Kuva

Marssi!

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Vieras

Re: Marssi!

ViestiKirjoittaja Vieras » 19.4.2004 13:39

yacce kirjoitti:Ja seuraavavat kysymykset on tarkoitettu vain turkuun suuntaaville:

Oletko menossa? Missä tavataan? Millainen foliolätsä on päässä? Mahtuuko rinkiin?

-yacce-

Turkuun ois tarkoitus suunnata jos varallisuus sallii. Tuon kuuluisan foliohatun taidan kyllä jättää koristamaan kirjahyllyäni. :D Luulis ainaki puolalanmäellä olevan senverran isohko rinki, että kyllä siihen aina pari henkilöä lisää mahtuu. :P

Psykoman

ViestiKirjoittaja Psykoman » 20.4.2004 13:57

Helsinkiin ollaan kaverin kanssa marssimaan tulossa ja oikeen iso marijuana lippu mukana. Mites muuten tuo lwryder hommeli, miten se jakelu siellä paikan päällä menee? tuleeko jokaiselle marssijalle joku tarjoamaan papuja vai miten olette sen aikoneet hoitaa?

Tulemme oikein hyvin edustettuna eli papuja pitäisi ropista...
Voimme jopa pari huudahdusta ilmaan heittää :P

d-light

ViestiKirjoittaja d-light » 20.4.2004 15:17

Psykoman kirjoitti:Helsinkiin ollaan kaverin kanssa marssimaan tulossa ja oikeen iso marijuana lippu mukana. Mites muuten tuo lwryder hommeli, miten se jakelu siellä paikan päällä menee? tuleeko jokaiselle marssijalle joku tarjoamaan papuja vai miten olette sen aikoneet hoitaa?

Tulemme oikein hyvin edustettuna eli papuja pitäisi ropista...
Voimme jopa pari huudahdusta ilmaan heittää :P

Mistä jengi on saanut päähänsä että joku taho jakelee marssilla LR simeniä?

Vai olenko mä vain missannut jotain?

Jokatapauksessa, Turussa marssi, eilen, tänään, huomenna ja 8.5
Tutut tunnistaa, tuntemattomat tulkaa arvaamaan ;)

-d
[size=12Ken tietä käy, se tien on vanki - vapaa vain on umpihanki..[/size]

Ivey3

ViestiKirjoittaja Ivey3 » 20.4.2004 15:23

Voivoivoivoi.. kuuntelisit pikkulintuja..

Salt'nPeppa

ViestiKirjoittaja Salt'nPeppa » 20.4.2004 17:25

Onko siitä oulun marssista vieläkään mitään muuta tietoa kuin että se alkaa kello 14.00. Ois ihan kiva ku tietäis että mistä lähetään ja onko siellä mitään ohjelmaa tms.
- Täysillä kuuhun ja takaisin -

shagu

ViestiKirjoittaja shagu » 20.4.2004 20:21

turkuun olis tarkotus mennä/tulla. saa sit vaan nähdä polttaako yhtään ku autoo pitäs ajaa vielä samana iltana. tai sit tyttöystävä saa hoitaa sen puolen ja olla ilman hatsii...

d-light

ViestiKirjoittaja d-light » 21.4.2004 0:19

Ivey3 kirjoitti:

Voivoivoivoi.. kuuntelisit pikkulintuja..

Kuulen kyllä pikkulintuja (ja osaan lukea tätkin foorumia:), mutta olen niin kovin kovin skeptinen...

-d
[size=12Ken tietä käy, se tien on vanki - vapaa vain on umpihanki..[/size]

elq

Oulun marssi

ViestiKirjoittaja elq » 21.4.2004 12:47

Oulun marssi:

Lähtö Torinrannasta kello 14 (kokoontumispaikka siis sama kuin viime vuonna), marssireitti Torinranta-Rantakatu-Saaristonkatu-Kirkkokatu-Kaupungintalo. Kaupungintalon edustalla on muutamia puheenvuoroja (ja mikki on luonnollisesti vapaa kaikille halukkaille). Mitään virallisempia jatkoja ei taida olla, mutta jonnekin olisi ehdottomasti mukava kokoontua marssin jälkeen istuskelemaan.

