Kansalaisaloite 703 tilastollista seurantaa
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Re: Kansalaisaloite 703 tilastollista seurantaa
Tuosta rattijuoppoaloitteen läpipääsemisestä on kiittäminen iltalehden mainontaa. Tuo viimeiset 30k tuli päivässä heti iltalehden uutisen jälkeen. Tuota ei tälle aloitteelle tule tapahtumaan.
KeijoBanaani kirjoitti:En usko että tätä kannattaa verrata viimevuotiseen aloitteeseen. Lopultahan siihen saako aloite tarpeeksi nimiä vai ei vaikuttaa vahvasti median mielenkiinto aihetta kohtaan. Lähtisi vaan tarpeeksi räväkästi käyntiin, niin tulisi niitä uutisten aiheuttamia kannatuspiikkejä. Tällä hetkellä näyttää oikein hyvältä.
Ensimmäisen kuukauden osalta nämä käyrät ovat kuitenkin hämmästyttävän lähellä toisiaan.
Valitettavasti aloitteen 703 kertymäkäyrä on kyntänyt jo pari päivää aloitteen 74 alapuolella.
-
Jännä kyllä, ettei uusi aloite ole tähän mennessä kerännyt sen enempää nimiä kuin edellinenkään. Nykyisen aloitteen taustatyö on kuitenkin paljon paremmin tehty ja aihekkin on ollut vahvasti esillä. Media ei ehkä ole julkaissut yhtä paljon itse aloitetta käsitteleviä uutisia. Yleinen kiinnostus kansalaisaloitteita kohtaan on saattanut myös laskea. Nyt toivotaan, että Ylen Teemailta aktivoisi ihmisiä allekirjoittamaan. Vaikka aloite ei eduskuntaan päätyisikään, voidaan olla erittäin tyytyväisiä ilmapiirin muuttumisesta ja keskustelun avautumisesta. Medialtakin on alkanut tulemaan perinteisen propagandan lisäksi myös faktoihin perustuvaa uutisointia.
KeijoBanaani kirjoitti:Jännä kyllä, ettei uusi aloite ole tähän mennessä kerännyt sen enempää nimiä kuin edellinenkään. Nykyisen aloitteen taustatyö on kuitenkin paljon paremmin tehty ja aihekkin on ollut vahvasti esillä. Media ei ehkä ole julkaissut yhtä paljon itse aloitetta käsitteleviä uutisia. Yleinen kiinnostus kansalaisaloitteita kohtaan on saattanut myös laskea.
Niitä "hiljaisia kannattajia" täytyy olla kyselytulostenkin perusteella satoja tuhansia. Syitä tähän passiivisuuteen on täälläkin arvailtu ja eiköhän me ne syyt suunnilleen tiedetä.
Nyt toivotaan, että Ylen Teemailta aktivoisi ihmisiä allekirjoittamaan. Vaikka aloite ei eduskuntaan päätyisikään, voidaan olla erittäin tyytyväisiä ilmapiirin muuttumisesta ja keskustelun avautumisesta. Medialtakin on alkanut tulemaan perinteisen propagandan lisäksi myös faktoihin perustuvaa uutisointia.
Toivoa sopii että A2 Kannabisiltaan osallistuvat kansalaisaloitteen puuhamiehet saavat keskustelussa aktivoitua tätä passiivisten kannattajien suurta joukkoa.
Tärkein viesti mikä heille pitäisi välittää on:
- Dekriminalisointia kannattaa nykyään monenlaiset ihmiset eikä kaikki heistä suinkaan ole kannabiksen kanssa missään tekemisissä
- Kansalaisaloitteen allekirjoittaminen EI johda kotietsintöihin tai muuhun seuraamiseen virkavallan taholta
- Aloitteen allekirjoittamisella ON merkitystä ja tarvittava määrä nimiä saadaan kasaan kun juuri TE kotikatsomoiden sohvaperunat käytte sen nimen antamassa. Eikä tarvitse edes poistua sohvalta.
Tuo median voima.. muutama artikkeli ja heti pienoinen "piikki" tilastoissa.
Uskon tämän aloitteen tekevän vielä suuren harppauksen kunhan tuo "kannabisilta" tulee TV:stä.
Ainakin tähän mennessä tuo kannatuskäyrä on mukaillut mediaa, noin pääpiirteittäin.
Edit:
Poliisi ei ole perässäsi
Kannattaa lukaista muutama kommentti tuolta, ainakin tuo foliohatun teksti sai itseni kirjoittamaan
Ps: Kippari, teet hienoa työtä kaikkien näitten grafiikoiden muodossa, propsit siitä!
