Kuva

Luulempa, että kirkko...

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Sophie

Re: Luulempa, että kirkko...

ViestiKirjoittaja Sophie » 26.4.2005 13:49

Siinäpä vasta armollinen kirjoitus, Wu-hsin!

C-unit
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja C-unit » 26.4.2005 16:04

Sophie kirjoitti:Minun on toki vähän vaikea tietää, mitä tarkoitat tarkalleen "tällä systeemillä". Mutta sen voin sinulle kertoa, että jonkinlainen systeemi on ollut olemassa kaikkialla maailmassa vähintään niin kauan kuin Homo sapiens sapiens.

Mor taas... pakko se on itsekin jatkaa vääntämistä aiheesta :)
Tuo on kyllä totta, jos jossain on ryhmä, joku kohoaa johtajaksi, ja homo homini lupus (hähä, latinaa!)

Tarkoitatko, että kaikki inhimillinen organisaatio lakkaisi olemasta vai että tilalle rakennettaisiin toisenlainen yhteiskuntamalli, esimerkiksi heimojärjestelmä?

Juu siis tässä on menny (topicissa siis) vähän sillee, et ollaan puhuttu eri asioista... En mä tod. halua esim. että systeemi ja babylon romahtaa NYT! ja sit ois vaan anarkia. Elän ennemmin siten, että perusoikeuksiani loukataan törkeällä tavalla, mutta olenpahan ainakin suht. turvassa, kun on yhteiskuntajärjestys.

Sophie kirjoitti:Minun on toki vähän vaikea tietää, mitä tarkoitat tarkalleen "tällä systeemillä".

Eli, tässäpä mitä toivon, mitä haluan, mun aate, mun syy nousta aamulla:

Se muutos pitää lähteä pään sisältä. Jokaisella ihmisellä. Kaikki me ennemmin rakastetaan kuin vihataan, ja ennemmin me halataan kuin lyödään. Nyt vallallaoleva järjestelmä sumentaa ihmisen arviontikyvyn ja suorituskeskeisessä urayhteiskunnassa raha nousee helposti prioriteetiksi.

Miksi?
Siksi kun naapurillakin.

Systeemi on kaikkialla ympärillämme. Katulaattojen välistä työntyvä rikkaruoho esimerkiksi on kirjaimellisesti systeemin puristuksissa. Ei asfaltti, betoni yms kuulu tuonne luontoon. Ainakaan nykyisessä mittakaavassa. Näen systeemin liikennevaloissa kun kävelen. Miten voi olla mahdollista, että kadunkulmaan pystytetyn metallisen tolpan nokassa palava punainen valo voi evätä minulta luvan kävellä omalla kotiplaneetallani miten haluan, missä haluan, ja koska haluan.

Miksi?
Koska lampailla on kiire pyörittämään babylonia ilmaa saastuttavilla autoillaan riistotyövoimalla tehdyissä vaatteissaan. Ei jengi tajuu, et ihan sama kuinka paljon ne juoksee, ei tää planeetta tuu valmiiks, päinvastoin menee huonompaan kuntoon.

SE MUUTOS LÄHTEE PÄÄN SISÄLTÄ!
Unohtakaa työkiireenne, antakaa velaksi ostetun farmarivolvonne ruostua autotalliin, laittakaa vaikka takaluukkuun stealth-kasvatus. Kaikkien pitää ymmärtää, että ainoa uusiutuva luonnonvara on rakkaus. Ei näin:

Niin mäkin, mutta musta tuntuu, että se ojentaa mulle lyijyä tai rikastettua uraania taivaan täydeltä...

Älkää suhautuko lähimmäisiinne noin. Kaivetaan ne kiväärit sinne kiven alle koloon. Kivammalta se tuntuu saada se kukkanen käteen kuin luoti otsaan.