Ja marssimaan tulevat ottakaahan kylttejä, rumpuja, jne mukaan niin näymme ja kuulumme paremmin. Ja niin - kaikki mukaan! Kyllä kahdeksi ehtii hyvin hyvän asian vuoksi herätä ;)

eno-mies

ViestiKirjoittaja eno-mies » 21.4.2004 22:05

Olen ollut joka vuotena mukana helsingin marssilla ja ihan omalla naamalla. Olemme joka vuosi ihmetelleet muiden ns. varttuneempien marssijoiden kanssa porukan nuorta ikää. Nyt selvisi: ikätoverimme ovat paskahousuja jotka pelkää poliisia. Ettekai te luule että poliiseilla ei ole parempaa tekemistä kuin jahdata hiisareita ja kasvattajia? Marssilla poliisit on turvaamassa ns. marssirauhaa, kuten kaikilla laillisilla mielenosoitusmarsseilla, ei paheksumassa tai pidättämässä ihmisiä. Tottakai varmasti porukassa liikkuu siviilipukuisia poliiseja, mut ei siinä marssiessa oo pakko pajauttaa. Kaikenmaailman kuvaajia ja tuijottelijoita on kadunvarret pullollan, mut niille voi nauraa.
Oikeesti. Nyt kaikki ryhtiä pyttyyn ja marssimaan! Tehdään tämänvuoden marssista suurin ja kaunein! Kaikki mukaan ikään ja sukupuoleen katsomatta! Saa tulla vaikka tuulipuku päällä!

vihreevitamiini

ViestiKirjoittaja vihreevitamiini » 22.4.2004 9:12

Vtun pask@housut .. saa sitte olla 40 astet kuumetta tai kolumbiast tulevaa kuolettavaa huumetta kehossa jos ei marssille osallistu..
NOUSKAA JO YLOS... jaa ei pysty? :evil:
ja ian puolest on sitte mulle sama onko sylivauvoja mukana sama kuhan vaa on kyse hampusta ja/tahi vihreista aatteista!
"The rich man's wealth is in his city
The righteous wealth is in His Holy Place"

Early Girl

marssista

ViestiKirjoittaja Early Girl » 22.4.2004 11:25

Eskimogrower kirjoitti:Pari asiaa:

1. Jos meinaat osoittaa mieltä, tee niin- mutta pidä karnevaalit erikseen.
Ulkonäöstä tarkoitin vain lähinnä sitä, että ottaisitko tosissasi valistajaa, jolla on metrin locksit, on pukeutunut Etiopian väreihin ja päässä on foliohattu? Mutta tottakai jokainen saa näyttää ihan miltä haluaa, tyyli- ja tilannetaju on toinen juttu.

2. Alaikäiset ovat ihan typerää mainosta koko hommalle, varma tapaa vetää jutulta pohja. Siellä Irti Huumeista- yhdistyksen puhelin vain kilisee kun huolestuneet vanhemmat soittelevat kun "huumeporukka on houkutellut lapsia huumekokeiluihin ja huumemyönteiseen ajatteluun". Tästä on puhuttu niin paljon, että ei luulisi että kukaan edes miettii alaikäisenä edes osallistuvansa- seuraamasta ei tietty vapaassa maassa voi ketään julkisilla paikoilla estää.

Olen täsmälleen samaa mieltä kuin Eskimogrower. Jokainen marssille aikova voisi siis vilkaista itseään peilistä kahdesti ennen kuin astuu ovesta ulos. Minulla itselläni on takut päässä ja pukeudun normaalisti hyvinkin värikkäästi, mutta jos marssimaan uskaltaudun, niin en tosiaankaan aio pukeutua normaaliin tapaani, vaan pikemminkin kuin työhaastatteluun. (oh, jakkupuku olisi niin loistava, jos sellaisen vain omistaisin :wink: )
3 aiempana vuonna olen marssinut Helsingissä ja minua on kyllä henk.koht. vituttanut suuresti nuo karnevaaliasuihin pukeutuvat ihmiset. En tarkoita etteikö jokainen saisi olla oma itsensä, mutta muistakaa hyvät ihmiset suomalaisten vahvat stereotypiat ja se, että olette kuitenkin tietynlaisessa edustustehtävässä.
Häpeäkseni myönnän, että oma marssille osallistumiseni on vielä vaakalaudalla johtuen ihan pelkästään koulutuspaikastani ja tulevasta ammatistani, jossa tällaiselle marssille osallistumista ei hyvällä katsottaisi. Mutta saa nähdä, luultavasti tulenkin.

