Lähetetty 7.9.2008 10:34:Mä kävin tos 2 pvä kipulääkärillä ja otin uudelleen esille Bedrocan eli lääkekannabis asian uusine pykälineen jotka tulivat voimaan 1.8.08. Meil oli tammikuussa juttuu et seurataan nyt mitä STM suosittelee siitä kivunhoidossa ja jos se lisääntyy ni ehkä sitten. Löin uudet pykälät pöytään ja kysyin et mites tän asian kanssa menetellään mitä tammikuussa puhuttiin ja näytin tammikuun epikriisiä. Kipulääkäri oli et jos tälle tielle lähetään (ku ennen on kuulunu,ylilääkäriä myöten ettei kuulu valikoimiin) meidän täytyy anoo sulle v.yhtiöstä maksusitoumus psykiatrille käynnistä (työtapaturma,et v.yhtiö korvaa kulut) ja antaa lupa tilata vanhan kallonkutistajan paperit,missä oon käyny joskus varmaan 5-6v sitten.
Et ensin mun täytyy käydä tunnetulla psykiatrilla,kuten kipulääkäri totesi ja se ilmeisesti sit arvioi käykö kenties Bedrocan mulle ja antaa siitä sit lausunnon kipulääkärilleni. Jos vastaus et sopii,ni sit kipulääkäri alkaa värkkää sitä erityislupa hakemusta lääkelaitokselle,et mulle voitas kokeilla Bedrocania ja perusteita kyllä löytyy vaika kuinka paljon. Eli mä ainaki tartten psykon arvion,no kipulääkäri on jo mun puolella näitten uusien pykälien mukaan vähän pakkokin olla ja tammikuussa itte lupas et jos alkaa yleistyy niin mun kohal sitä pitäs kokeilla,siis Bedrocanii. Ei ilmeisesti uskonu sillo tammikuussa et ministeriö tekee uudet pykälät,koska eräät tahot olivat kuulemma tulkinneet niitä miten huvittaa ja se oli Ministeriön mielestä väärin ja nyt 1.8.08 asia on korjattu epäselvyyksien välttämiseksi. Sain s.postia Hallitusneuvos Pekka Järviseltä STM:stä,jossa ne täysin tuoreet uudet pykälät olivat,ni kipulääkäri ei voinu enää sanoo ei,vaik ois tahtonukki. Ku ensisijaisesti haetaan apua myyntiluvallisista lääkeistä,mitä Bedrocan ei ole ja jos ei niistä löydy apua niin voidaan hakea erityislupa anomusta lääkelaitokselta Bedrocanin käyttöön.
Mulla on jo yli 10 vuotta haettu apua näihin ikäviin hermosärkyihin myyntiluvallisista lääkkeistä,eikä oo löytyny apuu joten saa kipulääkärini ihan rauhassa hakee sitä erityislupaa,jos vaan psykiatri puoltaa myös sitä ni sen erityisluvan saaminen ei pitäs olla enää mikään ongelma.Ettei näköjään yksin ota vielkään vastuuta,et tarvii käydä tunnetulla psykiatrila jota kipulääkäri oikein korosti. Ettei tunnu ottavan vielkään yksin vastuuta et anois lupaa lääkelaitokselta,vaan haluaa myös kallonkutistajan mielipiteen,joka kyllä sopii minulle. Pääsenpähän kertomaan suoraan niinku asiat on,et täs on nyt yli 10 v kokeiltu jos jonkun näköstä nappii,mist ei seuraa oikeestaan mitään maata mullistavaa hyötyy kipujen suhteen,saa vaa kärsii mielettömistä sivuoireista ja muutenkaan opiaatit ei sovi mulle,eikä kyllä mitkään Lyricat sun muut ns hermosärkylääkkeet et aina oli paha olo sivuoireista. Joka kyllä jatkuu edelleen,mut nyt tommosena 3-4 vrk migreenikohtauksena ja oksentaa yhtä kauan,ni eihän tää oo enää oikein ihmiselämää ja sen kyllä tämä tunnettu psykiatri saa kuulla mut täytyy vaa olla asiallinen,eikä vaatimalla vaatii sitä sit tuskin tulee puoltavaa lausuntoo.Kertoo vaa totuuden ja vaan toduuten siihen mitään lisäämättä ja miten se nyt menikään. Mut ompahan ainaki yks askel eteenpäin täs kohta kahen vuoden projektissa.
----------
Lisätty 27 minuutin jälkeen: Kyl se vaa niin on et ensin haetaan apua myyntiluvallisista lääkkeistä,mitä Bedrocan ei ole ja jos ei niistä löydy apua ni sitten lääkäri voi hyvin perustein hakee sitä poikkeuslupaa. Et tuskimpa ykskään lääkäri tässä maassa lähtee anomaan lääkelaitokselta erityislupaa Bedrocanin käyttöön,ellei oo kokeiltu myyntiluvallisia lääkkeitä ja haettu niistä ensisijaisesti apuu. Sitä en tiedä miten paljon ja kauan niitä myyntiluvallisia lääkkeitä kokeillaan ja haetaan niistä apua. Ku ohan noita lääkkeitä joka lähtöön ja sairauteen nykypvänä.Mut jotain myyntiluvallisia lääkkeitä joka tapauksessa,muutenhan lääkärin on mahdoton perustella lääkelaitokselle et miks se hakee potilaalle erityislupaa Bedrocanin käyttöön,vaik ei oo ees kokeiltu viel myyntiluvallisii lääkkeitä.
Mulla on menny jo yli 10 vuotta ku ollaan haettu myyntiluvallisista lääkkeistä apua,eikä tunnu löytyvän joten nyt vast näitten uusien pykälien myötä mulle haetaan maksusitoumusta v.yhtiöltä et ne maksas psyko käynnin,koska työtapaturma ja sitä kautta ehkä saan jos arvon psyko on sitä mieltä et ok,ni puoltavan lausunnon kipulääkärille et se tekee sen anomuksen Bedrocanista lääkelaitokselle.