Kuva

Kansalaisaloite 2014

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
edward_hitinmäki
1 tähti
1 tähti

Re: Kansalaisaloite 2014

ViestiKirjoittaja edward_hitinmäki » 20.8.2015 0:28

Nyky-yhteiskunnassa ainoa tapa saada kannabis dekriminalisoitua tai laillistettua käy taloudellisten argumenttien kautta. Eduskunnan enemmistö on sivistymätöntä massaa jolle on turha esittää filosofisia argumentteja tai tieteellisiä tosiasioita. Vaikka yksittäinen edustaja perehtyisi asioihin ja osoittaisi jotain itsenäisen ajattelun rippeitä niin viimeistään puolueiden ryhmäkuri murtaa tämän selkärangan. Raha, työllisyys, kustannusten lasku ja tuoton lisääntyminen - se on se kieli jolla nykymaailma puhuu. Se on se kieli, jonka rahvas eliittimme ymmärtää.

Jos kannabis laillistetaan niin se tapahtuu liberaalissa oikeistohallituksessa jossa on kokoomus, vihreät, rkp ja vaa'ankieliaseman myötä hallituspaikan saanut vasemmistoliitto.

Sosiaalidemokraatit, keskusta, perussuomalaiset ja kristillisdemokraatit edustavat arvokonservatiivista politiikkaa, eikä kannabisasia ole niiden äänestäjille tärkeä. Näiden puolueiden äänestäjät ovat myös huumesodan propagandan uhreja joille erinäiset tajuntaan vaikuttavat aineet ovat likaisia ja pelottavia.

Odotellaan nyt seuraavaa laajempaa liberaalia virtausta... Sillä välin jokaisen tulisi valmistella maaperää uusille ideoilla. Hankkia faktoja, jakaa faktoja ja opetella kannabis ja ymmärtää sen moniulotteisuus ja monikäyttöisyys. Sohvalla jumittaminen, videopelien pelaaminen ja roskaruoan mässäily on lapsen kulttuuria kannabishöyryissä - se herättää valtaväestössä lähinnä vieroksuntaa. Kannabista tulisi promotoida valtaväestölle muiden kulttuurinalueiden kautta. Esittää miten luontevasti kannabis kytkeytyy erilaisiin kulttuurin osa-alueisiin: kuinka nautinnollista onkaan ottaa kovia löylyjä ja mennä kivun ja nautinnon kohtaamispisteelle, kuinka taivaalliselta sinfoniaorkesterin konsertti kuulostaakaan ja antaa musiikin virrata kehon lävitse, miten vauhdikkaasti polkupyörällä voi runtata kivusta nauttien ja vapauttaa kehosta kaikki piilevät voimavarat tai miten nautinnollista on murtomaahiihtää keväthangilla kun alla on lisäpotkua antava "suklaanappi".

Kehittäkää itseänne, ottakaa selvää faktoista, keskusteltaa, oikokaa väärää tietoa, kehittäkää kulttuuria ja jakakaa sitä muille.

Tulintakas

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 20.8.2015 1:10

edward_hitinmäki kirjoitti:
Kehittäkää itseänne, ottakaa selvää faktoista, keskusteltaa, oikokaa väärää tietoa, kehittäkää kulttuuria ja jakakaa sitä muille.

Tuosta olen samaa mieltä.

Tulintakas

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 20.8.2015 1:29

Minun näkemykseni mukaan vain hyvin harvalla on mitään kannabiksen laillistamista vastaan.

Seppo on hyvä mies pitämään meteliä asiasta. Seppo ei vaikene sen takia että ei usko olevansa riittävän "älykäs, karismaattinen, sivistynyt tai koulutettu".

Seppo tietää riittävästi.

Tulintakas

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 20.8.2015 1:42

Älykkäiden ja karismaattistenkin ihmisten täytyy levätä välillä ja ottaa rennosti... Täysin kohtuuton vaatimus että yks mies hurmaisi koko kansan 24/7 ja parantaisi kaikkien pilvenpolttelijoiden maineen.

Mera

ViestiKirjoittaja Mera » 20.8.2015 10:24

Just tällästen höyrypöyröiden takia kannabisaktivisteja ei oteta tosissaan. Oon seurannu Sepon juttuja jo jonkun aikaa ja tulee turisti mieleen. Hamppupuolue on huono idea, varsinkin jos puolue ei ota kantaa muuhun kuin kannabikseen ja kaikessa muussa suostuu isojen puolueiden pompoteltavaksi. Aloitteen lukaisin juuri läpi ja olen sitä mieltä että se on alusta loppuun ihan turha. Aloitteita on vissiin tulossa muiltakin tahoilta, itse en ole kauheasti perillä asioista koska tietokoneeni on rikki ja älypuhelimeni vetelee viimeisiään. Olen sitä mieltä että kannabiksen laillistamista on parasta ajaa matematiikan avulla. Rahan perässä juoksevat ihmiset saadaan siten puolellemme. Harmi että omat laskelmani ovat rikkinäisellä koneella, tarkoitus oli lähettää ne kansanedustajille ja presidentille, miksei poliisilaitiksillekin, kunhan ne on ensin tarkistettu moneen kertaan. Noh, eiköhän tämä tästä vielä edisty.