eg

ilkikurki
2 tähteä
2 tähteä

Re: marssista

ViestiKirjoittaja ilkikurki » 22.4.2004 14:58

Early Girl kirjoitti:
Eskimogrower kirjoitti:Pari asiaa:

1. Jos meinaat osoittaa mieltä, tee niin- mutta pidä karnevaalit erikseen.
Ulkonäöstä tarkoitin vain lähinnä sitä, että ottaisitko tosissasi valistajaa, jolla on metrin locksit, on pukeutunut Etiopian väreihin ja päässä on foliohattu? Mutta tottakai jokainen saa näyttää ihan miltä haluaa, tyyli- ja tilannetaju on toinen juttu.

2. Alaikäiset ovat ihan typerää mainosta koko hommalle, varma tapaa vetää jutulta pohja. Siellä Irti Huumeista- yhdistyksen puhelin vain kilisee kun huolestuneet vanhemmat soittelevat kun "huumeporukka on houkutellut lapsia huumekokeiluihin ja huumemyönteiseen ajatteluun". Tästä on puhuttu niin paljon, että ei luulisi että kukaan edes miettii alaikäisenä edes osallistuvansa- seuraamasta ei tietty vapaassa maassa voi ketään julkisilla paikoilla estää.

Olen täsmälleen samaa mieltä kuin Eskimogrower. Jokainen marssille aikova voisi siis vilkaista itseään peilistä kahdesti ennen kuin astuu ovesta ulos. Minulla itselläni on takut päässä ja pukeudun normaalisti hyvinkin värikkäästi, mutta jos marssimaan uskaltaudun, niin en tosiaankaan aio pukeutua normaaliin tapaani, vaan pikemminkin kuin työhaastatteluun. (oh, jakkupuku olisi niin loistava, jos sellaisen vain omistaisin :wink: )
3 aiempana vuonna olen marssinut Helsingissä ja minua on kyllä henk.koht. vituttanut suuresti nuo karnevaaliasuihin pukeutuvat ihmiset. En tarkoita etteikö jokainen saisi olla oma itsensä, mutta muistakaa hyvät ihmiset suomalaisten vahvat stereotypiat ja se, että olette kuitenkin tietynlaisessa edustustehtävässä.
Häpeäkseni myönnän, että oma marssille osallistumiseni on vielä vaakalaudalla johtuen ihan pelkästään koulutuspaikastani ja tulevasta ammatistani, jossa tällaiselle marssille osallistumista ei hyvällä katsottaisi. Mutta saa nähdä, luultavasti tulenkin.

eg

Joo, samaa mieltä olen molempien kanssa. Ja avainsana on nimen omaan ne stereotypiat. Miettikää nyt hyvät ihmiset mitä tavallinen tallaaja ajattelee. Te toteutatte juuri heidän kauhukuvansa karnevaalikulkuemeiningillä.

Ja sitten kun väsäätte niitä kylttejä, muistakaapa että siinä on lähdettävä vääntämään rautalangasta. Sarkasmi missä kannabis muuttaa kerrasta koko käyttäjänsä mustaksi mössöksi ei pure, koska liian moni ottaa homman tosissaan.

Koska kansan tyhmyydellä ei lopulta ole mitään rajaa, täytyy meidän nyt hoitaa homma kotiin ja ja olla sen verran viisaita että viesti menee läpi tyhmällekin.

Sanoin että meidän täytyy hoitaa homma kotiin. Sanoin väärin. Olisi pitänyt sanoa teidän täytyy.

