Kuva

Laitetaan tuulemaan eli tehdään esiinmarssi

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
TR3

Re: Laitetaan tuulemaan eli tehdään esiinmarssi

ViestiKirjoittaja TR3 » 16.12.2005 17:15

mä olen kans mielelläni messis ja niin on mun kaverikkin eli täältä suunnalta tulisi ainakin n5henkeä.mutta toi ajan kohta kyllä voisi olla pikkusen myöhempänä.

Ilmeinen

ViestiKirjoittaja Ilmeinen » 16.12.2005 21:16

Minulla onkin varsin vinha idea: pukeudutaanpa hupsusti! Kaikki jotka tuntee ihtesä tyhymiks nii laittaa puvun ja solmion päälle sekä tietenkään unohtamatta vanhaa kunnon kauluspaitaa. Mutta ne jotka ovat kokeneet itsensä ikään kuin "viisaimmiksi". Näin siis esimerkiksi intuitiolla tai kouluttuneisuudella, pukeutuvat tyypillisen hampunpolttaja-kannabiksenkäyttäjä-hippi -ideologia-stereotypian mukaan eli viitta, rastat, vihreät värit... Näin pääsemme ennakkoluuloista ihmisten mielissä, tai ainakin satiroimme , herätämme ihmetystä, aiheutamme sen että "kansalaiset" joutuvat vääntämään ajatuksensa toiseen malliin. Siis tästähän komiikassa on kyse. Ehkä ihmiset näkevät toimintamme komiikkana, mutta silti se herättää ajatuksia. Komiikkahan on kesken jätettyä nerouden päättelyketjua. Komiikassa on usein kyse kielipelien kohtaamisesta... jos ette ymmärtäneet loppuosaa niin miettikää alkuosaa sen sijaan - ajatelkaa, pohtikaa,oivaltakaa (älkää tämän perusteella luokitelko minua julistaja-jeesukseksi). Niinku Wikipediassa se sanottiin "Satiiri pyrkii pelkän huvittamisen lisäksi myös esittämään kritiikkiä ja ottamaan kantaa"

pad

ViestiKirjoittaja pad » 17.12.2005 10:49

Minulla on myös kova idea ! Idea on vanha eikä edes omani, teille tähän kopioimani. Kaikki jotka tuntevat olevansa tyhmiä ja voivansa osallistua tapahtumaan omana itsenään pukeutuu haluamallaan tavalla vaikkapa hupsusti, puvuksi tai tuulipuvuksi ja osallistuu tapahtumaan ! Kaikki ne jotka edustavat kokonaisvaltaista "viisautta" ja ymmärrystä, kertovat meillle muille jotka haluavat osallistua tapahtumaan omana itsenään, miten tapahtumaan tulisi pukeutua ! Olemalla oma itsensä, pukeutumalla haluamallaan tavalla ja ajamalla oikeaksi näkemiään asioita, saattaa muuttua vain stereotyypiksi...Näin saatamme päästä tulokseen jossa emme herätä ajatuksia, "kansalaiset" pitävät vain tiukasti kiinni vanhoista ennakkoluuloista. Toimimalla toisin, ymmärryksellä, olemalla jotakin muuta mitä me emme ole, mutta tahdomme muiden luulevan meidän olevan, saavutamme sen mitä totuudella saavutetaan ! Siitähän tässä on kyse, totuuden sanojan sanoja kunnioittaen pääsemme kunnialliseen oikeaan lopputulokseen ! Määrä on ylimainostettua, tuloksia tehdään pinnalla, mikäli pinta on väärä pitää nahka luoda uudelleen, tai pysyä pinnan alla ! Kysy mitä vain, valaistunut kertoo lopulta mitä asian eteen tulisi tehdä...odottakaamme ymmärryksen tuojaa, gurua ja uuden luojaa !

Aave

ViestiKirjoittaja Aave » 18.12.2005 4:14

Sähköala. Aika paska mut osaan jotain. Ja satavarma messis jos pystyy järjestää aikaa ja homma vois pelaa.

reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 18.12.2005 11:01

Jos joku tän homman toteuttaa, niin mä puhun paikan päällä puvun kera.

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 18.12.2005 12:33

Oukei, alustava tiedusteluni panttereiden ja hppn:n suuntaan näyttää "vihreää" valoa, pitää vain saada jokin suunnitelma kasaan ja sopia aikataulut ym. mutta noin siis periaatteessa tapahtumaa ollaan valmiita tukemaan, todellakin on varattava riittävästi aikaa, että kaikki ihmiset eri järjestöjen takaa voisivat optimoida aikataulujaan.

