Kuva

Milloin radikaalimarssi?

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Mathete

Re: Milloin radikaalimarssi?

ViestiKirjoittaja Mathete » 27.4.2011 12:19

Hyvähän se on, ett' joillakin riittää raivoa ja radikalismia tällaisiin tempauksiin. Toivottavasti saadaan näin toimien laajempaa keskustelua päihdepolitiikasta aikaiseksi.

Mitä itseeni tulee, niin en voisi kuvitella osallistuvani moisille marsseille. Ensikikään, en koe olevani "hamppuradikaali" ja toisekseen työssäkäyvän perheenisin ei auta pyöriä hamppumarsseilla, koska on olemassa riski, että leimataan narkomaaniksi ja tulee fudut töistä etc..

Pitää muistaa, että radikaalimarsseilijat edustavat hamppuaktivismia ja ovat sellaisenaan kovin kapeahko otos keskiverto "harrastajasta". Itse tunnen läjäpäin hampun ystäviä, jotka vetävät hyvin matalaa profiilia harrastustensa suhteen, ja joita ei koskaan tulla näkemään marsseilla tai keskustelupalstoilla hamppua ylistämässä.

anderec

ViestiKirjoittaja anderec » 27.4.2011 12:32

Siellä ketään riehunu, oisit ollu paikalla. Homma on tässä mun mielestä niin, että me (suurin osa kannabiksen käyttäjistä) saadaan ihan oikeutetusti näyttäytyä ihan sellasina ku ollaan. Suuri osa blaadaajista on vähän idealistisempia tai heillä on se oma tyyli. Me näyttäydytään sellasina ku ollaan, jos sulla ei oo pokkaa tulla messiin oikeistolaiskavereines, niin on ihan turha alkaa ruikuttamaan siitä että kannabis profiloituu liikaa.
Sitäpitsi oli siellä marssilla viimeksi vanhempaaki ikäpolvea ja kaikenkirjavaa sakkia muutenki. Ei se ollu mikään vasemmistonuorten marssi.
"When injustice becomes law, rebellion becomes duty." - Thomas Jefferson

Televisio

ViestiKirjoittaja Televisio » 27.4.2011 12:36

juselius kirjoitti:...
...
...

Jos tarkoitus on edesauttaa kannabiksen dekriminalisointia niin on syytä olla pragmaattinen ja miettiä miten sen parhaiten saavuttaa. Mikäli tarkoitus ihan aidosti yrittää vaikuttaa päättäjiin niin olisi syytä miettiä millaisena ryhmänä kannabiksenkäyttäjät profiloituvat. Kannattaisi vähän miettiä auttaako jos purkaa pahaa mieltä huutamalla ja riehumalla Eduskuntatalon edessä?

Entäs jos vaan halutaan pajauttaa kaikkien edessä ja kokea yhteenkuuluvuuden tunteita?
Sä varmaan olet kirjoittanut ihan pirusti maanlaajuisessa levityksessä oleviin lehtiin
kolumneja, mielipidekirjoituksia ja palautetta saadaksesi näkyvyyttä asiallesi?
No niin on muutkin, jos vaikka yhtenä päivänä vaan näytetään keskisormea,
ollaanhan me kuitenkin tunnetusti aika vittuuntuneita tähän tilanteeseen?

Hobgob
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hobgob » 27.4.2011 12:56

juselius kirjoitti:Jos tarkoitus on edesauttaa kannabiksen dekriminalisointia niin on syytä olla pragmaattinen ja miettiä miten sen parhaiten saavuttaa. Mikäli tarkoitus ihan aidosti yrittää vaikuttaa päättäjiin niin olisi syytä miettiä millaisena ryhmänä kannabiksenkäyttäjät profiloituvat. Kannattaisi vähän miettiä auttaako jos purkaa pahaa mieltä huutamalla ja riehumalla Eduskuntatalon edessä?

Kannattaa riehua, sillä monet meistä ovat radikaaleja tai jopa X-tremistä, niin ideologisesti, urheilullisesti, kulttuurillisesti jotkut ehkä jopa sexuaalisesti, joten osalle Radikaalimarssi on varmaan rehellinen tapa ilmaista mielipiteensä.

hisbollah

ViestiKirjoittaja hisbollah » 27.4.2011 14:15

Voisi tälläkin kertaa raahautua paikalle. Edellinen kerta oli sen verran rento, etten kehtaisi ilman hyvää syytä jättää väliin. Yrittäkää te "maalaiset" hommata jotain kimppakyytiä, niin saadaan lisää populaa ;)

Doc

ViestiKirjoittaja Doc » 27.4.2011 17:08

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011042713617078_uu.shtml

Ihanaa. Ihan perus radikaalimarssisää siis luvassa.

kirjoitetaanlisäätekstiäviestiinkuneitätämuutenvoilähettää.
"Assumption is the mother of all fuckups."

