Kuva

Suomalaismies sai luvan laill. lääkekannabiksen käyttöön

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
varpaat veessä

Re: Suomalaismies sai luvan laill. lääkekannabiksen käyttöö

ViestiKirjoittaja varpaat veessä » 5.9.2008 12:22

juuh!! tänään kävin sitten lääkärillä ja keskustelin ko.aiheesta..Ei onnistu vielä, sanoi, että ensin täytyy odotella tuloksia muualta..prkl.. :evil:
mutta toisaalta, kerroin myös itselääkinnästä johon sanoi että se on hyvä juttu jos olen löytänyt itse lääkityksen..vaikkakin laittoman..vähän jäi monta asiaa auki kun oli vain 1h aikaa keskustella..sanoi että aikoo tutustua nyt ko. aiheeseen ja voidaan palata sitten myöhemmin kun hän on ensin tutustunut ko. lääkkeeseen.. :)
toivottavasti saa asiallista tietoa eikä mitn. progandaa, vaikka uskon kyllä että lääkäreillä on kuitenkin ihan faktaperäiset tiietolähteet..
ja ennen kaikkea kannattaa käydä keskustelemassa..lääkärikin sanoi että nyt niitä varmaan alkaa tulla paljonkin sellaisia jotka tulevat pyytämään reseptiä, kun se on kerran laillistettu lääkkeeksi..ja sekin vielä positiivistä että taysin vakavissaan oli kiinnostunut aidosti mahdollisuudesta määrätä sitä lääkkeeksi minulle joka olen käyttänyt sitä jo useamman vuoden..

jotta lippu korkealle ja menkää nyt hyvät ihmiset kysymään sitä reseptiä koska se on laillista!!
kyllä jotkut lääkärit jo tietää aika paljonkin kannabiksen lääkinnällistä ominaisuuksista!!
ja mikäli perustelut ovat vedenpitävät miksi kannabis on parempi niin ei niillä ole mitään syytä kieltää sitä.
ja sitten vielä sen verran että yksi valtavan hyvä tosi asia on se että opiaatteissa on niin paljon pahemmat sivuvaikutukset/riippuvuus aste!!!
kommentoikaa, täydentäkää ja kysykää..vastaan mielelläni tästä lääkärireissustani enemmänkin mitä unohdin kertoa!!
ja tulevista käynti kerroista kerron heti lisää, kuinka asia etenee!!
keep on rockin!! skankin and jammin!! :pimp:
Onkimaulla sitä kaloja..

kanzu1

ViestiKirjoittaja kanzu1 » 7.9.2008 10:01

Lähetetty 7.9.2008 10:34:
Mä kävin tos 2 pvä kipulääkärillä ja otin uudelleen esille Bedrocan eli lääkekannabis asian uusine pykälineen jotka tulivat voimaan 1.8.08. Meil oli tammikuussa juttuu et seurataan nyt mitä STM suosittelee siitä kivunhoidossa ja jos se lisääntyy ni ehkä sitten. Löin uudet pykälät pöytään ja kysyin et mites tän asian kanssa menetellään mitä tammikuussa puhuttiin ja näytin tammikuun epikriisiä. Kipulääkäri oli et jos tälle tielle lähetään (ku ennen on kuulunu,ylilääkäriä myöten ettei kuulu valikoimiin) meidän täytyy anoo sulle v.yhtiöstä maksusitoumus psykiatrille käynnistä (työtapaturma,et v.yhtiö korvaa kulut) ja antaa lupa tilata vanhan kallonkutistajan paperit,missä oon käyny joskus varmaan 5-6v sitten.

Et ensin mun täytyy käydä tunnetulla psykiatrilla,kuten kipulääkäri totesi ja se ilmeisesti sit arvioi käykö kenties Bedrocan mulle ja antaa siitä sit lausunnon kipulääkärilleni. Jos vastaus et sopii,ni sit kipulääkäri alkaa värkkää sitä erityislupa hakemusta lääkelaitokselle,et mulle voitas kokeilla Bedrocania ja perusteita kyllä löytyy vaika kuinka paljon. Eli mä ainaki tartten psykon arvion,no kipulääkäri on jo mun puolella näitten uusien pykälien mukaan vähän pakkokin olla ja tammikuussa itte lupas et jos alkaa yleistyy niin mun kohal sitä pitäs kokeilla,siis Bedrocanii. Ei ilmeisesti uskonu sillo tammikuussa et ministeriö tekee uudet pykälät,koska eräät tahot olivat kuulemma tulkinneet niitä miten huvittaa ja se oli Ministeriön mielestä väärin ja nyt 1.8.08 asia on korjattu epäselvyyksien välttämiseksi. Sain s.postia Hallitusneuvos Pekka Järviseltä STM:stä,jossa ne täysin tuoreet uudet pykälät olivat,ni kipulääkäri ei voinu enää sanoo ei,vaik ois tahtonukki. Ku ensisijaisesti haetaan apua myyntiluvallisista lääkeistä,mitä Bedrocan ei ole ja jos ei niistä löydy apua niin voidaan hakea erityislupa anomusta lääkelaitokselta Bedrocanin käyttöön.

