Kuva

prostituutio ja kiljunen

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
åke pakana
2 tähteä
2 tähteä

prostituutio ja kiljunen

ViestiKirjoittaja åke pakana » 30.9.2009 15:10

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1735795

Kansanedustaja Kimmo Kiljusen (sd) mielestä jokaisella on oikeus prostituutioon. Kiljunen kertoi ajatuksistaan Iltalehdessä.

Hänen mukaansa aikuisten ihmisten seksuaaliseen autonomiaan ei pitäisi puuttua. Hän ei kuitenkaan hyväksy paritustoimintaa eikä bordelleja.

Kiljusen mielestä on vastenmielistä, että rahalla ostetaan rakkautta, mutta [u]lainsäätäjän ei hänen mukaansa pitäisi puuttua yksilön oikeuteen päättää omasta kehostaan.
[/u]

ja samainen jamppa :

Hei,
Vastaukseni ovat:

1. Päihdeongelmatilanne on menossa huonompaan suuntaan.
2. En ole valmis harkitsemaan huumausaineiden kontrolloitua laillistamista.
3. Saattaisi olla paikallaan miettiä uutta asennetta.
4. Uskon.

Terveisin
Kimmo Kiljunen

eli kimmon mielestä saan työntää haitariini maksullisesti kyrpää, mutta en kannabista?
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

Antti Alien
3 tähteä
3 tähteä

Re: prostituutio ja kiljunen

ViestiKirjoittaja Antti Alien » 30.9.2009 18:06

åke pakana kirjoitti:
eli kimmon mielestä saan työntää haitariini maksullisesti kyrpää, mutta en kannabista?

Liekö tuo ihme, kun Kimmo ei tunnu tietävän, että Suomessa jokaisella on oikeus prostituutioon. Seksin ostokielto - kuten uutisessa kerrottiinkin - koskee ainoastaan ihmiskaupan ja parituksen uhreja. Itseään rehellisesti ja omasta tahdostaan myyvältä saa römpsää rahalla hankkia ihan normaalisti. Hieman sama asia, kuin että pimeää viinaa ei saa ostaa.

Uranus

ViestiKirjoittaja Uranus » 30.9.2009 18:19

Antti Alien kirjoitti:...

Liekö tuo ihme, kun Kimmo ei tunnu tietävän, että Suomessa jokaisella on oikeus prostituutioon. Seksin ostokielto - kuten uutisessa kerrottiinkin - koskee ainoastaan ihmiskaupan ja parituksen uhreja. Itseään rehellisesti ja omasta tahdostaan myyvältä saa römpsää rahalla hankkia ihan normaalisti. Hieman sama asia, kuin että pimeää viinaa ei saa ostaa.

Kotiviiniä, tarkoitat kai. "Käymisteitse, alle 22%." Pimeää viinaa ei saa myöskään hallussapitää.

...Tai, mikseipä prostituutiotakin voisi alistaa valtionyhtiölle. Tällä tavoin voitaisiin olla varmoja, että prostituoitujen oikeuksista ja turvallisuudesta pidetään huolta, lisäksi prostituution aiheuttamia kansanterveydellsiä ongelmia voitaisiin säädellä verotuksellisesti. :twisted: Prostituutiota ei myöskään saisi myydä päihtyneille, alaikäisille tai kiihottuneille, ja vain 9:00 ja 21:00:n välillä. Sunnuntaina bordellit olisivat kiinni.
1 Kings 21:14 Then they sent word to Jezebel: "Naboth has been stoned and is dead."

rUllaKebab
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja rUllaKebab » 1.10.2009 7:31

åke pakana kirjoitti:
ja samainen jamppa :

Hei,
Vastaukseni ovat:

1. Päihdeongelmatilanne on menossa huonompaan suuntaan.
2. En ole valmis harkitsemaan huumausaineiden kontrolloitua laillistamista.
3. Saattaisi olla paikallaan miettiä uutta asennetta.
4. Uskon.

