Torsti Muhonen kirjoitti:...
Tuosta laiskuudesta ja kuumottelustahan tässä on kyse. Suomesta löytyy helposti yli 100 000, jotka voisivat tämän allekirjoittaa, mutta moni myssypää on vaan valitettavasti, niin passivoitunut ettei saa aikaiseksi edes tällaista nettiallekirjoitusta. Lisäksi on niitä, jotka eivät uskalla allekirjoittaa, kun luulevat, että poliisi on samantien oven takana kaatamassa kasvit, jos aloitteeseen nimensä laittaa. Ja vielä näiden lisäksi on niitä, jotka eivät halua ganjasta laillista, koska tienaavat sen kasvatuksella ja myynnillä niin hyvin tällä hetkellä.
Joo.
Itseäkin rasittaa nämä jotka ajattelee kutakuinkin näin: "Ei minun kannata tehdä mitään asian eteen, kyllä muut hoitaa sen kannabiksen lailliseks täälläkin"
Itseasiasa moni ei edes tiedä ko. aloitteesta, fb:ssä oon levittänyt infoa yms mutta ohi menee monelta..
Kyllä yritin rohkaista näitä (jotka ei edes kasvata!) mutta ei jaksa allekirjoittaa, että laittakaa nyt helvetti nimeä sinne jos pajari maistuu niin eduskunnassakin tästä puhuttais.
En nyt haluaisi valittaa, mutta näitä saamattomia "ei jaksa, ei oo merkitystä" ja muuten pessimististä porukkaa löytyy turhankin paljon.. Ei uskota äänestykseen ja ajatellaan sen olevan muiden velvollisuus joista itse pääsee nauttimaan sitten jos tulee tarpeeksi ääniä.
Jumalauta sentään, eikö poliittisesti ymmärretä, että jos käytetään, mutta ei kasvateta, mitä on pelkäämistä? Miksi ajatella edes, että "se 50k henkilön joukko" hoitaa ja minä hyödyn?
Toisaalta, totuttu kyllä täällä siihen, että yläkerrasta sanotaan mitä tehään, ihmiset kyllästynyt äänestämään ja osallistumaan kansalaisaktivismiin.. Eräs kansalaisaktivismin ja -tottelemattomuuden muotokuva mielestäin on kasvattelu ja polttelu.. Muttakun se ei itsestään muutu tuonne nettisivuille.
Kuvitellaan, että muut hoitaa "laillistamisen" ja itse ei vähempää politiikka kiinnosta.. Voin sanoa, että nämä ketkä ovat jääneet kiinni, ovat enemmän aktiiivisia poliittisesti verrattuna tähän porukkaan joka ei oo pahemmin poliisin kans tekemisis ollu huumeiden osalta.
Jotenkin vaikuttaa, että ihmiset kusettaa itseään sillä, että ei haluta allekirjoittaa tommoiseen mitään kun pelätään poliisia.. Voisin 100% varmasti sanoa, että ne kytät saa sun nimen paljon helpommin tietoon vakoilemalla mitä teet netissä tai kenen kans liikut kuin tää aloite.
Moni tosiaankin ei ajattele ko. aloitetta, että kyseessä on
mielipide, eikä
julkinen tunnustus kannabiksen käytöstä/kasvatuksesta..
Täällä on niin paljon porukkaa pimennossa joita ei kiinnosta se nimi aloitteessa kun enemmän kiinnostaa mistä saa sitä pilveä.
EHH???