Kuva

Omalla nimellä

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Markus_Heikkila
1 tähti
1 tähti

Omalla nimellä

ViestiKirjoittaja Markus_Heikkila » 21.1.2005 0:07

Tervehdys!

Tämä on kenties pieni askel Hamppufoorumille, mutta suuri harppaus itselleni. Vaikka Suomessa onkin ainakin yli 60 saman nimistä henkilöä kuin minä enkä paljasta asuinpaikkaani, pelottaa vietävästi. Mutta miksi pitäisi pelätä kirjoittaa mielipiteitään omalla nimellään? Eikö Suomi ole demokraattinen valtio, jossa ei pitäisi joutua mielipiteittensä takia hankaluuksiin? Silti käteni tärisevät.

En nyt osaa tähän hätään alkaa kummemin analysoimaan tätä aihetta, mutta veikkampa tästä syntyvän keskustelua näinkin lyhyellä avauksella.

- Markus

PS. Mailiakin saa lähettää osoitteeseen markus_heikkila@lycos.com
Relaa vähän - Lataa ilmainen, puheeton rentoutus-mp3 - http://Puodit.net

Jerusalemi

Re: Omalla nimellä

ViestiKirjoittaja Jerusalemi » 21.1.2005 0:18

Foliohattupäät sanoo, että poliisi...mä en.

Kooma

ViestiKirjoittaja Kooma » 21.1.2005 1:08

On tullu mietittyä omaltaki kannalta joskus tuota että voisi nimimerkin vaihtaa oikeaan nimeen mutta en ole uskaltanut. Hyvä kun joku sentään uskaltaa. Suomihan on demokraattinen maa jossa saa ilmaista mielipiteensä mutta noiden mielipiteiden takia tahtoo joutua ns.silmätikuksi ja kuumotusten kohteeksi.
''Musiikissa on se hyvä puoli,että kun se iskee,se ei satu.Iske minua musiikilla''
-Bob Marley

Chao

ViestiKirjoittaja Chao » 21.1.2005 1:19

Taidat olla ensimmäinen henkilö, joka kirjoittaa tällä foorumilla omalla nimellä.
Mahtavaa, että uskallat käyttää omaa nimeäsi.
Itse en uskalla kirjoittaa omalla nimellä. Liian harvinainen...maailmassa tuskin on ketään saman nimistä. :foil:
Toivottavasti muutkin innostuvat kirjoittamaan tänne oikeilla nimillä.

edit: Oman avatar kuvan itsestäni ehkä uskaltaisin laittaa. Suomessa on kuitenkin n.5 miljoonaa ihmistä :)
Viimeksi muokannut Chao, 21.1.2005 2:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hemppo

ViestiKirjoittaja Hemppo » 21.1.2005 1:27

Oikea asenne Markuksella! :mrgreen: :yes: . Kuka uskaltaa olla seuraava (en ainakaan minä :eiei: )? Näin sitä yhteistä asiaa viedään pikkuhiljaa eteenpäin, valitettavasti esitaistelijat joutuvat yleensä kärsimään kovimmat seuraamukset :x .
Huii! :foil:

päistikka

ViestiKirjoittaja päistikka » 21.1.2005 1:36

Hienoa että joku uskaltaa kirjoittaa omalla nimellään. Itseäni nimisiä ihmisiä ei taida tässä maassa muita olla, mutta voisin periaattessa kyllä kirjoittaa oikeakllakin nimelläni. Toisaalta nimimerkin luoma anonymiteetti luo kuitenkin oman hohtonsa keskustelufoorumeille kirjoittaluun.

Joka tapauksessa onnea valitsemallasi tiellä, Markus.
Faktat ovat tabuja, mutta mielipiteen saa vapaasti muodostaa
- C.P. Scott

pullapoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja pullapoika » 21.1.2005 3:24

Mulla on omat syyt miksi en tosiaankaan kirjoittele omalla nimellä, tai esiinny muutenkaan netissä julkisesti niin, että minun asuinpaikka, nimi tms on näkyvissä.

Toinen asia miksi en viitsi omalla nimellä kirjoittaa on se, että olen myöntänyt jo foorumilla, että kasvatan ja poltan kannabista ja pidän myös päiväkirjaa.

Uskallatteko mainita edes oman etunimen foorumilla? Sitä voisin tosiaan miettiä.. Sukunimi ehkä myöhemmin, jos silloinkaan. :yes:
lol apua :foil:

Mok

ViestiKirjoittaja Mok » 21.1.2005 10:30

Heh, itselläni on myös harvinainen nimi, joten taidan jättää mainitsematta. Se vaan on niin, että itselleen kerjää sillä ongelmia, kun tää Suomen yhteiskunta on mitä on. Valitettavasti täällä suhtaudutaan hamppuun kuin pahimpaankin huumeeseen, vaikka todellisuus on ihan toista. Lisäksi vastapuoli (lue vastustaja) saa täällä niin paljon palstatilaa lehdistä ja muusta mediasta, ettei ole rajaa. Yritäpä kirjoittaa hampusta myönteinen juttu, niin ei varmasti julkaista, mutta sama hamppua vastaan ja varmasti julkaistaan.