Terveisin
Kimmo Kiljunen

Voisitko ystävällisesti postata myös kysymykset?

foliohattu
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja foliohattu » 1.10.2009 7:41

Uranus kirjoitti:...Tai, mikseipä prostituutiotakin voisi alistaa valtionyhtiölle. Tällä tavoin voitaisiin olla varmoja, että prostituoitujen oikeuksista ja turvallisuudesta pidetään huolta, lisäksi prostituution aiheuttamia kansanterveydellsiä ongelmia voitaisiin säädellä verotuksellisesti.

mä voisin väittää että tähän ollaan menossa. enemmin tai myöhemmin yhteiskunta kollektiivisesti tajuaa, ettei tällaisten asioiden kieltämisellä saavuteta juuri mitään. ne ketkä haluaa myydä, myy ja ne ketkä haluaa ostaa, ostaa. on se laitonta tai ei. sama pätee huumeisiin. tällä hetkellähän sekä huumeiden, että prostituution kiellolla ei edes yritetä tavoitella mitään "yhteistä hyvää", miltä saattaa äkkiseltään vaikuttaa, ja mitä noi päättäjät ainakin haluavat vakuuttaa, vaan nimenomaan nykyiset päättäjät ovat tehneet näistä molemmista kysymyksistä moraalisia, "onko prostituutio tai seksin ostaminen väärin"? mun mielestä on täysin naurettavaa hurskastelua poliitikoilta jotka istuvat tornissaan ja dumaavat asioita joista eivät oikeasti tiedä yhtään mitään. eikä oikeastaan mitään pitäs mun mielestä lähteä kieltämään moraalisin perustein. moraali on niin löyhä käsite, ettei siihen kannattais rinnastaa mitään todellisia, oikeisiin ihmisiin heijastavia lakeja. en tarkota etteikö laki ja moraali voi olla linjassa, mut kummallakaan ei pitäs perustella toista.

nojoo, tää ei ollu välttämättä prostituution puolustuspuhe, en oo itse käyttänyt enkä pidä ajatuksesta jossa maksaisin seksistä. mulle se merkkaa paljon enemmän kun mitä rahalla saa. mutta en mä lähde sanomaan mitä kukin saa tehdä rahasta tai ilmatteeks. niin kauan kun ei vahingoita muita sivussa. ihmiskauppa ja paritus ovatkin tosi ongelmallisia, eikä niitä pitäs hyväksyä. tosin ei niinkään moraalisin argumentein, kun toisten ihmisten oikeuksien kunnioittamisen kannalta. ikävä kyllä, niin kuin huumekaupassakin myös prostituutiossa taitaa kieltolaki ja sitä kautta mielettämät voitot ja täysi kontrolloimattomuus tehdä tehtävänsä ja molemmat ovatkin tukevasti ammattirikollisuuden hoteissa.
:foil:

åke pakana
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja åke pakana » 1.10.2009 8:14

rUllaKebab kirjoitti:...

Voisitko ystävällisesti postata myös kysymykset?

http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.p ... nen#237528

kyseisessä ketjussa kysymykset muodostuvat.
ystävällisesti kirjoitan lisää.
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

rUllaKebab
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja rUllaKebab » 2.10.2009 9:08

åke pakana kirjoitti:...

http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.p ... nen#237528

kyseisessä ketjussa kysymykset muodostuvat.
ystävällisesti kirjoitan lisää.

Minä kiitän ja karmoitan, hieno teko!

BlueGrass707

ViestiKirjoittaja BlueGrass707 » 10.10.2009 23:23

Ei käytännön politiikassa voi yhtäaikaa ajaa useaa tämänkaltaista asiaa. Kiljunen saa puolestani keskittyä prostituution profiilin kohottamiseen ja joku toinen taas kannabikseen. Näennäisen yltiöliberaalit saavat politiikassa nopeasti pellen maineen, eivätkä lopulta saa edistettyä yhtään mitään. Tämäkin lausunto on vaatinut melko paljon rohkeutta kohtuuttomassa ja konservatiivisessa Suomenmaassa.

åke pakana
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja åke pakana » 6.7.2012 13:08

Antti Alien kirjoitti:...

vaan eipä kauan.
"Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson (r.) kieltäisi seksin ostamisen kokonaan. Henrikssonin mukaan nykyinen lainsäädäntö ei toimi ja saattaa tehdä Suomesta houkuttelevan ihmiskaupan kohteen.

