SHIRF kirjoitti:...
Aivan mahtavaa! Tuntuu, että olet tehnyt tapahtuman eteen jo monin verroin työtä itseeni verrattuna. Toivottavasti et jää kiinni hampunlehtesi kanssa. Purskahdin holtittomaan nauruun, kun kuvittelin kuinka pääset jonkun eduskuntatalolla kuvatun uutipätkän linssiluteeksi asettelemassa hampunlehteä tarkoin harkittuun asentaan portaille kamera kaulalla
Tätä tosin tuskin tulee käymään, sillä olemmehan me hamppuihmiset lähes järjestään itsekouluttautuneita ninjoja kieltolain ansiosta
Heheh, enköhän mä jotenkin ninjaile itseni siitä tilanteesta. Perjantaina näyttäis ainakin säätiedostusten mukaan olevan aurinkoinen sää, joten sillon käyn nappasemassa kuvat, eli perjantaina iltapäivällä todennäköisesti postailen niitä tänne valittavaksi. Saa myös ehdotella jos tulee joku huikea idea miten hampunlehden siihen kuvaan sijoittelisi, tai millä tavalla sillä saisi kuvaan jonkun diipimmänkin merkityksen (1+1=3), kun vain kannabiksen lehti ja Eduskuntatalo.
Mutta joo, enhän mä nyt yksin ois ees saanut mitään aikaseks, esim. ilman tätä aloittamaasi viestiketjua. Hyvällä asialla kun ollaan, niin totta kai osallistutaan.
Ja minä olen siis myös satavarmasti 23.11. lauantaina Eduskuntatalon edessä klo 16:20 polttamassa spliffiä.
Tuossa jotain ehdotuksia kohdista, jotka mua ainakin itseäni jäivät hieman häiritsemään. Nää on kaikki sitte tosiaan vaan ehdotuksia!
Mutta overall hyvä ja asiallinen teksti, kelpais ainakin mulle.
Tule paikalle näkemään ja kokemaan (tulee vähän joku sirkusmeininki mieleen, jossa suomalaisia pajapäitä pääsisi pällistelemään ), kun suomalaiset kannabiksenkäyttäjät jälleen kokoontuvat polttamaan sätkänsä eduskuntatalon edustalle humaanimman (vai vaan kansanomaisemmin järkevämmän tms.?) päihdepolitiikan puolesta (joku syy olisi ehkä hyvä laittaa). Kannabis on pikkuhiljaa noussut yhä hyväksytymmäksi aiheeksi kansalaisten keskuudessa. Poliittisella rintamalla aiheesta on kuitenkin ollut tapana joko vaieta kokonaan, tai vain paheksua asiaa tarkemmin perustelematta. Aiheesta puhuminen kieltolakia kritisoiden on lähes poikkeuksetta johtanut rankkaan julkiseen loanheittoon. Tempauksen (tapahtuman/mielenosoituksen?) pääasiallinen tarkoitus on jälleen vähän alentaa rimaa aiheen esilletuomiseksi päättävissä elimissä.
Muualla maailmalla trendi on edennyt monin paikoin paljon pidemmälle, kun huumesodan haitat ovat käyneet kestämättömiksi. Väistämättä kannabis tulee arkipäiväistymään Suomessakin sukupolven vaihdoksen myötä ja sille olisi silmien ummistamisen sijaan hyvä luoda selkeät pelisäännöt. Nuorten kannabiksen lisääntyvään käyttöön ei ole pystytty vaikuttamaan saatavuutta rajoittavalla politiikalla. On aika yrittää jotain muuta!
Parannusehdotuksia!! Omia versioita!!
Näimpä 23.11 klo 10.20 on aivan viimeinen laillinen takaraja. Tosin viime radikaalimarssista alkoi tippua jo ennakkouutisointia ymmärtääkseni noin päivää-paria aiemmin. Olisiko ilmoitus kuitenkin hyvä tehdä aiemmin, jotta tapahtuma ei vaikuta ennakkouutisoinnissa laittomalta ja siten karkoita tulijoita?
Ja tuo on tosiaan ihan viimeinen takaraja, johon sitä ei tosiaan missään nimessä kannata jättää. Vajaata viikkoa ennen ois varmaan ihan hyvä ilmoittaa, ei sitä liian aikasin kannata välttämättä kuitenkaan mennä toitottelemaan, etteivät tylsyyksissään keksi mitään päämme menoksi?