
Aivan mahtavaa tavaraa. Ajattelin herättää henkiin tämän vanhan threadin kun meinasin repeillä niin pahasti. Pakko oli muistuttaa ihmisiä siitä minkälaisia tolloja suomesta löytyy
![Nauru :laugh:](./images/smilies/laugh.gif)
-
Ei tätä voi oikeesti olla tehty tosissaan. Joku hampuusi vääntänyt sivut joskus vitsiksi
Huumausaineiden käyttö on rikos
* Seurauksena kotietsinnät
* Ruumishuone
=DDD
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Huumausaineiden käyttö on rikos
* Seurauksena kotietsinnät
* Ruumishuone
=DDD
Mitä ihmettä, ovatko nämä legendaariset sivut ovat hävinneet netista?
Itse en enää niitä löytänyt.
Harmi, olivat niin viihdyttävät. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Itse en enää niitä löytänyt.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- stonedrunk
Kaikki hauska loppuu aikanaan.
nimim. hashis on hermomyrkky
.
nimim. hashis on hermomyrkky
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- dhadgièkdi
- 1 tähti
Itsekkin huomasin ettei tuonne näytä enää pääsevän. Sivutila saatta toki olla jossain vielä mutta domain on whois:n mukaan mennyt vanhaksi 15.8.2012..
No mutta tietysti hätä ei ole ihan tämän näköinen, siitä jostain vuodesta 2002(?) kun nuo sivut ovat olemassa olleet, on Archive.org niitä syövereihinsä vähän väliä arkistoinut:
http://web.archive.org/web/200801201755 ... index.html
Ainoa harmi on että ruumishuonekuva ei ole päässyt talteen, oli huvittava, "TÄTÄKÖ SINÄ HALUSIT ELÄMÄLTÄ?"![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No mutta tietysti hätä ei ole ihan tämän näköinen, siitä jostain vuodesta 2002(?) kun nuo sivut ovat olemassa olleet, on Archive.org niitä syövereihinsä vähän väliä arkistoinut:
http://web.archive.org/web/200801201755 ... index.html
Ainoa harmi on että ruumishuonekuva ei ole päässyt talteen, oli huvittava, "TÄTÄKÖ SINÄ HALUSIT ELÄMÄLTÄ?"
http://www.uskojaurheilu.fi/huume/karikorhonen.html
Karin kaikki kaverit delas! Kaikki!!
Sinun täytyy jälleen kerran kirjoittaa enemmän viestiin.
Karin kaikki kaverit delas! Kaikki!!
Peace.
mölli kirjoitti:http://www.uskojaurheilu.fi/huume/karikorhonen.html
Karin kaikki kaverit delas! Kaikki!!![]()
http://fi.wikipedia.org/wiki/KK_%E2%80% ... ankauppias
Lukases mölli siitä vähä enemmän inffoa kyseisestä tyypistä.
Itse en näe mitään hauskaa kyseisessä kirjassa tai sen tapahtumissa. Saatikka viattomien kuolemissa.
Mclain kirjoitti:...
http://fi.wikipedia.org/wiki/KK_%E2%80% ... ankauppias
Lukases mölli siitä vähä enemmän inffoa kyseisestä tyypistä.
Itse en näe mitään hauskaa kyseisessä kirjassa tai sen tapahtumissa. Saatikka viattomien kuolemissa.
Pakko on viestiäsi kommentoida, linkisssäsi kerrotaan: "KK – Kuolemankauppias on Riku Rinteen vuonna 2000 kirjoittama kirja, joka kertoo tositarinan huumekauppias Kari Korhosesta [1], joka uskoon tulon myötä lopetti laittomuudet. Teos valittiin vuoden 2001 kristilliseksi kirjaksi[2]. Voittajan valitsi päätoimittaja Tapani Ruokanen."
Kuvitteletko todella kannabiksen olevan syy KK:n tekoihin tai noiden kavereiden kuolemiin?
Herää pahvi, juttusi ovat juurikin suoraaan -70 luvun huumevalistuksen tuotoksia.
Kommenttisi: " Saatikka viattomien kuolemissa" herättää hilpeyttä, miksi et vetoa samantien lapsiin tai kannabiksen piikittäjien uhkakuviin?
Tottahan toki kaikki kirjassa on totta, sehän kertoo tositarinan ja eiväthän uskovaiset valehtele tai kerro satuja.
Itse olen samasta kaupungista kotoisin, jossa KK vaikutti ja tälle naureskelijalle: Kyllä, Karin kaverit päätyivät mullan alle. Tuosta listasta voit lukea kuolemaan johtaneita syitä. Vieläkö naurattaa?
Tiedän pari vanhan liiton heppua noilta ajoilta, löytyvät myös kirjastakin (oletko lukenut KK-kuolemankauppiaan?) ja minä olen kuullut että osa jutuista ovat väritettyjä, mutta suurin piirtein totta. 90-luku oli speedin aikaa ja olihan tuo meno noissa porukoissa hurjaa.