Blackjack

ViestiKirjoittaja Blackjack » 28.4.2011 10:50

juselius kirjoitti:...
...
...

Jos tarkoitus on edesauttaa kannabiksen dekriminalisointia niin on syytä olla pragmaattinen ja miettiä miten sen parhaiten saavuttaa. Mikäli tarkoitus ihan aidosti yrittää vaikuttaa päättäjiin niin olisi syytä miettiä millaisena ryhmänä kannabiksenkäyttäjät profiloituvat. Kannattaisi vähän miettiä auttaako jos purkaa pahaa mieltä huutamalla ja riehumalla Eduskuntatalon edessä?

Aivan, paljon parempi tapa on narista anonyyminä netissä niille jotka ovat tekemässä jotain. Kerro nyt mitä muuta olet tehnyt kuin narissut ja dissannut?
God made grass,
man made booze,
who do YOU trust?

sota siili

ViestiKirjoittaja sota siili » 28.4.2011 12:21

Radikaalimarssi sai ainakin kunnolla julkisuutta toisin kuin hamppumarssit joista hyvällä säkällä näkee muutaman rivin jutun aamulehessä. Ja muutenkin mitä oon seurannut katsojia marssiessa niin yleisin reaktio on mitä v**** tai totaalinen repeäminen... :eiei:
Tärkeätä on myös,että sonnin lihaksisto pysyy voimakkaana,
niin että se jaksaa suorittaa astumisen kevyesti.

dipshit
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja dipshit » 29.4.2011 8:32

Juseliuksen kirjoituksissa on kyllä ihan pointtia, sitä on mun mielestä turha kiistää. Vaikka ajatuksena asia onkin ns. hyvää tarkoittava, niin ei ehkä silti asiaa edistävä. Nämä vasemmistoaktivistit yms kun saisi tuosta porukasta karsittua, niin tilaisuus olisi jo parempi. Nämä ns. aktiivit tuppaavat monesti provosoitumaan kaikesta pienestä ja alkavat vittuilemaan poliiseille tai muuta vastaavaa. Huivit naamalla ja huppu päässä, niin tietää millaiseen toimintaan sellaiset tyypit ovat valmistautuneet. Kasvot peitettynä on helppo alkaa perseilemään, kun OMA henkilökohtainen maine ei mene, mutta asiaa ei olla ajateltu niin pitkälle, että itse asian ja tilaisuuden maine siinä menee.

Pelkillä kirjoituksilla toki ei muutosta saada aikaan, vaikka niitäkin tarvitaan ja paljon.

Baitti

ViestiKirjoittaja Baitti » 29.4.2011 8:43

dipshit kirjoitti:Juseliuksen kirjoituksissa on kyllä ihan pointtia, sitä on mun mielestä turha kiistää. Vaikka ajatuksena asia onkin ns. hyvää tarkoittava, niin ei ehkä silti asiaa edistävä. Nämä vasemmistoaktivistit yms kun saisi tuosta porukasta karsittua, niin tilaisuus olisi jo parempi. Nämä ns. aktiivit tuppaavat monesti provosoitumaan kaikesta pienestä ja alkavat vittuilemaan poliiseille tai muuta vastaavaa. Huivit naamalla ja huppu päässä, niin tietää millaiseen toimintaan sellaiset tyypit ovat valmistautuneet. Kasvot peitettynä on helppo alkaa perseilemään, kun OMA henkilökohtainen maine ei mene, mutta asiaa ei olla ajateltu niin pitkälle, että itse asian ja tilaisuuden maine siinä menee.

Pelkillä kirjoituksilla toki ei muutosta saada aikaan, vaikka niitäkin tarvitaan ja paljon.

