Kuva

Mitä olet tehnyt "kannabiksen hyväksi"? :)

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Vieras

Re: Mitä olet tehnyt "kannabiksen hyväksi"? :)

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.12.2007 15:53

Olen varmasti vastannut mutta vastaan nyt yhden lähiaikoina tapahtuneen jutun takia uusiksi.

Eli jokin aika sitten kävin hyvinkin ärsyttävän mutta vakavan keskustelun mielenterveyshoitajan kanssa. Kyseisellä henkilöllä on siis kymmeniä potilaita (itse en kärsi mistään mielenterveys ongelmista). Kyseisen henkilön kuva kannabiksesta oli vaarallinen ja tappava huume. Jollain tapaa kuitenkin positiivinen mielipide, että hyväksyisi pari kertaa vuodessa polttelun. Loppupeleissä hänellä oli hyvinkin ristiriitaisia mielipiteitä ja tuntuikin jotenkin tyhmältä edes puhua hänen kanssaan. Loppupeleissä keskusteltuani hänen kanssaan sain hyvinkin pitkälti hänen mielipiteet päälaelleen, mutta loppujen lopuksi hänen hehkuttelujen jälkeen hän pikkuhiljaa alkoi kääntyä takaisin väärän tiedon omaksumiseen. Tämän jälkeen teinkin 40sivuisen tekstin (jos joku haluaa lukea niin kirjotelkaa tähä ni uppailen) jossa oli hänelle 90% uutta tietoa. Kuitenkin hänen mielipide oli lopuksi hyvin niukka, ei mitään perusteluita tai faktaa, ainoastaan mielipide, että en hyväksy ja se on huume, ei saa polttaa kuin muutamia kertoja vuoden aikana. Eli tietoa jääräpäisille on vaikea jakaa, mutta yritän silti. :yes:

Mrs.Dalloway

ViestiKirjoittaja Mrs.Dalloway » 29.12.2007 16:43

Olen aina puhunut pelkkää hyvää kannabiksen kohtuukäytöstä ja ruonollisestikin kuvannut rakkaussuhdettani tähän yrttiin.
Olen osallitunut marsseille.
Kasvatan itse.
Boikotoin ulkomaista hassista.
Herätin erään poliittisen nuorisojärjestön liittokokouksessa kaksi kaveriani äänestämään, minkä seurauksena tuon järjestön kanta muodostui kannabiksen laillistamista puoltavaksi kahden äänen enemmistöllä.
Opastan alottelijoita ja satunnaispössyttelijöitä polttamaan niin, ettei tule huono olo.

MiniGrippi

ViestiKirjoittaja MiniGrippi » 30.12.2007 20:39

En oo mitenkään hirveemmin jaksanu vaivautua mainosteluun tai muuhun, mutta siinä listaa mitä olen tehnyt!:

-Polttanut
-Kasvattanut
-Tarjonnu kaverille jos on tahtonu
-Kertonut faktoja

:pimp:
"I need her, she makes my life complete
And I know she loves me too 'cause she makes me eat"

Hampputukka

ViestiKirjoittaja Hampputukka » 31.12.2007 13:54

Olen luonut meininkiä pilvessä, kasvattanut, polttanut, tarjonnut ja valistanut. Jaa niin ja huudellut Tampereen keskustassa "420!" Vastaantulijoille . :lol:

closedeyelids

ViestiKirjoittaja closedeyelids » 8.1.2008 7:17

Itse olen yrittänyt hamppukeskusteluissa puhua asioista, ja lisäksi olen kaikkia polttelevia kavereitani yrittänyt auttaa parhaani mukaan mikäli ovat innostuneet kasvattamaan.
< sabar1> demokratia on mun kannalta turhaa. alan radikaaliksi oppositioksi
< sabar1> ja räjäytän äänestyspaikkoja joka äänestykses

Jusa

ViestiKirjoittaja Jusa » 14.1.2008 19:55

Lähetin Hesarin mielipideosastolle seuraavanlaisen kirjoituksen (lukekoot ken jaksaa :) ). Jos ei Hesarissa julkasta (mikä on melko todennäköistä), ni vois sit jonnekin muualle kokeilla.