Sellanen kaksinaismoralisti valtio tämä Suomikin. Huvitti tuo valtion sähläys vielä tuossa viinaveroalessa. Veroa laskettiin vasta, kun oli aivan pakko ja seuraus oli, että pudotus oli sen verran raju, että kulutus lähti heti reippaaseen nousuun.
Oooh, snake, a snake! Snake a snake ooh it's a snake! It's a...

wu-hsin
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja wu-hsin » 21.1.2005 11:38

Nostan hattua sinulle, Markus Heikkilä!

Tulinpa ansiostasi itsekin miettineeksi, että miksen minäkin vaihtaisi omaan nimeeni. Mutta en toisaalta näe sille tarvetta.
Täällä käyttämäni nimimerkki on nimittäin sama jota käytän muuallakin, mm. IRC-Galleriassa. Sekin on jo niin avointa puuhaa, että monet ystäväni eivät sellaista uskalla, vaan pitävät erillisiä alter egoja täällä ja muissa yhteyksissä.

Kuitenkaan en suuremmin jaksa poliisia tai Ainoan Oikean Totuuden tietäviä ihmisiä pelätä. En tee mitään sellaista, mistä virkavalta olisi kiinnostunut - hyvä kun jaksan enää edes jonkun satunnaisen kaverin kasvattamaan kannabikseen koskea toisinaan. Ja vaikka joskus koskenkin, niin en näe asiassa mitään niin kammottavaa, ettenkö kysyttäessä sitä myöntäisi. Eivät ne poliisit nimittäin sitä ultimaalisen pahana pidä (saati sitten aktiivisesti sen vuoksi häiritse), vaikka sakot saattavatkin rapsauttaa.
Silloin, kun vielä tein jotain pikku kolttosiani, virkavalta tuli tutuksi. Niiden kokemusten ansiosta minua ei heidän työnsä hermostuta. Suhtaudun siihen kunnioituksella.
Suurin haitta tällaisessa asenteessa todellakin lienee ns. tavallisen kansan osoittama ahdasmielinen kuumotus. Mutta miten muuten asenteet saataisiin hiljalleen muuttumaan, jos ei juuri avoimuudella?

Toisinaan, jos sille päälle satun, kirjoitan mielipidekirjoituksia tästä ja muistakin aiheista, ja aina omalla nimelläni. Ensi keväänä tulen varmasti näkymään myös taikalaatikossa hamppumarssin yhteydessä, sillä olen mukana järjestämässä Tampereen tapahtumaa. Ainoa seikka, joka minua hieman arveluttaa, on todella läheisten ihmisten kiusaantuminen puolestani (mm. isovanhemmat siellä jossain). Mutta eiköhän sekin aika vielä eteen tule, kun joudun ja saan näistäkin asioista heille puhua, vaikka se heidän näkökulmastaan alkuun olisikin kammottava juttu. Tuntemattomien ihmisten kiusaantumiset eivät minua kiinnosta - jokainen etsiköön ärsyyntymisen kohteensa mistä ikinä lystäävätkin, olin se sitten minä tai joku muu. Raja menee vasta siinä, jos mielipiteen edustajaa vastaan hyökätään mielipiteen sijaan.

w
imho
lol
omg

carcara

ViestiKirjoittaja carcara » 21.1.2005 13:35

Mielestäni ihan järkevää kirjoittaa omalla nimellä! Itse nyt foorumin ja sen toiminnan laillisesta statuksesta huolimatta kirjoitan aina nimimerkeillä, koska se tuntuu luonnolliselta. Ihan hyvin voisin kirjoittaa toisaalta omalla nimellänikin. Omaa nimeäni tiedettävästi vain yksi kappale maailmassa (ainakin väestörekisterin mukaan). Hampustakin olen jo kiinni jäänyt eikä tällä hetkellä omassa asunnossani ole kasvatusprojekteja, niin mikäs ettei.
Viimeksi muokannut carcara, 22.1.2005 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maksa pomon liksat pomo maksaa verot/
Halpa viinanhinta kuittaa tuloerot/
...

husku

ViestiKirjoittaja husku » 21.1.2005 18:15

Paaljon "respektiä" täältä suunnasta, näin sitä pitää toimia.