KK itse kirjassa kertoi paikanneensa elämästä puuttuneen "tyhjyyden" polttelemalla hashista ja polttikin sitä pitkään ja paljon, kunnes se ei luonnollisesti enää juurikaan "pärähtänyt" ja kaverinsa kertoi että tuossa olis tarjolla amfetamiinia, joka veikin miehen mennessään. Johtuen osaksi kannabiksen laittomasta statuksesta, tänä päivänä ja silloin 80-90-luvulla kaikki huumeet kävelivät/kävelee käsi kädessä. Varsinkin joku itä-rajan takaa roudattu peltsi.
Eihän se tietenkään kaikilla noin mene. En tiedä tilastoja, onko tätä edes tutkittukaan, moniko siirtyy kovempiin kannabiksesta? Mutta näitä tapauksia on, on aina ollut ja tulee aina olemaan. Joillakin se tietty "kynnys" ylittyy kun ilkeä, vaarallinen ja paljon varoiteltu kannabiskokeilu on tehty. Surullista mutta totta.
Minusta on typerää käytöstä niputtaa kaikki uskovaiset joksikin tietyksi ihmisryhmäksi jotka tietenkin valehtelevat. Se kun nyt vaan ei niin mene.
wentami kirjoitti:...
Pakko on viestiäsi kommentoida, linkisssäsi kerrotaan: "KK – Kuolemankauppias on Riku Rinteen vuonna 2000 kirjoittama kirja, joka kertoo tositarinan huumekauppias Kari Korhosesta [1], joka uskoon tulon myötä lopetti laittomuudet. Teos valittiin vuoden 2001 kristilliseksi kirjaksi[2]. Voittajan valitsi päätoimittaja Tapani Ruokanen."
Kuvitteletko todella kannabiksen olevan syy KK:n tekoihin tai noiden kavereiden kuolemiin?
Herää pahvi, juttusi ovat juurikin suoraaan -70 luvun huumevalistuksen tuotoksia.![]()
Kommenttisi: " Saatikka viattomien kuolemissa" herättää hilpeyttä, miksi et vetoa samantien lapsiin tai kannabiksen piikittäjien uhkakuviin?
Tottahan toki kaikki kirjassa on totta, sehän kertoo tositarinan ja eiväthän uskovaiset valehtele tai kerro satuja.![]()
Tiedän pari vanhan liiton heppua noilta ajoilta, löytyvät myös kirjastakin (oletko lukenut KK-kuolemankauppiaan?) ja minä olen kuullut että osa jutuista ovat väritettyjä, mutta suurin piirtein totta. 90-luku oli speedin aikaa ja olihan tuo meno noissa porukoissa hurjaa.
KK itse kirjassa kertoi paikanneensa elämästä puuttuneen "tyhjyyden" polttelemalla hashista ja polttikin sitä pitkään ja paljon, kunnes se ei luonnollisesti enää juurikaan "pärähtänyt" ja kaverinsa kertoi että tuossa olis tarjolla amfetamiinia, joka veikin miehen mennessään. Johtuen osaksi kannabiksen laittomasta statuksesta, tänä päivänä ja silloin 80-90-luvulla kaikki huumeet kävelivät/kävelee käsi kädessä. Varsinkin joku itä-rajan takaa roudattu peltsi.
Eihän se tietenkään kaikilla noin mene. En tiedä tilastoja, onko tätä edes tutkittukaan, moniko siirtyy kovempiin kannabiksesta? Mutta näitä tapauksia on, on aina ollut ja tulee aina olemaan. Joillakin se tietty "kynnys" ylittyy kun ilkeä, vaarallinen ja paljon varoiteltu kannabiskokeilu on tehty. Surullista mutta totta.
Minusta on typerää käytöstä niputtaa kaikki uskovaiset joksikin tietyksi ihmisryhmäksi jotka tietenkin valehtelevat. Se kun nyt vaan ei niin mene.
You wake up and realize the days were slow but the years went fast
- Tapionpoika
- 2 tähteä
Evankelista ja kirjailija Riku Rinne itse omassa persoonassaan antoi minulle tuon kirjan, kun ainakin männävuosina teki koulukierroksia. Luettuahan se tuli, jo ihan senkin takia että heppu vaikutti jopa nuoren miehen angstin lävitse ihan vilpittömältä ja mukavalta.
Kirjaa minulla ei enää ole ja luin sen kerran. Onhan se nyt saatanan surullista miten elämä on ihmistä riepotellut, ja kaikki sympatia Korhosen suuntaan - siinä vaiheessa kun päihteet (monikossa) on ajanut noin pahasti nurkkaan, niin siitä suosta noustuaan on hyvä että on saanut mitä tahansa muuta sisältöä elämäänsä.
