meni ihan mönkään tää quote kikkailu, mut täs jotain..
Lainaus:
"Toinen klisee on tämä skitsofrenia/sykoosi vaara hassiksessa: eli hassis voi laukaista jossain todella minimaalisessa ryhmässä tällaista, jotka ovat valmiiksi alttiita moisiin mielenhäiriöihin, niin sitten jumalaton enemmistö tervejärkisistä normaaleista ihmisistäkään (joilla riskia ei ole) ei saisi käyttää muutaman kilarin takia."
-Jep, aina on riskejä, mutta ei se psykoosi vaara silti ole mikään juttu mistä pitäisi vaijeta/vähätellä.
Kyllä pitäisi vähätellä, koska riski on oikeasti vähäinen/olematon. Sitäpaitsi kun sitä on tähänmennessä järjestään paisuteltu. Jos joku on valmiiksi hullu ja sekoaa hassiksesta vielä enemmän, ei kosketa minua.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Joten ei tarvitsisi tulla minun asuntoa ratsaamaan tämänkaan argumentin pohjalta.
Lainaus:
"Itse ainakin vetäsin ensimmäiset paukut joskus päälle kakskymppisenä pitkällisen itse suoritetutn "tutkimuksen" jälkeen. Ja hups heijaa, sehän oli ihan loistavaa tavaraa"
-Eli kokemuksesi nuorten huumeidenkäyttökulttuurista/päihderiippuvuuksista ovat rajalliset, eivätkä ainakaan omakohtaisia?
Pitääkö olla ongelmakäyttäjä että asiaa saa kommentoida? Tuskimpa nuo ohjelman keskustelijatkaan mitään ex teini nistejä olivat. Se että "joku fucked-up teinari" jossain sai kannapista itelleen ongelman, ei sekään kosketa minua, eikä tämän varjollapitäisi aikuisia pajauttelijoita kiusia.
Lainaus:
"Itse uskon vahvasti ettei nuorisokaan ole niin idioottimaista ettei muka tietäisi mitään mistään aineista ja vetelisi kaikkea surutta mitä käsiinsä saavat. Jos näin on, niin kyllä yksilössä on jotain vialla."
-Olen etsinyt aina käsiini tiedot huumeesta mitä ollut aikomuksena kokeilla, tunnen monia jotka näin eivät ole tehneet. Näyttäisitkö esimerkin "yksilöstä" jossai ei ole mitään "vialla"?
No näiden hörhöjen kohtalot jotka vetävät kaikkea eivät edelleenkään kiinnosta tai kosketa minua. Eikä näidenkään ongelmatapausten takia pitäsi holhota koko populaatiota. Kyllä nämä "hörhöt" vetävät ja saavat kaikkea vaikka kaikki on kiellettyä. kumma juttu.
"mitään vialla"? No vaikka sellainen, joka pystyy toimimaan täysin osana yhteiskuntaa. Ja tämähän onnistuu vallan mainiosti vaikka olis paukuissa kohtuu useasti.
Lainaus:
"Näissä huumekeskusteluissahan nämä "lapset ja nuoret" on aina jostainsyystä se ykkös puhenaihe koska se vetoaa tunteisiin."
-Johtuisikohan siitä, että lapset ja nuoret ovat yhteiskunnan tulevaisuus?
Jep. Eli oiva tekosyy kieltää ja holhota aikuisia lastensuojelun varjolla. Ei näin. Pari "mätää omenaa" ei ole syy holhota ja vainota tavallisa kansalaisia.
Ei lapsista ja nuorista edelleenkään tule järjestäen narkkareita vaikka kaikki maailman huumeet saisi suoraan r-kioskista ilman reseptiä. Kyllä ne ongelmat lähtee jostain muualta. Mistä? En tiedä, eikä kosketa minua.
Tuli näemmä käytännössä sama vastaus lähes joka kohtaan. Eli vielä lyhyt kooste. Jos on (esimerikiksi
![Conspiracy :foil:](./images/smilies/icon_foil.gif)
) keski-ikäinen "normaali" töissäkäyvä kansalainen, niin ei soivi kaaliin miksi yhteiskunta vainoaa tällasita henkilöä. Pajatsu on palanut +10 vuotta ja elämässä on kaikki ihan ok. Niin miksi helvetissä normaali ihmisestä pitää tehdä rikollinen?
Tähän ei mielestäni käy perusteluksi esim: "14vee tyttö veti kaikkee, oli ongelmia" kiintoisaa. "sekopää ajaa sekasi, jos sinua ei vainottaisi" tosinniin ne tekee tälläkin hetkellä, koska niitä paljon lakipykälät kiinnsota alunperinkään. "Joku hullu onnistu tulemaan hulluksi hassiksesta" oi hele. koskettavaa, mutta eipä ole itselle sattunut.
Paras vastaus kaikkiin näihin on Hollanti. Siellä kaikki 14wee tytöt on nistejä, kaikki ajaa pilvessä lasten päälle ja kanaaliin ja loput on psykoosissa tai kärsii kannabiksen aiheuttamasta skitsofreniasta. Vielä en ole maassa päässyt käymään, mutta tämä ei tietääkseni ole tilanne. Uskomatonta. Itseasiassa hollannin malli oli itselle se juttu minkätakia pilveä edes rohkaistuu testaamaan. Empä ole katunut päivääkään tai teleportannut kovempiin
(aika paljon ihme löpinää, joka liity mitenkään alkuperäiseen yle teeman lähetykseen. Vastattiin nyt kun joku oli noinkin tarkasti vaivautunut kommentoimaan edellsitä viestiä. Kiitti siitä
![Kyllä :yes:](./images/smilies/yes.gif)
)