Kippari kirjoitti:...
Tuo takasivu toimisi erittäin hyvin myös itsenäisesti flyerinä ja/tai tarrana, jos siihen laittaisi vielä yläpuolelle vähän isommalla otsikon "Kumpi on haitallisempi?".
Sanoja "alkoholi" ja "kannabis" voisi vähän lihavoida.
Totta puhut, ja joo, alkuperäinen malli flyeriin onkin itsenäinen mustavalkoinen lappunen arkistojen kätköistä, jonka muoto ja sävy hieman poikkeavat,
eli tuossa viimeisessä kohdassa korostettuna on, että:
Laiton huume (ruksi kannabiksen kohdalla)
alapuolella teksti:
Jos MINÄ olen rikollinen, niin kuka on uhri?
Sellaisena se toimii kyllä tosi hyvin omalla sävyllään ja pitää paikkansa. Muokkailin hieman neutraalimman, säyseämmän sävyn tuohon versioon ihan omien mutujen vuoksi, joita saa kyseenalaistaa. Kelasin että esimerkiksi sana 'huume' saattaa korostaa ja muistuttaa negatiivista asiayhteyksistä, ja korostamalla "minää" ehkä aiheen kanssa vähän/jos ollenkaan tekemisissä oleva voi ajatella, että joku itsekäs narkki vain on hakemassa huomiota. Mutta nuo jutut voi olla ihan vain siitä johtuvia että olen kasvanut äärettömän konservatiivisessa ympäristössä. Eli ehkä tuomalla henkilökohtaisuus, 'minä', muistutettaisiinkin siitä että on/olemme ihmisiä joita kohdellaan rikollisina nykyisen lainsäädännön vuoksi, ja ihmisiltä löytyisi vielä ymmärrystä korjata tilannetta.
Ehdottomasti hyvää kuulla kommentteja ja ajatuksia, koska tää on ihan amatööripohjaista touhua.
Henk.koht en ole asiantuntija tai erityisen kiinni koko aiheessa, mutta toivon syvästi että lakiin ja ihmisten kohteluun ja asenteisiin tulisi muutosta positiivisempaan.
Kaverin kanssa voidaan väsäillä ehkä useampiakin versioita jossain vaiheessa,, kaikki materiaali on kyllä ihan jokaisen muokattavissa myös.
Itse ajattelin jopa, että jos lähtee jakelemaan postilaatikoihin, niin voisi askarrella A5-kokoisen paperin, joka taitetaan keskeltä. Siinä olisi kansi, takasivu, ja keskiaukeamalla jotain hyödyllistä/sopivaa informaatiota tai puheenvuoroja lähteineen/linkkejä. Siten voisi tuoda esiin myös esim. potentiaaliset lääkinnälliset vaikutukset tms.(?) ihmisten silmille. Toki jo dekriminalisointi.fi on loistava ja toimiva sivusto, josta varmasti löytyy linkkejä ja infoa, kuitenkin aina nettisaitin kohdalla ihmisten pitäis löytää sinne, kiinnostua ja lukea niitä juttuja, eli mainostus ja info ihan paperilla tukee osaltaan asian etenemistä, toivottavasti.