Uskon tämän aloitteen tekevän vielä suuren harppauksen kunhan tuo "kannabisilta" tulee TV:stä.
Ainakin tähän mennessä tuo kannatuskäyrä on mukaillut mediaa, noin pääpiirteittäin.
Edit:
Kippari kirjoitti:...
- Dekriminalisointia kannattaa nykyään monenlaiset ihmiset eikä kaikki heistä suinkaan ole kannabiksen kanssa missään tekemisissä
- Kansalaisaloitteen allekirjoittaminen EI johda kotietsintöihin tai muuhun seuraamiseen virkavallan taholta
- Aloitteen allekirjoittamisella ON merkitystä ja tarvittava määrä nimiä saadaan kasaan kun juuri TE kotikatsomoiden sohvaperunat käytte sen nimen antamassa. Eikä tarvitse edes poistua sohvalta.
Poliisi ei ole perässäsi
Kannattaa lukaista muutama kommentti tuolta, ainakin tuo foliohatun teksti sai itseni kirjoittamaan
Ps: Kippari, teet hienoa työtä kaikkien näitten grafiikoiden muodossa, propsit siitä!
Nyt weedDog tipautit kärryiltä tuon adwordsin kanssa. Miten homma siis toimii? Onko foorumilla jossain joku potin keräys käynnissä? Itse olisin mahdollisesti halukas laittamaan roposia mediamyllyyn
-WeedDog- kirjoitti:Olen nyt käynnistänyt Adwords -kampanjan googlessa
Mitä hakusanoja laitoit? Ja jos klikkihinnaks laitoit 0,10e niin hmm.. Näkyvyys testattu?
Selvä laitan sulle privaattia tulemaan. Löysin myös muutamalla google haulla holvi potin. http://dekriminalisointi.fi/ tämän sivun aivan alhaalla. Ihme juttu kun ei ole sattunut silmään aiemmin.
Päivitettyä grafiikkaa. Lisäsin viime vuoden toteumat koko puolen vuoden ajalta.
Eilen käytiin taas niukasti aloitteen 74 yläpuolella mutta sitten tuli homoaloite ja pisti pakan uusiksi.
Taas kynnetään pari tuhatta alempana kuin vuosi sitten vastaavaan aikaan.
Kovin on samannäköiset käyrät. Suunta on ihan oikea mutta nousukulma täytyisi saada paljon jyrkemmäksi.
Eilen käytiin taas niukasti aloitteen 74 yläpuolella mutta sitten tuli homoaloite ja pisti pakan uusiksi.
Taas kynnetään pari tuhatta alempana kuin vuosi sitten vastaavaan aikaan.
Kovin on samannäköiset käyrät. Suunta on ihan oikea mutta nousukulma täytyisi saada paljon jyrkemmäksi.
-WeedDog- kirjoitti:Kovin nyt kyllä ehdottaisin sitä, että laitetaan keräys käyntiin radio/tv -mainosta varten.
Kysytään tarjoukset Radio Novalta, Suomipopilta, Iskelmältä ja Voicelta.
Ja TV:n puolelta vaikka MTV3, Sub, Nelonen ja JIM...
Valtakunnallisilla radio/tv -mainoksilla tämä on mielestäni ainoastaan mahdollista saada täyteen.
Voisiko tätä lähteä ajamaan eteenpäin ?
Onko sulla haisua paljon tv-mainos maksaa? Puolet tuosta hinnasta ja saisi ilttiksen etusvulle bannerin jonka näkisi varmaan joka ikinen suomalainen
Olen mahdoillesisti pahoillani. Laitoin 100e adwords pottiin omalla hieman provosoivalla setillä. Ilmoittelen asap statseista.
Tässä mielentilassa vaikutti vähän likaiselta nuoleskelulta, mutta tuollaista pukkaisi tulemaan:
Kansalaisaloite 703
dekriminalisointi.fi/
44% 25-34 -vuotiaista
rikollisia? Korjataan tilanne!
jos tuntuu vitun idiootilta, poistan asap näkyvistä. Näillä kuoseilla harkinta saattoi olla hieman vinossa.
Tässä mielentilassa vaikutti vähän likaiselta nuoleskelulta, mutta tuollaista pukkaisi tulemaan:
Kansalaisaloite 703
dekriminalisointi.fi/
44% 25-34 -vuotiaista
rikollisia? Korjataan tilanne!
jos tuntuu vitun idiootilta, poistan asap näkyvistä. Näillä kuoseilla harkinta saattoi olla hieman vinossa.