Täältä tänään tähän.
Ed

made

ViestiKirjoittaja made » 18.12.2005 12:37

reijo hitler kirjoitti:Jos joku tän homman toteuttaa, niin mä puhun paikan päällä puvun kera.

Jos oot hyvä väittelemään niin voisit väitelä poliisin tai jokun muun kiihkeän kannabiksen vastustajan kanssa. Ja tietenkin yrittää kumoa hänen väitteensä. Tää olis taktinen voitto tässä tapahtumassa. Jos joku hampuusi voittaa väittelyn esim. "irti huumeista ry:n" puhenjohtajan kanssa niin ihmiset voi ehkä nähdä kannabiksen eri näkövinkelistä. :)
Jos elämä olisi luotu silleen, että ihminen olisi aina sekaisin niin olisko selvinpäin oleminen silloin rikos?

Blackjack

ViestiKirjoittaja Blackjack » 18.12.2005 14:49

made kirjoitti:
reijo hitler kirjoitti:Jos joku tän homman toteuttaa, niin mä puhun paikan päällä puvun kera.

Jos oot hyvä väittelemään niin voisit väitelä poliisin tai jokun muun kiihkeän kannabiksen vastustajan kanssa. Ja tietenkin yrittää kumoa hänen väitteensä. Tää olis taktinen voitto tässä tapahtumassa. Jos joku hampuusi voittaa väittelyn esim. "irti huumeista ry:n" puhenjohtajan kanssa niin ihmiset voi ehkä nähdä kannabiksen eri näkövinkelistä. :)

Paneelikeskustelu tuossa tapauksessa saattaa helposti mennä samaan kuin monet keskustelut :foil: :n kanssa, eli mitä tahansa selität, järkeilet, etc. niin vastaus on käytännössä aina sama pienin muunteluin "kun se on HUUME".

Tavalliseen kansanhan meemejä on tarkoitus muuttaa, ja noilla vastapuolen edustajilla on niin paljon etumatkaa ja enemmän mielipidevaltaa että julkiset paneelikeskustelut voitaisiin ajoittaa johonkin sellaiseen ajankohtaan tulevaisuudessa että sana kannabis ei aiheuta välitöntä hysteriaa ja keskustelijoiden leimautumista kuulijan mielessä...
Toisaalta keskusteluahan tässä juuri tarvitaan. Olisiko täällä foorumilla ketään sanavalmista armoitettua mielipidevaikuttajaa?

Anyways, itse ainakin tulen paikalle ja mielelläni autan kaikin tavoin mitä voin(kuormajuhta, lehtisten jakaja, järkkäri. Roudauksessa kykenen avustamaan.)

Toinen asia on se, että lehtisien jakajia siellä pitäisi olla sen verran että noi irti huumeista ry:n jakelijat hukkuu meidän joukkoon. Itseä ainakin toi niitten temppu viime hamppumarssilla nakitti aika reippaasti, eihän mekään tulla omia papereitamme jakamaan niiden tapahtumiin.. Pitäisikö? Pitäisi, mutta ilman putkareissua ei siitä tempauksesta välttämättä selviäisi.

Ja tuo asustejuttu.. Ehdottomasti kaikki jotka kykenevät laittavat puvun päälle(ainakin lehtisten jakajat). Mistähän saatais bulkkina vihreitä kravatteja? :P
Jos kaikilla on puku päällä niin poli-isithän menee ihan sekasin kun hamppu siellä kumminkin haisee(parempi ettei, mutta ajatellaan realistisesti) mutta hippejä ei löydy mistään. :lol:
God made grass,
man made booze,
who do YOU trust?

Ilmeinen

ViestiKirjoittaja Ilmeinen » 18.12.2005 19:08

Voisin puhua mutta en yleisölle, sillä niin tekee Bush. Voisin väitellä mutten väittele koska niin tekee kukkahattutukarit. Sen sijaan voisin harrastaa kommunikaatiota ja rupatella ihmisten kanssa koska niin teki Sokrates.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 18.12.2005 20:25

Blackjack kirjoitti:Paneelikeskustelu tuossa tapauksessa saattaa helposti mennä samaan kuin monet keskustelut :foil: :n kanssa, eli mitä tahansa selität, järkeilet, etc. niin vastaus on käytännössä aina sama pienin muunteluin "kun se on HUUME".