Kuitenkin valtaosa huumehien käyttäjistä (ainakin itse tuntemistani) ei vastaavaan tilanteeseen, luojan lykky, koskaan joudu, eikä heidän elämänvalintojansa tulisi kieltää tai paheksua sen takia että vain osa addiktoituu niin pahasti että addiktio ajaa rikoksen tielle. Vanha klisee, mutta hoitoa nämä ihmiset tarvitsevat eivätkä rankaisua.
Kirjaa minulla ei enää ole ja luin sen kerran. Onhan se nyt saatanan surullista miten elämä on ihmistä riepotellut, ja kaikki sympatia Korhosen suuntaan - siinä vaiheessa kun päihteet (monikossa) on ajanut noin pahasti nurkkaan, niin siitä suosta noustuaan on hyvä että on saanut mitä tahansa muuta sisältöä elämäänsä.
Kuitenkin valtaosa huumehien käyttäjistä (ainakin itse tuntemistani) ei vastaavaan tilanteeseen, luojan lykky, koskaan joudu, eikä heidän elämänvalintojansa tulisi kieltää tai paheksua sen takia että vain osa addiktoituu niin pahasti että addiktio ajaa rikoksen tielle. Vanha klisee, mutta hoitoa nämä ihmiset tarvitsevat eivätkä rankaisua.
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't
indica to accept the things I can't
ghostyass kirjoitti:Itse olen samasta kaupungista kotoisin, jossa KK vaikutti ja tälle naureskelijalle: Kyllä, Karin kaverit päätyivät mullan alle. Tuosta listasta voit lukea kuolemaan johtaneita syitä. Vieläkö naurattaa?
...
Eiköhän syyt noihin minun omiin hymiöihin löydy jopa sinun vastauksestasi ja tuosta lainauksesta: "Teos valittiin vuoden 2001 kristilliseksi kirjaksi".
Se, että joku joka on käyttänyt kannabista ja siirtyy "tehokkaimpiin" aineisiin ei ole syy niputtaa kaikki kannabista käyttävät tietyksi ihmisryhmäksi vaikka 70-luvun oppeihin tukeutuva suomalainen huumevalistus näin on valehdellut ilmeisen ansiokkasti. Uskonnolliset ryhmät ovat tätä huumevalistusta pitäneet hallussaan viimeisiä vuosia lukuunottamatta ja muutosta on jo tapahtunut valistuksen laadussa.
Jos haluat jatkaa keskustelua niin kerro, miten liittyvät kuvat ruumishuoneelta ja KK:n tarina kannabiksen käyttöön? Toivottavasti et ala kertomaan samoja satuja porttiteriasta kuten ex Usko&Urheilu sivusto.
Eiköhän syyt noihin minun omiin hymiöihin löydy jopa sinun vastauksestasi ja tuosta lainauksesta: "Teos valittiin vuoden 2001 kristilliseksi kirjaksi".
Mitä sitten jos se valittiin vuoden 2001 kristilliseksi kirjaksi? Vähentääkö se jotenkin kirjassa olevan tekstin totuuspohjaa? Edelleenkin, suosittelen lukemaan kirjan ennen kuin täällä lyttäät sen valehteluksi. Millä perusteella vihjailet KK:n valehtelevan? Silläkö kun mies on uskossa? Niputtamisen suhteen pata kattilaa soimaa.
Se, että joku joka on käyttänyt kannabista ja siirtyy "tehokkaimpiin" aineisiin ei ole syy niputtaa kaikki kannabista käyttävät tietyksi ihmisryhmäksi vaikka 70-luvun oppeihin tukeutuva suomalainen huumevalistus näin on valehdellut ilmeisen ansiokkasti. Uskonnolliset ryhmät ovat tätä huumevalistusta pitäneet hallussaan viimeisiä vuosia lukuunottamatta ja muutosta on jo tapahtunut valistuksen laadussa.
Minä en olekaan tässä puolustellut usko & urheilu-sivuston naurettavia väitteitä. Enkä ole myöskään niputtanut kannabiksen käyttäjiä yhdeksi köntäksi, vaan nyt oli puhe KK:sta jos muistat. Sinä vihjailet täällä miehen olevan valehtelija ja kiistit että hasiksella olisi ollut jotain tekemistä sen kanssa että KK päätyi syvälle paskaan. Korhosen kohdalla noissa porukoissa, noissa olosuhteissa ja sieltä mistä hasis saatiin oli se mikä vei miehen mennessään. En minä ole väittänyt että näin olisi lähtökohtaisesti, mutta jotkut innokkaat nuoret kokevat pilven polttelun jännittävänä ja kovana juttuna, jolloin herkästi siirrytään kokeilemaan muitakin jännittäviä juttuja. Kuitenkin suurin osa hampuuseista on fiksua väkeä ja näin ei pääse tapahtumaan.
