ViestiKirjoittaja vihreä_valo » 19.3.2010 18:39
Nostetaampa ketjua..
Kelailin tänään tätä Rick Simpsonin juttua kun se palasi jostain mieleen. Latasin ja katsoin dokumentin viime syksynä ja olihan se... no, en oikein tiedä mitä sanoa. Tänään hahmottelin erilaisia mahdollisuuksia:
1) Rick Simpson on perus "huuhaa"-lääketieteen pyrkyri, joka väittää tietävänsä totuuden ja pystyy parantamaan kaiken. Hurahtanut vanha äijä, joka on parantunut syövästä ja luulee parantaneensa muitakin ja haluaa vähän päteä. Syövästä voi tunnetusti parantua nykyään jo varsin hyvällä todennäköisyydellä ja toisinaan jopa vastoin ennusteita.
Huomattavaa on, että Simpson ei näemmä pyri tekemään tällä hommalla mitään isoa rahaa, eikä hän myöskään esiinny "ihmeparantajana" jolla on jotain energioita. Tyyliin mitä voi lukea vaikkapa "Minä Olen" -lehdestä. Lisäksi kannabiksella on ihan todistetusti huomattava lääkepotentiaali, sitä ei voida kiistää ja paljon siitä on vielä tutkimatta ja keksimättä.
2) Rick Simpson puhuu totta, ja vain totta. On olemassa valtava järjestäytynyt lääkebisneksen salaliitto jolla on yhteys maailman salaiseen hallitukseen, Illuminatiin, Vapaamuurareihin, Bilderbergiin, 9/11:iin. Kannabis pelastaa kaikki, 420 for everyone \o/
Tässä on huomattava että isot "salaliitot" eivät ole missään suhteessa todennäköisiä ja usein pelkkää mielikuvitusta alusta loppuun. Suuren joukon salaliitosta vuotaa tietoa eteenpäin kunnes se ei enää ole kovin salainen. Lääkeyhtiöillä ei ole salaliittoa, mutta eduntavoittelu ja säilyttäminen kylläkin. Raha puhuu ja firman talous pitää pelastaa --> mielipiteet ja intressit sen mukaiset. Ei isoja voittoja ja vanhat lääkkeet historiaan, ei siis kannata suhtautua kovin innostuneesti kannabikseen (ja sitten se on vielä HUUME) Eli siltä osin kannabiksen dissaaminen lääkebisneksessä on uskottavaa.
3) Rick Simpsonin jutussa on todellisuuttakin mukana tietyin osin. Hänen valmistamassaan hamppuöljyssä on kuitenkin valtava määrä kasvimateriaalia prosessoitu erittäin vahvaksi konsentraatioksi. Kaikki kannabinolit ovat mukana, tämä voi todella vaikuttaa positiivisesti. Ja ihosyövän hoidossahan oli tutkimustietoakin jo olemassa, hamppu hidastaa/pysäyttää kasvun.
Itse ihmettelen suuresti miksi tästä ilmiöstä ei tunnu olevan mitään tietoa tai mainintoja muualla kuin Rickin sivustolla ja tietty foorumeilla?? Se ei nosta jutun uskottavuutta, vaan laskee. Onko joku tehnyt tällaista öljyä? Jos se toimisi siten kuin dokumentti väittää, niin olisiko se jo paremmin tiedossa? Vai meneekö kuitenkin sinne "Minä Olen" -osastolle muun hömpän ja huuhaan joukkoon? Kuulostaa liian hyvältä ja lähteet ovat olemattomat.
Silti kiinnostaisi tehdä ko. öljyä ja testailla, totta kai. Ulkokasvatuksena on aika helppoa tuottaa iso läjä kukkaa josta alkaa sitten ekstraktoimaan öljyä...
Tässä viestissä siis jotain omia huomioitani. Keskustelu avattu, kertokaa mitä mieltä olette ja millaisia kokemuksia jengillä on.