Perjaatteessahan vastapuoli on tehnyt hommansa helpoksi eli kuinka hyvät perustelut sitten lyötkin tiskiin he voivat tempaista viimeisen kortin hihastaan ja sanoa "kattokaa nyt mitä tää narkki hourailee....". :eiei:

Flying_Finn
1 tähti
1 tähti

R E S E P T I

ViestiKirjoittaja Flying_Finn » 18.12.2005 22:13

Eli, homma toimii niin - että tapahtuman ympärille rakennetaan teema, sekä "rock solid idea", ns. teesit, joiden varaan voidaan tuo keskusteluosiokin rakentaa. Tapahtuman arvo on suoraan sidoksissa sen tarjoamaan informatiiviseen ja keskustelu/väittelysidonnaiseen antiin. Asia pitää myydä, lobata niille joita epäilyttää. Faktoilla, viitteillä ja harkitulla mediapelillä jossa vedotaan psykologian kautta meissä joikaisessa asuvaan humaaniseen puoleen.

Edelleen messuan siitä, että tuolta tavalliselta "tietämättömältä" kansanosalta on turha lähteä ruikkaamaan lupaa kylppärin kyykkäsessioihin. Mutta ymmärrystä esimerkiksi kroonisen kivun lievittämiseen rohdoskonstein voi jo löytyäkin. Tapa jolla massoille puhutaan..on hyvin herkkä asia. Imago joka tällaisesta toiminnasta muodostuu, on jos ei pysyvä - niin ainakin kestävä. Siksi harkintaa ja tiukkaa ryhmäkuria ideologian julkituonnissa. :guru:

Eli simppelisti fraasit keskeisimmistä tutkimustuloksista isoille plakaateille, eri pisteisiin, jokaisessa pisteessä yksi guru kertomassa faktaa jostain osa-alueesta, jnejnejne. Keskutelujen vetäjät tiukkaan liekaan, juontajat varmaankin tulevat oman liigan riveistä? Organisoitua ja ammattimaista toimintaa kehiin. Dialogit, sloganit, ja asiallinen oheismateriaali.

Ja se nousee, se nousee.. :D

made

ViestiKirjoittaja made » 19.12.2005 15:57

Se mikä vois olla kans idea olis, että sais jonkun kansanedustajan mukaan tähän kyseiseen väittelyyn. Ja kumois hänen kysymyksensä ja väitteensä (saatas ehkä yks "insider" eduskuntaan :laugh: ) .

Tietenkin meidän pitää "haukkuu" muita huumeita niinku esim. Piri, koksu...ja saada ihmiset ymmärtämään, että kannabis on eri asia kuin muut huumet.

Vois kans olla pari henkilö jotka selitäs, että ne käyttöö kannabista lääkekäyttöön esim. "Kun minä olin Amsterdamissa ja poltin vähän kannabista niin sain unta ensimmäistä kerran kunnolla vuoteen!". Tietenkin tällä henkilöllä pitäs olla oikeesti jotain mihin tarvis kannabista lääkekäyttöön, eikä repiä vaan hatusta noita lääkekäyttöi.. :)
Jos elämä olisi luotu silleen, että ihminen olisi aina sekaisin niin olisko selvinpäin oleminen silloin rikos?

tsunami

ViestiKirjoittaja tsunami » 20.12.2005 19:14

Tarjoan myös apuani perushommiin ja lupaan tuoda kaverini paikalle. En näytä pelottavalta hipiltä :laugh: joten voisin jakaa vaikka esitteitä ja kertoa ihmisille faktoja. Ehkä myös auttaa ideoimaan jotain, opiskelen ympäristötekniikkaa, tiedä sitten onko siitä hyötyä mihinkään :roll:

Steve

ViestiKirjoittaja Steve » 20.12.2005 22:38

Kaks sanaa: Mikko Alatalo
To crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.

koopee_

ViestiKirjoittaja koopee_ » 21.12.2005 13:24

Lähetetty 21.12.2005 13:23:
mä oon kans messissä jsaan varmaan muutaman kaverinkin, mut toi jankohta on vähän huono. toi hutikuu sopis paremmin!! :pimp:
----------
Lisätty 1 minuutin jälkeen:

ajankohta on huono, huhtikuu sopii paremmin :lol:

Lommo

ViestiKirjoittaja Lommo » 21.12.2005 15:46

En edes luule vaan tiedän että jos jollain on voimavaroja lähteä ajamaan tätä pyhää asiaa/tapahtumaa niin kyllä foorumilta löytyy suuri määrä osaajia ja talkoo hengessä olevia auttajia. Itse olen valmis talkoo työläiseksi enkä järjestäjäksi tähän tapahtumaan, koska en koe tietäväni mitä kaikkea tällaisen tapahtuman aikaan saaminen vaatii. Joku kellä on aikaisempaa kokemusta isojen tapahtumien järjestämisestä ottakaa tästä projekti ja alkakaa rekrytoida henkilökuntaa ja talkoo ihmisiä.
Ajankohta myöhäisempi ja viikonloppuna koska armeijassakin on hippejä joilla ei ole muuta mahd.