Jos haluat jatkaa keskustelua niin kerro, miten liittyvät kuvat ruumishuoneelta ja KK:n tarina kannabiksen käyttöön? Toivottavasti et ala kertomaan samoja satuja porttiteriasta kuten ex Usko&Urheilu sivusto.
Aha, sinä siis sanelet ehdot millä jatketaan keskustelua!
ghostyass kirjoitti:...
Mitä sitten jos se valittiin vuoden 2001 kristilliseksi kirjaksi? Vähentääkö se jotenkin kirjassa olevan tekstin totuuspohjaa? Edelleenkin, suosittelen lukemaan kirjan ennen kuin täällä lyttäät sen valehteluksi. Millä perusteella vihjailet KK:n valehtelevan? Silläkö kun mies on uskossa? Niputtamisen suhteen pata kattilaa soimaa.
...
Minä en olekaan tässä puolustellut usko & urheilu-sivuston naurettavia väitteitä. Enkä ole myöskään niputtanut kannabiksen käyttäjiä yhdeksi köntäksi, vaan nyt oli puhe KK:sta jos muistat. Sinä vihjailet täällä miehen olevan valehtelija ja kiistit että hasiksella olisi ollut jotain tekemistä sen kanssa että KK päätyi syvälle paskaan. Korhosen kohdalla noissa porukoissa, noissa olosuhteissa ja sieltä mistä hasis saatiin oli se mikä vei miehen mennessään. En minä ole väittänyt että näin olisi lähtökohtaisesti, mutta jotkut innokkaat nuoret kokevat pilven polttelun jännittävänä ja kovana juttuna, jolloin herkästi siirrytään kokeilemaan muitakin jännittäviä juttuja. Kuitenkin suurin osa hampuuseista on fiksua väkeä ja näin ei pääse tapahtumaan.
...
Aha, sinä siis sanelet ehdot millä jatketaan keskustelua!Miksi minä kertoisin sulle jotain noin typerää? Kyllä minä tiedän että usko&urheilu on malli esimerkki peloittelusta tässä asiassa. Et tainnut edes lukea kirjoittamaani kun luulet minun olevan jonkun typerän propaganda-sivuston puolestapuhuja. Luehan se.
Joo anti olla, suomalainen huumevalistus on ollut aina oikeassa. Luovutan.
Pitää kirjoittaa jotakin tähän jotta foorumin softa antaa lähettää viestin.
wentami kirjoitti:...
Joo anti olla, suomalainen huumevalistus on ollut aina oikeassa. Luovutan.
Pitää kirjoittaa jotakin tähän jotta foorumin softa antaa lähettää viestin.
Täh?
Yep, whatever, antaa olla.
Karin kohdalla kannabis oli porttihuume vaarallisempiin päihteisiin, eli kristinuskoon. Nyt se nielee ihan mitä vaan.
Ja nillittäjille vastaukseksi, että sori vaan, en usko lähestulkoonkaan kaikkea Karin tai teidänkään sanomisista. Toi "mä hei tunsin tän jätkän ja kaikki sen delanneet frendit" -vollotus ei muuta sitä faktaa, että Kari on tampio, joka olisi pilannut omat asiansa vaikka mustikkamehulla jos vaan olisi saanut siihen tilaisuuden. Samat sanat kaikille porttiteoreetikoille.
Ja kyllä, kristinuskoon hurahtaminen tuo asiaan oman, koomisen lisänsä.
EDITTIÄ: Ghostyass taisi kirjoittaa jotenkin näin, että:
"...minä olen kuullut että osa jutuista ovat väritettyjä, mutta suurin piirtein totta. "
No tämähän tekee kaikesta eksaktia tietoa
. Illan parhaat naurut.
Ja nillittäjille vastaukseksi, että sori vaan, en usko lähestulkoonkaan kaikkea Karin tai teidänkään sanomisista. Toi "mä hei tunsin tän jätkän ja kaikki sen delanneet frendit" -vollotus ei muuta sitä faktaa, että Kari on tampio, joka olisi pilannut omat asiansa vaikka mustikkamehulla jos vaan olisi saanut siihen tilaisuuden. Samat sanat kaikille porttiteoreetikoille.
Ja kyllä, kristinuskoon hurahtaminen tuo asiaan oman, koomisen lisänsä.
![Kyllä :yes:](./images/smilies/yes.gif)
EDITTIÄ: Ghostyass taisi kirjoittaa jotenkin näin, että:
"...minä olen kuullut että osa jutuista ovat väritettyjä, mutta suurin piirtein totta. "
No tämähän tekee kaikesta eksaktia tietoa
Viimeksi muokannut mölli, 2.9.2012 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peace.
Palaa sivulle “Politiikka ja media”