Minä nimittäin työskentelen helsingissä ja kokemus sanoo että jos käyn vaikka alkossa keskiviikkona, kyllä sen joku työkaveri sattuu näkemään. Toisekseen minulla ei ole pukua ja variksenpelättimenä en lähde hommaa mokaamaan.

Uskokaa nyt kaikki ettei se marssi ole mikään vappu II. Käytös sen mukaista sitten.

ik

(ja vaikka kuinka pidätte ikäistäni vanhuksena, uskokaa nyt kerrankin että vanhemman polven edustajilla saattaa sittenkin olla pointtinsa)

kyltab

ViestiKirjoittaja kyltab » 23.4.2004 10:41

Samaa mieltä kuin Early Girl, Eskimogrower, ilkikurki,...

Siis tämän takia tuli tänne kirjauduttua,...mutta ilahduttavasti moni onkin tehnyt saman huomion tuosta ulkoisesta olemuksesta, nimen omaan marssin aikana.
Marssilla pitää olla mahdollisimman monta tavista tai siltä näyttävää, no siis suurin osa hamputtelijoistahan ON taviksia, se on niin yleistä nykyisin.

Sellainen "hörhö-look" marssija tekee asialle enemmäkin hallaa. Ymmärrettävästi monet "tavikset" eivät nykyisessä asenne-ilmastossa uskaltaudu julkisuuteen ko. asiassa.

Pukeutukaa, asennoitukaa, esiintykää tilanteen mukaan. Lieneekö edes viisasta poltella julkisesti? edes tupakkaa.....hmmm tai sitä etenkään.

Waakku

Re: Ei vaan...

ViestiKirjoittaja Waakku » 23.4.2004 14:13

short circuit turmoil kirjoitti:Mukaanhan voi aina ottaa sellaisen kompaktin A3-kokoisen banderollin jolla voi naamansa tarvittaessa suojata. Kyllä ne kuvaajat näkee jo kaukaa että osaa kyllä varoa. Tampereella oli viime vuonna epäilyttävä vanhempi mies ottamassa kuvia, mutta eipä siinä muuta kuin kiersi moisen hepun muun ihmisjoukon takaa. Ja tosiaan, ainahan voi jonkun naamarin vaikka rakentaa aiheeseen liittyen.

Heh epäilen että tarkoittanet minua, takki oli punainen jos en väärin muista. No varaudus sitten taas kiertelemään, nyt mulla on kaksi kameraa ja mun pitäis vielä saada marssijat pysymään reitilläkin.
-Maailma on pilleri ja minä sen pyörittäjä-

Laama1

ViestiKirjoittaja Laama1 » 23.4.2004 17:31

Jeps, ja meikä on kans siel kameran kans hillumassa, eihän tosta muuten saa mitään todistusaineistoa. Ja mun mielestä, ihmiset, pukeutukaa! Marssilla pidetään hauskaa eikä kuljeta tukka liipattuna niinku hautajaissaattueessa.

P.s. Pliis väsätkää jotain kivoja kylttejä sloganeilla mitä voi sit heilutella siellä :)

Ja jos joku ystävällinen sielu pystyisi hoitamaan megafonin Tampereen marssille lainaan, niin olisimme kiitollisia. (megafonit on vähän kiven alla.. pitää urkkia niitä joka puolelta)

peace, love <3<3
allekirjoitus

Hoffman

ViestiKirjoittaja Hoffman » 26.4.2004 3:00

No hyvä että tuo Tampereen aikataulu on selvillä. Ny kaikki mukaan marssimaan oikean asian puolesta ja älkää sitä poliisia pelätkö, sehän on ystävämme. :lol:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.4.2004 12:16

http://nude.thcgirls.com/~afroantti/marssi/ Noita jos joku viittis tulostaa ja levittää viellä ennen marssia niin ois hyvä juttu.

1) Tulosta julisteita mieluiten ohjelmalla jolla voit venyttää tulostettavan kuvan koko sivun kokoiseksi. (vaikkapa www.irfanview.com )

2) Tee liisteri. Tarkempia ohjeita mm. täältä. Linkki kuitenkin vaatii rekisteröitymisen, joten cutpaste olennaisimmasta ohjeiden lopussa.