Tällä hetkellä laki kieltää seksin ostamisen ainoastaan parituksen tai ihmiskaupan uhrilta.
- Tuomioistuimissamme käsitellyt tapaukset osoittavat selvästi, että Suomen lainsäädäntö ei toimi. On ollut erittäin vaikea osoittaa seksin ostajan voineen tietää, että seksikaupassa hyväksikäytetty henkilö on ollut parituksen tai ihmiskaupan uhri, Henriksson perustelee tiedotteessaan.
Ruotsissa seksin ostaminen on ollut kokonaan kiellettyä vuodesta 1999 asti. Henrikssonin mukaan maassa onkin onnistuttu prostituution ja ihmiskaupan kitkemisessä Suomea paremmin."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012070 ... 4_uu.shtml

eikö nämä henkisesti kehitysvammaiset osaa mitään muuta kuin kieltää asioiden olemassaolon?
asia on käytännössä sama kuin huppelisaineissa. kieltämällä niiden olemassaolon, ne eivät silti katoa.
hämmästyttävää miten oikeusministeriksi valitaan aina vähiten ihmisten oikeuksista välittävä poliittinen broileri.

tässä samassa haukun pystyyn uuden puolustusministerin:
nokkosihottumaa harrastava limainen politiikkabroileri joka haluaa natoon.
ei siksi, että kalle natosta jotain ymmärtäisi mutta kun kokkarikaverit on kertonu että nato on jees-juttu.

ollaanko suomea nyt todella ajamassa alas, koska johtopaikoilla on ainoastaan kokemattomia puoluepyrkyreitä?
jyrki, jutta, carl.. ja sitten vielä se anna-maja. :doh:

"Henrikssonin mukaan nykyinen lainsäädäntö ei toimi ..."
kuinka monta porttoa näet kun kävelet kotikaupunkisi katuja? haittaavatko kaduilla riehuvat huorat?

"Henrikssonin mukaan maassa onkin onnistuttu prostituution ja ihmiskaupan kitkemisessä Suomea paremmin."
portot on mennyt luonnollisesti piiloon ja siellähän piilossa igor vasta pitääkin huolta heidän oikeuksistaan :lol:

ongelman kieltäminen pahentaa ongelmaa.

Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 6.7.2012 15:45

Miksi pitäisi olla laitonta ostaa jotain, jonka ilmaiseksi antaminen on laillista?
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

åke pakana
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja åke pakana » 6.7.2012 20:41

Tapionpoika kirjoitti:Miksi pitäisi olla laitonta ostaa jotain, jonka ilmaiseksi antaminen on laillista?

sama pätee ganjaan?
miksi ilmainen voi olla kielletympää kuin maksullinen (bedrocan)?
voi kun tietäis..

PajaPiru

ViestiKirjoittaja PajaPiru » 6.7.2012 21:27

Ihmiskauppa on väärin tottakai ja pirun väärin onkin. Mutta jos ihminen itse haluaa,omasta tahdostaan, myydä itseään toiselle ihmiselle niin onko siinä muka jotain väärin? Mitä se kellekään kuuluu? Ei mun mielestä mitään väärää/laitonta,töitä on monia ja kaikki työnteko on jonkunasteista huoraamista. Itse olen myynyt oman kroppani,mutten mieltäni,autoteollisuudelle että saan röhnää pöytään ja elinkulut muutenkin jotenkuten maksettua. Vituttaahan se välillä rankasti... 8-16 oravanpyörä.

soolo
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja soolo » 9.7.2012 21:08

Analogia prostituution ja kannabiksen välillä on aika pätevä. Molemmissa on kyse toiminnasta, joka itsessään saattaa aiheuttaa pieniä haittoja, mutta jonka kieltäminen aiheuttaa vakavia haittoja; kannabiksen tapauksessa huumerikollisuuden ja prostituution tapauksessa ihmiskaupan muodossa. Olisiko meillä samanlaisia markkinoita ihmiskaupalle, jos prostituutio olisi täysin laillista; huumeiden katukaupalle, jos hamppua saisi itse kasvattaa?
it's tough to make a living when all we do is work

gamaramni

maalataan

ViestiKirjoittaja gamaramni » 11.7.2012 1:30

mitä te oikein teette?
Viidakon poppamiehet taas vauhdissa+
ayahuasca ayahuasca
drop by falling

Palaa sivulle “Politiikka ja media”