Miks porukan pitäis jättäytyä pois marssilta vain, koska omaa poliittisesti eri vakaumuksen ja pukeutuu toisin kuin sinä? Jos nyt annettas vaan kaikkien vasemmistohörhöjen, perussuomalaisten, viherpiipertäjien, hippien ja vaikka homojen tulla pukeutuneena kommandopipoon/kaislahameeseen/raamattuun/sateenkaareen.

Tiätty olis mukavaa, että porukka osais käyttäytyä, mutta niitä massan suojista huutelijoita riittää kyllä ihan joka ryhmästä. Aina.
Seittemän miljardii soluttautujaa, seittemän miljardii maahanmuuttajaa, seittemän miljardii vääräuskosta - uskomatonta, mutta meitä on monta.

dipshit
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja dipshit » 29.4.2011 9:45

Baitti kirjoitti:...

Miks porukan pitäis jättäytyä pois marssilta vain, koska omaa poliittisesti eri vakaumuksen ja pukeutuu toisin kuin sinä? Jos nyt annettas vaan kaikkien vasemmistohörhöjen, perussuomalaisten, viherpiipertäjien, hippien ja vaikka homojen tulla pukeutuneena kommandopipoon/kaislahameeseen/raamattuun/sateenkaareen.

Tiätty olis mukavaa, että porukka osais käyttäytyä, mutta niitä massan suojista huutelijoita riittää kyllä ihan joka ryhmästä. Aina.

En missään vaiheessa ole sanonut, että kenenkään pitäisi jättäytyä pois marssilta, koska omaa poliittisesti eri vakaumuksen kuin minä. Ei mua haittaa kenenkään läsnäolo missään, niin kauan kun osataan vaan käyttäytyä. Nämä huppupäiset huivinaamat eivät osaa. Turha väittää, että niitä käyttää turvanaan ihan aikuismaiset rauhalliset kaverit. Syyhän siihen on juurikin se, että varaudutaan siihen perseilyyn, jolloin huppu ja huivi antavat anonymiteetin perseilijälle. Tuskin kukaan väittää ihan tosissaan, että näitä huppupäisiä huivinaamoja pyörisi muualla, kuin talonvaltauksissa, mielenosoituksissa, joissa on potentiaalia yhteenotoille poliisin tai muun tahon kanssa jne.

Ja sivuhuomiona todettakoon, että minua ei haittaa homot pätkän vertaa. Tunnen moniakin. Mukavia tyyppejä ovat.

Baitti

ViestiKirjoittaja Baitti » 29.4.2011 10:01

dipshit kirjoitti:... Nämä vasemmistoaktivistit yms kun saisi tuosta porukasta karsittua, niin tilaisuus olisi jo parempi...

En tiedä miten tämän käsittää, ellei sitten siten, että jonkun pitäisi jättäytyä mielestäsi pois.

Ja missään vaiheessa en nyt tahtonut tuoda homo-asiaa mitenkään puheeksi. Sana oli joukossa ihan vaan siksi, että kun nyt aletaan lokeroimaan ihmisiä, ni lokeroidaan sitten kunnolla.

Omaan senverran positiivisen ajatusmaailman, etten ihan oikeasti usko, että joku pukeutuu huiviin ja huppuun tuolla marssilla ihan vaan siksi, että saisi töhöillä. Huivi tuo aika hyvän anonymiteetin tässä tulenarassa aiheessa. Oletko esim huomannut, että marsseja (ja marssijoita) sillointällöin kuvataan? Ja ne kuvat ja videot aika usein päätyvät internettiin kaiken kansan ihailtavaksi. Hauskaahan se ku pomo lukee iltalehden sivuilta juttua ja bongaa kuvasta sinut. Kenkää ja hops.
Seittemän miljardii soluttautujaa, seittemän miljardii maahanmuuttajaa, seittemän miljardii vääräuskosta - uskomatonta, mutta meitä on monta.

dipshit
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja dipshit » 29.4.2011 10:43

Baitti kirjoitti:...

En tiedä miten tämän käsittää, ellei sitten siten, että jonkun pitäisi jättäytyä mielestäsi pois.

No vaikka siten, että minun mielestäni tilaisuus olisi parempi ilman em. ryhmää. Kuten jo sanoin, niin minä en ole missään vaiheessa sanonut, että kenenkään pitäisi jäädä pois marssilta, koska omaa poliittisesti eri vakaumuksen kuin minä. Jos minä olisin tuota mieltä, niin lista olisi pitkä. Get it?