Mulla on jo yli 10 vuotta haettu apua näihin ikäviin hermosärkyihin myyntiluvallisista lääkkeistä,eikä oo löytyny apuu joten saa kipulääkärini ihan rauhassa hakee sitä erityislupaa,jos vaan psykiatri puoltaa myös sitä ni sen erityisluvan saaminen ei pitäs olla enää mikään ongelma.Ettei näköjään yksin ota vielkään vastuuta,et tarvii käydä tunnetulla psykiatrila jota kipulääkäri oikein korosti. Ettei tunnu ottavan vielkään yksin vastuuta et anois lupaa lääkelaitokselta,vaan haluaa myös kallonkutistajan mielipiteen,joka kyllä sopii minulle. Pääsenpähän kertomaan suoraan niinku asiat on,et täs on nyt yli 10 v kokeiltu jos jonkun näköstä nappii,mist ei seuraa oikeestaan mitään maata mullistavaa hyötyy kipujen suhteen,saa vaa kärsii mielettömistä sivuoireista ja muutenkaan opiaatit ei sovi mulle,eikä kyllä mitkään Lyricat sun muut ns hermosärkylääkkeet et aina oli paha olo sivuoireista. Joka kyllä jatkuu edelleen,mut nyt tommosena 3-4 vrk migreenikohtauksena ja oksentaa yhtä kauan,ni eihän tää oo enää oikein ihmiselämää ja sen kyllä tämä tunnettu psykiatri saa kuulla mut täytyy vaa olla asiallinen,eikä vaatimalla vaatii sitä sit tuskin tulee puoltavaa lausuntoo.Kertoo vaa totuuden ja vaan toduuten siihen mitään lisäämättä ja miten se nyt menikään. Mut ompahan ainaki yks askel eteenpäin täs kohta kahen vuoden projektissa. :D :D
----------
Lisätty 27 minuutin jälkeen:

Kyl se vaa niin on et ensin haetaan apua myyntiluvallisista lääkkeistä,mitä Bedrocan ei ole ja jos ei niistä löydy apua ni sitten lääkäri voi hyvin perustein hakee sitä poikkeuslupaa. Et tuskimpa ykskään lääkäri tässä maassa lähtee anomaan lääkelaitokselta erityislupaa Bedrocanin käyttöön,ellei oo kokeiltu myyntiluvallisia lääkkeitä ja haettu niistä ensisijaisesti apuu. Sitä en tiedä miten paljon ja kauan niitä myyntiluvallisia lääkkeitä kokeillaan ja haetaan niistä apua. Ku ohan noita lääkkeitä joka lähtöön ja sairauteen nykypvänä.Mut jotain myyntiluvallisia lääkkeitä joka tapauksessa,muutenhan lääkärin on mahdoton perustella lääkelaitokselle et miks se hakee potilaalle erityislupaa Bedrocanin käyttöön,vaik ei oo ees kokeiltu viel myyntiluvallisii lääkkeitä.

Mulla on menny jo yli 10 vuotta ku ollaan haettu myyntiluvallisista lääkkeistä apua,eikä tunnu löytyvän joten nyt vast näitten uusien pykälien myötä mulle haetaan maksusitoumusta v.yhtiöltä et ne maksas psyko käynnin,koska työtapaturma ja sitä kautta ehkä saan jos arvon psyko on sitä mieltä et ok,ni puoltavan lausunnon kipulääkärille et se tekee sen anomuksen Bedrocanista lääkelaitokselle.

varpaat veessä

ViestiKirjoittaja varpaat veessä » 8.9.2008 9:45

näinhän se on.nyt kuitenkin vaihtoivat sitä ahdistuslääkettä.opamox ennen.uutta en nyt muista oisko redecon tms..
vähän vaikea tilanne se on varmasti molemmin puolin kun lääkärin ja potilaan pitäisi samaa köyttä vetää, jotta oikea hoito ja lääke löytyisi..noh saas nähdä mitä siitä sitten poikii tulevaisuudessa jos nämä uudet lääkkeet rupeaa tökkimään. Kanzu1 sulla on paremmat mahkut kuin mulla uskoisin..kipuun sitä on määrätty aiemminkin ja olisihan se aika ihmeellistä jos stressin laukaisijaksi määrättäisiin!! , vaikka toisaalta se paras mulle stressiin, se on fakta.
ja yrittäjä kun oon niin vaikea jäädä sairas lomalle kun urakat on niin pahasti kesken.

että semmosta.Kanzu1 päivittele toki tänne uusimmat juttusi.kiva seurata kohtalotoverin menoa.itse informoin toki kanssa aina kun jtn uutta tulee ja vaikkei tuliskaan.all right! palataan astialle.
Onkimaulla sitä kaloja..

kanzu1

ViestiKirjoittaja kanzu1 » 9.9.2008 1:06

Ilman muuta päivittelen tilannetta,heti kun saan vaa lisää itte tietää joskus et pääsenkö sille psykolle valittaa,kuinka kurja on syödä lääkkeitä ja kärsii niitten sivuoireista. Esim tollanen 3 vrk migreenikohtais ja oksennusta sama aika ja kaikkee tämmöst pientä kivaa,mitä lääkkeet aiheuttaa. Et reilu 10v on täynnä myyntiluvallisten lääkkeiden kokeilua,et oishan tässä aika kokeilla jo luonnontuotteita,ku synteettistä myyntiluvallisista ei apuu oo löytyny täs 10 vuodessa ja tuskin enää löytyykään.