-WeedDog- kirjoitti:...
Katsoitko tuosta ylempää millasen mainoksen minä laitoin adwordsiin ?
Mun oma mielipide on että tuo sinun tekemä mainoksesi on vähän... no sanotaanko nyt omituinen
Lisäys: Laita esikatselu työkalussa hakusanaksi vaikka "kannabis"
Korjataas sen verran että paussilla siis oma setti (ei livenä hetkeäkään). Saattaa olla että mielessä oli vähän turhankin keltaisen lehden tyylinen "herättely". Venailen että olisi hieman kirkkaammilla mielillä liikkeellä . 100e tuolla olisi kuitenkin valmiina hyvää tarkoitusta varten.
-WeedDog- kirjoitti:Joo erittäin hyvä homma että on. Pitäiskö tehdä niin että sä keskität sen 25e + 75e Display -mainoksiin ja minä noihin googlen tekstihaku -mainoksiin ?
Saadaan hieman jaettua tuota. Ei oo mitään järkeä pitää kahta "samaa" mainosta vaan levittää mainontaa display -muodossakin verkkoon.
Lisäys: Voin loihtia ja piirtää bannerit sinulle.
Jepa, palaillaan tuohon huomenna. Osittain alalla duunissa, mut katselen tuota unien jälkeen tarkemmin.
Mikä olisi käytetyin hakusana suomen googlessa 18-108 vuotiailla, tai sanotaanko 10 käytetyintä, ja sitten mainostais googlessa noilla kaikilla.
En tunne näitä kiemuroita, tai sitä onko nuo tietämättömät sanani jo varattu. Ehkä tätä asiaa kannattaisi miettiä lisää.
Esim. Lääketieteellisiä juttua ihmiset googlettaa tosi paljon. Mulla kannabis auttaa myös kuumeeseen, oikeastaan minulla ei ole koskaan kuumetta, jos minulla on lääkkeeni.
Siinä tulee googlessa aika ensimmäisinä wikipedian artikkeli, jonka monesti ihmiset myös käy lukemassa. Siten olisikin hyvä, jos löytyisi sellaisia yleisiä hakusanoa, joiden wikipedia artikkelissa mainitaan kannabis, mielummin positiivisessa mielessä. Kuulostaa mulle liian vaikeelta, mut te jotka ootte mainonnassa, niin ehkä teiltä onnistuu, toivottavasti.
Ja sen jälkeen....
Te jokainen saatte tarvitsemanne annoksen pyhää yrttiä, ilman, että tarvitsee miettiä sen laillisuusstatusta, joka on täysin idioottimaista. (:
, ja me pienet ihmiset saamme lääkkeemme, ilman että korruptoitunut valtio varastaa sen, vain tuhotakseen kasvin, ja kasvattajan. Huoh.
on meillä vielä matkaa, mutta kyllä me myös päästään sinne!
Nuuskamuikkunen, Muumipappa ja jopa Poliisimestarikin tulevat kaikki vielä saamaan piippuihinsa sitä samaa täytettä, jota Kippari Kalle jo Coloradossa polttaa!
En tunne näitä kiemuroita, tai sitä onko nuo tietämättömät sanani jo varattu. Ehkä tätä asiaa kannattaisi miettiä lisää.
Esim. Lääketieteellisiä juttua ihmiset googlettaa tosi paljon. Mulla kannabis auttaa myös kuumeeseen, oikeastaan minulla ei ole koskaan kuumetta, jos minulla on lääkkeeni.
Siinä tulee googlessa aika ensimmäisinä wikipedian artikkeli, jonka monesti ihmiset myös käy lukemassa. Siten olisikin hyvä, jos löytyisi sellaisia yleisiä hakusanoa, joiden wikipedia artikkelissa mainitaan kannabis, mielummin positiivisessa mielessä. Kuulostaa mulle liian vaikeelta, mut te jotka ootte mainonnassa, niin ehkä teiltä onnistuu, toivottavasti.
Ja sen jälkeen....
Te jokainen saatte tarvitsemanne annoksen pyhää yrttiä, ilman, että tarvitsee miettiä sen laillisuusstatusta, joka on täysin idioottimaista. (:
, ja me pienet ihmiset saamme lääkkeemme, ilman että korruptoitunut valtio varastaa sen, vain tuhotakseen kasvin, ja kasvattajan. Huoh.
on meillä vielä matkaa, mutta kyllä me myös päästään sinne!