Itse en tee samaa temppua kun... en vaan tee vielä :D

mut nikkini on kumminkin se mitä käytän _joka_ paikassa. eli useempi henkilö mut tuntee huskuna saati ***** ******na :D
-- mutta... mutta... --

Get Stoned

ViestiKirjoittaja Get Stoned » 21.1.2005 19:14

Mun nimisiä tuskin on Suomessa toista - koska nimi ei ole suomalainen, joten jätän kuumotuksen muille. :foil:

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 21.1.2005 19:43

husku kirjoitti:Paaljon "respektiä" täältä suunnasta, näin sitä pitää toimia.

Itse en tee samaa temppua kun... en vaan tee vielä :D

mut nikkini on kumminkin se mitä käytän _joka_ paikassa. eli useempi henkilö mut tuntee huskuna saati ***** ******na :D

Ai antti tuiskuna ?

Mr.Nice__Guy

ViestiKirjoittaja Mr.Nice__Guy » 21.1.2005 21:16

wu-hsin, sulla on kivan näkönen koira, minkä niminen?

En nyt kylläkään nimeeni paljasta( :foil: ), ehkä joku kaunis päivä voin sen teille paljastaa.
Vika ei ole mailassa, joten vian on oltava pallossa.
MNG
:think:

kyykkä
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja kyykkä » 21.1.2005 22:42

Vaikka nimeni onkin tyyliä ville virtanen ja yleisesti puhun hampusta melko avoimesti, silti omalla nimelläni kirjoitteluun en haluais ryhtyä niin kauan kun tässä maassa harrastettaan näin järjetöntä noitavainoa. Sananvapaus on, mutta se ei tarkoita että saisi elää rauhassa mielipiteensä kanssa.

Todellla iso foliohatun nosti Markukselle :foil:
"Vastaan kaikkiin esittämiinne kysymyksiin ei."
-- Ulla-Maj Wideroos, rkp.

wu-hsin
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja wu-hsin » 22.1.2005 13:40

Mr. Nice,
No, se nyt ei enää tähän asiaan kuulu...

w
imho
lol
omg

åke pakana
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja åke pakana » 23.1.2005 0:05

arvostan suuresti elettäsi ja astuisin itse myös kaapista, koska se todennäköisesti tuntuisi vapauttavalta.
"huumeet vaikuttavat myös lähellä oleviin ihmisiin", niinpä en raota kaappia ennenkuin asuntolaina ja perheeni talous ovat turvatut.

tuntuu merkilliseltä kirjoitella salanimellä salaisista asioista, kun sisällään tuntee/tietää asian olevan ok. miettikääs jos muutamia aikoja sitten kauppapoliittisista suhteista johtuen kahvi olisikin nyt kiellettyjen listalla. olisiko meillä nyt täällä "kaffefoorumilla" ensimmäinen, joka uskaltaisi omalla nimellään ilmoittaa:
"olen matti virtanen ja juon kahvia päivittäin. minulla on jopa oma kahvipapuviljelmä navetan takana"

ja seuraavaan päivän ilttis kertoo kuinka pidätetty kahvittelija sai surmansa poliisin luodeista vastusteltuaan väkivaltaisesti pidättämistään.
"sillä saatanan narkkarilla oli jopa "mokkamaster" julkeasti keittiön pöydällä" ilmoittaa asiasta ylikonst. santavuori.

kello löi justiinsa 12 ja tämä poika lähtee kummitusjahtiin jääkaapille.

ps. helvetinmoiset paineet kirjoittaa tähän oma nimi
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

FinSpydeR

ViestiKirjoittaja FinSpydeR » 23.1.2005 3:33

Onneksi olkoon!

Mua vituttaa jo pelkästään se että piti tänne rekisteröityä just tällä nickillä..

plerppi

ViestiKirjoittaja plerppi » 23.1.2005 22:55

Vetäisin nickin perseestäni sillä hetkellä kun keksin foorumille jotain mielestäni mahdollisesti hyödyllistä sanottavaa.

Joitain vuosia sitten olisin vielä käyttänyt samaa nickiä kuin muuallakin ja ollut tunnistettava kenelle tahansa, mutta aikuisuuden paskuudet alkavat jo vaivata. Vastuuntuntoa ja kaikkea.

Siinä vaiheessa kun laki muuttuu, astun kaapista kuin en olisi siinä koskaan ollutkaan. Siihen asti teen mitä voin ja jaksan asioiden parantamiseksi, riskeeraamatta tylsää ja turvallista elämääni.

Kunnioitukset teille, joilla ei folio päätä kiristä.

-lalalaa-

ViestiKirjoittaja -lalalaa- » 24.1.2005 14:46

pullapoika kirjoitti:Uskallatteko mainita edes oman etunimen foorumilla?

Ma olen matti ja meita on monta :yes:

Palaa sivulle “Politiikka ja media”