Olen tosi huono kirjallisessa ulosannissa, päräytän tähän loppuun vielä avautumisen jostain kohdista jotka ehkä äsken pääsi unohtumaan:

Joka kerta kun laitat pankkikortin automaattiin, oot sisällä systeemissä, joka kerta ku stressaat duunijuttuja tms, oot sisällä systeemissä. Alkoholi on laillista vain siksi, koska se vaikuttaa aivoihin siten, että oma tahto lakastuu, ja muuttuu siis lampaaksi. Näin ollen on helpompi uskoa, että sen vitun asuntolainapäätöksen todellakin saa tunnissa jne... Tuolla oli tv-lupa ketju, jossa joku sanoi jotain tähän tapaan:

Tv maksu nyt vaan kuuluu maksaa

Mitä vittua? Siis, ihminen suuressa viisaudessaan keksii laitteen, jonka välityksellä pystytään näyttämään tapahtumia toiselta puolelta maapalloa ja tallentamaan niitä jne. UPEAA! mutta, ihmisen tyhmyys ja systeemi näytti taas kyntensä, mitäs sieltä telkusta tulee? ai chättii ja sit ringaling. Fuck it. No, tuota sitten lähetetään kotiini ilman suostumustani, ja minun pitäisi sen takia antaa muille ihmisille paperia, joilla on sovittu olevan tietty arvo. Tuolla arvolla voi ostaa esimerkiksi KAUPASTA (wtf?) ruokaa.

MIETTIKÄÄ ITSE! TE TIEDÄTTE! TE OSAATTE! RAKASTAKAA! JOS ETTE OSAA, OPETELKAA!

Kuva
vai
Kuva

Kuva
vai
Kuva

Kuva
vai
Kuva

Mulle ei riitä, että meillä täällä kaikkien (bush, osama) unohtamassa suomessa on kaikki hyvin ja safkaa riittää niin että ylipaino tappaa tän kansakunnan... Mä haluun, et jokaisella syntyvällä lapsella on yhtäläiset mahdollisuudet menestyä ja pärjätä, ja elää onnellinen elämä. Muistakaa mikä on todellista. Työkiireet, rahahuolet, stressi, kuluttaminen, vai ehkä sittenkin rauha ja rakkaus? En halua väheksyä toisin eläviä, en sinänsä edes paheksu niitä jotka saastuttavat ja kuluttavat sumeilematta, koska hekin ovat systeemissä niin syvällä sisällä etteivät tajua että uloskäyntikin olisi löydettävissä. Nuo lampaat (systeemin sisällä elävät ihmiset) ovat siis periaatteessa syyntakeettomia omista teoistaan, sillä paljoltihan ihmisen käyttäytyminen on opittua juttua, ja roolimallit nyt ovat olleet mitä on. Moraalin rappio :cry:

En halua väkisin tuputtaa ajatuksiani kenellekkään, mutta sydämeni pohjasta pyydän, ajatelkaa asioita, rakkaat ihmiset.
"Then it came to me, what things in life are truly vital. Living to the fullest without being suicidal. I'd rather be a nobody than a foolish idol. It came to me what things in life are truly vital"

Ele phanti

ViestiKirjoittaja Ele phanti » 26.4.2005 18:09

[quote=Ele phanti]ihmiset tulevat niin kauan syntymään 'huonoihin' 'oloihin', kuin he elävät niin, että ansaitsevat sen.. :wink:[/quote]

.. tähän vielä lisätäkseni,,, Jos välittäisimme enemmän toisistamme, emme sotisi, emmekä tulisi syntymään sotien keskelle, ja elämään siellä.. ..ja niin kauan kuin vääryyksiä tehdään, tullaan myös kokemaan vääryyksiä,, sekä Itse, että massoissa, erittäin yksinkertaista..

.. rauhaa :)
Viimeksi muokannut Ele phanti, 29.4.2005 10:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sexy mf

ViestiKirjoittaja Sexy mf » 26.4.2005 20:06

Ele phanti kirjoitti:
Mä haluun, et jokaisella syntyvällä lapsella on yhtäläiset mahdollisuudet menestyä ja pärjätä, ja elää onnellinen elämä.