Nyt vaan kaikki puhalletaan yhteen hiileen et saadaan äänemme kuuluviin.
Kaislikossa suhisee, kaapissa pulisee...

PilliPiipari

ViestiKirjoittaja PilliPiipari » 23.12.2005 3:17

Mahtava idea! Voisin pyytää tuttavaani (sky:n tiedottajaa) tähän tilaisuuteen puhumaan kannabiksesta skyn:n puolesta. Hän on toiminut puhujana monina vuosina hamppumarssissa sekä esim. radiohaastatteluissa. Kaikki vaan messiin ja suunnittelua kehiin!

Katala lokki

ViestiKirjoittaja Katala lokki » 24.12.2005 13:54

Ghost kirjoitti:
höpönassu kirjoitti:
HANNES kirjoitti:''ei uskalla osallistua hamppumarsille'' mitä helvataa!! miks ei uskalla!!?? :doh:

Jos vaikka pelkää menettävänsä työpaikan? Tai pelkää leimaantuvansa sukulaisten silmissä?

Vaikka joku hörhö sinut marssilla sopivasti bongaisikin ei sinua voi siksi erottaa, näin sanoo laki. Jos potkut kuitenkin tulee voit viedä jutun työtuomioistuimeen ja todennäköisesti voitat jolloin

1.saat pitää työsi
2.saat (rahallisia) korvauksia

Toi on ihan turhaa nynnyilyä. Miten asiaan voidaan saada ikinä muutosta, ellei uskalleta antaa siihen omaa panosta.
p.s. Höpönassu, lopeta blaadaaminen jos se niin paljon pelottaa, että sukulaiset saavat sen selville. Tosin tuo kuumotus on ymmärrettävää jos olet ala-ikäinen. Sun pitää ottaa vaan asiaa pikkuhiljaa puheeks ja hyvin sniikisti.

PataLapanen

ViestiKirjoittaja PataLapanen » 24.12.2005 15:25

Joo, mukaan tulen jos tapahtuu. Liian pitkään ollaan oltu hiljaa, itseni mukaan lukien, nyt voisi olla aika jokaisen ottaa itseään niskasta ja kohdata pelkonsa. Muutosta ei ikinä tapahdu jos ihmisten käsitystä kannabiksesta ei saada muuttumaan.

Apuni lupaan antaa jos tapahtumaan yhtä kädetöntä tarvitaan hanttihommiin tai muutoin.

höpönassu
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja höpönassu » 24.12.2005 17:00

Katala lokki kirjoitti:Toi on ihan turhaa nynnyilyä. Miten asiaan voidaan saada ikinä muutosta, ellei uskalleta antaa siihen omaa panosta.
p.s. Höpönassu, lopeta blaadaaminen jos se niin paljon pelottaa, että sukulaiset saavat sen selville. Tosin tuo kuumotus on ymmärrettävää jos olet ala-ikäinen. Sun pitää ottaa vaan asiaa pikkuhiljaa puheeks ja hyvin sniikisti.

Asia on nyt vain näin että minä en siihen mielenosoitukseen osallistu, ja pahoittelen sitä teille syvästi. Minua ei pelota, enkä myöskään häpeä itseäni, tekojani, tai päihdetottumuksiani. Olen vain sitä mieltä että marssi nykyisellään ei paranna kannabiksen asemaa juuri mitenkään. En myöskään halua leimaantua työkavereiden ja sukulaisten silmissä, varsinkaan jos en katso siitä olevan paljonkaan hyötyä. Asia ei siitä miksikään muutu, vaikka mua kepeillä hakkaattekin tässä topicissa.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä etten ole valmis tekemään mitään kannabiksen laillistamisen hyväksi. Keskustelen asiasta avoimesti sellaisten henkilöiden kanssa, jotka ovat siitä valmiita keskustelemaan. Näin siis netin lisäksi myös ihan siellä oikeassa elämässä. Olen myös pitänyt esitelmiä aiheesta useampaan otteeseen. Olen maksava jäsen useammassa järjestössä ja puolueessa, jotka ajavat järkevämpää päihdepolitiikkaa Suomessa ja Euroopassa. Katson myös "käännyttäneeni" toistakymmentä ihmistä tajuamaan ettei se hamppu ole itse saatana, vaikka koulussa niin sanottiinkin. En väitä olevani mikään suuri vaikuttaja, mutta mielestäni teen oman osani ihmisten ennakkoluulojen murtamiseksi, ja mielipiteiden muuttamiseksi siihen sallivampaan suuntaan.
Toivon sydämestäni että tämä tapahtuma todella järjestetään, koska juuri tälläisellä toiminnalla pystytään luomaan positiivisempaa kuvaa hampusta.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”