Alkoholin suhteesta muihin päihteisiin keskusteltava

Itse päihteisiin liittyviin faktoihin sekä vaikutuksiin ja seurauksiin perehtyneenä minun teki mieli kirjoittaa alkoholista ja sen suhteista muihin päihteisiin, sillä huumeasiat ovat viime aikoina olleet melko näkyvästi esillä mediassa. Vaikka huumeet ovat Suomessa asia, josta ei valitettavasti kovin usein anneta mahdollisuutta keskustella asiallisesti ja rakentavasti, pyytäisin tähän edes tämän kerran mahdollisuutta ilman leimaavia ja joskus jopa loukkaavia ennakkoasenteita.

Meistä lähes kaikki ovat tottuneet siihen, että suomalaiset käyttävät päihtymistarkoitukseensa alkoholia, ja itsensä humalaan juominen on hyväksyttävä asia. Alkoholin käyttökulttuuri kotimaassamme on kuitenkin hyvin huolestuttava, minkä meistä useimmat jo tiedostavatkin. "Tuttu ja turvallinen" alkoholi aiheuttaa vuosittain 2 500-3 000 kuolemantapausta vuodessa sekä todella merkittäviä onnettomuus-, väkivalta-, terveys- ja sosiaalikustannuksia ja -haittoja.

On erittäin tärkeää ottaa ensinnäkin huomioon, että päihteitä on monia erilaisia niin vaikutuksiltaan kuin haitoiltaan. Moni ajattelee, että olemassa olevat päihteet ovat alkoholi ja huumeet, ja että alkoholi on ehdottomasti huumeita turvallisempi vaihtoehto sen laillisuudesta johtuen. Minä olen sitä mieltä, että olemassa olevat päihteet ovat pelkät huumeet. Myös alkoholi on huume (!), vaikka useampi meistä on tottunut ajattelemaan toisin.

Suomen kansan keskuudessa vallitseva päihdekulttuuri on siitä varsin erikoinen, että alkoholin haitoista pyritään vaikenemaan sellaisella mielestäni hyvinkin kyseenalaisella perusteella, että "kaikkihan sitä nyt joskus kännit vetää." Muiden päihteiden kohdalla haittoja useimmiten jopa liioitellaan, johon syynä on yleinen tietämättömyys aiheesta.

Paras vaihtoehto todennäköisesti olisi, että ihmisillä ei olisi minkäänlaista tarvetta käyttää alkoholia tai muita pähteitä eli kansan kielellä sanottuna sekoittaa päätään. Ikävä kyllä ihmisillä on kuitenkin aina ollut luontainen tarve hakea satunnaista päihtymystä. Siksi onkin tärkeää, että käytetään mahdollisimman vähän haittaa aiheuttavia päihteitä, mihin alkoholi tarjolla olevista vaihtoehdoista ei kuulu.

Se, mitä tässä nyt yritän sanoa, on, että alkoholia pitäisi vertailla nykyistä tasavertaisemmin muiden päihteiden kanssa - ilman ennakkoasenteita. Pitäisi antaa mahdollisuus alkoholia miedommille päihteille, jotka todistetusti useiden puolueettomien tutkimuksien nojalla ovat alkoholia turvallisempia, vaikkeivat toki nekään täysin haitattomia. Yksi tällainen päihde on paljon puhuttu kannabistuote marihuana, joka on varmasti monelle tuttu sana, mutta silti tietämättömyys kyseisestä muun muassa Hollannissa ja Belgiassa sallitusta päihteestä on suuri.