Tulintakas

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 20.8.2015 13:14

Mera kirjoitti:Just tällästen höyrypöyröiden takia kannabisaktivisteja ei oteta tosissaan. Oon seurannu Sepon juttuja jo jonkun aikaa ja tulee turisti mieleen. Hamppupuolue on huono idea, varsinkin jos puolue ei ota kantaa muuhun kuin kannabikseen ja kaikessa muussa suostuu isojen puolueiden pompoteltavaksi. Aloitteen lukaisin juuri läpi ja olen sitä mieltä että se on alusta loppuun ihan turha. Aloitteita on vissiin tulossa muiltakin tahoilta, itse en ole kauheasti perillä asioista koska tietokoneeni on rikki ja älypuhelimeni vetelee viimeisiään. Olen sitä mieltä että kannabiksen laillistamista on parasta ajaa matematiikan avulla. Rahan perässä juoksevat ihmiset saadaan siten puolellemme. Harmi että omat laskelmani ovat rikkinäisellä koneella, tarkoitus oli lähettää ne kansanedustajille ja presidentille, miksei poliisilaitiksillekin, kunhan ne on ensin tarkistettu moneen kertaan. Noh, eiköhän tämä tästä vielä edisty.

Turistilla tais olla vähän muutakin asiaan kuin kannabisjutut... Koin Turistin jutut enemmänkin kiusantekona.

"Hamppupuolue on huono idea, varsinkin jos puolue ei ota kantaa muuhun kuin kannabikseen ja kaikessa muussa suostuu isojen puolueiden pompoteltavaksi. "

???

Ymmärrät varmaan että kannabiksenkäyttäjät ovat monesta asiasta eri mieltä. Kuten myös Hamppuforumilaiset.

---

Itse pidän eniten siitä että Seppo on onnistunut keräämään Facebook-ryhmään ihmisiä omilla nimillään. Oon kyllästynyt nimimerkkien takaa kirjotteluun. Toki tämäkin mahdollisuus on äärimmäisen tärkeä, mutta oon vaan tehnyt tätä niin paljon ja pitkään..

Tulintakas

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 20.8.2015 13:42

Mera kirjoitti:Olen sitä mieltä että kannabiksen laillistamista on parasta ajaa matematiikan avulla.

Matematiikka ei ole vahvimpia puoliani. Minulle riittää se tieto että muissa maissa laillistaminen ei ole johtanut mihinkään taloudelliseen katastrofiin. Ehkä jopa päinvastoin.

Olen sellainen ihminen joka mielummin vaatii kannabista lailliseksi sillä perusteella, että se on sangen harmiton yrtti jonka laittomuudelle ei ole mitään perusteita.

Mutta ymmärrän että tarkkoja laskelmia tarvitaan jossain vaiheessa.

----

Muokkaus:

"Rahan perässä juoksevat ihmiset saadaan siten puolellemme."

Sepon yritteliäs asenne saa varmaan myös arvostusta "rahan perässä juoksijoilta". Ihan kaikkea ei voi ratkaista matematiikan avulla.

Tulintakas

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 20.8.2015 14:09

Vielä yksi viesti... Seppo ei tietääkseni käytä tätä foorumia. Hän toimii Facebook-ryhmässään, jossa on ihmisiä joilla on aikaa ja tarmoa kritisoida hänen ajatuksiaan.

"Brainstorming" ei toimi vääränlaisten ihmisten kanssa.

Durito

ViestiKirjoittaja Durito » 20.8.2015 17:03

On se nyt kumma ku ei osata puhaltaa yhteen hiileen? Hamppupuoluetta perustellaan rauhassa, kiitokset siitä Sepolle. Tulkaa mukaan facebookin kautta ja ilmaskaa toi kritiikkinne siellä jos haluutte jotenki positiivisesti vaikuttaa asioihin. Älkää nyt heti ruvetko kampittamaan ku joku jaksaa vääntää kasvia lailliseksi. Kaikki rintamat on tärkeitä ja nyt sitä yhteistyötä kiitos!

Voin vakuuttaa miehen tavanneena, että Rautavirran Seppo on tosissaan omassa hommassaan.

Rakkautta!!! Elkääkä unohtako Tuomas Lustigin kansalaisalotetta nro. 1378. Ja Mera, anna mennä vaan presidentille ja muille. Annetaan kaikkien Kukkien kukkia.

-Markus Järvinen-
¡Viva Zapata!

Tulintakas

ViestiKirjoittaja Tulintakas » 21.8.2015 17:34

Jeps tuollaisen Seppo julkaisi tänään: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1486

Muutaman kirjoitusvirheen bongasin, tai ainakin jotenkin epäselvästi kirjoitettu. Mutta ei mitään liian vakavaa.

Oisko syytä järjestää (Helsingissä?) jokin tapahtuma jossa tuotaisiin meneillään olevia kansalaisaloitteita esille?

En voi riittävästi korostaa sitä, kuinka tärkeää on että tapahtuma on sellainen luonteeltaan, että ketään ei kadu siihen osallistumista vaikka mikään aloitteista ei menisi läpi.

Tapahtuman nimi voisi olla vaikka "No mikä ettei". :D

Palaa sivulle “Politiikka ja media”