On vaa ollu pirun hidas prosessi,lähes 2 vuotta oon nyt painostanu kipulääkärii,hommannu uusii pykälii sos ja terv ministeröstä ja nyt vihdoin tullu 1.8 semmoset pykälät,ettei kipulääkäri voi enää sanoo ei,vaik tahtois. Ku mul on ranteessa semmonen inhottava hermosärky,joka kulkeee nimellä crps-oireyhtymä ja on viel kaiken lisäx krooninen et joka pvä särkee 24 h,välil enemmän ja välil vähemmäl mut aina särkee joka tapauksessa. Täytyy nyt vaan toivoo et v.yhtiö antaa sen maksusitoumuksen psykiatrille,et saan käydä valittaa kurjaa kipupotilaan elämää siel ja kertoo ettei tää oikein oo ihmiselämää ku makaat sängyssä 3 vrk ja oksennat saman ajan,ku lääkeistä tulee tommosii kivoi pikku sivuoireita.

Et alkaa jo pelottaa muutenki et miten sisuskalut kestää moista pillerinsyöntiä,ku sitä on joutunu harrastaa jo reilu 10 v.Tää on viel tunnettu kipupoli missä käyn ja helkkarin tarkka maineestaan,mut onnex ne uudet pykälät pelasti,jotka astu voimaan 1.8.08 et voin ees yrittää sitä ton kipupolin kautta missä käyn. Oonki varmaan ensimmäinen potilas,joka otetaan tosissaan tässä Bedrocan asiassa ku oon ollu niin sitkee sissi ja seurannu aihetta jo joulukuusta 2006 ku kuulin siitä Turkulaisesta "Auliksesta"et on saanu poikkeusluvan Bedrocanin käyttöön ja mulla on just sattumalta ihan samat oireet,mitä "Auliksella" on. krooninen hermosärky ja sitä kautta paha unettomuus ongelma,et monet yöt on tullu valvottuun särkyjen takia. Mut toivottavasti ois pian jotain positiivisia uutisia,et kuinka homma etenee,jos vaan pääsen sinne psykiatrille ku sekin riippuu v.yhtiöstä et lähtevätkö maksamaan. Jos eivät lähe,ni sitten maksan itte psykokäynnin et pääsen ees puhuu sille et alkaa olla mahdoton syödä pillereitä,mut pidetään nyt peukkuja et yhtiö lähtis sen maksamaan ni ois kaikilla osapuolilla helpompaa.

varpaat veessä

ViestiKirjoittaja varpaat veessä » 9.9.2008 10:00

jeps! totta turiset!! kannattaa mainita psykiatrilla, jos olet kokeillut itselääkintää ganjalla, ja todennut ettei minkäänlaisia psyykkisiä ongelmia ole ja ennen kaikkea se että jos tässä joutuu itselääkintää harrastamaan niin sen laittomuus saa aikaan monenlaista ongelmaa..ja bedrocanissa thc pitoisuus on 18% ja sitten muitten päihdyttävien aineittein määrää jalostamalla laskettu..jotta päihtymistarkoitukseenkaan se ei ole mitään kovin äkäistä!
ja ykstyiset psykiatrit monasti vähän oppineempia ja ota dokumenttia mukaan...itse ajattelin ensi kerralla ottaa erinäisiä dokumentteja ja pitää luennon :D
okoota!! nyt pitää lähtä töihin..palataan astialle!!
Onkimaulla sitä kaloja..

Knox

ViestiKirjoittaja Knox » 6.1.2012 5:42

Kuinkas kalliiksi tollanen lääkekannabis sitten käy ? Ja mites on jos tykkää vielä itse kasvatella jotain puskaa talossa, käykö poliisit kurkkimassa ? Vanha topic mutta kysynpä silti.

Pampputukka420

ViestiKirjoittaja Pampputukka420 » 6.1.2012 13:55

Kalliiks tulee oon käsittäny että jotain lähemmäs parin kympin luokkaa g ja varmaan ihan samat mahdollisuudet että poliisit käy kurkkimassa kuin että jos ei olisi lääkereseptiä.

kinko

ViestiKirjoittaja kinko » 6.1.2012 22:08

Mitä sillä on välii minkä hintaseks se tulee joka tapauksessa lupa on tullut sitähän tässä ajettiin takaa. Voi jumalauta minkälaista vouhkaamista jonkun yksittäis luvan takia perkele ihan kun joku olis saanut namun. Siellä on sairas ihminen.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”