Kulttuurissamme viimeistään tässä vaiheessa keskustelua minut voidaan helposti leimata joksikin satunnaiseksi narkomaaniksi, joka yrittää todistella huumeneulan olevan viinapulloa turvallisempi vaihtoehto. Tästä syystä haluan kertoa, että minä, tämän kirjoituksen kirjoittaja, olen aivan tavallinen lakia ja järjestystä kunnioittava ja puolustava kansalainen. En koskaan ole koskenut enkä tule koskemaan mihinkään piikitettäviin tai muihin sen kaltaisiin koviin huumeisiin, sillä ne kuvottavat minua ja vievät kirjaimellisesti koko elämän mennessään. Sellaisten tulee ehdottomasti olla jatkossakin laittomia.

Alkoholin suhde huumeiksi luokiteltaviin päihteisiin on Suomessa valitettava tabu, josta pitäisi keskustella nykyistä vapaammin ja laajemmin, erilaiset näkökulmat ja itsekritiikki huomioon ottaen. Kun yhteiskunta rankaisee satunnaista, harmitonta kannabiksen käyttäjää, joka kasvattaa itse omat kasvinsa omaan ja ystävien käyttöön, se samalla kehoittaa käyttämään mieluummin alkoholia, joka todellisuudessa on ihmiselle haitallisempaa kuin kannabis ja jostain kumman syystä vielä laillistakin!

Suosittelen vertailemaan alkoholin haittoja muihin päihteisiin, erityisesti kannabikseen, Päihdelinkistä Internet-osoitteessa www.paihdelinkki.fi/Pikatieto sekä Wikipediassa Internet-osoitteissa fi.wikipedia.org/wiki/Kannabis ja fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholijuoma. Kummatkin Internet-sivustot ovat puolueettomia ja perustuvat faktoihin, joten jokainen saa vetää omat johtopäätöksensä asioista.

JohanSeg

ViestiKirjoittaja JohanSeg » 16.1.2008 10:35

Aloitin suurelle yleisölle suunnatun blogissa, hampun kotikasvatuksesta. Samassa tullee sivuttua myös muita kannabikseen liittyviä aiheita.

Ehkä hieman totuudenmukaisempi kuva hampuuseista voisi jotain vaikuttaa johonkin.
"Fun hemp factoid No. 1: Betsy Ross reportedly sewed the first U.S. flag with hemp." [www.grassrootsnaturalgoods.com/hemp_news]

Aivoödeema

ViestiKirjoittaja Aivoödeema » 21.1.2008 10:03

Olen valistanut lähimmäisiäni kuinka Ameriikan yhdysvaltojen aloittama pyhä huumesota laittoi kyseisen kasvin kiellettyjen listalle.
Olen myös kehoittanut lähimmäisiäni lukemaan oikeita puolueettomia tutkimuksia.

Minulla on myös eräs teko työnalla jota en nyt tässä rupea sepittämään etteivät minua nopeammat vie ideaa alta ;)

Nikko

ViestiKirjoittaja Nikko » 21.1.2008 20:15

Noh tehtyjä juttuja kannabiksen hyväksi

-Siementen jakaminen
-Tarjonnut ekoja savuja
-Valistanut ihmisiä (jopa käännyttänyt täysin vastaan olleen ihmisen kannabiksen puolelle :) )
-Tukenut muiden kasvattamaa kotimaista
-Polttanut :o
-Lahjoittanut rahaa joulupadan hamppupottiin (voikohan tämä nyt olla tekemistä kannabiksen hyväksi.. :D)

äly

yhden miehen taistelu lakia vastaan.

ViestiKirjoittaja äly » 25.11.2010 19:09

mitä yksi ihminen voi tehdä hampun laillistumisen eteen tai sen maineen parantamiseksi?