3) Pakkaa liisteri esim. mäntysuopa- tai fairypulloon tai muuhun vastaavalla nokalla varustettuun pulloon.

4) Liisteröinti onnistuu parhaiten kaverin kanssa; toinen ruiskuttaa liisteriä kiinnityspinnalle ja toinen lätkäisee julisteen liisteriläiskän päälle. Tämän jälkeen kannattaa kuitenkin sutia vielä hieman lisää liisteriä julisteen päälle sopivalla siveltimellä/harjalla.

Lisäisin vielä liisterinteko-ohjeisiin, että perunajauhopurkin kyljessä olevalla kiisseliohjeella saa melko toimivaa liisteriä - mehun ja marjat voit kuitenkin säästää parempiin suihin, julisteet kiinnittyvät pelkästä vedestäkin tehdyllä kiisselillä vallan mainiosti

5) Muista kuitenkin, että liisteröidessäsi kannabisaiheisia julisteita edustat kaikkia sihauttajia; älä siis liisteröi mihin sattuu, vaan paikkoihin, joista uskot ihmisten julisteen lukevan mutta jossa juliste ei muodosta esteettistä haittaa. Oikeilla paikkavalinnoilla liisteröinnistä tulee monin kerroin tehokkaampi viestintäkeino; julisteita ei revitä pois yhtä innokkaasti ja vältät lisäämästä valtaväestön vihamielisyyttä sihauttajia kohtaan.

Liisterin perusohje on tosiaan suunnilleen 2-3 rkl perunajauhoja (vaikkapa luomua) per puoli litraa vettä. Kannattaa sekoittaa keitettäessä, koska klimpit voi haitata julisteen pysymistä. Aineen voi kyllä tehdä mikrossakin.

Pakkasella liisterin joukkoon voi laittaa suolaa: se sulattaa alustan mahdollista jäätä. Jos perusohjeeseen mukaan laittaa sokeria, sen pitäisi parantaa pysymistä, mutta ilmankin toimii kyllä hyvin. Pakkasella liisteri jäätyy joskus tosi nopeasti, joten julkka pitää laittaa päälle heti. Vesikuuron aikaan ei kannata lähteä liistiskeikalle, koska silloin julkat ei pysy kiinni ja hommakin on melko kurjaa...

Pysyvyyttä on sekin, ettei kukaan repisi julkkia. Sitä voi vaikeuttaa sutimalla lisiteriä kunnolla myös julisteen päälle, ainakin nurkkiin. Lerpattavista nurkista saa helposti otteen. Jos julisteen pinta on tahmea, niin harva sitä viitsii repiä sinä aikana, kun paperi ei vielä ole ehtinyt kunnolla liimautua alustaansa.
Viimeksi muokannut Vieras, 27.4.2004 22:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

klooni

ViestiKirjoittaja klooni » 26.4.2004 12:48

Itse tulen varmaan turun marssia kuvaamaan videokameralla tai sitten otan digikameralla kuvia ja myyn niitä supolle no joo... Tarvitsee nyt katsoa että ehtiikö mukaan vai olenko jossain muualla kyllä tarkoitus olisi tulla varsinkin jos saisi puhuttua kavereita paljon mukaan :D
....Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...

How High?

ViestiKirjoittaja How High? » 26.4.2004 12:55

No tässä on yksi "normaalinnäköinen", tavis, joka tulee olemaan Helsingissä, isolla kirkolla marssimassa videokameran kanssa. Voi sitten pappana katella lastenlasten (onko toi nyt oikein? kuulostaa ja näyttää tyhmältä "lastenlasten") kanssa videolta ku pappa oli just sillä marssilla jonka jälkeen eduskunta laillisti kannabiksen :D .

Perkuleen Afroantti, mä menin jo kieli pitkällä tonne http://nude.thcgirls.com/ :lol:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 26.4.2004 13:04

How High? kirjoitti:Perkuleen Afroantti, mä menin jo kieli pitkällä tonne http://nude.thcgirls.com/ :lol:

No olikos siellä jotain kiinnostavaa? :D

Palaa sivulle “Politiikka ja media”