Nuuskamuikkunen, Muumipappa ja jopa Poliisimestarikin tulevat kaikki vielä saamaan piippuihinsa sitä samaa täytettä, jota Kippari Kalle jo Coloradossa polttaa!
- Tapionpoika
- 2 tähteä
http://www.tykkimainos.fi/?page_id=302
Mitähän maksaisi lyhyt sissikampanja? Vastaavia löytynee toki muiltakin kyliltä.
edit: sivujen mukaan vastaava löytyy Oulun lisäksi myös Vaasasta
Toinen mahd. paikka Oulussa olisi Tulliväylän ja Kuusamontien risteyksen mainostaulut. Firmaa en muista, mutta mainosten ohessa taululla pyörii "mainosta tässä"-ilmoitus puhelinnumeroineen. Voisi olla etenkin työmatka-aikoina otollinen, suht vilkas väylä silloin.
edit2: Itse mainoksen pitäisi varmaan olla mahd. selkeä ja ytimekäs. Toki jalankulkijalla on autoilijaa enemmän sekunteja aikaa katsoa että mitäs siellä nyt mainostetaan. Mutta esim. www.dekriminalisointi.fi mainoksessa mainittavaksi yhteystiedoksi, ja etusivulta linkki suoraan aloitteeseen (niinkun siellä vissiin onkin jo).
Mitähän maksaisi lyhyt sissikampanja? Vastaavia löytynee toki muiltakin kyliltä.
edit: sivujen mukaan vastaava löytyy Oulun lisäksi myös Vaasasta
Toinen mahd. paikka Oulussa olisi Tulliväylän ja Kuusamontien risteyksen mainostaulut. Firmaa en muista, mutta mainosten ohessa taululla pyörii "mainosta tässä"-ilmoitus puhelinnumeroineen. Voisi olla etenkin työmatka-aikoina otollinen, suht vilkas väylä silloin.
edit2: Itse mainoksen pitäisi varmaan olla mahd. selkeä ja ytimekäs. Toki jalankulkijalla on autoilijaa enemmän sekunteja aikaa katsoa että mitäs siellä nyt mainostetaan. Mutta esim. www.dekriminalisointi.fi mainoksessa mainittavaksi yhteystiedoksi, ja etusivulta linkki suoraan aloitteeseen (niinkun siellä vissiin onkin jo).
Viimeksi muokannut Tapionpoika, 9.3.2014 13:32. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't
Tapionpoika kirjoitti:http://www.tykkimainos.fi/?page_id=302
Kannatetaan. Tällainen voisi yksinäänkin ylittää uutiskynnyksen.
Kannatan myös. Tuo Vaasan Rewellcenterin mainos on aivan keskustassa. Siitä kulkee ohi päivittäin paljon ammattikorkeakoulun opiskelijoita ja muuta kansaa.
Hyvää duunia ihmiset, keep it up!
Mitä hajautetummin kampanjointia tehtään, niin sitä tehokkaampaa se on. Kampanjatiimin voimavarat riittävät johonkin, mutta eivät kaikkeen
Jos kuitenkin jotain hyviä kampanjaprojekteja on rahoitusta vaille valmiina, niin laittakaa privaa minulle tai mailia dekriminalisointi@gmail.com
Mitä hajautetummin kampanjointia tehtään, niin sitä tehokkaampaa se on. Kampanjatiimin voimavarat riittävät johonkin, mutta eivät kaikkeen
Jos kuitenkin jotain hyviä kampanjaprojekteja on rahoitusta vaille valmiina, niin laittakaa privaa minulle tai mailia dekriminalisointi@gmail.com
it's tough to make a living when all we do is work
Mitä jos tehtäisiin vähän laajempikin kartoitus mainosmedioista jotka suostuu/eivät suostu yhteistyöhön ja kootaan kieltäytyjistä boikottilista? Käytännössä ei tarvitse kuin lähettää tarjouspyynnöt ja katsoa mitä sieltä vastataan.
Minkälainen haloo nousisi jos joku kieltäytyisi ottamasta levitykseen SETAn tai vaikka jonkun romaniyhdistyksen mainosta?
Minkälainen haloo nousisi jos joku kieltäytyisi ottamasta levitykseen SETAn tai vaikka jonkun romaniyhdistyksen mainosta?
- Tapionpoika
- 2 tähteä
Ehdinpä vihdoinkin eilen lukea punaisten valojen aikana em. Oulun mainostauluilta yhteystiedot tarjouspyynnöille. Puhelinnumero on 040-7374 517.
sativa to change the things I can
Palaa sivulle “Politiikka ja media”