itse olen ainakin pari kaveria saanut polttamaan kannabista ja he ovat rakastuneet siihen ensikerran jälkeen.
olen kasvattanut itse sillä asenteella, että jos poliisit tulee niin sitten tulee. enemmän kotikäyntejä tilastoihin. onneksi näin ei ole käynyt kuin vain kaksi kertaa.
olen kertonut siskoille veljille ja vanhemmille polttamisestani sekä auttanut heitä ymmärtämään asioita heidän kapean näkökulman ulkopuolelta. se mikä heitä eniten yllättää oli kun sanoin polttaneeni kolme kuukautta putkeen non stop. silti tilaisuudet kuten häät ja hautajaiset on mennyt ilman että kukaan on osannut edes epäillä mitään.
istutan puistoihin, liikenteen jakajiin ja ruokakauppojen pihalle hamppuja. viimevuonna ei niin paljon kuin olisin halunnut mutta ensikesänä senkin edestä.
mikäli omaa satoa löytyy ja lähten kaupungille polttamaan niin käärin runsaasti ylimääräisiä sätkiä mitä välillä jaan puistossa ihmisille. eikä kukaan ole suuttunut tästä vaan moni on ollu hyvin mielissään. :)
sekä lämpiminä kesäpäivinä käytän kannabis t-paitoja joka paikassa.

luulisin että se mitä tarvitaan siihen että tämä asia lähtisin rullaamaan paremmin niin on avoimen keskustelemisen lisääminen. mua ei vois vähempää kiinnostaa mitä jengi miettii kun ne näkee citymarketin jonossa jätkän kenen paidan takaa lukee "kasvatan marihuanaa omaan käyttöön" ja siinä on iso lefan kuva.
pääasia että ihmiset keskustelee.

haaveena olisi olla suomen oma ensimmäinen marc emery.
mitä te olette tehneet asian eteen??
herb is for the use of man.

Antti Alien
3 tähteä
3 tähteä

Re: yhden miehen taistelu lakia vastaan.

ViestiKirjoittaja Antti Alien » 25.11.2010 19:27

äly kirjoitti:
itse olen ainakin pari kaveria saanut polttamaan kannabista ja he ovat rakastuneet siihen ensikerran jälkeen.

No mutta, Riipisen Jukkako se siellä kirjoittelee? :D

AeroMaster

ViestiKirjoittaja AeroMaster » 25.11.2010 20:09

Voit keskustella Wikipediassa:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskustelu:Lääkekannabis .

Tervetuloa kyselytunnille.

enemmän viestiin.
Aero is for rapid growth!
--
Sinä olet kaikki, jokainen olento,
jokainen tunne, jokainen tilanne.
Olet ykseys. Olet äärettömyys.
Olet rakkaus/valo, valo/rakkaus.
Sinä olet. Tämä on Yhden laki.

Kumimies
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Kumimies » 25.11.2010 20:15

äly kirjoitti:mitä yksi ihminen voi tehdä hampun laillistumisen eteen tai sen maineen parantamiseksi?

Aivopesua ja pushaamistako kannabiksen maineen parantaminen vaatii? Toivottavasti olette edes täysi-ikäisiä, mitä suuresti epäilen.
Ei kannata tunkea lunta pilluun!

äly

ViestiKirjoittaja äly » 25.11.2010 21:16

Kumimies kirjoitti:...

Aivopesua ja pushaamistako kannabiksen maineen parantaminen vaatii? Toivottavasti olette edes täysi-ikäisiä, mitä suuresti epäilen.

Ihan tiedoksi vaan molopää että on ollu molemmat kaverit +26 vuotiaita. Kenellekkään sitä en väkisin ole tyrkyttämässä.
Ei se mitään aivopesua tarvitse vaan tää ongelma on ihmisten tietämättömyys asiasta. Itte oon polttanut jo kaheksan vuotta. Parhaimmillaan neljä vuotta putkeen ja välillä taukoja kun siltä tuntuu. Samalla oon kattonu kavereita vierestä ketkä on polttanu pilveä tai käyttäny happoi essoi pirii opiaattei ja vaikka mitä. Vähiten ongelmia oon huomannu pilvenpolttajien keskuudessa. Kaikki nää asiat mitä olen itse kokenut näiden kahdeksan vuoden aikana antaa huomattavasti paremman tietopohjan huumeista jos vertaa vaikka vanhempiini. Siitä on sit hyvä puhua toisillekkin. :D
Viimeksi muokannut äly, 25.11.2010 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
herb is for the use of man.