Baitti kirjoitti:Ja missään vaiheessa en nyt tahtonut tuoda homo-asiaa mitenkään puheeksi. Sana oli joukossa ihan vaan siksi, että kun nyt aletaan lokeroimaan ihmisiä, ni lokeroidaan sitten kunnolla.

Siksipä aloitinkin lauseen sanoilla "Sivuhuomiona todettakoon..."

Baitti kirjoitti:Omaan senverran positiivisen ajatusmaailman, etten ihan oikeasti usko, että joku pukeutuu huiviin ja huppuun tuolla marssilla ihan vaan siksi, että saisi töhöillä. Huivi tuo aika hyvän anonymiteetin tässä tulenarassa aiheessa. Oletko esim huomannut, että marsseja (ja marssijoita) sillointällöin kuvataan? Ja ne kuvat ja videot aika usein päätyvät internettiin kaiken kansan ihailtavaksi. Hauskaahan se ku pomo lukee iltalehden sivuilta juttua ja bongaa kuvasta sinut. Kenkää ja hops.

Niinpä niin. Kumma juttu, että kun makasiinit paloivat tai oli tapahtuma sitten mikä vaan, jossa heitellään esineitä, hajoitetaan paikkoja, niin paikalla ovat juurikin nämä huppupäiset huivinaamat. Ei heitä löydä sieltä poliisien selän takaa kauhistelemasta näiden vandaalien tuhoja, vaan nimenomaan sieltä poliisirivistöjen toiselta puolen.

Baitti

ViestiKirjoittaja Baitti » 29.4.2011 11:02

Smash ASEM menikin vähän överiksi? Get it? Anarkistiryhmät vs. mielenosoittajajoukko. Smash ASEM:ia voisi melkein kuvailla jo mellakaksi (itseasiassa wikipediakin on osin samaa mieltä - mikä nyt ei taas sano totuutta mihinkään suuntaan) mielummin, kuin mielenosoitukseksi. Siis minun mielestäni.

En vertaisi makasiinien paloa radikaalimarssiin yhtään enempää ku esim. ydinvoimavastaisiin mielenosoituksiin.

"No vaikka siten, että minun mielestäni tilaisuus olisi parempi ilman em. ryhmää."
- Point well taken. Käsittelin aiempaa kannanottoasi mielessäni ehkä hieman hieman kärjistettynä.

"Siksipä aloitinkin lauseen sanoilla 'Sivuhuomiona todettakoon...'"
- Tässä ei ollut mitään naljailua sinulle. Ihan yleinen heitto vain. Piisaut.

Eikä se hoodi ja huivi kenestäkään hei vandaalia tee. Ajattelin itsekin verhota naamaani huivilla marssin ajaksi, vaikken vasemmistohörhö olekaan. Enkä ajatellut heitellä ketään millään, sytyttää makasiineja tuleen tai vastustaa väkivaltaisesti virkavaltaa. En välttämättä halua pärstääni komeilemaan iltalehden artikkeliin. Plus, jos on kylmä, se huivi lämmittää mukavasti. :)

Koko ideana mulla on vaan ollut se, että ihan oikeesti - tervetuloa missä kledjuissa vaan. Saatte olla vasemmistolaisia, kokoomuslaisia, demareita tai ihan mitä huvittaa. Mutta tulkaa.

ambient
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja ambient » 29.4.2011 11:23

Eipä sielä viime vuonna kukaan mitään riehunu muutaku poliisit... Ja tuskin on ihme siinä saatanan räntä sateessa ja myrskyssä et osalla porukkaa on huivit ja huput päällä.. Mitään mellakkaa tai muutakaan perseilyä sielä ei ollut, ehkä ainoo et joku ämmä vähä vittuili poliisille, mut mitä sitte, ihan syystäki vihasia jotku ku aikansa vainotaan ja sakotetaan ja hankaloitetaan kaikin puolin elämää. Ja ketä ne puolueet nyt vois vähempää kiinnostaa? Onko toi sirkus jonkun pelastus ja ne puolueet? Voi vittu, herätys.. :doh:

dipshit
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja dipshit » 29.4.2011 17:44

Baitti kirjoitti:
Koko ideana mulla on vaan ollut se, että ihan oikeesti - tervetuloa missä kledjuissa vaan. Saatte olla vasemmistolaisia, kokoomuslaisia, demareita tai ihan mitä huvittaa. Mutta tulkaa.