Cunit,
näinhän se jo on, riippuu tosin taas vain omasta maailmankatsomuksesta.. ..mutta periaatteessa, ihmiset tulevat niin kauan syntymään 'huonoihin' 'oloihin', kuin he elävät niin, että ansaitsevat sen.. :wink:

Miten jotkut nälkää näkevät lapset afrikassa ovat ansainneet kurjuutensa ?

Ele phanti

ViestiKirjoittaja Ele phanti » 26.4.2005 20:23

.. Tekemällä päätöksiä ja tekoja, jotka saavat heidät syntymään ko. oloihin.. tämän ei tietenkään pitäisi antaa vaikuttaa siihen, mitä ajattelee näistä 'vähempiosaisista', tai kuinka yrittää heidän olojaan parantaa..

.. ihmisiä ei tule tuomita menneiden tekojensa vuoksi,, siksi kaikkia joita on mahdollisuus auttaa, tulisi myös autettavan..

C-unit
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja C-unit » 26.4.2005 21:23

Ele phanti kirjoitti:.. Tekemällä päätöksiä ja tekoja, jotka saavat heidät syntymään ko. oloihin.. tämän ei tietenkään pitäisi antaa vaikuttaa siihen, mitä ajattelee näistä 'vähempiosaisista', tai kuinka yrittää heidän olojaan parantaa..

.. ihmisiä ei tule tuomita menneiden tekojensa vuoksi,, siksi kaikkia joita on mahdollisuus auttaa, tulisi myös autettavan..

En millään löytänyt nyt pointtia kahesta viimisestä viestistäs tässä ketjussa. Oon tauolla ja tuo ajatustyöskentely on vähän :x

Mutta... Lähinnä, että miten kurjuus voi koskaan olla ansaittua?
"Then it came to me, what things in life are truly vital. Living to the fullest without being suicidal. I'd rather be a nobody than a foolish idol. It came to me what things in life are truly vital"

kastanja

ViestiKirjoittaja kastanja » 27.4.2005 1:12

wu-hsin kirjoitti:Mutta kyllä syyllisyys ja häpeä ovat olennaisia ihmisyyden osia. Luulisin, että sosiaalisina mekanismeina ne ovat omiaan vahvistamaan joukon yhtenäisyyttä, joka on tietysti henkiinjäämiskamppailussa olennainen tekijä.

Harmi vain, että syyllisyys ja häpeä ovat idealistiselta kannalta tuhoavia tunteita. Joukon yhtäisyydestä maksetaan korkea vero syrjäytettyjen kyynelillä.

w

Totta. Kyllä syyllisyyden ja häpeän käyttö on tehokas keino saavuttaa/menettää valtaansa.

Offtopic: Kyllä minun maailmankuva taas murtui kun näin kuvasi. Siis ei siinä mitään :).. Mutta ajattelin että olet joku taolainen munkki joka inkarnoituu täksi bittivirraksi tällä foorumilla. Mut ehkä oletkin oppinut luomaan fyysisen olomuodon? Tai ainakin uppimaan avatarin.
Nojoo, höhönlöpö.. se minulle suotakoon. (hyvä kuva se on ;))

Ele phanti

ViestiKirjoittaja Ele phanti » 27.4.2005 6:50

Cuint,, sorry, tiedän.. tauko siis, voimia sinne.. pitäisi itsekin yrittää, mutta ilman 'syytä' en saa näin 'tärkeää' päätöstä tehtyä..

.. aiheeseen,, se miten ihminen elää, määrää sen miten hän tulee syntymään 'seuraavassa elämässä' ,, mihin oloihin, ja missä muodossa..

.. karma määrää,,
silti päätökset ja valinnat ovat aina ihmisellä itsellään, vain sinä teet oman karmasi..

.. tiedostakaa itsenne, älkää syyttäkö olosuhteita, koska ne tehdään itse..