BatmanX

ViestiKirjoittaja BatmanX » 25.11.2010 21:29

Mulla +40v tuttu oli eräs päivä ensimmäistä kertaa kunnon pilvessä. Se se vasta reissu oli! :D
Hän myös tykästyi pysyvästi ja siitä lähtien olenkin hänelle silloin tällöin pari jointtia käynyt vippaamassa. Kiittää kovasti ja kumartaa syvään eli arvostaa paljon.
Itellekkin tulee helvetin hyvä fiilis. :yes:

Sanoman levittämisen oon itse kokenut parhaaksi työksi. Kai..

Thomas Smokewood

ViestiKirjoittaja Thomas Smokewood » 27.11.2010 0:26

Mahtava tarina. Osaan arvostaa aktiivista ihmistä joka on valmis pistämään itsensä likoon sen puolesta mihin uskoo.

Ja jos joku vähättelee tekojasi kannattaa muistaa että tällaiset kyrvät on yleensä tahnasia nörttejä joille tekee vaikeeta lähteä hakemaan edes sitä valmispitsa/kokis illallista.

Haters gonna hate. Jatka samaan tahtiin.

Ja tuota t-paita ideaa voisi alkaa kehittään eteenpäin...

KEimo_

ViestiKirjoittaja KEimo_ » 29.11.2010 1:23

Sain serkun mielipiteen kannabiksesta löystymään, ensin nimitteli terroristiksi(huumoripohjalla..kait), ei nimittele enää.
"Selvin todiste siitä, että maapallon ulkopuolelta löytyy älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin mitään yhteyttä" -Eräs viisas mies.

Hipin retale?

ViestiKirjoittaja Hipin retale? » 29.11.2010 1:47

Olen jakanut ilmaiseksi hamppua lääkekäyttöön, ja [url]***SENSUROITU***[/url]. Itsesensuuri iski. Jospa sitä työ"kiireiltä" saisin itteni pikkuhiljaa aktivoitumaan. Asia on hyvä, mutta on ruvennut tuntumaan tietyllä tavalla turhalta kun maailmassa on isompiakin asioita. Pitää kai vaan panostaa sen verta mikä tuntuu itellä hyvältä. Katson sen hyväksi teoksi, että en ole ruvennut tyrkyttämään kenellekään hamppukeskustelua. Yks kaveri kerran kysyi aiheesta ja kerroin lyhyesti. Rehellinen lause on tehokkaampi kuin kirja valheita ja puolitotuuksia.

AeroMaster

ViestiKirjoittaja AeroMaster » 29.11.2010 4:27

- Olen aloittanut Lääkekannabis-artikkelin Wikipediassa (siellä on jo sota)
- Lähettänyt palautetta salkkareihin, että määräävät Jirille ganjaa
- Ehdottanut projektit-osiota foorumille jossa tehtäisiin yhteisiä projekteja
- Kasvattanut hamppua ja polttanut julkisesti

Yritän jatkuvasti keksiä uusia strategioita hampun laillistamiseksi.
Aero is for rapid growth!

--

Sinä olet kaikki, jokainen olento,
jokainen tunne, jokainen tilanne.
Olet ykseys. Olet äärettömyys.
Olet rakkaus/valo, valo/rakkaus.
Sinä olet. Tämä on Yhden laki.

NudistiBudisti
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja NudistiBudisti » 29.11.2010 11:35

Pidin koulussa esitelmän hampusta.
Poltan hamppua ja kerron miten se on vaikuttanut terveyteeni.
Yritän pienellä tavalla netissä saada ihmisille uusia näkökulmia.

-NB-
"Hampun sanominen huumeeksi on kuin Honda Monkeyn sanominen Harley Davidsoniksi. Kyllähän se pärisee,mutta ei sillä liiveihin pääse."

Palaa sivulle “Politiikka ja media”