Eipä mulla oo käyny mielessäkään, että mun mielipiteeni mukaan hommat menisi. Kunhan vain ilmaisin mielipiteeni ääneen ja mieltäni en näe syytä muuttaakaan :)

ambient kirjoitti:Eipä sielä viime vuonna kukaan mitään riehunu muutaku poliisit... Ja tuskin on ihme siinä saatanan räntä sateessa ja myrskyssä et osalla porukkaa on huivit ja huput päällä.. Mitään mellakkaa tai muutakaan perseilyä sielä ei ollut, ehkä ainoo et joku ämmä vähä vittuili poliisille, mut mitä sitte, ihan syystäki vihasia jotku ku aikansa vainotaan ja sakotetaan ja hankaloitetaan kaikin puolin elämää. Ja ketä ne puolueet nyt vois vähempää kiinnostaa? Onko toi sirkus jonkun pelastus ja ne puolueet? Voi vittu, herätys.. :doh:

Poliisihan on yhteiskunnan vihollinen numero 1! Vitun poliisit! Vainoo vaan ihmisiä! Maailma olis parempi paikka ilman poliiseja ja sitä rataa? :roll:

eraserhead

ViestiKirjoittaja eraserhead » 29.4.2011 18:31

Mathete kirjoitti:Hyvähän se on, ett' joillakin riittää raivoa ja radikalismia tällaisiin tempauksiin. Toivottavasti saadaan näin toimien laajempaa keskustelua päihdepolitiikasta aikaiseksi.

Mitä itseeni tulee, niin en voisi kuvitella osallistuvani moisille marsseille. Ensikikään, en koe olevani "hamppuradikaali" ja toisekseen työssäkäyvän perheenisin ei auta pyöriä hamppumarsseilla, koska on olemassa riski, että leimataan narkomaaniksi ja tulee fudut töistä etc..

Pitää muistaa, että radikaalimarsseilijat edustavat hamppuaktivismia ja ovat sellaisenaan kovin kapeahko otos keskiverto "harrastajasta". Itse tunnen läjäpäin hampun ystäviä, jotka vetävät hyvin matalaa profiilia harrastustensa suhteen, ja joita ei koskaan tulla näkemään marsseilla tai keskustelupalstoilla hamppua ylistämässä.

Ehdotin tätä jo jossain aikaisemmassa triidissä, mutta entä jos työssäkäyvät/muuten vain anonyyminä mielellään pysyttelevät pukisivat marssille naamion? Näin vappuna kauppojen luulisi olevan pullollaan erilaisia karnivaalimaskeja, joista valita itselleen sopivin joko ihan vain koristautumismielessä ja miksei siinä samalla kätevästi naamioituen. ;)

KuvaKuva

Kunhan mahdollisimman moni tulee paikalle. ^____^

ambient
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja ambient » 30.4.2011 2:02

Mä oon muuten juurikin sitä mieltä et mitää poliisia tai vitun kirjaa ei tarvita minkä mukaan elää. Mut vetäkää te lampaat omaa juttuanne ja ihannoikaa tota paskaa jos siltä tuntuu, mä en oo tarvinnu poliisia mihinkään enkä tu tarviin, jokanen vastaa siitä mitä tekee...

Hobgob
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hobgob » 30.4.2011 5:12

Jep
Anarkia &orgasmi on Ainoa oikea vaihroehto, mutta ongelmana on DELFIINIT!

Pastori

ViestiKirjoittaja Pastori » 30.4.2011 9:07

ambient kirjoitti:Mä oon muuten juurikin sitä mieltä et mitää poliisia tai vitun kirjaa ei tarvita minkä mukaan elää. Mut vetäkää te lampaat omaa juttuanne ja ihannoikaa tota paskaa jos siltä tuntuu, mä en oo tarvinnu poliisia mihinkään enkä tu tarviin, jokanen vastaa siitä mitä tekee...

Väitätkö ettet käytä poliisin palveluja tälläkin hetkellä? Luuletko oikeesti jos tää mesta muuttuis viidakoks et SÄ oot siel ravintoketjun yläpäässä ja SÄ oot se kuka selvii ku alkaa paska osumaan tuulettimeen? :lol: En tunne sua mut veikkaisin että et ole.
Ratsaavia poliiseja tervehtivät myös "ystävällisesti käyttäytynyt sika sekä lepäilevä pesukarhu".

Palaa sivulle “Politiikka ja media”