:)

edit. jäsentelya
Viimeksi muokannut Ele phanti, 28.4.2005 8:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

wu-hsin
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja wu-hsin » 27.4.2005 8:30

kastanja,
niin ne ennakko-oletukset pettävät. :D

Mielestäni oon joku tyyppi jota en kovin hyvin tunne. Sillä tyypillä on välillä liikaa aikaa kirjoitella foorumeille, ja usein paljon huolia.

Oman kuvan käyttö avatarina on aika hauskaa. Ketä muita liittyisi joukkoon?
Tietysti kannattaa pitää oma naama omana asiana, jos kokee että on liikaa hävittävää. Mutta muussa tapauksessa mikäpä estää? Harmitonta porukkaahan me täällä.

w
imho
lol
omg

Ele phanti

ViestiKirjoittaja Ele phanti » 28.4.2005 9:10

wu-hsin kirjoitti:Oman kuvan käyttö avatarina on aika hauskaa. Ketä muita liittyisi joukkoon?
Tietysti kannattaa pitää oma naama omana asiana, jos kokee että on liikaa hävittävää. Mutta muussa tapauksessa mikäpä estää? Harmitonta porukkaahan me täällä.

w

.. sellainen fiilis, että on saanut otettua pyyhkeen pois kasvoilta, ja huomaa että hengityskin pelaa paremmin.!? :) .. ja kyllä naamoille on mukavampi kirjoittaa, sinänsäkin *thumbs*.. mutta sitten taas meille pikkukaupunkien ja kylien pienviljelijöille, on huomattavan eri asia porskuttaa omilla kasvoillaan.. ja sellainenkin vaino on.. paha..että poliisit tallentavat 'narkkareiden' kuvia, laittavat kansioon,, ja jatkavat 'profiilin tekoa',, kenties 7 vuoden päästä, kun ei ole muutakaan tekemistä, koska kokoomuslainen linja alkoi sittenkin toimia, kaikkia epäilyksiä vastaan.. :laugh: ..tai ylihuomenna koska sinut osattiin yhdistää..! johonkin aiempaan ..ei voi tietää, mutta vainota voi.. eikä kukaan varmasti halua kuunnella 'kylillä' mitään 'huumejuttuja' .. tästä syystä pidän itse vielä pyyhettä kasvoilla.. Toivottavasti tilanne nyt alkaa muuttua johonkin suuntaan.. Berliini oli kuitenkin esimerkki..! harhauduin .. Niin, hyvä juttu on toi ihmisten omat kuvat.. :yes:
ja joo.. harva täällä vaikuttaa missään määrin 'vaaralliselta', katsottuna santavuoren silmien läpi.. :)

.. ,niin.. ja ompa meillä nyt näitä täysin 'rehtejä' kansalaisiakin täällä^.. hyvä juttu, jotenkin semmonen fiilis, että se sopii sulle.. :) , yleensäkin se on vain hyväksi..

edit. onks noi hymiöt joku tähtimerkki..? ..

edit2. tarkastin.. onhan se.. :) ..erikoista..

edit.3 typot
Viimeksi muokannut Ele phanti, 28.4.2005 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

wu-hsin
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja wu-hsin » 28.4.2005 9:43

Ele phanti,
ainakin sulla on tyylikkäästi kuvioitu pyyhe. :)

w
imho
lol
omg

Ele phanti

ViestiKirjoittaja Ele phanti » 28.4.2005 16:10

tyylikkäästi kuvioitu pyyhe. :)

cheers,,, toivottavasti se myös toimii.. ja miksei toimisi..

Goat Child

ViestiKirjoittaja Goat Child » 28.4.2005 18:05

Luettuani wu-shin pidemmän avautumisen kakkossivulta, ymmärsin miksi jaksan palata lukemaan näitä kaiken maailman juttuja hamppufoorumilta. Silloin tällöin sitä sattuu täältä lukemaan jotain, joka todella pistää pohtimaan. Melkein taputin luettuani ko. tekstin!
-They lie about marihuana...

wu-hsin
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja wu-hsin » 28.4.2005 18:28

<3
imho
lol
omg

Palaa sivulle “Politiikka ja media”